Nie bardzo zrozumiałem. To k...stwo to łozysko jednokierunkowe? Co to "da igual" ?
Temat generalnie dotyczy zwykłych kołowrotków.
Z mojej strony temat smarowania/niesmarowania/oliwienia/nieoliwienia oporówek w kołowrotkach sie wyczerpał. W multikach to jest inny temat. Napisałem to , co podpowiada mi doświadczenie.Teraz wstrzymam sie z dalszą polemiką i z uwagą zaczekam na rozwój wątku.
Ze szczególną uwagą będę śledził wpisy praktyków: kolegów @Józef Lesniak i @Zorro
Andrzej a nad czym tu deliberować.W korbkach shimano pisze wyraźnie na oporówce no grease- czyli nie smarować.Najlepszym rozwiązaniem jest przemycie oporówki w benzynie z dodatkiem nafty-zabieg pewny i skuteczny pod względem utrzymania czystości i lekkiego smarowania.Jeżeli jest inaczej niech mnie Józek poprawi, Pan Tomasz również.Ostatnio dostałem od kolegi daiwę po serwisie w Niemczech.Ból głowy, serwisant chyba miał smar w spraju bo tak zamazanej oporówki dawno nie widziałem.Nie myłem jej tylko czyszczenie ręcznikami papierowymi.Efekt póki co nie przepuszcza.Jak będzie nad wodą, czas pokaże.