Nie to że się czepiam- nie jest to moją intencją - zastanawiam się jak to w końcu jest z nowymi silnikami 2t - można , czy nie można sprowadzać i sprzedawać?
Silniki Storm
#161 OFFLINE
Napisano 27 styczeń 2019 - 20:39
- Bartek1989 lubi to
#162 OFFLINE
Napisano 27 styczeń 2019 - 21:14
w EU jest zakaz, sprzedają jako kolekcjonerskie. Podobnie omijali przepisy przy dopalaczach
http://jerkbait.pl/t...-i-4t-w-polsce/
chyba nawet dwusuwowych skuterów się czepili i zakazują teraz
zobacz jakie są opisy Storma "Silnik kolekcjonerski, unikatowy" http://bezwiosel.pl/...rotwy-2t-8.html
#163 OFFLINE
Napisano 27 styczeń 2019 - 21:22
dokladnie tak jest silniki sa kolekcjonerskie
#164 OFFLINE
Napisano 27 styczeń 2019 - 22:30
Hm . Polak potrafi . Może pójdę tą drogą i zamiast Y, czy H czy M kupię 18KM 2t Storma . Cenowo bomba. Poszukam opinii - temat do rozważenia. Na razie chyba nigdzie nie ma zakazu na pływanie z silniczkami 2t ???
#165 OFFLINE
Napisano 27 styczeń 2019 - 22:34
#166 OFFLINE
Napisano 01 luty 2019 - 18:43
może być problem , gdy ktoś np spadnie z łodzi i sie utopi, na 100% wina bedzie własciciela , pływał na silniku kolekckonerskim, bez deklaracji zgodność, " WINNY" moge się załozyc o flaszke że prokurator dalszych przyczyny szukać nie bedzie
#167 OFFLINE
Napisano 01 luty 2019 - 18:50
oj juz po pijaku i bez prawojazdow jezdzili i wyroki byly na korzysc "przestepcow " tak wiec wszystko zalezy zawsze powinno sie badac okolicznosci wypadku ,watpie zebym plywal na dwusuwie a ktos pod by se palnol w leb u mnie na lodzi to jestem winny bo mam silnik kolekcjonerski??
#168 OFFLINE
Napisano 01 luty 2019 - 19:01
Wysłane z mojego ASUS_Z01RD przy użyciu Tapatalka
#169 OFFLINE
Napisano 01 luty 2019 - 21:20
może być problem , gdy ktoś np spadnie z łodzi i sie utopi, na 100% wina bedzie własciciela , pływał na silniku kolekckonerskim, bez deklaracji zgodność, " WINNY" moge się załozyc o flaszke że prokurator dalszych przyczyny szukać nie bedzie
Hehe :) Ten wpis to na poważnie?:)
Jak ktoś spadnie z pomostu i zrobi sobie kuku to też będą sprawdzali deklarację zgodności ?
#170 OFFLINE
Napisano 01 luty 2019 - 23:41
A po co sprzedawać kolekcjonersko. Nie lepiej przelożyć żylkę przez otwór na zawleczkę i sprzedawać jako wypasioną kosę spalinową do chwastów . Dla picu w komplecie dodawać słuchawki, przyłbicę i uprząż
Wysłane z mojego ASUS_Z01RD przy użyciu Tapatalka
Użytkownik psulek edytował ten post 01 luty 2019 - 23:44
#171 OFFLINE
Napisano 02 luty 2019 - 14:56
myślę że jak ktos spadnie z pomostu i cos sobie zrobi to ma wszelkie szanse aby winna była właściciela pomostu, brak antyposlizogowej powierzchni itd, a na tablicy o zachowaniu na pomoscie kończąc,
co do łódek budowanych systemem gospodarczym, i silników marynizowanych,
jak sam budowniczy posliźnie sie i wybije sobie zeby, albo sie utopi to jego łódka i jego problem, jak stanie się to pasażerowi to teoretycznie problem budowniczego i to on bedzie sie tłumaczył, jak w procesie oceny ryzyka zabezpieczył osobę przed posliźnięciem lub wypadnięciem , zgodnie z wymogami od podstawowej 12100 poczynając
w sprzęcie używanym dopuszczalne sa przeróbki które nie podnoszą ryzyka wględem konfiguracji pierwotnej, niemniej jednak montując silnik marynizowany który nie ma certyfikatu użytkownik jest za to bezpośrednio odpowiedzialny,
a jeżeli silnik ma w papierach wbite kolekcjonerski to pewnie jest też dopisane drobnym drukiem ze nie może być użytkowany , (inaczej nie mógłby by sprzedany na terenie UE, przerabiałem to z silnikami do dużych jednostek,, można je kupić jako nieemisyjne , ale podpisuje sie deklaracje że nie będą używane w UE tylko ewentualnie sprzedane poza)
a jak jest normalnie to wszyscy wiemy , do chwili kiedy się nieszczęscie nie zdarzyło
może się czepiam ale u mnie to takie zboczenie zawodowe, na codzień bąbarduja mnie tymi przepisami to w krew mi weszło
Hehe :) Ten wpis to na poważnie? :)
Jak ktoś spadnie z pomostu i zrobi sobie kuku to też będą sprawdzali deklarację zgodności ?
Użytkownik sina2 edytował ten post 02 luty 2019 - 15:00
#172 OFFLINE
Napisano 02 luty 2019 - 15:24
A czy w razie czego nie mogę powiedzieć , że silnik kupiłem jako używany od gościa na bazarku?
#173 OFFLINE
Napisano 02 luty 2019 - 15:35
Jak na razie jest z zakaz sprzedaży a nie użytkowania. Noe popadajmy w paranoję.
Mieszkamy w Polsce. Nawet zakazy nam nie straszne !!!
Właśnie dziś, legalnie (supermarket) zakupiłem najnormalniejszą żarówkę,
100 watową (Zakaz produkcji w UE,ale nie użytkowania).
Skoro spaprałem swoje sumienie żarówką,to z silnikiem już pójdzie gładko.
#174 OFFLINE
Napisano 02 luty 2019 - 17:16
..w unijnych przepisach często niezbyt wiadomo o co idzie - skoro niektóre silniki dwusuwowe są bardziej ekologiczne niż czterosuwowe to czemu nie ma wyznaczonych norm emisji tylko generalizuje się ze 2-takty są be a 4-takty cacy. Prawidłowe parametry banana jakoś się dało ustalić
#175 OFFLINE
Napisano 02 luty 2019 - 18:46
Kolego @sina2 w przypadku wypadku na pomoście - rozumiem, że znasz jakieś przepisy normujące materiały z jakich należy wykonywać pomosty?
Warunki techniczne itp. Podobnie tablice określające sposób zachowania na pomostach?
Nie popadajmy w paranoję.....
Podobnie w przypadku wypadku na łódce czy problemu ze zmarynizowanym silnikiem - właściciel albo budowniczy byliby ścigani tylko w przypadku gdy zdarzenie miałoby bezpośredni związek z uszkodzeniem samodzielnej łodzi bądź z np. zapaleniem zmarynizowanego silnika - sam fakt, że ktoś z łódki wypadnie nijak się ma do faktu z czego i jak była zbudowana łódka oraz jaki był silnik.
Myślę również, że w przypadku silników - 2T - próżno szukać certyfikacji na stare modele - znajdujące się czy to na rynku wtórnym - czy będące w posiadaniu użytkowników przez X lat - taka jest rzeczywistość....
Co do kolekcjonerski 2T o których piszemy może jakiś użytkownik zdradzi fragment z dokumentów kupna czy jest tam zakaz użytkowania sprzętu na terenie UE.
Ewentualnie można wysłać zapytanie do Inspekcji Żeglugi....
#176 ONLINE
Napisano 02 luty 2019 - 19:15
Mieszkamy w Polsce. Nawet zakazy nam nie straszne !!!
Właśnie dziś, legalnie (supermarket) zakupiłem najnormalniejszą żarówkę,
100 watową (Zakaz produkcji w UE,ale nie użytkowania).
Skoro spaprałem swoje sumienie żarówką,to z silnikiem już pójdzie gładko.
Przeczytaj na etykiecie . Czy aby napewno kupiles żarówkę 100W najprawdopodobniej jest to "element grzejny" . Ogrzewacz itp:) tak sobie poradzili między innymi producenci z zakazem żarówek wiekszej mocy:)
#177 OFFLINE
Napisano 02 luty 2019 - 19:19
z pomostami mam tyle wspólnego że z nich korzystam
co do hipotetycznej łódki, zjawi się biegły , który tak naprawdę nigdy nie pływał, ani łódką ani materacem, ale zacznie drążyć, czemu gość wypadł, może była śliska podłoga , może za niska burta, może za mało stabilna łódka bo ktos ja taką zrobił i nie sprawdził statecznośći, a może silnik szarpnął gdy nie powinien, CE nie ma nikt nie sprawdził czy jest bezpieczny TOK ROZUMOWANIA SPECJALISTY ,
co do silników 2T starych, wszystko co zostało wypuszczone na rynek przed wejściem przepisu pewnie bedzie mogło pracowac do zdechu, gorzej jak jakiś ambitny sie trafi i skojarzy datę produkcji
ja też uważam że to obłęd, i europa upadnie przez swoje tony przepisów które nie pozwalają nic zrobić normalnemu człowiekowi,
jak potrzebuje drabiny to biore 2 długie rurki i 10 prętów i po 2 godzinach jest z pomalowaniem, ale spróbuj ją zrobić z przepisami to roku zabraknie
jakoś tak ze 3 miesiące temu też chciałem kuić 2T od chińczyków, nawet mi CE oferowali co prawda produkt był zgodny z 2 normami 1 to szarpanka a 2 to śruba napędowa i chciałem aby odkręcili spodzine i sprzedali mi 2 paczkach jako części , ale niechcieli koniec końców kupiłem 4suwa, tylko przyszedł w styczniu i sobie nie popływałem
Kolego @sina2 w przypadku wypadku na pomoście - rozumiem, że znasz jakieś przepisy normujące materiały z jakich należy wykonywać pomosty?
Warunki techniczne itp. Podobnie tablice określające sposób zachowania na pomostach?
Nie popadajmy w paranoję.....
Podobnie w przypadku wypadku na łódce czy problemu ze zmarynizowanym silnikiem - właściciel albo budowniczy byliby ścigani tylko w przypadku gdy zdarzenie miałoby bezpośredni związek z uszkodzeniem samodzielnej łodzi bądź z np. zapaleniem zmarynizowanego silnika - sam fakt, że ktoś z łódki wypadnie nijak się ma do faktu z czego i jak była zbudowana łódka oraz jaki był silnik.
Myślę również, że w przypadku silników - 2T - próżno szukać certyfikacji na stare modele - znajdujące się czy to na rynku wtórnym - czy będące w posiadaniu użytkowników przez X lat - taka jest rzeczywistość....
Co do kolekcjonerski 2T o których piszemy może jakiś użytkownik zdradzi fragment z dokumentów kupna czy jest tam zakaz użytkowania sprzętu na terenie UE.
Ewentualnie można wysłać zapytanie do Inspekcji Żeglugi....
#178 OFFLINE
Napisano 02 luty 2019 - 19:23
co sie dziwisz junker ciągle pijany nie wie co podpisuje
z tymi silnikami to tak ktoś wymyslił i już tak ja rak to ryba
..w unijnych przepisach często niezbyt wiadomo o co idzie - skoro niektóre silniki dwusuwowe są bardziej ekologiczne niż czterosuwowe to czemu nie ma wyznaczonych norm emisji tylko generalizuje się ze 2-takty są be a 4-takty cacy. Prawidłowe parametry banana jakoś się dało ustalić
#179 OFFLINE
Napisano 02 luty 2019 - 19:49
Wysłane z mojego ASUS_Z01RD przy użyciu Tapatalka
Użytkownik psulek edytował ten post 02 luty 2019 - 19:52
#180 OFFLINE
Napisano 02 luty 2019 - 20:22
.......................... Zbezpośrednim wtryskiem 2T jest sprawniejsze niż 4T.
Wysłane z mojego ASUS_Z01RD przy użyciu Tapatalka
..o tym własnie mowa - dlatego myślę ze wrzucanie wszystkich 2T do jednego wora to po prostu patent na uwalenie firm zza oceanu
Użytkownicy przeglądający ten temat: 5
0 użytkowników, 5 gości, 0 anonimowych