Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Łodzie aluminiowe Tangiri Boat


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
790 odpowiedzi w tym temacie

#421 OFFLINE   12345

12345

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 185 postów
  • LokalizacjaZ Piątnicy, no bo skąd! ;)

Napisano 03 maj 2021 - 08:19

Przyczepy są dopasowane idealnie... a zaraz wyjdzie ze tylko Ty masz problem bo wszyscy inni co kupili lodz z przyczepa są mega zadowoleni:)

#422 OFFLINE   fonix

fonix

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 484 postów
  • LokalizacjaŁomianki
  • Imię:Tomek

Napisano 03 maj 2021 - 08:40

Przyczepy są dopasowane idealnie... a zaraz wyjdzie ze tylko Ty masz problem bo wszyscy inni co kupili lodz z przyczepa są mega zadowoleni:)


460tek to zapewne tu niewiele

#423 OFFLINE   Łukasz.t

Łukasz.t

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 296 postów
  • LokalizacjaBiałystok
  • Imię:Łukasz

Napisano 03 maj 2021 - 09:56

Meers robi chyba bardzo szerokie przyczepy.

Według tego co podają 164cm u mnie łódź +- 168cm plus trzeba jaks zapas czyli z 10cm brakuje

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

#424 OFFLINE   kruz

kruz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 740 postów
  • LokalizacjaFMI
  • Imię:Krzysztof

Napisano 03 maj 2021 - 10:05

Mają 194 wewnątrz https://meersboats.e...dziowa-m2-1350/

 

A jeśli Tobie przeszkadza DMC to zawsze może poprosić producenta o papiery na niższą wagę

 

A jeśli jesteś z Białegostoku to dodatkowym plusem jest, że masz ich prawie pod nosem

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Użytkownik kruz edytował ten post 03 maj 2021 - 10:12


#425 OFFLINE   Łukasz.t

Łukasz.t

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 296 postów
  • LokalizacjaBiałystok
  • Imię:Łukasz

Napisano 03 maj 2021 - 10:13

Mają 194 wewnątrz https://meersboats.e...dziowa-m2-1350/

A jeśli Tobie przeszkadza DMC to zawsze może poprosić producenta o papiery na niższą wagę

A jeśli jesteś z Białegostoku to dodatkowym plusem jest, że masz ich prawie pod nosem

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Widziałem, tylko to już wielka przyczepa. Nie zmieszczę do garażu

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

#426 OFFLINE   wujek

wujek

    Ekspert

  • TEAM JERKBAIT
  • PipPipPipPip
  • 5861 postów
  • Imię:Jan
  • Nazwisko:Soroka

Napisano 03 maj 2021 - 11:26

Te Merrsy są resorowane bo Suski tak i ponoć nie czuje się ze masz przyczepę z tyłu?



#427 OFFLINE   Łukasz.t

Łukasz.t

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 296 postów
  • LokalizacjaBiałystok
  • Imię:Łukasz

Napisano 03 maj 2021 - 11:50

Te Merrsy są resorowane bo Suski tak i ponoć nie czuje się ze masz przyczepę z tyłu?

Mersy bez resorów. Suski rzeczywiście nie czuć ze masz przyczepę.

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
  • wujek lubi to

#428 OFFLINE   wujek

wujek

    Ekspert

  • TEAM JERKBAIT
  • PipPipPipPip
  • 5861 postów
  • Imię:Jan
  • Nazwisko:Soroka

Napisano 03 maj 2021 - 12:55

Mersy bez resorów. Suski rzeczywiście nie czuć ze masz przyczepę.

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

Dla tego zamówiłem suskiego, na dniach odbieram. Niestety trzeba poczekać, a teraz to już w ogóle ponoć masakra z terminami. 



#429 OFFLINE   Radbraw

Radbraw

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1151 postów
  • LokalizacjaBug i bużyska

Napisano 03 maj 2021 - 20:33

Mersy bez resorów. Suski rzeczywiście nie czuć ze masz przyczepę.

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

Bez przesady z tym czuciem, resory suskiego są a jakby ich nie było. 250 kg żywej wagi stawało i resor nawet nie jęknął. Żeby obydwa się ugięły to łódź chyba 2000 kg musi mieć.
Edyta: Mers/Gala pod 460-tkę ma 230 cm szerokości z kołami, garaż musi mieć 650 cm długości.

Użytkownik Radbraw edytował ten post 03 maj 2021 - 20:36


#430 OFFLINE   wujek

wujek

    Ekspert

  • TEAM JERKBAIT
  • PipPipPipPip
  • 5861 postów
  • Imię:Jan
  • Nazwisko:Soroka

Napisano 03 maj 2021 - 20:41

Resor to mi się wydaje że ma znaczenie w trakcie jazdy. Gdyby uginał się pod 250kg pod samym ciężarem Łodzi to dobrze by o nim nie świadczyło.
  • Artur1125, marcinspin i Olo1970 lubią to

#431 OFFLINE   binio1111

binio1111

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 570 postów
  • LokalizacjaŁódź

Napisano 03 maj 2021 - 21:59

Resor resorem ale suski ma jeszcze amortyzator. To jest to czego nie ma w przyczepach podłodziowych z osią skrętną.

#432 OFFLINE   Radbraw

Radbraw

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1151 postów
  • LokalizacjaBug i bużyska

Napisano 04 maj 2021 - 06:26

Resor to mi się wydaje że ma znaczenie w trakcie jazdy. Gdyby uginał się pod 250kg pod samym ciężarem Łodzi to dobrze by o nim nie świadczyło.

Jechałeś z suskim resorem ?
Edyta: Bardzo dobrze by świadczyło bo widać ze pracuje a nie robi za niepotrzebny balast.
Chyba do tego służy resor aby się uginał. Pod jakim obciążeniem powinien zacząć pracę wg ciebie ?
Samochodowy nawet się ugina pod taką masą.
Może wujek wozi czołg na podłodziowej zamiast tangiri :)

Użytkownik Radbraw edytował ten post 04 maj 2021 - 07:07


#433 OFFLINE   wujek

wujek

    Ekspert

  • TEAM JERKBAIT
  • PipPipPipPip
  • 5861 postów
  • Imię:Jan
  • Nazwisko:Soroka

Napisano 04 maj 2021 - 07:07

Jechałeś z suskim resorem ?
Edyta: Bardzo dobrze by świadczyło bo widać ze pracuje a nie robi za niepotrzebny balast.
Chyba do tego służy resor aby się uginał. Pod jakim obciążeniem powinien zacząć pracę wg ciebie ?


Resor służy do tłumienia nierówności, wybojów na drodze w trakcie jazdy, a pod jakim obciążeniem powinien zacząć się uginać nie wiem. Zadzwoń do Suskiego, jest producentem to może powie. Dla mnie 250kg to za mało żeby zapracował w nie jadącej przyczepie tylko pod obciążeniem łodzi.

#434 OFFLINE   Radbraw

Radbraw

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1151 postów
  • LokalizacjaBug i bużyska

Napisano 04 maj 2021 - 07:15

Słaba argumentacja, łatwo coś chlapnąć a potem na odczepnego kazać dzwonić do producenta.
Wujek :) resor dobierany jest do wagi jaką będzie dźwigał a nie tylko do przyczepy i np znana nam marka Knot podaję wagę obciążenia na swoich resorach, 100 kg już zmusza resor do drobnej pracy. Resory które widziałem w Suskim były tak silne że łódka Tangiri 460 miała by ogromne trudności by wprawic resory w jakikolwiek ruch.

Użytkownik Radbraw edytował ten post 04 maj 2021 - 07:22


#435 OFFLINE   wujek

wujek

    Ekspert

  • TEAM JERKBAIT
  • PipPipPipPip
  • 5861 postów
  • Imię:Jan
  • Nazwisko:Soroka

Napisano 04 maj 2021 - 07:32

A sprawdzałeś czy pracuje w trakcie jazdy czy tylko statycznie? Jeszcze raz ci napisze że resor pracuje w trakcie jazdy. Jak nie rozumiesz zasady działania resora to ja już Ci nic nie poradzę. Sam piszesz ze Knot podaje że resor pracuje od 100kg, więc jak cię to bardzo interesuje jeszcze raz napisze, zwróć się z tym pytaniem do Suskiego. Jak bardzo chcesz mogę Ci napisać że pracuje od 574.5kg.

https://allegro.pl/a...aja-4GByxraoRcW

#436 OFFLINE   Radbraw

Radbraw

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1151 postów
  • LokalizacjaBug i bużyska

Napisano 04 maj 2021 - 07:41

Nie, nie napisałem że Knot podaje 100 kg na swoich resorach czytaj ze zrozumieniem.
Widzę że sztywno idziesz w zaparte więc kończę z Tobą dyskusję.
Pozdrawiam

#437 OFFLINE   wujek

wujek

    Ekspert

  • TEAM JERKBAIT
  • PipPipPipPip
  • 5861 postów
  • Imię:Jan
  • Nazwisko:Soroka

Napisano 04 maj 2021 - 07:50

Sam chyba nie wiesz co piszesz, no cóż czasem lepiej zachować milczenie niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości.
Pozdrawiam

#438 OFFLINE   hlehle

hlehle

    rybołap

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3495 postów

Napisano 04 maj 2021 - 11:45

Obecnie mam dwie nieduże łodzie: Wigry 355 na przyczepie bez resorów i Tangiri 400 na przyczepie z resorami (Suski).

Jest przepaść między jedną a drugą. Nigdy więcej przyczepy bez resorów.


  • marcinspin lubi to

#439 OFFLINE   wuran

wuran

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2177 postów
  • LokalizacjaLublin
  • Imię:Marcin

Napisano 04 maj 2021 - 13:15

resor najlepiej gdy jest z amortyzatorem, sam resor też nie jest rozwiązaniem tak jak sam amortyzator, którego rolą jest tłumienie drgań głownie pochodzących z resora


  • wujek lubi to

#440 OFFLINE   Gar4field

Gar4field

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 207 postów
  • LokalizacjaPolska
  • Imię:Sławomir
  • Nazwisko:Kot

Napisano 04 maj 2021 - 14:01

Każde amortyzowanie drgań to dwa składniki 

1. Sprężyna

2. Tłumik

jak na załączonym schemacie. Mamy sprężynkę i mamy element tłumiący, tłumik.

Załączony plik  tłumik.JPG   31,59 KB   23 Ilość pobrań

 

Dla przypomnienia, resor piórowy działa tak, że mamy zespół sprężyn płaskich (a więc mamy sprężynowanie) które to pióra pocierając o siebie (poprzez zmnienne ugięcie i zmienną krzywiznę piór) działają jednocześnie jak tłumik. Takie dwa w jednym.

Resor piórowy jako ustrojstwo uniwersalne nieźle wywiązuje się ze sprężynowania, ale z tłumienia drgań już gorzej. No chyba, że pojazd ma bardzo miękkie zawieszenie. O ile pamiętam w Polonezie Trucku resor piórowy wspomagany była amortyzatorem olejowym. Czyli tak jak w omawianym tu przypadku.

 

Jeśli pojazd na nierównościach początkowo wybiera nierówności, ale po chwili skacze jak kangur to oznacza, że sprężynkę ze schematu mamy, ale brakuje tłumienia. Brak tłumienia to ograniczony kontakt z nawierzchnią, skłonność do rezonansów.

 

Sprężyna sprężynuje, amortyzator gazowy, olejowy, czy też w postaci zespołu sprężyn płaskich tłumi drgania.

Sama sprężyna tematu nie ogarnie, podobnie jak sam tłumik drgań (amortyzator) tematu również nie ogarnie.

 

W przypadku belki skrętnej w przyczepie, rolę sprężyny i jednocześnie tłumika drgań przejmują 4 gumy

Załączony plik  tłumik2.JPG   26,67 KB   24 Ilość pobrań

 

Zaletą układu z belką skrętną i gumami jest prostota. Przy małych masach do resorowania to nawet działa...

W przypadku większych mas chyba najlepiej gdybyśmy mieli sprężyny śrubowe i amortyzatory.

Dobrze dobrany resor również spełni swoje zadanie.

 

Wszystko opcje będą działać jeśli zostały dobrze policzone i świadomie dobrane do zastosowania (do przewożonej masy).

 

Nie mam pojęcia czy resor piórowy ze wspomaganiem tłumienia przez amortyzator jest dobrze dobrany, ale takie podejście resor jako sprężyna ze wspomagaczem tłumienia w postaci amortyzatora wygląda logicznie i budzi u mnie większe zaufanie niż sprężynowanie i amortyzacja na 4 gumach jak to ma miejsce przy belce skrętnej.

 

Belka skrętna jakoś tam zawsze działała, pod warunkiem, że jechałem wolno, a nawet bardzo wolno. Szału znaczy się nigdy nie było.

Resory używałem w przyczepach samoróbkach i jakoś zawsze były makabrycznie źle dobrane do przewożonej masy, ale wierzę, że można je dobrać dobrze.

 

 

 

 

 


  • nadel lubi to




Użytkownicy przeglądający ten temat: 3

0 użytkowników, 3 gości, 0 anonimowych