Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Silniki Storm


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2111 odpowiedzi w tym temacie

#161 OFFLINE   binio1111

binio1111

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 570 postów
  • LokalizacjaŁódź

Napisano 27 styczeń 2019 - 20:39

Nie to że się czepiam- nie jest to moją intencją - zastanawiam się jak to w końcu jest z nowymi silnikami 2t - można , czy nie można sprowadzać i sprzedawać?


  • Bartek1989 lubi to

#162 OFFLINE   wedkarski365

wedkarski365

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 394 postów
  • LokalizacjaL

Napisano 27 styczeń 2019 - 21:14

w EU jest zakaz, sprzedają jako kolekcjonerskie. Podobnie omijali przepisy przy dopalaczach

http://jerkbait.pl/t...-i-4t-w-polsce/

chyba nawet dwusuwowych skuterów się czepili i zakazują teraz

 

zobacz jakie są opisy Storma "Silnik kolekcjonerski, unikatowy" http://bezwiosel.pl/...rotwy-2t-8.html



#163 OFFLINE   robertd

robertd

    Legnica

  • TWÓRCY+
  • PipPipPip
  • 1095 postów

Napisano 27 styczeń 2019 - 21:22

dokladnie tak jest silniki sa kolekcjonerskie 



#164 OFFLINE   binio1111

binio1111

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 570 postów
  • LokalizacjaŁódź

Napisano 27 styczeń 2019 - 22:30

Hm :). Polak potrafi :rockon:  . Może pójdę tą drogą i zamiast  Y, czy H czy M kupię 18KM 2t Storma . Cenowo bomba.  Poszukam opinii - temat do rozważenia. Na razie chyba nigdzie nie ma zakazu na pływanie z silniczkami 2t ??? 



#165 OFFLINE   lukk

lukk

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 36 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Imię:Łukasz

Napisano 27 styczeń 2019 - 22:34

Btw, dopytywałem inspektorów z PZMiNW jak to jest z rejestracją dwusuwów (tzn. łodzi z 2T) i ponoć nie ma problemu, nie wnikają jak zakupiony został silnik.

#166 OFFLINE   sina2

sina2

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 63 postów

Napisano 01 luty 2019 - 18:43

może być problem , gdy ktoś np spadnie z łodzi i sie utopi, na 100% wina bedzie własciciela , pływał na silniku kolekckonerskim, bez deklaracji zgodność, " WINNY" moge się załozyc o flaszke że prokurator dalszych przyczyny szukać nie bedzie



#167 OFFLINE   robertd

robertd

    Legnica

  • TWÓRCY+
  • PipPipPip
  • 1095 postów

Napisano 01 luty 2019 - 18:50

oj juz po pijaku i bez prawojazdow jezdzili i wyroki byly na korzysc "przestepcow " tak wiec wszystko zalezy zawsze powinno sie badac okolicznosci wypadku ,watpie zebym plywal na dwusuwie a ktos pod by se palnol w leb u mnie na lodzi to jestem winny bo mam silnik kolekcjonerski??



#168 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4926 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 01 luty 2019 - 19:01

Jak na razie jest z zakaz sprzedaży a nie użytkowania. Noe popadajmy w paranoję.

Wysłane z mojego ASUS_Z01RD przy użyciu Tapatalka

#169 OFFLINE   marioligi

marioligi

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 309 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 01 luty 2019 - 21:20

może być problem , gdy ktoś np spadnie z łodzi i sie utopi, na 100% wina bedzie własciciela , pływał na silniku kolekckonerskim, bez deklaracji zgodność, " WINNY" moge się załozyc o flaszke że prokurator dalszych przyczyny szukać nie bedzie

 

Hehe :):) Ten wpis to na poważnie?:):)

Jak ktoś spadnie z pomostu i zrobi sobie kuku to też będą sprawdzali deklarację zgodności ?:)



#170 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4926 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 01 luty 2019 - 23:41

Kolega sina2 naczytał się za dużo dyrektyw albo wcześnie rozpoczął weekend. Wiele łódek ma zamontowane silniki z aut, które nie mają przeznaczenia do łodzi (marynizacja). A od łódki budowanej systemem gospodarczym to już nic się nie wymaga (do pewnego levelu).

A po co sprzedawać kolekcjonersko. Nie lepiej przelożyć żylkę przez otwór na zawleczkę i sprzedawać jako wypasioną kosę spalinową do chwastów . Dla picu w komplecie dodawać słuchawki, przyłbicę i uprząż

Wysłane z mojego ASUS_Z01RD przy użyciu Tapatalka

Użytkownik psulek edytował ten post 01 luty 2019 - 23:44


#171 OFFLINE   sina2

sina2

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 63 postów

Napisano 02 luty 2019 - 14:56

myślę że jak ktos spadnie z pomostu i cos sobie zrobi to ma wszelkie szanse aby winna była właściciela pomostu, brak antyposlizogowej powierzchni itd, a na tablicy o zachowaniu na pomoscie kończąc,

co do łódek budowanych systemem gospodarczym, i silników marynizowanych, 

jak sam budowniczy posliźnie sie i wybije sobie zeby, albo sie utopi to jego łódka i jego problem, jak stanie się to pasażerowi to teoretycznie problem budowniczego i to on bedzie sie tłumaczył, jak w procesie oceny ryzyka zabezpieczył osobę przed posliźnięciem lub wypadnięciem , zgodnie z wymogami od podstawowej 12100 poczynając

w sprzęcie używanym dopuszczalne sa przeróbki które nie podnoszą ryzyka wględem konfiguracji pierwotnej, niemniej jednak montując silnik marynizowany który nie ma certyfikatu użytkownik jest za to bezpośrednio odpowiedzialny, 

a jeżeli silnik ma w papierach wbite kolekcjonerski to pewnie jest też dopisane drobnym drukiem ze nie może być użytkowany , (inaczej nie mógłby by sprzedany na terenie UE, przerabiałem to z silnikami do dużych jednostek,, można je kupić jako nieemisyjne , ale podpisuje sie deklaracje że nie będą używane w UE tylko ewentualnie sprzedane poza)

a jak jest normalnie to wszyscy wiemy :), do chwili kiedy się nieszczęscie nie zdarzyło

 

może się czepiam ale u mnie to takie zboczenie zawodowe, na codzień bąbarduja mnie tymi przepisami to w krew mi weszło

Hehe :):) Ten wpis to na poważnie? :):)

Jak ktoś spadnie z pomostu i zrobi sobie kuku to też będą sprawdzali deklarację zgodności ? :)


Użytkownik sina2 edytował ten post 02 luty 2019 - 15:00


#172 OFFLINE   binio1111

binio1111

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 570 postów
  • LokalizacjaŁódź

Napisano 02 luty 2019 - 15:24

A czy w razie czego nie mogę powiedzieć ,  że silnik kupiłem jako używany od gościa na bazarku?



#173 OFFLINE   Lepton

Lepton

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 842 postów
  • Imię:Andrzej

Napisano 02 luty 2019 - 15:35

Jak na razie jest z zakaz sprzedaży a nie użytkowania. Noe popadajmy w paranoję.

 

Mieszkamy w Polsce. Nawet zakazy nam nie straszne !!!

Właśnie dziś, legalnie (supermarket) zakupiłem najnormalniejszą żarówkę,

100 watową (Zakaz produkcji w UE,ale nie użytkowania).

Skoro spaprałem swoje sumienie żarówką,to z silnikiem już pójdzie gładko.  



#174 OFFLINE   lexi

lexi

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 245 postów
  • LokalizacjaSan a dokładniej San Escobar

Napisano 02 luty 2019 - 17:16

..w unijnych przepisach często niezbyt wiadomo o co idzie - skoro niektóre silniki dwusuwowe są bardziej ekologiczne niż czterosuwowe to czemu nie ma wyznaczonych norm emisji tylko generalizuje się ze 2-takty są be a 4-takty cacy. Prawidłowe parametry banana jakoś się dało ustalić  :mellow:



#175 OFFLINE   marioligi

marioligi

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 309 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 02 luty 2019 - 18:46

Kolego @sina2 w przypadku wypadku na pomoście - rozumiem, że znasz jakieś przepisy normujące materiały z jakich należy wykonywać pomosty?

Warunki techniczne itp. Podobnie tablice określające sposób zachowania na pomostach?

Nie popadajmy w paranoję.....

Podobnie w przypadku wypadku na łódce czy problemu ze zmarynizowanym silnikiem - właściciel albo budowniczy byliby ścigani tylko w przypadku gdy zdarzenie miałoby bezpośredni związek z uszkodzeniem samodzielnej łodzi bądź z np. zapaleniem zmarynizowanego silnika - sam fakt, że ktoś z łódki wypadnie nijak się ma do faktu z czego i jak była zbudowana łódka oraz jaki był silnik.

Myślę również, że w przypadku silników - 2T - próżno szukać certyfikacji na stare modele - znajdujące się czy to na rynku wtórnym - czy będące w posiadaniu użytkowników przez X lat - taka jest rzeczywistość....

Co do kolekcjonerski 2T o których piszemy może jakiś użytkownik zdradzi fragment z dokumentów kupna czy jest tam zakaz użytkowania sprzętu na terenie UE.

Ewentualnie można wysłać zapytanie do Inspekcji Żeglugi....



#176 OFFLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5558 postów
  • Imię:adam

Napisano 02 luty 2019 - 19:15

Mieszkamy w Polsce. Nawet zakazy nam nie straszne !!!
Właśnie dziś, legalnie (supermarket) zakupiłem najnormalniejszą żarówkę,
100 watową (Zakaz produkcji w UE,ale nie użytkowania).
Skoro spaprałem swoje sumienie żarówką,to z silnikiem już pójdzie gładko.

Przeczytaj na etykiecie . Czy aby napewno kupiles żarówkę 100W :) najprawdopodobniej jest to "element grzejny" . Ogrzewacz itp:) tak sobie poradzili między innymi producenci z zakazem żarówek wiekszej mocy:)



#177 OFFLINE   sina2

sina2

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 63 postów

Napisano 02 luty 2019 - 19:19

z pomostami mam tyle wspólnego że z nich korzystam

 

co do hipotetycznej łódki, zjawi się biegły , który tak naprawdę nigdy nie pływał, ani łódką ani materacem, ale zacznie drążyć, czemu gość wypadł, może była śliska podłoga , może za niska burta, może za mało stabilna łódka bo ktos ja taką zrobił i nie sprawdził statecznośći, a może silnik szarpnął gdy nie powinien, CE nie ma nikt nie sprawdził czy jest bezpieczny TOK  ROZUMOWANIA SPECJALISTY , 

 

co do silników 2T starych, wszystko co zostało wypuszczone na rynek przed wejściem przepisu pewnie bedzie mogło pracowac do zdechu, gorzej jak jakiś ambitny sie trafi i skojarzy datę produkcji

 

ja też uważam że to obłęd, i europa upadnie przez swoje tony przepisów które nie pozwalają nic zrobić normalnemu człowiekowi,

 

jak potrzebuje drabiny to biore 2 długie rurki i 10 prętów i po 2 godzinach jest z pomalowaniem, ale spróbuj ją zrobić z przepisami to roku zabraknie

 

 

jakoś tak ze 3 miesiące temu też chciałem kuić 2T od chińczyków, nawet mi CE oferowali co prawda produkt był zgodny z 2 normami 1 to szarpanka a 2 to śruba napędowa :) i chciałem aby odkręcili spodzine i sprzedali mi 2 paczkach jako części , ale niechcieli :) koniec końców kupiłem 4suwa, tylko przyszedł w styczniu i sobie nie popływałem

 

Kolego @sina2 w przypadku wypadku na pomoście - rozumiem, że znasz jakieś przepisy normujące materiały z jakich należy wykonywać pomosty?

Warunki techniczne itp. Podobnie tablice określające sposób zachowania na pomostach?

Nie popadajmy w paranoję.....

Podobnie w przypadku wypadku na łódce czy problemu ze zmarynizowanym silnikiem - właściciel albo budowniczy byliby ścigani tylko w przypadku gdy zdarzenie miałoby bezpośredni związek z uszkodzeniem samodzielnej łodzi bądź z np. zapaleniem zmarynizowanego silnika - sam fakt, że ktoś z łódki wypadnie nijak się ma do faktu z czego i jak była zbudowana łódka oraz jaki był silnik.

Myślę również, że w przypadku silników - 2T - próżno szukać certyfikacji na stare modele - znajdujące się czy to na rynku wtórnym - czy będące w posiadaniu użytkowników przez X lat - taka jest rzeczywistość....

Co do kolekcjonerski 2T o których piszemy może jakiś użytkownik zdradzi fragment z dokumentów kupna czy jest tam zakaz użytkowania sprzętu na terenie UE.

Ewentualnie można wysłać zapytanie do Inspekcji Żeglugi....



#178 OFFLINE   sina2

sina2

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 63 postów

Napisano 02 luty 2019 - 19:23

co sie dziwisz junker ciągle pijany nie wie co podpisuje

 

z tymi silnikami to tak ktoś wymyslił i już :) tak ja rak to ryba

 

..w unijnych przepisach często niezbyt wiadomo o co idzie - skoro niektóre silniki dwusuwowe są bardziej ekologiczne niż czterosuwowe to czemu nie ma wyznaczonych norm emisji tylko generalizuje się ze 2-takty są be a 4-takty cacy. Prawidłowe parametry banana jakoś się dało ustalić  :mellow:



#179 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4926 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 02 luty 2019 - 19:49

Akurat dlaczego to jest zrozumiałe - ta 1/3 paliwa spalanego więcej, to tak naprawdę mieszanka trafiająca do wody bez spalenia, wypychana przez wydech w czasie kompresji, do chwili minięcia przez tłok okna wydechowego. Zbezpośrednim wtryskiem 2T jest sprawniejsze niż 4T.

Wysłane z mojego ASUS_Z01RD przy użyciu Tapatalka

Użytkownik psulek edytował ten post 02 luty 2019 - 19:52


#180 OFFLINE   lexi

lexi

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 245 postów
  • LokalizacjaSan a dokładniej San Escobar

Napisano 02 luty 2019 - 20:22

.......................... Zbezpośrednim wtryskiem 2T jest sprawniejsze niż 4T.

Wysłane z mojego ASUS_Z01RD przy użyciu Tapatalka

..o tym własnie mowa - dlatego myślę ze wrzucanie wszystkich 2T do jednego wora to po prostu patent na uwalenie firm zza oceanu 






Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

1 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych


    Bartek_C