Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Przyczepy SUSKI - opinie, uwagi, informacje

suski

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
332 odpowiedzi w tym temacie

#261 OFFLINE   Pietruk

Pietruk

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2318 postów
  • LokalizacjaŁomża
  • Imię:Piotr

Napisano 04 kwiecień 2024 - 07:32

Przypomnę tylko że zmiana na przyczepkę z większym DMC, może skomplikować poruszanie się po drogach z kat. B prawa jazdy, gdyż zwiększa się DMC zestawu. A jeśli przekroczy 3,5t to mamy już e-Tool.
Trzeba sobie policzyć.

A jeśli przekroczymy zestaw 3,5t i przyczepa jest powyżej 750kg to już potrzebny jest do prawka kod B96 lub kat. E i dodatkowo opłacamy e-Tool.

Także nie wiem czy warto wskakiwać w przyczepy powyżej 750kg.

Oczywiście jest to indywidualna sprawa każdego.

Nie chcę wywoływać burzy, tak tylko przypominam.

Szerokości.

#262 OFFLINE   Korczas

Korczas

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 201 postów
  • LokalizacjaSlaskie

Napisano 04 kwiecień 2024 - 12:01

a kupowałeś przyczepę razem z łódką w skylli i doradzili Ci przyczepę lekką wiedząc co tam będzie montowane? przecież skylla 420 sama waży chyba ponad 300 kg, jak masz papiery to sam sprawdzisz, waga samej przyczepy to ok. 200-250kg i na graty zostaje Ci 200-250 kg, jak masz spalinę z 50hp to kolejne 120kg. resztę wyliczysz sam


W Skylli to nie doradzają jak dobrać przyczepkę odpowiednio do modelu danej łodzi tylko handlują przyczepkami obecnie Respo.Jak sam trafisz na odpowiednią przyczepkę to jest ok a jak nie to wychodzą różne potem niespodzianki (np. wodowanie itp).Wiem doskonale coś na ten temat bo to przerabiam.

#263 OFFLINE   amalker

amalker

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 518 postów
  • LokalizacjaWrocław
  • Imię:Łukasz

Napisano 04 kwiecień 2024 - 13:53

Przypomnę tylko że zmiana na przyczepkę z większym DMC, może skomplikować poruszanie się po drogach z kat. B prawa jazdy, gdyż zwiększa się DMC zestawu. A jeśli przekroczy 3,5t to mamy już e-Tool.
Trzeba sobie policzyć.

A jeśli przekroczymy zestaw 3,5t i przyczepa jest powyżej 750kg to już potrzebny jest do prawka kod B96 lub kat. E i dodatkowo opłacamy e-Tool.

Także nie wiem czy warto wskakiwać w przyczepy powyżej 750kg.

Oczywiście jest to indywidualna sprawa każdego.

Nie chcę wywoływać burzy, tak tylko przypominam.

Szerokości.


Dlatego warto dopytać producenta czy posiada także homologacje na niższy DMC, kupiłem Brenderupa 1100 i dla w/w powodów poprosiłem o papiery na 850 i takie dostałem, oczywiście ma to sens pod warunkiem że mieścisz się w tej wadze...

#264 OFFLINE   Pietruk

Pietruk

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2318 postów
  • LokalizacjaŁomża
  • Imię:Piotr

Napisano 04 kwiecień 2024 - 14:10

Przyczepa 850kg nie jest przyczepą lekką. To też ma swoje odzwierciedlenie w przepisach.
Przyczepa lekka jest do 750kg.

#265 OFFLINE   M a r a s

M a r a s

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1171 postów
  • LokalizacjaZS
  • Imię:Marek

Napisano 04 kwiecień 2024 - 14:19

Przyczepa 850kg nie jest przyczepą lekką. To też ma swoje odzwierciedlenie w przepisach.
Przyczepa lekka jest do 750kg.

 

 Tu jest mowa o hamowanej z homologacją na 850 



#266 OFFLINE   rower26

rower26

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1422 postów
  • Imię:Łukasz

Napisano 04 kwiecień 2024 - 14:27

Przyczepa 850kg nie jest przyczepą lekką. To też ma swoje odzwierciedlenie w przepisach.
Przyczepa lekka jest do 750kg.

Jeśłi mieścisz się w 3500 kg w dmc zespołu pojazdów z przyczepą hamowaną to zwykła kat B bez e-toll. Tak jak z przyczepką lekką. 



#267 OFFLINE   Pietruk

Pietruk

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2318 postów
  • LokalizacjaŁomża
  • Imię:Piotr

Napisano 04 kwiecień 2024 - 16:49

Nie mam. Jak będę w garażu to cyknę.

 

Banalnie proste. Popatrzysz pomyślisz i sam to zrobisz. Podpowiem jedynie że musisz zamienić strony osi lewo-prawo ze względu na montaż amortyzatora. 

Cyknąłem...

Załączony plik  1DSC_5148.JPG   40,04 KB   20 Ilość pobrańZałączony plik  1DSC_5154.JPG   28,83 KB   22 Ilość pobrań


  • kondzit@wp.pl lubi to

#268 OFFLINE   kondzit@wp.pl

kondzit@wp.pl

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 102 postów

Napisano 04 kwiecień 2024 - 18:27

Cyknąłem...
attachicon.gif 1DSC_5148.JPGattachicon.gif 1DSC_5154.JPG


Serdeczne dzięki

#269 OFFLINE   Ardoro

Ardoro

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 267 postów
  • LokalizacjaDolnośląskie

Napisano 04 kwiecień 2024 - 21:29

Przypomnę tylko że zmiana na przyczepkę z większym DMC, może skomplikować poruszanie się po drogach z kat. B prawa jazdy, gdyż zwiększa się DMC zestawu. A jeśli przekroczy 3,5t to mamy już e-Tool.
Trzeba sobie policzyć.

A jeśli przekroczymy zestaw 3,5t i przyczepa jest powyżej 750kg to już potrzebny jest do prawka kod B96 lub kat. E i dodatkowo opłacamy e-Tool.

Także nie wiem czy warto wskakiwać w przyczepy powyżej 750kg.

Oczywiście jest to indywidualna sprawa każdego.

Nie chcę wywoływać burzy, tak tylko przypominam.

Szerokości.

Dlatego zamierzam kupić przyczepkę z hamulcem i DMC 1200 kg. DMC auta to 2300 kg więc suma nie przekroczy 3,5 t.



#270 OFFLINE   kondzit@wp.pl

kondzit@wp.pl

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 102 postów

Napisano 05 kwiecień 2024 - 03:39

Nie wiem co wy macie …

Ja jedną przy gumiaku z 2020r mam i zero problemow.A katowana na maxa .średnio ponad 100 wypadów w roku z tego część do końca grudnia w mrozie , śniegu i lodzie . Drugą przy Otisie 400 z całym majdanem z 2021r i też zero problemów .


Moja z 2022. Jak wracałem 2 tygodnie temu zaczęło coś szumieć. Podniosłem przyczepę i łożyska do wymiany. Cześć eksploatacyjna. No może to albo że tak szybko a może nie.
Na trakcje nie narzekam bo ładnie to jedzie. Ale resor leży na oboju. Rozmawiałem z suskim i powiedział by przenieść resor nad belkę. Jak kolega tu sugeruje.

#271 OFFLINE   kondzit@wp.pl

kondzit@wp.pl

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 102 postów

Napisano 05 kwiecień 2024 - 03:44

Dlatego zamierzam kupić przyczepkę z hamulcem i DMC 1200 kg. DMC auta to 2300 kg więc suma nie przekroczy 3,5 t.


Lekka rzeczowa do 750kg ma swoje zalety:
1. Brak przeglądów corocznych
2. Pociągniesz to praktycznie każdym autem
3. Hamulec najazdowy fajną sprawą jest. Poprawia bezpieczeństwo. Ale przez to układ staje się bardziej skomplikowany = droższy w naprawie przy ciągłym wjeżdżaniu do wody. Ale to zależy czy wodujesz się raz czy kilka razy na sezon czy co chwilę.

No ale jeśli jest przeładowana to mus.

#272 OFFLINE   M a r a s

M a r a s

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1171 postów
  • LokalizacjaZS
  • Imię:Marek

Napisano 06 kwiecień 2024 - 19:28

Czytam te wasze wpisy odnośnie łożysk w przyczepach Suski i widać ,że coś tam jest nie tak. 

 

Na przykładzie mojej przyczepy TEMARED ,która ma oś KNOTTA waterproof pokażę  Wam jak to wygląda .

 

Łożysko jest kompaktowe dwurzędowe z osłonkami metalowymi po obydwu stronach ZZ a na rantach jest dodatkowe uszczelnienie . Poza tym z jednej  strony   piasty zakładamy uszczelniacz tzw. simering a z drugiej pod dekielkiem gumowy oring . Czyli jak policzymy to mamy cztery uszczelniacze .

Tak  wygląda  cały zestaw do wymiany łożyska w takiej osi Waterproof . 

 

Załączony plik  łozknott_Easy-Resize.com.jpg   47,46 KB   21 Ilość pobrań

 

W przyczepach towarowych ,lawetach  itp. w osiach  też są montowane fabrycznie łożyska dwurzędowe kompaktowe bardzo podobne do tych tyle tylko ,że osłonki są z tworzywa ( inne oznaczenie łożyska) jednie co to mają taki sam rozmiar. Poza tym nie mają simeringów i oringów więc topienie ich w wodzie to nieporozumienie nawet jakby były o wiele wiele lepszej jakości od tych co montuje Suski. 

 

Powiedzcie mi jak wygląda łożysko oraz uszczelnienie osi w tak wychwalanych przyczepach Suskiego. Bo moim zdaniem cos musi być nie tak skoro jest tyle reklamacji.

 

A w mojej szósty rok ,wodowań kilkanaście w ciągu roku przeloty to ponad 300km /jeden wyjazd i do dzisiaj spoko . 

Uprzedzając podejrzliwe pytania : po co ci te zestawy do wymiany odpowiadam kupiłem jakiś czas temu i tak sobie leżakują  :)



#273 OFFLINE   Pietruk

Pietruk

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2318 postów
  • LokalizacjaŁomża
  • Imię:Piotr

Napisano 06 kwiecień 2024 - 19:41

Masz w poście 244 model łożyska.

Przyczepę kupiłem w 2015 roku. Zdarłem dwa komplety opon. Po roku wymieniłem oba łożyska.
W ciągu tego okresu wymieniłem jeszcze jedno. Czyli przez 9 lat 3 łożyska.
Myślę że eksploatacyjnie nie wyszło źle. A kilometrów zrobione w ciul, a raczej dwa ciule. ;-). Amorki cały czas trzymały.

Teraz kupiłem nowszą, roczną, bo zachciało mi się rolek podnoszonych hydraulicznie. Pewnie zaraz padną łożyska... ale to nie dramat. Ważniejszy jest resor i amorek.

Użytkownik Pietruk edytował ten post 06 kwiecień 2024 - 19:41


#274 OFFLINE   highvoltage

highvoltage

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 324 postów
  • Imię:Krz

Napisano 06 kwiecień 2024 - 23:15

.

Użytkownik highvoltage edytował ten post 06 kwiecień 2024 - 23:19


#275 OFFLINE   highvoltage

highvoltage

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 324 postów
  • Imię:Krz

Napisano 06 kwiecień 2024 - 23:21

Czytam te wasze wpisy odnośnie łożysk w przyczepach Suski i widać ,że coś tam jest nie tak.

Na przykładzie mojej przyczepy TEMARED ,która ma oś KNOTTA waterproof pokażę Wam jak to wygląda .

Łożysko jest kompaktowe dwurzędowe z osłonkami metalowymi po obydwu stronach ZZ a na rantach jest dodatkowe uszczelnienie . Poza tym z jednej strony piasty zakładamy uszczelniacz tzw. simering a z drugiej pod dekielkiem gumowy oring . Czyli jak policzymy to mamy cztery uszczelniacze .
Tak wygląda cały zestaw do wymiany łożyska w takiej osi Waterproof .

łozknott_Easy-Resize.com.jpg

W przyczepach towarowych ,lawetach itp. w osiach też są montowane fabrycznie łożyska dwurzędowe kompaktowe bardzo podobne do tych tyle tylko ,że osłonki są z tworzywa ( inne oznaczenie łożyska) jednie co to mają taki sam rozmiar. Poza tym nie mają simeringów i oringów więc topienie ich w wodzie to nieporozumienie nawet jakby były o wiele wiele lepszej jakości od tych co montuje Suski.

Powiedzcie mi jak wygląda łożysko oraz uszczelnienie osi w tak wychwalanych przyczepach Suskiego. Bo moim zdaniem cos musi być nie tak skoro jest tyle reklamacji.

A w mojej szósty rok ,wodowań kilkanaście w ciągu roku przeloty to ponad 300km /jeden wyjazd i do dzisiaj spoko .
Uprzedzając podejrzliwe pytania : po co ci te zestawy do wymiany odpowiadam kupiłem jakiś czas temu i tak sobie leżakują :)


Nie wiem kto tam ma nie tak u mnie w suskim jest Spp waterproof I nic się nie dzieje. Masz u siebie os skrętna czy normalna amortyzację resor/sprężyna plus amortyzator ? Bo jeżeli nie to jak większość tych przyczep masz taczkę a nie przyczepę , ja na takie coś co najwyżej ponton bym posadził bo szkoda łódki tłuc na czymś takim . A i z lekka niebezpiecznie jak lata przyczepa po całej drodze

#276 OFFLINE   binio1111

binio1111

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 545 postów
  • LokalizacjaŁódź

Napisano 07 kwiecień 2024 - 06:18

Problem ze "sztywnymi" osiami skrętnymi jest taki , że w większości przyczep są montowane osie o zbyt dużym udźwigu (żeby teoretycznie zwiększyć ich żywot), co powoduje , że pod niewielkim ciężarem amortyzacji praktycznie nie ma. To , że na życzenie klienta sprzedawca wpisze "obniżone"DMC w papierach nie znaczy , że wymieni oś na mniej sztywną. No i potem problemy , że przyczepa skacze. Ano skacze. W papierach DMC 450kg , oś np.do 900kg a przyczepka 140kg+łódka 150kg. No i mamy "kozłowanie piłki". Wynika to też trochę z tego , że producenci niejako zabezpieczają się przed głupotą użytkownika. Jeżeli dadzą ośkę do 450kg a chłop nasypie tonę żwiru to pourywa wałki gumowe. Więc dają z zapasem . Niestety w naszym przypadku czym większy zapas tym bardziej skacze. Drugą sprawą jest też to , że nikt nie robi specjalnych osiek pod łódki. W przyczepach podłodziowych są montowane "standardowe" osie od przyczep towarowych.
Mimo wszystko z-racji samej konstrukcji- oś skrętna nigdy nie będzie miała takich właściwości trakcyjnych jak resor+amortyzator. I tu , choćby pod tym jednym względem wychodzi przewaga konstrukcji Suskiego. (Pomijam wykonanie i materiały-chodzi o sam pomysł konstrukcyjny)
Dodatkowo konstrukcja resor +amortyzator jest mniej wrażliwa na skakanie w przypadku zbyt małego obciążenia. Miałem przyczepkę towarową na osi skrętnej. Na pusto skakała jak oszalała. Mam teraz towarową suskiego na resorze + amorek. Na pusto nic nie skacze. Prowadzi się wyśmienicie w porównaniu z poprzednią.

Użytkownik binio1111 edytował ten post 07 kwiecień 2024 - 06:30

  • Sławek77 i highvoltage lubią to

#277 OFFLINE   M a r a s

M a r a s

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1171 postów
  • LokalizacjaZS
  • Imię:Marek

Napisano 07 kwiecień 2024 - 07:41

Chyba się nie zrozumieliśmy . Mój post odniósł się tylko i wyłącznie do samego łożyska czy jest odpowiednio dobrane w swojej konstrukcji i dodatkowego uszczelnienia . I w tym temacie było moje pytanie.

O konstrukcji osi skrętnej czy też innej osi zawieszonej na resorach lub innego rozwiązania można porozmawiać w innym temacie . 



#278 OFFLINE   highvoltage

highvoltage

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 324 postów
  • Imię:Krz

Napisano 07 kwiecień 2024 - 11:15

Jasne , dlatego piszę że ja mam od suskiego os SPP Waterproof I nie mam z nią problemów. Podnosiłem ja kilka razy i sprawdzałem czy nie szumi i nie ma luzów - nic się nie dzieje . Także można mieć też dobra os w suskim
  • M a r a s lubi to

#279 OFFLINE   Tresor

Tresor

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1414 postów
  • LokalizacjaCzerwieńsk
  • Imię:Łukasz

Napisano 07 kwiecień 2024 - 11:18

Skakanie przyczepy z belką skrętną reguluje się ciśnieniem w oponach. Trzeba znaleźć punkt w którym najlepiej się prowadzi. Moja z pontonem i silnikiem na pawęży to było 1.2~1.4, obecnie z łodzią 140kg silnik itp to ok 1.5~1.7. Mam belkę skrętna i miejsce na amortyzatory ale nie zakładam ich. Przelatuje czasem 110 przez przejazd kolejowy(NIECZYNNY!! to edycja dla płaczków) i nic niepokojącego się nie dzieje. Przyczepa idzie jak po sznurku (loriess pp75). Jak ja kupiłem w oponach było po 3 to próbowała mnie wyprzedzić... :
A DCM przyczepy lekkiej 750 nie zawsze jest dobre bo sporo aut ma dużo mniej wpisane i w razie upierdliwe kontroli mamy koniec jazdy. Ja sobie zamówiłem 600 bo tyle mają moje Hondy.

Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka

Użytkownik Tresor edytował ten post 07 kwiecień 2024 - 11:58


#280 OFFLINE   Pietruk

Pietruk

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2318 postów
  • LokalizacjaŁomża
  • Imię:Piotr

Napisano 07 kwiecień 2024 - 11:21

110 przez przejazd z przyczepą. Gdzie rozum?
I jeszcze się chwalisz. Za takie wpisy powinni z miejsca karać.
  • Przemek_M lubi to




Użytkownicy przeglądający ten temat: 4

0 użytkowników, 4 gości, 0 anonimowych