Akumulator - co wybrać?
#1601 OFFLINE
Napisano 09 maj 2019 - 13:17
#1602 OFFLINE
Napisano 09 maj 2019 - 13:24
No masz rację ale jak pływał 3,5h na baterii która waży 8,5kg to nie ma co porównywać choćby do żelu czy agm-a 100Ah- ten też więcej nie wytrzyma, mimo wyższego napięcia, waży bagatela ponad 30kg.
Oczywiście lipofe też jest wyśmienitym rozwiązaniem dla kręgosłupa .
Użytkownik Jozi edytował ten post 09 maj 2019 - 13:25
#1603 OFFLINE
Napisano 09 maj 2019 - 13:33
#1604 OFFLINE
Napisano 09 maj 2019 - 13:39
Powiem szczerze myślałem o zbudowaniu 4s ale to już ponad 14V i była niebezpieka dla silnika.
To fakt, super będzie pakiet 7S do silniczka 24v nawet jakby zrobić tak 2 bateryjki powyżej 50 Ah by się zmieściło w tej samej skrzynce .
#1605 OFFLINE
Napisano 09 maj 2019 - 13:46
#1606 OFFLINE
Napisano 09 maj 2019 - 17:40
______"Liion dla 12v to rozwiazanie srednie... caly ambaras polega na tym , ze jest on zbudowany w konfiguracji 3s. Daje to napiecie spoczynkowe po full naladowaniu 12.6v. Zakres napiecia pracy dla 3s jest od 9-12.5v. Co za tym idzie , odczuwalny spadek mocy bedzie juz widoczny po 30-40% rozladowania baterii. Po zejsciu ponizej 11v silnik zacznie znaczaco slabnac a bateria bedzie miala jeszcze sporo zapas w sobie..., ale przy niskim napieciu... przelozy sie to na moc silnika, badz jesli.eleltronika bedzie czula - wylaczy silnik ze wzgledu na niskie napiecie. Efektu tego nie bedzie dla 24V , gdyz pakiet bedzie zbudowany z 7s , a jego napiecoe pracy bedzie 21-26v czyli " normalne"
Nie można zmienić (zwiększyć) tej konfiguracji? Silnik 12V (teoretycznie) zwariuje na wyższym napięciu?
Nie doczytałem wyżej- zwariuje.
_______
Wychodzi na to że trzeba przechodzić (zwłaszcza producenci) na 24V."Nie idzie mi o negowanie liion. One sa ok,super lekkie i wydajne. Tylko duzo lepiej beda sie sprawowac przy pakietach o wyzszym napieciu 24-48v. W ten czas mozna z nich wykrzesac znacznie wiecej silnikiem niz przy 12v."
_______
Użytkownik trout master edytował ten post 09 maj 2019 - 17:46
#1607 OFFLINE
Napisano 09 maj 2019 - 17:55
nie chodzi o to czy zwariuje , tylko moze sie spalic przy eksploatacji, zbyt duzo ciepla bedzie sie wydzielac i cos poleci wkoncu... przy litowych bateriach 24V juz nie straszy tak jak przy PB, waga ok, mniejsze prady , mozliwe wieksze moce, same zalety :)zeby jeszcze cena sie zrobila lepsza na lit , to PB zostanie wyparty w znacznej mierze
#1608 OFFLINE
Napisano 09 maj 2019 - 18:27
Ten sam aku miałem rok , raczej kilka razy popłynołem i na środku jeziora stanołem ,gwarancja przepadła bo zgubiłem papiery . Pojechałem do fabryki TAM JEST SKLEP FIRMOWY i dowiedziałem się , że te aku nie nadają się na bardzo duże obciążenia PŁYNIĘCIE NA 5 BIEGU , bo się robi zwarcie na celach , u mnie tak było . Teraz mam taki doradzili , że będzie dobry zobaczymy a jest - ZAP Energy Plus 110 Ah 680 A
No to z deszczu pod rynnę kolego Niedawno opisywałem moją krótką przygodę z tą baterią.
#1609 OFFLINE
Napisano 09 maj 2019 - 20:11
No to z deszczu pod rynnę kolego Niedawno opisywałem moją krótką przygodę z tą baterią.
No to skubańce ręczyli PONOĆ MIAŁ BYĆ WZMOCNIONY i , że ten aku jest dużo leprzy ,teraz mam jeszcze gwarancje . Najgorsze jest to, że tylko latem z łódki mogę zkożystać , a czas leci a znim gwarancja , a mowa o aku https://sklep.prosto...6100-p-278.html
#1610 OFFLINE
Napisano 09 maj 2019 - 23:16
#1611 OFFLINE
Napisano 10 maj 2019 - 06:59
Lepiej kupować używane AGM (za np. 250PLN) i wyrzucać po chwili. Jak się uda to dłuższej. Na złomie jeszcze jakieś grosze odzyskasz.
Ja tak zrobiłem i jak na razie ,co prawda dałem więcej niż 250 zł ale i tak cena w porównaniu z nowym jest bardzo atrakcyjna ,jak AGM którego aktualnie używam wytrzyma 2 sezony to będę zadowolony ,nowe aku tyle u mnie wytrzymują ,a były przypadki że nawet nie dotrwały do końca gwarancji ,a cena za nowy jest 2 razy wyższa względem np.używanego AGM ,rachunek prosty
#1612 OFFLINE
Napisano 10 maj 2019 - 13:44
Użytkownik Kadet edytował ten post 10 maj 2019 - 13:46
#1613 OFFLINE
Napisano 10 maj 2019 - 14:04
Z jakiego powodu nowe wytrzymują ci tylko 2 sezony?
Może dlatego że pływam BARDZO DUŻO I CZĘSTO ,mój jeden sezon tak jak innych dwa a może nawet trzy
#1614 OFFLINE
Napisano 10 maj 2019 - 14:06
#1615 OFFLINE
Napisano 10 maj 2019 - 14:09
Powod jest banalny. To nie sa akumulatory do pracy trakcyjnej, a taka wlasnie praca jest podczas uzywania silnikow zaburtowych. I zaden zloty napis w aku za 600zl nowym , tego nie zmieni
Używałem ZAPA -padaka ,Toyamę i było lepiej ale cena 2 razy wyższa czyli żadnej matematyki w tym nie było ,wcześniej jakiś żel i jeszcze coś tam po drodze było
#1616 OFFLINE
Napisano 10 maj 2019 - 14:17
matematyka jest nieublagana w swych wyliczeniach:) zamiast pseudo trakcyjnych zap, polecam obejrzec oferte firmy SIAP, zobaczyc rowniez panasonic, europower, trojan. tam matma wychodzi wporzadku. mialem zapy , km battery, niedawno kumpel mi przytargal 2 letnie toyama uzywane moze z 20 razy i wszytsko to ch. w d. i gruzu kupe- tak w skrocie brzydka piszac. kilkuletnie europower nie zabite czy panasonic bija te wszytskie toyamy, zapy, i inne wynalazki .
- trout master lubi to
#1617 OFFLINE
Napisano 10 maj 2019 - 14:25
Szanowni akumulatory Gel nie nadają się do używania z silnikami elektrycznymi typo 50lbs lub więcej, jeśli macie pobór prądu 50A a akumulator jest 100Ah to aku GEL tego długo nie zniesie. Gel nie są do działania na dużych obciążeniach względem ich pojemności, zapewne prąd rozładowywania powyżej1/3 C (czyli jeśli aku jest 90Ah to 1/3C wynosi 30) nie jest dla nich dobry. Co do AGM są wrażliwe na głębokie rozładowania, które mogą obniżać ich sprawność.
W przypadku każdego aku czytajcie jaka ma faktyczna pojemność dla C20, wiele firm podaje tylko dla C100 a to jest dla minimalnego poboru. W zasadzie powinno patrzeć się na pojemność C5 ale ta jest dość rzadko podawana, ale dla naszych zastosować chyba najbardziej zbliżona do rzeczywistości co było już kilka razy wałkowane
#1618 OFFLINE
Napisano 10 maj 2019 - 14:28
matematyka jest nieublagana w swych wyliczeniach:) zamiast pseudo trakcyjnych zap, polecam obejrzec oferte firmy SIAP, zobaczyc rowniez panasonic, europower, trojan. tam matma wychodzi wporzadku. mialem zapy , km battery, niedawno kumpel mi przytargal 2 letnie toyama uzywane moze z 20 razy i wszytsko to ch. w d. i gruzu kupe- tak w skrocie brzydka piszac. kilkuletnie europower nie zabite czy panasonic bija te wszytskie toyamy, zapy, i inne wynalazki .
I dlatego kupiłem AGM używka z telekomunikacji czas go zweryfikuje
#1619 OFFLINE
Napisano 10 maj 2019 - 14:34
Szanowni akumulatory Gel nie nadają się do używania z silnikami elektrycznymi typo 50lbs lub więcej, jeśli macie pobór prądu 50A a akumulator jest 100Ah to aku GEL tego długo nie zniesie. Gel nie są do działania na dużych obciążeniach względem ich pojemności, zapewne prąd rozładowywania powyżej1/3 C (czyli jeśli aku jest 90Ah to 1/3C wynosi 30) nie jest dla nich dobry. Co do AGM są wrażliwe na głębokie rozładowania, które mogą obniżać ich sprawność.
W przypadku każdego aku czytajcie jaka ma faktyczna pojemność dla C20, wiele firm podaje tylko dla C100 a to jest dla minimalnego poboru. W zasadzie powinno patrzeć się na pojemność C5 ale ta jest dość rzadko podawana, ale dla naszych zastosować chyba najbardziej zbliżona do rzeczywistości co było już kilka razy wałkowane
Marcin, ale aku rozruchowe znoszą wysokie prądy rozładowania, dobry AGM z bitej BMki pociągnął mi dłużej niż nowe Zapy.........
- trout master lubi to
#1620 OFFLINE
Napisano 10 maj 2019 - 15:02
Mój wygląda tak, jakieś 3-4 doby od ładowania. Oczywiście nieużywany. Poziom elektrolitu sprawdzony.No to skubańce ręczyli PONOĆ MIAŁ BYĆ WZMOCNIONY i , że ten aku jest dużo leprzy ,teraz mam jeszcze gwarancje . Najgorsze jest to, że tylko latem z łódki mogę zkożystać , a czas leci a znim gwarancja , a mowa o aku https://sklep.prosto...6100-p-278.html
Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka
Użytkownicy przeglądający ten temat: 4
0 użytkowników, 4 gości, 0 anonimowych