Powie mi ktoś jak to jest z tymi Stormami 2 T ,a dokładnie 13,5 i 18 ,niby ten sam silnik ta sama poj. ,wizualnie niczym się nie różnią,czy ten 18 ma tyle koni? Pytam dlatego że kupiłem tą osiemnastkę i na deklu ma napis 18 a na tabliczce znamionowej 9,9 KW .I dzisiaj dzwonili do mnie z BEZ WIOSEŁ że przyślą kuriera do mnie po silnik bo muszą wymienić tabliczkę znamionową i odeślą silnik z powrotem ,bo cała partia osiemnastek 2 T ma złe tabliczki. Nie wiem teraz czy nie chcą mnie zrobić w wała bo powinni chyba wymienić silnik na właściwy a nie przeklejać tabliczki? Chyba że te silniki się tylko nimi różnią a nie mocą? Chociaż jak wcześniej w rozmowie twierdził sprzedawca różnią się modułem i dyszami.
Silniki Storm
#1501 OFFLINE
Napisano 07 lipiec 2021 - 20:51
#1502 OFFLINE
Napisano 07 lipiec 2021 - 21:15
Mierzone były gardziele w gazniku 13.5 i 18 ma identycznie. Co do dysz nie chcieliśmy ich wykręcać.
Na 99% to to samo.
Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka
#1503 OFFLINE
Napisano 07 lipiec 2021 - 22:07
#1504 OFFLINE
Napisano 07 lipiec 2021 - 22:49
Powie mi ktoś jak to jest z tymi Stormami 2 T ,a dokładnie 13,5 i 18 ,niby ten sam silnik ta sama poj. ,wizualnie niczym się nie różnią,czy ten 18 ma tyle koni? Pytam dlatego że kupiłem tą osiemnastkę i na deklu ma napis 18 a na tabliczce znamionowej 9,9 KW
To nie prościej zerwać naklejkę z czapki ?
I po problemie.
Najprostszym sposobem weryfikacji mocy, jest pomiar maksymalnego zużycia paliwa w czasie, czyli na pełnym gazie.
Drugi to osiągi. Jeśli łódź z załadunkiem o masie 450kg osiągnie co najmniej 30km/h, to można przyjąć że jest więcej niż 15HP.
Użytkownik Stołczynianin edytował ten post 07 lipiec 2021 - 22:55
#1505 OFFLINE
Napisano 08 lipiec 2021 - 09:18
#1506 OFFLINE
Napisano 08 lipiec 2021 - 10:05
Oczywiście że prościej jest zmienić naklejki na czapie ale ja chciałem 18 i tak zapewnial sprzedawca ze tyle ma bo jest inny modul i dysze.Moja łódź waży ze szpejem ok 350 kg i prędkość max jaką osiąga to 31 km/ h
Popatrz sobie na pojemność Yamahy 2T, później pomyśl czy można zrobić coś z niczego.
https://www.indiamar...oard-motor.html
Na płocie też pisało d...pa. Gość włożył i mu drzazga weszła.......
- womaly23 lubi to
#1507 OFFLINE
Napisano 08 lipiec 2021 - 10:44
Było już o tym wiele razy, bez hamowni nigdy się nie dowiemy
Np, Chińczyki kopiując Tohatsu 8KM przez większe dysze + lekko rozwiercone gilzy uzyskują 9,9. Pewnie nie było by dla nich problemem uzyskać podobny efektz z motorem 5 -->7 czy 15 --> 18 ale czy tak jest tego sie nie dowiemy.
#1508 OFFLINE
Napisano 08 lipiec 2021 - 10:52
@Tresor
Jeśli Yamaha 20 HP 2T czyli bardziej zbliżona do 18 niż 13.5 ma pojemność silnika 395 cm3, to w jaki sposób Chińczyk zrobił 18HP z 246 cm3 ?. To jest około 150 cm3 różnicy. Moc nie bierz się z niczego. Żaden zapłon tego nie zmieni. To samo jest z 7HP. Yamaha ma 5 HP ze 100 cm3 a Chińczyk zrobił 7 HP ze 100cm3. Czarodzieje normalnie.
- suhhar lubi to
#1509 OFFLINE
Napisano 08 lipiec 2021 - 11:17
Tohatsu M9.8B 2 stroke ma pojemność 169 cm3. Tak więc to nic zadziwiającego jeśli chodzi o dwusuwy. Ja bym bardziej obawiał się o żywotność takiego silnika bo materiały użyte z pewnością nie są jakości Tohatsu czy Yamahy.
Użytkownik Forecast edytował ten post 08 lipiec 2021 - 11:19
- Tresor lubi to
#1510 OFFLINE
Napisano 08 lipiec 2021 - 11:19
Motor Suzuki RP68 pojemność 50cm3 19KM 2T z 1968r... Gaźnik, żadnych wtrysków wolnossące... To już Koperfild się chowa. (oczywiście to przykład ekstremalny ale chodzi o pokazanie że nie pojemność decyduje).
Jeżeli Chińczyk wie że nie wygra trwałością, jakością, zwiększenie o kilka KM mocy na etapie produkcji to banał nie żadna magia, zwykła inżyniera.
Czy tak robi tego nie wiemy i dyskusja raczej nie ma sensu.
Użytkownik Tresor edytował ten post 08 lipiec 2021 - 11:19
#1511 OFFLINE
Napisano 08 lipiec 2021 - 11:24
#1512 OFFLINE
Napisano 08 lipiec 2021 - 11:25
Naprawdę ktoś z szanownego grona wierzy, że jak stuninguje główkę silnika tak, że potencjalnie będzie miała moc 50HP to silnik nagle będzie miał 50HP??
To tak nie działa...
Silnik ma taką i tylko taką moc jaką jest w stanie z niego odebrać śruba napędowa... To tak jak z ruszaniem samochodem z 300 konnym silnikiem na lodzie....... Te 300HP potencjalnie jest ale niczemu nie służy
Jak założycie śrubę o średnicy 10cm?? to ona jest w stanie przenieść 50HP?? no raczej nie......
Zdolność śruby do przenoszenia mocy zależy od obrotów i średnicy (i tylko od tego)
Przykładowo mamy silnik z przekładnią 2,2
śrubę napędową o średnicy 10 cali
Przy obrotach silnika 5200 taka śruba jest w stanie obciążyć silnik mocą 13HP
Przy obrotach silnika 6000 ta sama śruba jest w stanie obciążyć silnik mocą 20HP
Skok nie ma tu nic do rzeczy, bo od skoku zalezy kierunek w jakim jest skierowana siła nośna a nie jej wartość bezwzględna.
Czyli........ jak jestem producentem i mam za zadanie ograniczyć moc silnika to jak to zrobię?
No przecież nie będę się wydurniał z gaźnikami czy innymi dyszami........
Na drodze elektronicznej zrobię odcięcie zapłonu przy 5200 dla silnika 13HP
a na 6000 dla silnika 20HP
Ot i cała tajemnica.......
#1513 OFFLINE
Napisano 08 lipiec 2021 - 12:37
#1514 OFFLINE
Napisano 08 lipiec 2021 - 13:09
Ale to odbiega od wątku. Bo nie dyskutowaliśmy o trwałości tylko upierałeś się że chińczyki nie są w stanie dodać 2-3 kucy do kopiowanego silnika...
Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka
#1515 OFFLINE
Napisano 08 lipiec 2021 - 13:16
Dalej tak uważam. Nie z tej kopii. Co innego opracować od nowa coś, co będzie w stanie otrzeć się o downsizing, a co innego sklonować 1:1 starą yamahę i napisać na czapie że ma 5 HP więcej niż oryginał.
#1516 OFFLINE
Napisano 08 lipiec 2021 - 13:38
Oczywiście że prościej jest zmienić naklejki na czapie ale ja chciałem 18 i tak zapewnial sprzedawca ze tyle ma bo jest inny modul i dysze.Moja łódź waży ze szpejem ok 350 kg i prędkość max jaką osiąga to 31 km/ h
Jeśli łódź 350kg i jeszcze Ty powiedzmy 80kg, czyli razem 430kg i 31km/h, to moim zdaniem jest około15HP. Jak na 250cm to niezły rezultat.
Zużycie paliwa w 2t to mniej więcej 1/2 litra na 1HP na godzinę. 18HP paliłby w okolicach 9l/h. Należałoby porównać z tymi co mają Stormy 13,5 i 15HP, czy rzeczywiście im pali mniej.
#1517 OFFLINE
Napisano 08 lipiec 2021 - 13:52
Jeszcze słowo do pojemności i mocy. Yamahy, Hondy, Tohatsu, Mercury etc. sprzed 30 / 40 lat kręcą dalej i zadbane będą kręciły dalej dekadami. Wspomniany Tohatsu 9.8 170 cm3 po okresie gwarancji i może jeszcze trochę i skończy w hucie. To się nazywa downsizing. Ale jest to tak samo dobre jak dzisiejsze bolidy 1.0 z dwoma sprężarkami. Takie jeżdżące odkurzacze czyli dla mnie dno i metr mułu. Ładnie wyglądają te parametry tylko na papierze i nic poza tym. Trwałości żadnej. Po co komu dzisiaj trwałość ?. Na tym się nie zarabia przecież.....
Motor MZ 150 miała bodajże 12 KM na jednym tłoku cylinder chłodzony powietrzem. Do dziś można trafić egzemplarz trzymający kompresję i bez remontu. Podejżewam że w przypadku tohatsu 9.8 przy stosowaniu odpowiedniego oleju do mieszanki i dawki to po 100 mth będą jeszcze rysy honownicze na gładzi cylintrów i pewnie im starszy wypust tym lepszy. Jest pełno w internecie filmików jak stare 2t nissan lub mercury smigaja bez remontów.
Użytkownik Forecast edytował ten post 08 lipiec 2021 - 13:53
#1518 OFFLINE
Napisano 08 lipiec 2021 - 14:34
@Forecast
Mam babcie Hondę 4T 43 letnią 7.5 HP. Pali na widok ręki. Tyle w temacie staroci. Kosztowała tyle co nic. Po zakupie wymagała trochę opieki, serwisu, wymiany uszczelek i trochę serca bo leżała z 20 lat nie używana. Spełnia zadanie, na ryby popłynie więc dla mnie problemu nie ma, że nie bryluję z nową Yamahą na rufie za 12kkz. To tylko hobby jedno z wielu. Można iść położyć 12 za silnik z 25 za łódkę z kolejne 10 za szpej i jest na bogato. I co z tego jak rybom to wali czy ja Riverfoxem przypłynę z motorkiem za 12 koła, czy dętką ze starą babcią na rufie. Takie mam do tego dziwne podejście .
Żeby nie było całkiem offtopa to Storm w tym całym bałaganie silnikowym jaki jest na ogłoszeniach to bardzo dobry wybór dla kogoś kto się nie zna i nie ogarnia mechaniki. Wiesza na rufie i jakiś czas popływa. Tyle tylko, że 250 cm3 Storma to nie jest 18 HP i trzeba mieć tego świadomość. Z większością łódek i pontonów wędkarskich ten silnik 2T 246 cm3 poradzi sobie wyśmienicie i za umiarkowana kasę jest nowy i bezproblemowy motorek.
Użytkownik darek63 edytował ten post 08 lipiec 2021 - 14:35
- Krzysztof lubi to
#1519 OFFLINE
Napisano 08 lipiec 2021 - 14:40
Mój Storm ma 70mth i rysy honownicze są widoczne. W styczniu będzie film co się zmieniło w środku Storma po 2 sezonie. Myślę ze 100mth pęknie spokojnie. A na FB są ludzie co robią Stormem 500mth rocznie (służbowy na mazurach) od 4 lat - do niego bym zaglądnął.przypadku tohatsu 9.8 przy stosowaniu odpowiedniego oleju do mieszanki i dawki to po 100 mth będą jeszcze rysy honownicze na gładzi cylintrów
Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka
#1520 OFFLINE
Napisano 08 lipiec 2021 - 15:01
Zdolność śruby do przenoszenia mocy zależy od obrotów i średnicy (i tylko od tego)
Przykładowo mamy silnik z przekładnią 2,2
śrubę napędową o średnicy 10 cali
Przy obrotach silnika 5200 taka śruba jest w stanie obciążyć silnik mocą 13HP
Przy obrotach silnika 6000 ta sama śruba jest w stanie obciążyć silnik mocą 20HP
Skok nie ma tu nic do rzeczy, bo od skoku zalezy kierunek w jakim jest skierowana siła nośna a nie jej wartość bezwzględna.
Czyli........ jak jestem producentem i mam za zadanie ograniczyć moc silnika to jak to zrobię?
No przecież nie będę się wydurniał z gaźnikami czy innymi dyszami........
Na drodze elektronicznej zrobię odcięcie zapłonu przy 5200 dla silnika 13HP
a na 6000 dla silnika 20HP
Ot i cała tajemnica.......
Naprawdę słabo się robi jak się czyta takie wydumki. Mówisz, że projektujesz śruby?
Sprawa jest wbrew pozorom prosta i aż dzwine, że tego nie podałeś. Śruba przekazuje moc, wprawiając wodę w ruch. Powoduje to napędzanie łódki zgodnie z trzecią zasadą dynamiki. Zwiększenie przekazywanej mocy można zrealizować na dwa sposoby:
a) przy zachowaniu tej samej prędkości zwiększamy masę przepychanej wody w jednostce czasu.
przy zachowaniu tej samej masy wody zwiększamy jej prędkość.
Sposób:
a) stosujemy gdy chcemy przemieszczać coś ciężkiego/opornego, ale nie zależy nam na prędkości.
gdy obiekt jest relatywnie lekki i ma pływać szybko.
Za realizację sposobu
a) odpowiada średnica śruby. Im większa średnica, tym więcej wody przepychamy w jednoatce czasu i układ ma większy ciąg.
odpowiada skok śruby - masa wody się nie zmienia, ale wzrasta jej prędkość.
Należy dodać, że jest jeszcze aspekt ślizgania, który sprawia, że śruba nie może być za mała, bo będzie się mocno ślizgać i nie będzie efektywna.
Praktyka pokazuje, że producenci nie realizują ograniczenia mocy przez ograniczenie obrotów, tylko przez zmniejszenie ilości mieszanki - zwężki w gaźniku/przepustnicy, inne dysze/wtryski, okrojona mapa wtryskowa.
Ogranicznik obrotów służy głównie do ochrony silnika przed zniszczeniem, a nie regulacji jego mocy maksymalnej i zarówno silnik mocniejszy jak i słabszy z danego typoszeregu kręci się na 6000+, oczywiście o ile założy się śrubę na o tyle małym skoku, że na to pozwoli.
Użytkownik psulek edytował ten post 08 lipiec 2021 - 16:12
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych