#261 ONLINE
Napisano 04 kwiecień 2024 - 07:32
Trzeba sobie policzyć.
A jeśli przekroczymy zestaw 3,5t i przyczepa jest powyżej 750kg to już potrzebny jest do prawka kod B96 lub kat. E i dodatkowo opłacamy e-Tool.
Także nie wiem czy warto wskakiwać w przyczepy powyżej 750kg.
Oczywiście jest to indywidualna sprawa każdego.
Nie chcę wywoływać burzy, tak tylko przypominam.
Szerokości.
- Sławek77, golenia, pawlo29 i 1 inna osoba lubią to
#262 OFFLINE
Napisano 04 kwiecień 2024 - 12:01
a kupowałeś przyczepę razem z łódką w skylli i doradzili Ci przyczepę lekką wiedząc co tam będzie montowane? przecież skylla 420 sama waży chyba ponad 300 kg, jak masz papiery to sam sprawdzisz, waga samej przyczepy to ok. 200-250kg i na graty zostaje Ci 200-250 kg, jak masz spalinę z 50hp to kolejne 120kg. resztę wyliczysz sam
W Skylli to nie doradzają jak dobrać przyczepkę odpowiednio do modelu danej łodzi tylko handlują przyczepkami obecnie Respo.Jak sam trafisz na odpowiednią przyczepkę to jest ok a jak nie to wychodzą różne potem niespodzianki (np. wodowanie itp).Wiem doskonale coś na ten temat bo to przerabiam.
#263 OFFLINE
Napisano 04 kwiecień 2024 - 13:53
Przypomnę tylko że zmiana na przyczepkę z większym DMC, może skomplikować poruszanie się po drogach z kat. B prawa jazdy, gdyż zwiększa się DMC zestawu. A jeśli przekroczy 3,5t to mamy już e-Tool.
Trzeba sobie policzyć.
A jeśli przekroczymy zestaw 3,5t i przyczepa jest powyżej 750kg to już potrzebny jest do prawka kod B96 lub kat. E i dodatkowo opłacamy e-Tool.
Także nie wiem czy warto wskakiwać w przyczepy powyżej 750kg.
Oczywiście jest to indywidualna sprawa każdego.
Nie chcę wywoływać burzy, tak tylko przypominam.
Szerokości.
Dlatego warto dopytać producenta czy posiada także homologacje na niższy DMC, kupiłem Brenderupa 1100 i dla w/w powodów poprosiłem o papiery na 850 i takie dostałem, oczywiście ma to sens pod warunkiem że mieścisz się w tej wadze...
#264 ONLINE
Napisano 04 kwiecień 2024 - 14:10
Przyczepa lekka jest do 750kg.
#265 OFFLINE
Napisano 04 kwiecień 2024 - 14:19
Przyczepa 850kg nie jest przyczepą lekką. To też ma swoje odzwierciedlenie w przepisach.
Przyczepa lekka jest do 750kg.
Tu jest mowa o hamowanej z homologacją na 850
#266 OFFLINE
Napisano 04 kwiecień 2024 - 14:27
Przyczepa 850kg nie jest przyczepą lekką. To też ma swoje odzwierciedlenie w przepisach.
Przyczepa lekka jest do 750kg.
Jeśłi mieścisz się w 3500 kg w dmc zespołu pojazdów z przyczepą hamowaną to zwykła kat B bez e-toll. Tak jak z przyczepką lekką.
#267 ONLINE
Napisano 04 kwiecień 2024 - 16:49
Nie mam. Jak będę w garażu to cyknę.
Banalnie proste. Popatrzysz pomyślisz i sam to zrobisz. Podpowiem jedynie że musisz zamienić strony osi lewo-prawo ze względu na montaż amortyzatora.
Cyknąłem...
1DSC_5148.JPG 40,04 KB 20 Ilość pobrań 1DSC_5154.JPG 28,83 KB 22 Ilość pobrań
- kondzit@wp.pl lubi to
#268 OFFLINE
#269 OFFLINE
Napisano 04 kwiecień 2024 - 21:29
Przypomnę tylko że zmiana na przyczepkę z większym DMC, może skomplikować poruszanie się po drogach z kat. B prawa jazdy, gdyż zwiększa się DMC zestawu. A jeśli przekroczy 3,5t to mamy już e-Tool.
Trzeba sobie policzyć.
A jeśli przekroczymy zestaw 3,5t i przyczepa jest powyżej 750kg to już potrzebny jest do prawka kod B96 lub kat. E i dodatkowo opłacamy e-Tool.
Także nie wiem czy warto wskakiwać w przyczepy powyżej 750kg.
Oczywiście jest to indywidualna sprawa każdego.
Nie chcę wywoływać burzy, tak tylko przypominam.
Szerokości.
Dlatego zamierzam kupić przyczepkę z hamulcem i DMC 1200 kg. DMC auta to 2300 kg więc suma nie przekroczy 3,5 t.
#270 OFFLINE
Napisano 05 kwiecień 2024 - 03:39
Nie wiem co wy macie …
Ja jedną przy gumiaku z 2020r mam i zero problemow.A katowana na maxa .średnio ponad 100 wypadów w roku z tego część do końca grudnia w mrozie , śniegu i lodzie . Drugą przy Otisie 400 z całym majdanem z 2021r i też zero problemów .
Moja z 2022. Jak wracałem 2 tygodnie temu zaczęło coś szumieć. Podniosłem przyczepę i łożyska do wymiany. Cześć eksploatacyjna. No może to albo że tak szybko a może nie.
Na trakcje nie narzekam bo ładnie to jedzie. Ale resor leży na oboju. Rozmawiałem z suskim i powiedział by przenieść resor nad belkę. Jak kolega tu sugeruje.
#271 OFFLINE
Napisano 05 kwiecień 2024 - 03:44
Dlatego zamierzam kupić przyczepkę z hamulcem i DMC 1200 kg. DMC auta to 2300 kg więc suma nie przekroczy 3,5 t.
Lekka rzeczowa do 750kg ma swoje zalety:
1. Brak przeglądów corocznych
2. Pociągniesz to praktycznie każdym autem
3. Hamulec najazdowy fajną sprawą jest. Poprawia bezpieczeństwo. Ale przez to układ staje się bardziej skomplikowany = droższy w naprawie przy ciągłym wjeżdżaniu do wody. Ale to zależy czy wodujesz się raz czy kilka razy na sezon czy co chwilę.
No ale jeśli jest przeładowana to mus.
#272 OFFLINE
Napisano 06 kwiecień 2024 - 19:28
Czytam te wasze wpisy odnośnie łożysk w przyczepach Suski i widać ,że coś tam jest nie tak.
Na przykładzie mojej przyczepy TEMARED ,która ma oś KNOTTA waterproof pokażę Wam jak to wygląda .
Łożysko jest kompaktowe dwurzędowe z osłonkami metalowymi po obydwu stronach ZZ a na rantach jest dodatkowe uszczelnienie . Poza tym z jednej strony piasty zakładamy uszczelniacz tzw. simering a z drugiej pod dekielkiem gumowy oring . Czyli jak policzymy to mamy cztery uszczelniacze .
Tak wygląda cały zestaw do wymiany łożyska w takiej osi Waterproof .
łozknott_Easy-Resize.com.jpg 47,46 KB 21 Ilość pobrań
W przyczepach towarowych ,lawetach itp. w osiach też są montowane fabrycznie łożyska dwurzędowe kompaktowe bardzo podobne do tych tyle tylko ,że osłonki są z tworzywa ( inne oznaczenie łożyska) jednie co to mają taki sam rozmiar. Poza tym nie mają simeringów i oringów więc topienie ich w wodzie to nieporozumienie nawet jakby były o wiele wiele lepszej jakości od tych co montuje Suski.
Powiedzcie mi jak wygląda łożysko oraz uszczelnienie osi w tak wychwalanych przyczepach Suskiego. Bo moim zdaniem cos musi być nie tak skoro jest tyle reklamacji.
A w mojej szósty rok ,wodowań kilkanaście w ciągu roku przeloty to ponad 300km /jeden wyjazd i do dzisiaj spoko .
Uprzedzając podejrzliwe pytania : po co ci te zestawy do wymiany odpowiadam kupiłem jakiś czas temu i tak sobie leżakują
#273 ONLINE
Napisano 06 kwiecień 2024 - 19:41
Przyczepę kupiłem w 2015 roku. Zdarłem dwa komplety opon. Po roku wymieniłem oba łożyska.
W ciągu tego okresu wymieniłem jeszcze jedno. Czyli przez 9 lat 3 łożyska.
Myślę że eksploatacyjnie nie wyszło źle. A kilometrów zrobione w ciul, a raczej dwa ciule. ;-). Amorki cały czas trzymały.
Teraz kupiłem nowszą, roczną, bo zachciało mi się rolek podnoszonych hydraulicznie. Pewnie zaraz padną łożyska... ale to nie dramat. Ważniejszy jest resor i amorek.
Użytkownik Pietruk edytował ten post 06 kwiecień 2024 - 19:41
#274 OFFLINE
Napisano 06 kwiecień 2024 - 23:15
Użytkownik highvoltage edytował ten post 06 kwiecień 2024 - 23:19
#275 OFFLINE
Napisano 06 kwiecień 2024 - 23:21
Czytam te wasze wpisy odnośnie łożysk w przyczepach Suski i widać ,że coś tam jest nie tak.
Na przykładzie mojej przyczepy TEMARED ,która ma oś KNOTTA waterproof pokażę Wam jak to wygląda .
Łożysko jest kompaktowe dwurzędowe z osłonkami metalowymi po obydwu stronach ZZ a na rantach jest dodatkowe uszczelnienie . Poza tym z jednej strony piasty zakładamy uszczelniacz tzw. simering a z drugiej pod dekielkiem gumowy oring . Czyli jak policzymy to mamy cztery uszczelniacze .
Tak wygląda cały zestaw do wymiany łożyska w takiej osi Waterproof .
łozknott_Easy-Resize.com.jpg
W przyczepach towarowych ,lawetach itp. w osiach też są montowane fabrycznie łożyska dwurzędowe kompaktowe bardzo podobne do tych tyle tylko ,że osłonki są z tworzywa ( inne oznaczenie łożyska) jednie co to mają taki sam rozmiar. Poza tym nie mają simeringów i oringów więc topienie ich w wodzie to nieporozumienie nawet jakby były o wiele wiele lepszej jakości od tych co montuje Suski.
Powiedzcie mi jak wygląda łożysko oraz uszczelnienie osi w tak wychwalanych przyczepach Suskiego. Bo moim zdaniem cos musi być nie tak skoro jest tyle reklamacji.
A w mojej szósty rok ,wodowań kilkanaście w ciągu roku przeloty to ponad 300km /jeden wyjazd i do dzisiaj spoko .
Uprzedzając podejrzliwe pytania : po co ci te zestawy do wymiany odpowiadam kupiłem jakiś czas temu i tak sobie leżakują
Nie wiem kto tam ma nie tak u mnie w suskim jest Spp waterproof I nic się nie dzieje. Masz u siebie os skrętna czy normalna amortyzację resor/sprężyna plus amortyzator ? Bo jeżeli nie to jak większość tych przyczep masz taczkę a nie przyczepę , ja na takie coś co najwyżej ponton bym posadził bo szkoda łódki tłuc na czymś takim . A i z lekka niebezpiecznie jak lata przyczepa po całej drodze
#276 OFFLINE
Napisano 07 kwiecień 2024 - 06:18
Mimo wszystko z-racji samej konstrukcji- oś skrętna nigdy nie będzie miała takich właściwości trakcyjnych jak resor+amortyzator. I tu , choćby pod tym jednym względem wychodzi przewaga konstrukcji Suskiego. (Pomijam wykonanie i materiały-chodzi o sam pomysł konstrukcyjny)
Dodatkowo konstrukcja resor +amortyzator jest mniej wrażliwa na skakanie w przypadku zbyt małego obciążenia. Miałem przyczepkę towarową na osi skrętnej. Na pusto skakała jak oszalała. Mam teraz towarową suskiego na resorze + amorek. Na pusto nic nie skacze. Prowadzi się wyśmienicie w porównaniu z poprzednią.
Użytkownik binio1111 edytował ten post 07 kwiecień 2024 - 06:30
- Sławek77 i highvoltage lubią to
#277 OFFLINE
Napisano 07 kwiecień 2024 - 07:41
Chyba się nie zrozumieliśmy . Mój post odniósł się tylko i wyłącznie do samego łożyska czy jest odpowiednio dobrane w swojej konstrukcji i dodatkowego uszczelnienia . I w tym temacie było moje pytanie.
O konstrukcji osi skrętnej czy też innej osi zawieszonej na resorach lub innego rozwiązania można porozmawiać w innym temacie .
#278 OFFLINE
Napisano 07 kwiecień 2024 - 11:15
- M a r a s lubi to
#279 OFFLINE
Napisano 07 kwiecień 2024 - 11:18
A DCM przyczepy lekkiej 750 nie zawsze jest dobre bo sporo aut ma dużo mniej wpisane i w razie upierdliwe kontroli mamy koniec jazdy. Ja sobie zamówiłem 600 bo tyle mają moje Hondy.
Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka
Użytkownik Tresor edytował ten post 07 kwiecień 2024 - 11:58
#280 ONLINE
Napisano 07 kwiecień 2024 - 11:21
I jeszcze się chwalisz. Za takie wpisy powinni z miejsca karać.
- Przemek_M lubi to
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych