Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Serwisowanie kołowrotków Shimano

serwis kołowrotek

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
3179 odpowiedzi w tym temacie

#1141 OFFLINE   rey

rey

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 134 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Paweł

Napisano 06 sierpień 2017 - 12:15

Mam szybkie pytanie odnośnie smarowania hamulca w TP 2000XT. W szpuli znajduje się tylko jedna podkładka o grubości 1.45mm na podkładce z jakiegoś tworzywa. To nie jest biała, twarda podkładka typu PE, ale coś miękkiego jakby kawałek filcu. Czy DG01 się tutaj sprawdzi jako środek smarny, żeby to właściwie działało?

Użytkownik rey edytował ten post 06 sierpień 2017 - 12:16


#1142 Guest_EdekZfabrykiKredek_*

Guest_EdekZfabrykiKredek_*
  • Guests

Napisano 06 sierpień 2017 - 14:36

Tak DG01 jest dedykowany do okładzin hamulców filcowych.
  • rey lubi to

#1143 OFFLINE   rey

rey

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 134 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Paweł

Napisano 06 sierpień 2017 - 15:00

FlyFisherman, a obecnie sprzedawany PERMALUB GREASE (opis na granatowym/niebieskim tle) czego jest odpowiednikiem? Poszedł na przekładnię i pinion do TP 2000XT oraz Sustaina 4000 FA, kołowrotki kręcą jak opętane, nie będzie to to za słabe na przekładnie?

 

Smarowidło w pudełku jest dość gęste, ale po przejściu przez zęby przekładni praktycznie go nie widać B)



#1144 Guest_EdekZfabrykiKredek_*

Guest_EdekZfabrykiKredek_*
  • Guests

Napisano 06 sierpień 2017 - 21:04

Dlaczego odrazu zakładasz że jest to jakiś odpowiednik innego smaru, smar ten jest na rynku od dawien dawna ( 18-ke pewnie już miał )

Użytkownik FlyFisherman edytował ten post 06 sierpień 2017 - 21:21


#1145 OFFLINE   rey

rey

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 134 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Paweł

Napisano 06 sierpień 2017 - 21:43

Wszystkie informacje dotyczące smarowania już uzyskałem, głównie tutaj na forum - dzięki za cierpliwość.
Opisy smarowideł są bardzo ogólne, po prostu chciałem poznać w jakich miejscach akurat ten permalub się najlepiej sprawdza w ocenach tych, którzy przerabiają temat serwisowania od lat.
Moje kręciołki pracują lekko i przyjemnie, i o to właśnie chodziło. Nie mam pewności jedynie czy nie pracują za lekko i nie zajeżdżam przekładni. Jak wiadomo części do antyków, których w większości używam BRAK, stąd tyle pytań Panowie B)

#1146 OFFLINE   Catrol

Catrol

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 606 postów
  • LokalizacjaJanów / Mińsk Maz.
  • Imię:Karol
  • Nazwisko:Jot.

Napisano 06 sierpień 2017 - 21:44

...Permalube gęstością / lepkością ma bliżej do DG-4...czy DG 13 ? A może pośrodku ? :)



#1147 OFFLINE   Bartas93

Bartas93

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 519 postów
  • LokalizacjaGdańsk
  • Imię:Bartuś
  • Nazwisko:https://bartekwedkuje.blogspot.com

Napisano 08 sierpień 2017 - 23:23

Serwis w Poznaniu ma sie dobrze i jest w rekach swietnego fachowca

To fajnie jeżeli tak jest, bo mi się co innego obiło o uszy.

 

Serwisowałeś coś tam?



#1148 OFFLINE   pmiszk1

pmiszk1

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 876 postów
  • LokalizacjaPoznań
  • Imię:Paweł

Napisano 09 sierpień 2017 - 08:36

Tak. Stelke 4000FI. Skasowali luz na korbie i przesmarowali. Trafila na serwis pogwarancyjny

A co innego obilo Ci sie o uszy?

Użytkownik pmiszk1 edytował ten post 09 sierpień 2017 - 08:37


#1149 OFFLINE   Bartas93

Bartas93

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 519 postów
  • LokalizacjaGdańsk
  • Imię:Bartuś
  • Nazwisko:https://bartekwedkuje.blogspot.com

Napisano 12 sierpień 2017 - 04:21

A, że i tak kołowrotki leżą w sklepie jak się je odda na gwarancji i shimano dalej robi "problemy" z serwisem albo wyślą komuś z powrotem z dopiskiem, że kołowrotek nie wymaga serwisu i takie tam.. Ale to też wiesz, ludzie gadają różne rzeczy ; )

 

Pytam, bo sam sobie teraz chce jakąś stelke może sprawić i fakt, że gwarancja nie jest może za długa, ale z drugiej strony też to jest argument (jeden z wielu).

 

i swoją drogą jakoś ten agresywny marketing polskiego dystrybutora do mnie do końca nie przemawia.. Może nie jest logiczne to o czym piszę, ale po prostu jakieś nowoczesne filmiki, modne street fishingi.. zawody, pełno ich wszędzie.. łał, łoł.. zniesmacza mnie to po prostu, na tyle że mogę sobie daiwe kupić powiedzmy. wolę finezję, nawet w reklamie. 

 

 

Wiem, dziwny ze mnie chłopak, ale tak mam ; ) 


Użytkownik Bartas93 edytował ten post 12 sierpień 2017 - 04:31


#1150 OFFLINE   Bartas93

Bartas93

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 519 postów
  • LokalizacjaGdańsk
  • Imię:Bartuś
  • Nazwisko:https://bartekwedkuje.blogspot.com

Napisano 12 sierpień 2017 - 04:23

Może ktoś, może porównać jak serwis daiwy wypada na tle shimano ?



#1151 OFFLINE   Krab

Krab

    Zaawansowany

  • PATRON
  • PipPipPip
  • 719 postów
  • Lokalizacjanad Drwęcą
  • Imię:Krzysztof
  • Nazwisko:Bartosiak

Napisano 15 sierpień 2017 - 20:45

Kołowrotki leżą, bo serwis przyjmuje je pod warunkiem, ze najpierw trafi do Shimano formularz wyceny naprawy. Bez tego nie ma możliwości przesłania kołowrotka. Gdy serwis zaakceptuje naprawę, to sama czynność zabiera z reguły 24h, bo dzięki formularzowi wiedza co im ewentualnie potrzeba. Sprawdziłem to, tak to działa. Pewnie nie w każdym przypadku, bo wycena - diagnoza odbywa się na podstawie opisu załączonego na formularzu, wiec niedopowiedzenie zawsze sie moze trafić.
Agresywność marketingu ma pokazać, że nowe Shimano jest w PL. Póki co niewielu ludzi zdaje sobie z tego sprawę. Nie każdy wędkarz czyta jb ;)

Serwis Daiwy to wysyłka do Niemiec. Minimum 2 miesiące. Tez to przerabiałem. Generalnie żenada. Coś na podobę usług jakie świadczył poprzedni dystrybutor Shimano - Normark.

Wejście Shimano w postaci oddziału fabrycznego, to duża zaleta. Przynajmniej pod katem serwisu, czy gamy dostępnych produktów. Cenowo jednak postawili na dość brutalna strategię pozycjonując Stellę drożej niż dotychczas. Za to np. wprowadzili TP PG do oferty, o czym naprawdę niewielu wie. Wrzucili na magazyn centralny coś ok. 50 sztuk tych kołowrotków. Są zatem dostępne z polską gwarancja.

Kolejna sprawa to ceny szpul zapasowych. Promocje Mefiego to prosty dowód na polepszenie podejścia Shimano do klienta na rynku PL. Właściwie to szpule mozna zamówić przez każdy sklep współpracujący z nowym dystrybutorem. Tyle, że sklepy jeszcze same nie ogarnęły programu myShimano, a i nasza wiedza jako klientów odnośnie nowych możliwości jest marna.

#1152 OFFLINE   bony20

bony20

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 424 postów
  • LokalizacjaNowe Miasto

Napisano 16 sierpień 2017 - 17:56

....

 Za to np. wprowadzili TP PG do oferty, o czym naprawdę niewielu wie. Wrzucili na magazyn centralny coś ok. 50 sztuk tych kołowrotków. Są zatem dostępne z polską gwarancja.

...

W Polskich sklepach brak TP 4000 PG.



#1153 Guest_EdekZfabrykiKredek_*

Guest_EdekZfabrykiKredek_*
  • Guests

Napisano 16 sierpień 2017 - 18:59

A to Shimano decyduje co jest dostępne na danym sklepie czy decyduje o tym sklep co kupuje bo mu najlepiej schodzi ze stanów.
TP 4000PG są dostępne od ręki ale aby były na sklepie ta chęć musi wyjść ze sklepu.
  • Guzu lubi to

#1154 OFFLINE   Krab

Krab

    Zaawansowany

  • PATRON
  • PipPipPip
  • 719 postów
  • Lokalizacjanad Drwęcą
  • Imię:Krzysztof
  • Nazwisko:Bartosiak

Napisano 16 sierpień 2017 - 19:11

W Polskich sklepach brak TP 4000 PG.


Dlatego napisałem, że niewiele osób o tym wie... Jest dokładnie tak, jak napisał kolega FlyFisherman - Shimano niczego nie narzuca, to sklep decyduje co kupić na półkę. Zapytaj swoj lokalny sklep, ktory handluje z Shimano. Myślę, ze potwierdzi moje informacje :)

Użytkownik Krab edytował ten post 16 sierpień 2017 - 19:13


#1155 ONLINE   bony20

bony20

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 424 postów
  • LokalizacjaNowe Miasto

Napisano 16 sierpień 2017 - 20:11

Napisałem do Shimano i odpisali, że od 2018 m być w ofercie PG w Polsce.



#1156 OFFLINE   Krab

Krab

    Zaawansowany

  • PATRON
  • PipPipPip
  • 719 postów
  • Lokalizacjanad Drwęcą
  • Imię:Krzysztof
  • Nazwisko:Bartosiak

Napisano 16 sierpień 2017 - 20:44

To widać te 50 były na próbę. Chyba było zainteresowanie skoro wrzucili model do stałej oferty ;)

#1157 OFFLINE   2703tomi

2703tomi

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 204 postów
  • Imię:Tomek

Napisano 17 sierpień 2017 - 05:49

Panowie, póki co można go nabyć u zachodnich sąsiadów lub u "Mefiego"

 

Jestem szczęśliwym posiadaczem tego modelu i powiem, że na sandacza (bo do tej rybki go kupiłem) jest zajebisty.

 

Jego kultura pracy jest jak dla mnie powalająca.

 

Jedyną rzeczą, którą trzeba od razu zrobić - to nasmarować. Zresztą może i inne modele Shimano.

Kumpel kupił już drugiego TP4000PG i  w środku była "pustynia".

 

Z tą odrobiną smaru kręci oczywiście bardzo ładnie/ cichutko ale jak po sezonie katowania kogutami za sandaczem coś dziwnego usłyszysz i odeślesz na serwis w ramach gwarancji - to się okaże, że z Twojej winy coś nie tak/ że źle użytkowany itp ... i płacisz duże pieniądze za wymianę lub naprawę czegoś.

 

 

Widziałem osobiście dwa PG rozkręcone zaraz po zakupie - smaru w nich praktycznie nie było

 

 

Kupisz nowy - nie daj się zaskoczyć  - nasmaruj i ciesz się na lata.

 

pozdrawiam


Użytkownik 2703tomi edytował ten post 17 sierpień 2017 - 05:50


#1158 ONLINE   19john92

19john92

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 500 postów

Napisano 17 sierpień 2017 - 20:36

Nie chciałem zakładać nowego wątku, mam stradica fg 2000 dotychczas używałem go do łowienia na jaskółki okoni. Ostatnio poszedłem z nim na pstrągi i zauważyłem, że jak założę przynętę stawiająca większy opór np. mepps 1 albo Wobler z większym sterem czasami coś zastuka i zastanawiam się czy jest to coś niepokojącego czy to normalne w takim kołowrotku? Kołowrotek ma zauważalny luz na przekładni ale z takim już kupiłem. Zastanawiam się czy nie przesmarować go i nie skasować luzów. Dodam że na sucho kołowrotek śmiga bez najmniejszych problemów.

#1159 Guest_EdekZfabrykiKredek_*

Guest_EdekZfabrykiKredek_*
  • Guests

Napisano 17 sierpień 2017 - 21:13

A nie zastanawia Ciebie fakt że wszystkie kołowrotki Shimano czy te produkowane 20 lat temu czy dziś miały, mają i będą mieć mniejszy lub większy luz techniczny na przekładni ( różnice mierzone w setnych m/m, np. 0,1mm luzu osiowego na przekładni to nie jest 0,1mm luzu na zębach i o tym trzeba pamiętać )  

A wędkując mimo woli nawet o tym nie wiedząc kasujesz ten luz dociskając główne koło przekładni do piniona, a kiedy kołowrotek ma obciążenie w postaci ryby, ciągniętej gałęzi itp. itd jest miejsce na naprężenia powstające w kołowrotku i zęby przekładni nie drą się o zęby piniona, jak luz jest za mały to później niestety często robią się problemy.

 

20 lat temu nie było mody na poprawianie fabryki stuki-puki na przekładni nikomu nie przeszkadzały i te kołowrotki po dzień dzisiejszy kręcą i często, gęsto zęby są w bardzo dobrym stanie ( oczywiście pomijam fakt że każdy wędkarz inaczej łowi, liczba godzin na rybach, dbania o sprzęt etc )

 

Moim i tylko moim zdaniem jeśli chcesz skasować luz na przekładni to naprawdę trzeba to robić z umiarem.


Użytkownik FlyFisherman edytował ten post 17 sierpień 2017 - 21:26


#1160 OFFLINE   19john92

19john92

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 500 postów

Napisano 18 sierpień 2017 - 09:01

Dzięki za radę, chyba naprawdę przewrażliwiony jestem, kołowrotek przesmaruję i nie będę nic w nim kasował. Tak właśnie się zastanawiałem czy stare kołowrotki mają fabrycznie większy luz czy poprostu są rozklekotane i chyba tak powinno być:)





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: serwis, kołowrotek

Użytkownicy przeglądający ten temat: 8

0 użytkowników, 8 gości, 0 anonimowych