ładowanie akumulatora
#21 OFFLINE
Napisano 26 luty 2011 - 18:47
#22 OFFLINE
Napisano 26 luty 2011 - 20:56
Przykladowo akumulator 90Ah wypada ladowac pradem nie wiekszym niz 10% pojemnosci (czyli jakies 9A) przez 10h.
Na poczatku rozladowany aku bedzie mial tendencje do brania wiekszego pradu...pod koniec trudno bedzie wymusic wiekszy prad.
Sugeruje cos co bedzie mialo wieksze mozliwosci (wtedy szlad nie trafi transformatora tak szybko) - 15A.
Model tutaj gdzies bycl sugerowany, bodajze EST 516..
Gumo
#23 OFFLINE
Napisano 26 luty 2011 - 22:46
może być cały czas podłączony i w trakcie jak wyczuje że napięcie w aku spadnie poniżej dopuszczalnego to automatycznie doładowuje, więc można bezpiecznie całą zimę mieć podłączone aku i zawsze będzie naładowane.Te ładowarki EST 516 są polecane nawet zamiast orginalnych do aku żelowych od Minkoty.
#24 OFFLINE
Napisano 27 luty 2011 - 09:24
#25 OFFLINE
Napisano 27 luty 2011 - 09:44
Ja kupiłem ładowarkę jakiegoś naszego wytwórcy i po krótkim czasie wysiadła. Za namową kolegów z tego forum zainwestowałem w EST-ka
i mam spokój. Jak bym się zdecydował od razu nie wyżucał bym w błoto 150 zeta na badziewie.
#26 OFFLINE
Napisano 27 luty 2011 - 09:58
Pamietam, ze kiedys wzielismy z kolega 2 aku a on mial zabrac ladowarke...podejrzenia nasonely mi sie od razu patrzac na gabaryty ustrojstwa..
I slusznie...okazalo sie, ze po jakims czasie grzeje sie to niemilosiernie i zabezpieczenie to wylacza. (gownienko sluzace do podladowania, zeby tylko dalo rade odpalic samochod)
Skonczylo sie na poszukiwaniach po okolicznych wiochach zamiast lowienia....warto bylo?
Gumo
#27 ONLINE
Napisano 27 luty 2011 - 23:38
#28 OFFLINE
Napisano 28 luty 2011 - 07:47
do 90ah wystarczy tylko trochę dłużej będzie trzeba ładować.mam nadzieję że rozmawiamy o ładowarce której wymaga aku żel nie prostowniku 6A.
Niestety niewiem ,czy ten sprzęcik jest do żelowych,dlatego napisałem
Po podłączeniu ładuje na full i z uplywem czasu strzałeczka opadywuje do zera,tzn ,że już nie ładuje-tak to widzę.
#29 OFFLINE
Napisano 28 luty 2011 - 23:18
Sfocone na polce sklepowej...
Gumo
Załączone pliki
#30 ONLINE
Napisano 01 marzec 2011 - 09:58
#31 OFFLINE
Napisano 01 marzec 2011 - 13:05
Lepiej tez miec na wyposazeniu urzadzenie z duza mozliwoscia regulacji, tak jak wspomniane EST 516.
Z tego co slyszalem jak na razie nikt na to nie narzekal...a ze kosztuje..?
A nowy akumulator tez kostuje
Gumo
#32 OFFLINE
Napisano 01 marzec 2011 - 16:23
#33 OFFLINE
Napisano 05 marzec 2011 - 11:33
#34 OFFLINE
Napisano 05 marzec 2011 - 19:14
A jakby pominąłakumulator i zasilił silnik agregatem,betoniarke można,to może i silnik 40 lb np.?
#35 OFFLINE
Napisano 05 marzec 2011 - 19:17
A jakby pominąłakumulator i zasilił silnik agregatem,betoniarke można,to może i silnik 40 lb np.?
Poważnie pytasz czy jaja sobie robisz?
Da się tylko musiałbyś zrobić super przetwornice z 230V na 12V najlepiej z prostownikiem synchronicznym o dużym prądzie wyjściowym rzędu 40A.
Bądź podejść do sprawy klasycznie jak 30 lat temu czyli trafo toroidalne 600W (230V na 12V) + mostek Gretza za diodach Schottkyego. Myślę że by zadziałało
#36 OFFLINE
Napisano 08 marzec 2011 - 08:22
tradycyjny prostownik (trafo + gretz) nie wymaga zastosowania diód schottyego. Z uwagi na szybkość tych diod stosuje się je w układach przetwornikowych, pracujących z częstotliwościami rzedu kilkudziesięciu kHz.
Ładowanie akumulatorów (w szczególności żelowych)raczej nie powinno przekraczać 14,4-14,6 V. Ograniczeniu powinien również podlegać prąd ładowania. Zatem optymalna ładowarka powinna charakteryzować się dwom stanami.
W pierwszym momencie ładowarka musi ograniczać prąd ładowania, a po osiągnięciu pewnego poziomu naładowania, stabilizować napięcie.
pozdrawiam
#37 ONLINE
Napisano 08 marzec 2011 - 09:42
#38 OFFLINE
Napisano 08 marzec 2011 - 13:46
Witam,
tradycyjny prostownik (trafo + gretz) nie wymaga zastosowania diód schottyego. Z uwagi na szybkość tych diod stosuje się je w układach przetwornikowych, pracujących z częstotliwościami rzedu kilkudziesięciu kHz.
pozdrawiam
Pawele spokojnie, charakterystyka Vf(If) diody wszystko wyjaśnia.
Ty proponujesz diodę o spadku około 0,8V ja 0,3V (w uproszczeniu). Kolega chciał zasilić silnik z agregatu. więc będzie potrzebował około 30A. W Twoim układzie moc strat na prostowniku wyniesie 48W w moim 18W. I co, teraz wiesz czyj układ jest lepszy ??
Poza tym radze zapomnij o tej książkowej regułce. Teraz przetwornice pracują od kilkuset do kilku MHz
W sporadycznych rozwiązaniach AC/DC f jest mniejsze powiedzmy koło 60kHz.
#39 OFFLINE
Napisano 08 marzec 2011 - 13:58
rzeczywiście nie wziąłem pod uwagę strat mocy. W tym wypadku jest to zasadne.
pozdrawiam
#40 OFFLINE
Napisano 08 marzec 2011 - 14:03
pozdrawiam
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych