Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Silniki Storm


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2113 odpowiedzi w tym temacie

#781 OFFLINE   Stołczynianin

Stołczynianin

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 405 postów
  • LokalizacjaSzczecin
  • Imię:Robert

Napisano 16 lipiec 2020 - 23:10

Wprawdzie nie sprawdzałem jak chodzą tłoki w dwucylindrowym silniku 4t, ale drogą dedukcji wywnioskowałem że chodzą razem, czyli pod względem mas w ruchu posuwisto-zwrotnym jest to tak samo jak w jednocylindrowym. W dwucylindrowym 2t będzie pod tym względem lepiej bo tłoki chodzą przeciwbieżnie. Może ktoś kiedyś wymyśli silnik do łódki w układzie boxer, to będzie pracował równiej :rolleyes:

No i kwestia ceny; jak ja wydałem 3500 na swój motor to jestem zadowolony mimo że na maksymalnych obrotach drga i jęczy, ale jak Ty na swoją Yamahę wydałeś z 5X więcej, to stawiasz wymagania, a praw fizyki nie da się ominąć.

 

Dla mnie największym plusem chińskiego sprzętu, jest taniość części zamiennych. Mam nadzieję że jak coś padnie w moim Yamaha F13.5A, to nie będę kalkulować czy się opłaci naprawa - tylko kupię zamiennik do Storma F18 lub Parsuna i będzie pasował.



#782 OFFLINE   Tresor

Tresor

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1429 postów
  • LokalizacjaCzerwieńsk
  • Imię:Łukasz

Napisano 17 lipiec 2020 - 06:38

Nie mogą chodzić razem bo mielibyśmy zagęszczarkę do betonu. :) 

Z historii pamiętam tylko jeden silnik gdzie 2 tłoki chodziły razem. W motorze były 2 tłoki na 1 korbowodzie w układzie U Z oczywistych względów nikt w to nie poszedł. 

http://motopuch.t800...gfx/prod_p5.jpg


  • cabage lubi to

#783 OFFLINE   Stołczynianin

Stołczynianin

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 405 postów
  • LokalizacjaSzczecin
  • Imię:Robert

Napisano 17 lipiec 2020 - 22:29

Hmm, ciekawy ten układ U, zapewne do jakiejś maszyny budowlanej lub rolniczej - zgaduję.

Mi chodziło o dwa tłoki na dwóch korbowodach, tylko jak w jednym cylindrze przebiega sprężanie to w drugim wydech.

Drgania mogą wprawdzie pochodzić z niezrównoważonego układu korbowego, jednak mogą też pochodzić z nierównej pracy. Tu powodów może być więcej, ale może przesunięty rozrząd, źle ustawione luzy zaworowe, skład mieszanki paliwowo-powietrznej na wolnych obrotach i może jeszcze co innego. Jeśli jest wtrysk paliwa to przyczyna może tkwić w algorytmie sterowania prędkością obrotową.


Użytkownik Stołczynianin edytował ten post 17 lipiec 2020 - 22:33


#784 OFFLINE   Tresor

Tresor

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1429 postów
  • LokalizacjaCzerwieńsk
  • Imię:Łukasz

Napisano 18 lipiec 2020 - 13:57



Hmm, ciekawy ten układ U, zapewne do jakiejś maszyny budowlanej lub rolniczej - zgaduję..


Akurat próbowano tego w motorach w demoludach. Nawet Jawa taka była ale nie pamiętam modelu to i fotek nie mogę znaleźć. Te foto co zapodałem to motor Puch i ciekawostka miał 1 komorę spalania a 2 tłoki. :)
http://motopuch.t800.yum.pl/?id=sil
Ale to nie ta grupa.
Wracając do silników kultura pracy zaczyna się od 3 garów a im ich więcej tym lepiej. :)

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
  • cabage i GrzesM lubią to

#785 OFFLINE   GrzesM

GrzesM

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 408 postów
  • LokalizacjaKatowice
  • Imię:Grzegorz

Napisano 18 lipiec 2020 - 14:57

Nasza WSK też kombinowała,z silnikiem piętrowym.


  • Tresor lubi to

#786 OFFLINE   Antek0158

Antek0158

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 45 postów
  • LokalizacjaOlsztyn
  • Imię:Antek

Napisano 19 lipiec 2020 - 12:42

Odniosłem się do konkretnej wypowiedzi kolegi herbata666 piszącego, że najbardziej trafnym wyborem jest F25 Yamaha, nie dość że lekki to i reszta super. Jeśli lekki, to innego jak mój 25GWWS Yamaha nie oferuje. No może z innej długości stopą i wyposażeniem. Nie oceniam tego silnika jako totalne zło. To dobry silnik, ale moim zdaniem można lepiej amortyzować rumpel.
W tym konkretnym przypadku amortyzacja rumpla jest zerowa. Ilość cylindrów, 2 czy 4 suw, to zupełnie inny temat. Ja to wszysto rozumiem. Jednak moim zdaniem uznany producent, wypuszczając dziś na rynek konstrukcję jakby nową, powinien o takie szczegóły zadbać.
Chodziło mi o to, by przestrzec kolegów przed zakupem, zanim sprawdzą towar. Czy to najlepszy wybór? Jednemu pasuje, innemu nie. To dość nowa konstrukcja. Pytałem pierwszych użytkowników jak z tymi drganiami rumpla. Im to mocno nie przeszkadzało. Mnie przeszkadza. Dlatego o tym piszę i propobuję sprawdzenie działania przed zakupem.
3 lub więcej cylindrów tak. Tyle, że wtedy to i łódkę trzeba zmienić.
Pozdrawiam
  • Tresor lubi to

#787 OFFLINE   Antek0158

Antek0158

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 45 postów
  • LokalizacjaOlsztyn
  • Imię:Antek

Napisano 19 lipiec 2020 - 13:00

Powinno być proponuję, nie propobuję. Przepraszam.
Traktuję forum jako pomoc w wyborze towaru. Nie jest moim zamiarem reklamowanie, czy szkalowanie jakiegoś produktu. To co napisałem, to moja ocena sprzętu, który nie jest tani i wielu z nas musi dobrze oszczędzać na taki zakup.

#788 OFFLINE   crizz100

crizz100

    Zaawansowany

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 1214 postów
  • Lokalizacjamultikonto (@esoxx87, @Marcisio1, @esexlucius)

Napisano 19 lipiec 2020 - 19:04

Potwierdzam trzepie tym rumplem jakby miał zaraz odpaść. Moja starsza Yamaha 25hp na gaźniku nic nie przenosiła na rumpel, redukcja masy robi swoje 76kg kontra 59 bodajże przy stopie L

#789 OFFLINE   Stołczynianin

Stołczynianin

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 405 postów
  • LokalizacjaSzczecin
  • Imię:Robert

Napisano 19 lipiec 2020 - 20:01

Też myślałem o masie silnika na konia mechanicznego. Mam Evinrude 5kW z jednym garnkiem w 4t czyli suw pracy co dwa obroty i nic nie drga, czy to małe czy duże obroty ale tam jest ponad 4kg/1KM. Yama F13.5 ma dwa garnki ale mniej jak 3kg/1KM i przy obrotach 5000 i więcej już drży.

W przypadku wtrysku - na minimalnych obrotach w celu ich stabilizacji, będzie działał układ regulujący ilość powietrza i paliwa (tak przynajmniej jest w samochodach). Będzie to powodowało delikatne zmiany obrotów o charakterze pulsacyjnym, może o to chodzi?

Normy ekologiczne wymuszające ubogą mieszankę paliwowo-powietrzną też pogarszają stabilność spalania.

 

3 lub więcej cylindrów tak. Tyle, że wtedy to i łódkę trzeba zmienić.
Pozdrawiam

Kolega ma łódkę z silnikiem wbudowanym, masa łódki ponad 600kg, szybką i bardzo komfortową, ale jak mu powiedziałem że na wypad zużywamy około 6l benzyny - to ten wątek sprytnie przemilczał.



#790 OFFLINE   Kubanu

Kubanu

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 62 postów

Napisano 19 lipiec 2020 - 21:23

Panowie mam pytanie a mianowicie czy jest sens zmiany ze śruby aluminiowej 9 1/4 x 11 na śrubę o takich samych parametrach tylko że ze stali nierdzewnej,chodzi mi szczególnie o przyspieszenie?

#791 OFFLINE   crizz100

crizz100

    Zaawansowany

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 1214 postów
  • Lokalizacjamultikonto (@esoxx87, @Marcisio1, @esexlucius)

Napisano 19 lipiec 2020 - 21:46

Zmniejsz skok i będziesz miał lepsze przyspieszenie

#792 OFFLINE   Kubanu

Kubanu

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 62 postów

Napisano 19 lipiec 2020 - 22:03

Chyba źle się wypowiedziałem chodzi mi o większą prędkość do uzyskania

#793 OFFLINE   Kubanu

Kubanu

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 62 postów

Napisano 19 lipiec 2020 - 22:04

Czy śruba o tych samych parametrach tyle że ze stali nierdzewnej poprawi osiagi?

#794 OFFLINE   Stołczynianin

Stołczynianin

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 405 postów
  • LokalizacjaSzczecin
  • Imię:Robert

Napisano 19 lipiec 2020 - 23:26

Panowie mam pytanie a mianowicie czy jest sens zmiany ze śruby aluminiowej 9 1/4 x 11 na śrubę o takich samych parametrach tylko że ze stali nierdzewnej,chodzi mi szczególnie o przyspieszenie?

Stal jest mocniejsza i dlatego może mieć cieńsze łopaty, powoduje to mniejsze straty na śrubie, czyli mniejszy opór. Zatem silnik będzie mógł rozkręcić się do nieco wyższych obrotów - co będzie miało znaczenie szczególnie wtedy gdy śruba ma nieco za duży skok i jest problem z rozkręceniem silnika do obrotów mocy maksymalnej. Może lepiej przed zakupem śruby nierdzewnej zrobić próbę na aluminiowej ze skokiem o pół cala większym i tak samo mniejszym. Parę stów ta śruba stalowa kosztuje.



#795 OFFLINE   sharkfishing

sharkfishing

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1420 postów
  • Lokalizacjachicago
  • Imię:bruno
  • Nazwisko:dadej

Napisano 20 lipiec 2020 - 02:45

Sruby z regoly nie skacza pol cala tylko cal. Kubanu za wielie nie uzyskasz moze mile czyli 1.5-2 km na h o tym samym skoku .Na rzekach malych jeziorach nie polecam stainless steel sruby pamietaj ze jak w cos uderzysz to aluminiowa srube pognie hub sie ugnie a shaft caly a przy ss mozesz miec juz do wymiany lub naprawy spodzine oczywiscie mowie o malych silnikach do 20hp

#796 OFFLINE   GrzesM

GrzesM

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 408 postów
  • LokalizacjaKatowice
  • Imię:Grzegorz

Napisano 20 lipiec 2020 - 07:15

Kubanu do Twojego silnika solas ma w ofercie śrubę o skoku 12" możesz zaryzykować kupno i potestować czy to coś da.
Numer katalogowy
3111-093-12

#797 OFFLINE   Tresor

Tresor

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1429 postów
  • LokalizacjaCzerwieńsk
  • Imię:Łukasz

Napisano 20 lipiec 2020 - 08:40

A u mnie chyba jest sytuacja odwrotna mam za wolną śrubę. Na połowie gazu mam 5000 obrotów na 70% zbliża się do 6000 i nie podoba mi się to. Zastanawiam się czy nie zmienić śruby. Obecnie ponton startuje jak rakieta, ślizg jest momentalnie, tylko wydaje mi się że na przelotowej mam za wysokie obroty.  Której śruby spróbować? http://bezwiosel.pl/30-uklad-napedowy Obecnie mam 9 1/4 x 9 


  • Kubanu lubi to

#798 OFFLINE   Kubanu

Kubanu

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 62 postów

Napisano 20 lipiec 2020 - 08:55

Ja miałem przy 13.5 i pontonie 360 śrubę 11 i miał obroty 5360 więc była chyba idealnie dobrana,wiec może taką spróbuj założyć.
  • Tresor lubi to

#799 OFFLINE   GrzesM

GrzesM

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 408 postów
  • LokalizacjaKatowice
  • Imię:Grzegorz

Napisano 20 lipiec 2020 - 10:32

A u mnie chyba jest sytuacja odwrotna mam za wolną śrubę. Na połowie gazu mam 5000 obrotów na 70% zbliża się do 6000 i nie podoba mi się to. Zastanawiam się czy nie zmienić śruby. Obecnie ponton startuje jak rakieta, ślizg jest momentalnie, tylko wydaje mi się że na przelotowej mam za wysokie obroty. Której śruby spróbować? http://bezwiosel.pl/30-uklad-napedowy Obecnie mam 9 1/4 x 9


11" powinno być idealnie

#800 OFFLINE   crizz100

crizz100

    Zaawansowany

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 1214 postów
  • Lokalizacjamultikonto (@esoxx87, @Marcisio1, @esexlucius)

Napisano 20 lipiec 2020 - 17:06

Sruby z regoly nie skacza pol cala tylko cal. Kubanu za wielie nie uzyskasz moze mile czyli 1.5-2 km na h o tym samym skoku .Na rzekach malych jeziorach nie polecam stainless steel sruby pamietaj ze jak w cos uderzysz to aluminiowa srube pognie hub sie ugnie a shaft caly a przy ss mozesz miec juz do wymiany lub naprawy spodzine oczywiscie mowie o malych silnikach do 20hp


Ale przecież jest w środku jeszcze ta guma która się w pierwszej kolejności zerwie




Użytkownicy przeglądający ten temat: 3

0 użytkowników, 3 gości, 0 anonimowych