Łodzie aluminiowe Tangiri Boat
#421 OFFLINE
Napisano 03 maj 2021 - 08:19
#422 OFFLINE
Napisano 03 maj 2021 - 08:40
Przyczepy są dopasowane idealnie... a zaraz wyjdzie ze tylko Ty masz problem bo wszyscy inni co kupili lodz z przyczepa są mega zadowoleni:)
460tek to zapewne tu niewiele
#423 OFFLINE
Napisano 03 maj 2021 - 09:56
Według tego co podają 164cm u mnie łódź +- 168cm plus trzeba jaks zapas czyli z 10cm brakujeMeers robi chyba bardzo szerokie przyczepy.
Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
#424 OFFLINE
Napisano 03 maj 2021 - 10:05
Mają 194 wewnątrz https://meersboats.e...dziowa-m2-1350/
A jeśli Tobie przeszkadza DMC to zawsze może poprosić producenta o papiery na niższą wagę
A jeśli jesteś z Białegostoku to dodatkowym plusem jest, że masz ich prawie pod nosem
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Użytkownik kruz edytował ten post 03 maj 2021 - 10:12
#425 OFFLINE
Napisano 03 maj 2021 - 10:13
Widziałem, tylko to już wielka przyczepa. Nie zmieszczę do garażuMają 194 wewnątrz https://meersboats.e...dziowa-m2-1350/
A jeśli Tobie przeszkadza DMC to zawsze może poprosić producenta o papiery na niższą wagę
A jeśli jesteś z Białegostoku to dodatkowym plusem jest, że masz ich prawie pod nosem
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
#426 OFFLINE
Napisano 03 maj 2021 - 11:26
Te Merrsy są resorowane bo Suski tak i ponoć nie czuje się ze masz przyczepę z tyłu?
#427 OFFLINE
Napisano 03 maj 2021 - 11:50
Mersy bez resorów. Suski rzeczywiście nie czuć ze masz przyczepę.Te Merrsy są resorowane bo Suski tak i ponoć nie czuje się ze masz przyczepę z tyłu?
Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
- wujek lubi to
#428 OFFLINE
Napisano 03 maj 2021 - 12:55
Mersy bez resorów. Suski rzeczywiście nie czuć ze masz przyczepę.
Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
Dla tego zamówiłem suskiego, na dniach odbieram. Niestety trzeba poczekać, a teraz to już w ogóle ponoć masakra z terminami.
#429 OFFLINE
Napisano 03 maj 2021 - 20:33
Bez przesady z tym czuciem, resory suskiego są a jakby ich nie było. 250 kg żywej wagi stawało i resor nawet nie jęknął. Żeby obydwa się ugięły to łódź chyba 2000 kg musi mieć.Mersy bez resorów. Suski rzeczywiście nie czuć ze masz przyczepę.
Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
Edyta: Mers/Gala pod 460-tkę ma 230 cm szerokości z kołami, garaż musi mieć 650 cm długości.
Użytkownik Radbraw edytował ten post 03 maj 2021 - 20:36
#430 OFFLINE
Napisano 03 maj 2021 - 20:41
- Artur1125, marcinspin i Olo1970 lubią to
#431 OFFLINE
Napisano 03 maj 2021 - 21:59
#432 OFFLINE
Napisano 04 maj 2021 - 06:26
Jechałeś z suskim resorem ?Resor to mi się wydaje że ma znaczenie w trakcie jazdy. Gdyby uginał się pod 250kg pod samym ciężarem Łodzi to dobrze by o nim nie świadczyło.
Edyta: Bardzo dobrze by świadczyło bo widać ze pracuje a nie robi za niepotrzebny balast.
Chyba do tego służy resor aby się uginał. Pod jakim obciążeniem powinien zacząć pracę wg ciebie ?
Samochodowy nawet się ugina pod taką masą.
Może wujek wozi czołg na podłodziowej zamiast tangiri
Użytkownik Radbraw edytował ten post 04 maj 2021 - 07:07
#433 OFFLINE
Napisano 04 maj 2021 - 07:07
Jechałeś z suskim resorem ?
Edyta: Bardzo dobrze by świadczyło bo widać ze pracuje a nie robi za niepotrzebny balast.
Chyba do tego służy resor aby się uginał. Pod jakim obciążeniem powinien zacząć pracę wg ciebie ?
Resor służy do tłumienia nierówności, wybojów na drodze w trakcie jazdy, a pod jakim obciążeniem powinien zacząć się uginać nie wiem. Zadzwoń do Suskiego, jest producentem to może powie. Dla mnie 250kg to za mało żeby zapracował w nie jadącej przyczepie tylko pod obciążeniem łodzi.
#434 OFFLINE
Napisano 04 maj 2021 - 07:15
Wujek resor dobierany jest do wagi jaką będzie dźwigał a nie tylko do przyczepy i np znana nam marka Knot podaję wagę obciążenia na swoich resorach, 100 kg już zmusza resor do drobnej pracy. Resory które widziałem w Suskim były tak silne że łódka Tangiri 460 miała by ogromne trudności by wprawic resory w jakikolwiek ruch.
Użytkownik Radbraw edytował ten post 04 maj 2021 - 07:22
#435 OFFLINE
Napisano 04 maj 2021 - 07:32
https://allegro.pl/a...aja-4GByxraoRcW
#436 OFFLINE
Napisano 04 maj 2021 - 07:41
Widzę że sztywno idziesz w zaparte więc kończę z Tobą dyskusję.
Pozdrawiam
#437 OFFLINE
Napisano 04 maj 2021 - 07:50
Pozdrawiam
#438 OFFLINE
Napisano 04 maj 2021 - 11:45
Obecnie mam dwie nieduże łodzie: Wigry 355 na przyczepie bez resorów i Tangiri 400 na przyczepie z resorami (Suski).
Jest przepaść między jedną a drugą. Nigdy więcej przyczepy bez resorów.
- marcinspin lubi to
#439 OFFLINE
Napisano 04 maj 2021 - 13:15
resor najlepiej gdy jest z amortyzatorem, sam resor też nie jest rozwiązaniem tak jak sam amortyzator, którego rolą jest tłumienie drgań głownie pochodzących z resora
- wujek lubi to
#440 OFFLINE
Napisano 04 maj 2021 - 14:01
Każde amortyzowanie drgań to dwa składniki
1. Sprężyna
2. Tłumik
jak na załączonym schemacie. Mamy sprężynkę i mamy element tłumiący, tłumik.
tłumik.JPG 31,59 KB 23 Ilość pobrań
Dla przypomnienia, resor piórowy działa tak, że mamy zespół sprężyn płaskich (a więc mamy sprężynowanie) które to pióra pocierając o siebie (poprzez zmnienne ugięcie i zmienną krzywiznę piór) działają jednocześnie jak tłumik. Takie dwa w jednym.
Resor piórowy jako ustrojstwo uniwersalne nieźle wywiązuje się ze sprężynowania, ale z tłumienia drgań już gorzej. No chyba, że pojazd ma bardzo miękkie zawieszenie. O ile pamiętam w Polonezie Trucku resor piórowy wspomagany była amortyzatorem olejowym. Czyli tak jak w omawianym tu przypadku.
Jeśli pojazd na nierównościach początkowo wybiera nierówności, ale po chwili skacze jak kangur to oznacza, że sprężynkę ze schematu mamy, ale brakuje tłumienia. Brak tłumienia to ograniczony kontakt z nawierzchnią, skłonność do rezonansów.
Sprężyna sprężynuje, amortyzator gazowy, olejowy, czy też w postaci zespołu sprężyn płaskich tłumi drgania.
Sama sprężyna tematu nie ogarnie, podobnie jak sam tłumik drgań (amortyzator) tematu również nie ogarnie.
W przypadku belki skrętnej w przyczepie, rolę sprężyny i jednocześnie tłumika drgań przejmują 4 gumy
tłumik2.JPG 26,67 KB 24 Ilość pobrań
Zaletą układu z belką skrętną i gumami jest prostota. Przy małych masach do resorowania to nawet działa...
W przypadku większych mas chyba najlepiej gdybyśmy mieli sprężyny śrubowe i amortyzatory.
Dobrze dobrany resor również spełni swoje zadanie.
Wszystko opcje będą działać jeśli zostały dobrze policzone i świadomie dobrane do zastosowania (do przewożonej masy).
Nie mam pojęcia czy resor piórowy ze wspomaganiem tłumienia przez amortyzator jest dobrze dobrany, ale takie podejście resor jako sprężyna ze wspomagaczem tłumienia w postaci amortyzatora wygląda logicznie i budzi u mnie większe zaufanie niż sprężynowanie i amortyzacja na 4 gumach jak to ma miejsce przy belce skrętnej.
Belka skrętna jakoś tam zawsze działała, pod warunkiem, że jechałem wolno, a nawet bardzo wolno. Szału znaczy się nigdy nie było.
Resory używałem w przyczepach samoróbkach i jakoś zawsze były makabrycznie źle dobrane do przewożonej masy, ale wierzę, że można je dobrać dobrze.
- nadel lubi to
Użytkownicy przeglądający ten temat: 3
0 użytkowników, 3 gości, 0 anonimowych