Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Silniki Storm


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2113 odpowiedzi w tym temacie

#561 OFFLINE   Sławek77

Sławek77

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1377 postów
  • LokalizacjaWielkopolska

Napisano 04 kwiecień 2020 - 20:05

nic nie będzie drożeć tylko tanieć bo sprzęt trzeba będzie opchnąć a nikt nie myśli o jakimś silniku tylko o chlebie i o przeżyciu. Brachol 2 tyg temu odebrał yamahe 6km nówkę, mówiłem nie kupuj teraz....złotówka tanieje dolar zaraz zacznie spadać i euro...kto ma kase w skarpetach będzie królem życia.


Będzie miał kupę kasy która nic nie będzie warta...NBP już drukuje żeby nie brakło 🙊
  • Dawid.K i compi lubią to

#562 OFFLINE   compi

compi

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 274 postów
  • LokalizacjaPodlaskie
  • Imię:Piotr

Napisano 04 kwiecień 2020 - 20:25

Będzie miał kupę kasy która nic nie będzie warta...NBP już drukuje żeby nie brakło

No to nam nie braknie na nowe Stormy

#563 OFFLINE   Stołczynianin

Stołczynianin

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 405 postów
  • LokalizacjaSzczecin
  • Imię:Robert

Napisano 04 kwiecień 2020 - 22:57

Też myślałem o kupnie Storma, ale trafiła mi się okazja na Yamahę 13.5. Osobiście jestem sympatykiem 4t - czystsze spaliny.

Co do sensu trzymania waluty w kryzysie to trochę hazard, bo cały świat dodrukowuje. Na kryzysie tracą wszyscy, więc łatwiej stracić niż zyskać.

Z drugiej strony jeśli kupować to tylko to co potrzebne, lub to co się na pewno się przyda. W kryzysie łatwo można stracić głowę i narobić głupot.

Jeszcze jest czas by się przygotować, piekło dopiero nadchodzi.


  • suhhar lubi to

#564 OFFLINE   Tresor

Tresor

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1429 postów
  • LokalizacjaCzerwieńsk
  • Imię:Łukasz

Napisano 24 kwiecień 2020 - 09:25

Witam!

Dobijam do 10h pływania, pozwalam sobie na coraz więcej. Wczoraj kombinowałem z trymem i ustawieniem wszystkiego na dendce. Wcześniej aby mieć ślizg musiałem wszystko dawać do przodu. Obecnie im bliżej tyłu tym stabilniej, przy wcześniejszych ustawieniach kaczkował powyżej 30km/h. Wczoraj latał stabilnie do ok 40km/h. Nie mierzyłem zrobię film jak dotrę. Ale jest szatan :)

Mam tylko pytanie, silnik ma bardzo duży siur z kontrolki. Trafia on bezpośrednio w balon i chlapie, mocno to nie przeszkadza ale wczoraj zauważyłem że kropelki lecą mi do pudełka z przynętami a tego kotwice nie lubią. Myślę o tym aby skierować go bardziej do tyłu. Macie jakieś patenty? Ta oryginalna dysza jest dość licha i nie ma jak jej ustawić. Może coś z nierdzewki wytoczyć a może są jakieś gotowce?


  • GrzesM i Rasstaman lubią to

#565 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15678 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 24 kwiecień 2020 - 09:59

silnik ma bardzo duży siur z kontrolki. 

Jak duży jest ten siur z kontrolki ??? Wolę się nie domyślać  :ph34r:


  • Negra lubi to

#566 OFFLINE   Tresor

Tresor

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1429 postów
  • LokalizacjaCzerwieńsk
  • Imię:Łukasz

Napisano 24 kwiecień 2020 - 10:46

Duży, gruby, mocny i bryzga :)
Ruski na swoim kanale też mówili że Yamaszka 15KM 2T i jej kitajskie kopie mają mocny strumień. Fajny ale trafia w balon i bryzga. Chodzi o to by skierować go do tyłu. cd7141ef7f52b5944625e33a34f4b5b7.jpg

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

#567 OFFLINE   GrzesM

GrzesM

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 408 postów
  • LokalizacjaKatowice
  • Imię:Grzegorz

Napisano 24 kwiecień 2020 - 10:59



W drugiej minucie filmu jest takie ustrojstwo dotoczone z nierdzewki.
  • Tresor lubi to

#568 OFFLINE   Czechofil

Czechofil

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 610 postów
  • LokalizacjaUrsynów
  • Imię:Leszek

Napisano 11 maj 2020 - 12:09

Na swoim STORM 13,5KM mam już wypływane 22 mth. Jak na razie "banan nie schodzi z twarzy". Silniczek pracuje bez zarzutu. Jedyny minus jaki zauważyłem to spore zużycie paliwa w porównaniu do 4T.

 

Mam pytanie do znawców. Oryginalnie w silniku są świece NGK B7HS-10. Czy warto zmienić na Irydowe? Jeśli tak to jak znaleźć odpowiednik?



#569 OFFLINE   Kubanu

Kubanu

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 62 postów

Napisano 11 maj 2020 - 12:26

Odpowiednik BPR7HIX (irydowa)cena około 50zł za szt.

#570 OFFLINE   GrzesM

GrzesM

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 408 postów
  • LokalizacjaKatowice
  • Imię:Grzegorz

Napisano 11 maj 2020 - 12:42

Na swoim STORM 13,5KM mam już wypływane 22 mth. Jak na razie "banan nie schodzi z twarzy". Silniczek pracuje bez zarzutu. Jedyny minus jaki zauważyłem to spore zużycie paliwa w porównaniu do 4T.

 

Mam pytanie do znawców. Oryginalnie w silniku są świece NGK B7HS-10. Czy warto zmienić na Irydowe? Jeśli tak to jak znaleźć odpowiednik?

Katalog NGK zaleca tę świecę którą wymieniłeś

 

http://e-ngk.pl/kata...-ngk-pm-22.html



#571 OFFLINE   Czechofil

Czechofil

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 610 postów
  • LokalizacjaUrsynów
  • Imię:Leszek

Napisano 11 maj 2020 - 12:56

Katalog NGK zaleca tę świecę którą wymieniłeś

 

http://e-ngk.pl/kata...-ngk-pm-22.html

 

Czyli nie można irydowej?



#572 OFFLINE   GrzesM

GrzesM

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 408 postów
  • LokalizacjaKatowice
  • Imię:Grzegorz

Napisano 11 maj 2020 - 14:57

Zadaniem świecy zapłonowej jest zapłon mieszanki paliwowo- powietrznej w komorze spalania, ale także odprowadzenie ciepła z tej komory. Jeżeli producent zaleca daną świecę do silnika trzymał bym się tego i nie kombinował. Oczywiście można zmienić, ale czy to pomoże?

#573 OFFLINE   Stołczynianin

Stołczynianin

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 405 postów
  • LokalizacjaSzczecin
  • Imię:Robert

Napisano 11 maj 2020 - 18:17

Czyli nie można irydowej?

Świecę irydową reklamuje się jako łatwiej zapalającą mieszankę, gdyż łatwiejsza jest wymiana gazów przy szpilkowej elektrodzie niż w szczelinie klasycznych elektrod. Oznaczenie BPR7HIX oznacza:

B - gwint 14x12,7 na klucz 20,8mm czyli stadardowa

P - wysuniętą porcelanę izolatora

R - rezystor zmniejszający zakłócenia radiowe z zapłonu,

7 - wartość cieplna

HIX - oznaczenie specjalne, czyli że irydowa

Oznaczenie drugiej jest podobne B7HS-10

B - Gwint ten sam i klucz ten sam i uszczelka ta sama, ale nie ma wysuniętego izolatora przez co gorzej się czyści z sadzy (wypala) co jest ważne w 2t.

Świece irydowe są przeznaczane na dłuższą pracę i powinny się z tego powodu zamortyzować, ale jeśli silnik jest w dobrej kondycji i nie osadza sadzy na izolatorze.

Obie świece mają tą samą wartość cieplną 7, te same gwinty - więc mogą pracować zamiennie.



#574 OFFLINE   sero1975

sero1975

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1511 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Imię:Sergiusz

Napisano 11 maj 2020 - 19:52

Panowie powoli rozglądam się za silnikiem spalinowym na jesień . Po przeczytaniu wątku wybór padnie na stroma 10 km . Pytanie teraz takie : 2t czy 4t ? Nie spieszę się i ten tysiąc mogę rozbierać ;)

Ps. Jestem laikiem od kilku lat pomykam tylko na elektryku choć miałem epizod z zabytkowym włoskim Delfino o mocy 3,5 km :))

#575 OFFLINE   Stołczynianin

Stołczynianin

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 405 postów
  • LokalizacjaSzczecin
  • Imię:Robert

Napisano 11 maj 2020 - 21:37

Jeśli mogę włączyć się do sporu 2t kontra 4t - to staję po stronie 4t, zwłaszcza że okolica 10Hp to jeszcze nie tak okrutnie ciężki.

Mniej pali, nie smrodzi i mniej truje wodę.



#576 OFFLINE   Czechofil

Czechofil

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 610 postów
  • LokalizacjaUrsynów
  • Imię:Leszek

Napisano 11 maj 2020 - 22:33

 Po przeczytaniu wątku wybór padnie na stroma 10 km . Pytanie teraz takie : 2t czy 4t ? Nie spieszę się i ten tysiąc mogę rozbierać ;)
 

 

Każdy ma swoje wady i zalety i wybierać powinieneś w/g preferencji pływania

 

Zalety 4T to: są cichsze, mają wyższą kulturę pracy, nie kopcą, można do nich lać czysta benzynę, dobrze się czuja w trolingu i mniej palą w zakresie wolnych i średnich obrotów.

Wady 4T to: są dużo cięższe niż porównywalne 2T, mają miskę olejową - wymagają corocznej wymiany oleju i filtra (jak samochód), można je kłaść i przewozić tylko na określonej stronie, są droższe w zakupie i serwisie

 

Zalety 2T to: są lżejsze, nie wymagają corocznego serwisu bo olej leje się do benzyny, mają większy "power" (moment obrotowy) na niskim zakresie obrotów i szybciej wprowadzą łódkę w ślizg i to chyba wszystko

Wady 2T to: kopcą bo spalają olej razem z benzyną, są głośniejsze, nie lubią wolnych obrotów przez dłuższy czas i przez to nie lubią trolingu, trzeba pamiętać o mieszaniu benzyny z olejem w odpowiedniej proporcji.

Oczywiście piszę tu o 2T na gaźniku 

 

Jeśli nie przeszkadza Ci waga silnika, który wybierzesz to zdecydowanie 4T

Jeśli waga ma kluczowe znaczenie to 2T

Jeśli używasz silnika 2-3 razy w roku i nie chcesz płacić 200zł za wymianę oleju i filtra to 2T

We wszystkich pozostałych przypadkach 4T


  • Koincydencja lubi to

#577 OFFLINE   Czechofil

Czechofil

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 610 postów
  • LokalizacjaUrsynów
  • Imię:Leszek

Napisano 11 maj 2020 - 22:36

Świecę irydową reklamuje się jako łatwiej zapalającą mieszankę, gdyż łatwiejsza jest wymiana gazów przy szpilkowej elektrodzie niż w szczelinie klasycznych elektrod. Oznaczenie BPR7HIX oznacza:

B - gwint 14x12,7 na klucz 20,8mm czyli stadardowa

P - wysuniętą porcelanę izolatora

R - rezystor zmniejszający zakłócenia radiowe z zapłonu,

7 - wartość cieplna

HIX - oznaczenie specjalne, czyli że irydowa

Oznaczenie drugiej jest podobne B7HS-10

B - Gwint ten sam i klucz ten sam i uszczelka ta sama, ale nie ma wysuniętego izolatora przez co gorzej się czyści z sadzy (wypala) co jest ważne w 2t.

Świece irydowe są przeznaczane na dłuższą pracę i powinny się z tego powodu zamortyzować, ale jeśli silnik jest w dobrej kondycji i nie osadza sadzy na izolatorze.

Obie świece mają tą samą wartość cieplną 7, te same gwinty - więc mogą pracować zamiennie.

 

Czy w wypadku Storma 13,5 jest sens kupować świece irydowe? Na zwykłych pracuje bez zarzutu. Boję się, że lepsze okaże się gorsze od dobrego  :D



#578 OFFLINE   sero1975

sero1975

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1511 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Imię:Sergiusz

Napisano 12 maj 2020 - 05:09

Każdy ma swoje wady i zalety i wybierać powinieneś w/g preferencji pływania

 

Zalety 4T to: są cichsze, mają wyższą kulturę pracy, nie kopcą, można do nich lać czysta benzynę, dobrze się czuja w trolingu i mniej palą w zakresie wolnych i średnich obrotów.

Wady 4T to: są dużo cięższe niż porównywalne 2T, mają miskę olejową - wymagają corocznej wymiany oleju i filtra (jak samochód), można je kłaść i przewozić tylko na określonej stronie, są droższe w zakupie i serwisie

 

Zalety 2T to: są lżejsze, nie wymagają corocznego serwisu bo olej leje się do benzyny, mają większy "power" (moment obrotowy) na niskim zakresie obrotów i szybciej wprowadzą łódkę w ślizg i to chyba wszystko

Wady 2T to: kopcą bo spalają olej razem z benzyną, są głośniejsze, nie lubią wolnych obrotów przez dłuższy czas i przez to nie lubią trolingu, trzeba pamiętać o mieszaniu benzyny z olejem w odpowiedniej proporcji.

Oczywiście piszę tu o 2T na gaźniku 

 

Jeśli nie przeszkadza Ci waga silnika, który wybierzesz to zdecydowanie 4T

Jeśli waga ma kluczowe znaczenie to 2T

Jeśli używasz silnika 2-3 razy w roku i nie chcesz płacić 200zł za wymianę oleju i filtra to 2T

We wszystkich pozostałych przypadkach 4T

Leszku dziękuję Ci za istotną dla mnie wypowiedź .Wybór chyba padnie jednak na 4t . Wprawdzie w trolingu nie łowię ale zależy mi oprócz przenoszenia się z punktu A do punktu B na powolnym przeczesywaniu dna z prędkością 1-2 km/h. Te dwie stówki jakoś przeżyję rocznie ,).

 

Jest jakaś szansa dorobienia ładowania aku w takim 4t ?



#579 OFFLINE   Czechofil

Czechofil

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 610 postów
  • LokalizacjaUrsynów
  • Imię:Leszek

Napisano 12 maj 2020 - 08:12

Jest jakaś szansa dorobienia ładowania aku w takim 4t ?

 

Do większości 2 cylindrowych 4T taka możliwość istnieje i producenci sprzedają gotowe zestawy do montażu przez serwis. Wszystkie modele wyposażone w elektryczny rozrusznik mają ładowanie w standardzie. Najlepiej zadzwoń do sprzedawcy i zapytaj to bardzo mili i pomocni ludzie (bezwiosel.pl)



#580 OFFLINE   GrzesM

GrzesM

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 408 postów
  • LokalizacjaKatowice
  • Imię:Grzegorz

Napisano 12 maj 2020 - 08:52

Leszku dziękuję Ci za istotną dla mnie wypowiedź .Wybór chyba padnie jednak na 4t . Wprawdzie w trolingu nie łowię ale zależy mi oprócz przenoszenia się z punktu A do punktu B na powolnym przeczesywaniu dna z prędkością 1-2 km/h. Te dwie stówki jakoś przeżyję rocznie ,).

 

Jest jakaś szansa dorobienia ładowania aku w takim 4t ?

Jeżeli planujesz zakup Storma 9.8 ( kopia Tohatsu ) jedyny problem z założeniem ładowania jest taki, że pod kołem zamachowym nie ma cewki ładowania. Przeszukałem Aliexpress niestety nie znalazłem zamiennika, pozostaje zakup oryginału, mnie odstraszyła cena. Co do Storma 12 ( kopia Yamahy ) nie wiem, nie wypowiadam się.

 

Nawiązując jeszcze do wypowiedzi kolegi Czechofil odnośnie wymiany filtrów oleju w silnikach 4T, to małe pojemności silników go nie mają. Storm 9.8 i 12 nie mają wymiennych filtrów oleju.


Użytkownik GrzesM edytował ten post 12 maj 2020 - 08:59





Użytkownicy przeglądający ten temat: 5

2 użytkowników, 3 gości, 0 anonimowych


    maut, Sn4ke