To akurat był Patryku jakiś pacjent chyba z Indonezji lub Malezji. Wyjął któregoś Shimano całkiem nowego z pudełka ucieszony, że wreszcie to cudo ma. Ale jak się zabrał do zdjęcia rotora kombinerkami, nie wytrzymałem. Drugi ze Stanów robił to kleszczami, które bardziej nadają się do skręcania rur. Takich omijam z daleka. Chętnie bym pooglądał naszych. Ale nie jestem na FB itp. nie oglądam tiktoków. A praktycznie jedyny, który mi wyskakuje w Google, kolega z Sieradza, też mi jakoś nie imponuje. Reszta jakoś nie kwapi się do dzielenia swoją wiedzą. A może z racji wrodzonej skromności nie ujawnia swoich talentów.
A już myślałem, że chodziło o Pana Henia, na którego napis Shimano działa jak płachta na byka i również używał on szczypiec do odkręcania nakrętki.
Fb, ig, fora i inne social media przeglądam sporadycznie i odbywa się to przeważnie w trakcie wzmożonego skupienia. Czasy mamy, jakie mamy i social media zastąpiły mi odchodząca do lamusa prasę. Konta na TikToku nie posiadam i nie zapowiada się, żeby miało się to zmienić.
Z naszego rodzimego podwórka nie spotkałem jeszcze serwisanta, który faktycznie ma wiedzę i doświadczenie, a prezentowane przez niego materiały w internecie nie wzbudzają żadnych wątpliwości. Może jeszcze mało widziałem, ale przedstawiam swój punkt widzenia na ten temat. Szkoda, ponieważ sam uważam się za amatora serwisowania kołowrotków (ponieważ grzebię wyłącznie w swoich maszynkach) i chętnie bym obejrzał dobrze wykonaną robotę, w której serwisant tłumaczy krok po kroku, co do czego i dlaczego.
O Panu z Sieradza (rozumiem, że chodzi o Pana podkładkę) lub o Panie odpowiednie smary w odpowiednich ilościach, to sam nie wiem, czy mogę się wypowiadać, bo kim ja jestem w porównaniu do takich tuzów serwisowania, którzy swoją wiedzą i doświadczeniem są lata świetlne nawet przed inżynierami z Japonii
Szkoda, że serwisanci mocno działający w internecie nie nagrywają całej procedury serwisowej od a do z dla mniej doświadczonych, żeby ci mniej doświadczeni mogli czerpać z tego wiedzę praktyczną i sami mogli we własnym zakresie dokonywać konserwacji swoich maszynek. Oczywiście mam na myśli przeprowadzenie takiego serwisu na kołowrotku budżetowym i prostym w budowie (jakieś ninje, catany, ceymary itp.), którego kwota często przewyższa koszt serwisu u takich internetowych serwisantów.
Rozumiem też punkt widzenia serwisantów, który nie mają zamiaru dzielić się szczegółami jak przeprowadzić prawidłowo serwis Stelli, ponieważ poniekąd sami by sobie odbierali robotę, ale na litość boską jak słyszę teksty od serwisanta o rzekomej tajemnicy serwisowej w momencie, gdy ktoś pyta ile i jakiego smaru użyć do przesmarowania przekładni w Catanie to aż mnie skręca... No, ale cóż taki mamy klimat.
Pozdrawiam i miłego wieczoru życzę.
Użytkownik WedkarzIncognito edytował ten post 01 marzec 2024 - 21:55