Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Serwisowanie kołowrotków Shimano

serwis kołowrotek

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
3179 odpowiedzi w tym temacie

#41 OFFLINE   Józef Lesniak

Józef Lesniak

    Józef Leśniak

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1141 postów
  • LokalizacjaSłubice
  • Imię:Józef
  • Nazwisko:Leśniak

Napisano 19 styczeń 2013 - 22:45

A to zdanie powinni sobie niektórzy panowie mocno wziąć do serca!!!

"Grzebie się" żeby się nie psuło, a nie czeka aż się coś roz..... oli...

Z Panem Tomaszem zgadzam się w 100%

 

Mr.Guzu, ja wolę serwisowac jak kupować,tym bardziej że mam stajnię kręcków bardzo porządną :)

 

Pozdrawiam



#42 OFFLINE   Kadet

Kadet

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1003 postów

Napisano 25 styczeń 2013 - 08:53

Witam.

Zakupilem ostatnio Twin Powera.Z tego co piszecie na forum kreciolki z wyzszej pólki sa slabo smarowane.Czy przy tak malej ilosci smaru mozna posmigac nim jeden sezon (okolo 300 godzin) bez szkody.Jest sporo urzytkowników podobnych maszynek.Co mozecie powiedziec o pracy wlasnie po rocznym urzytkowaniu bez wymiany smaru..?

Opinie P.Leśniaka już znam ^_^



#43 OFFLINE   Jozi

Jozi

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9666 postów
  • LokalizacjaBieszczady
  • Imię:Józek

Napisano 25 styczeń 2013 - 14:23

Witam.

Zakupilem ostatnio Twin Powera.Z tego co piszecie na forum kreciolki z wyzszej pólki sa slabo smarowane.Czy przy tak malej ilosci smaru mozna posmigac nim jeden sezon (okolo 300 godzin) bez szkody.Jest sporo urzytkowników podobnych maszynek.Co mozecie powiedziec o pracy wlasnie po rocznym urzytkowaniu bez wymiany smaru..?

Opinie P.Leśniaka już znam ^_^

Jak znasz to po co pytasz, ja jej nie znam ale Józef pewnikiem zalecił smarowanie.W kościach to czuję :) .Moje zdanie jest takie:smarować.


  • woblery L.E. lubi to

#44 OFFLINE   Józef Lesniak

Józef Lesniak

    Józef Leśniak

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1141 postów
  • LokalizacjaSłubice
  • Imię:Józef
  • Nazwisko:Leśniak

Napisano 25 styczeń 2013 - 21:38

Tak Józefie,jednak znasz mnie pod tym względem.  Dziekuję.

Nowym kołowrotkom należy śię smarowanie,ale jak kto chce,przecież pan i władca swojego kręciołka (oby nie było potem płakania :D ),znam takie przypadki.

 

Zgodnie z powiedzeniem - "kto smaruje ten jedzie"

 

Pozdrawiam wszystkich krecących.

 

Jozef



#45 OFFLINE   Jozi

Jozi

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9666 postów
  • LokalizacjaBieszczady
  • Imię:Józek

Napisano 26 styczeń 2013 - 08:00

Tak Józefie,jednak znasz mnie pod tym względem.  Dziekuję.

Nowym kołowrotkom należy śię smarowanie,ale jak kto chce,przecież pan i władca swojego kręciołka (oby nie było potem płakania :D ),znam takie przypadki.

 

Zgodnie z powiedzeniem - "kto smaruje ten jedzie"

 

Pozdrawiam wszystkich krecących.

 

Jozef

:)  :) :)  :)  :)  :)  :)  :)  



#46 OFFLINE   Kadet

Kadet

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1003 postów

Napisano 26 styczeń 2013 - 09:15

Mieliście rację panowie.

W ramach treningu przed rozebraniem nowiutkiego T.Powera, rozbebeszylem Red Arca Spro z okolo 10 godzinym przebiegiem.Co się okazalo..? Nietylko Japońcy oszczedzają

na smarze.Przekladnia prawie sucha, podobnie z pozostalymi elementami,smarowidla co kot naplakal..Przed konserwacją Spro pracował prawdlowo.Teraz pracuje pięknie.

Nastepny bedzie Twinek tylko skonczyl sie smar Abu ktorego uzywalem.Znalazlem inny Abu,chyba z domieszką teflonu: http://spinningshop....-ptfe-14gr.html lub Reel X na tej samej stronie, dedykowany wlasnie do mlynkow Shimano, a może zamowić firmowy...? Nie chciałbym wlozyc jakiegos g...na.Porzadna maszynka to i porzadny smar musi byc.Poradzcie co wybrac bo z tego co slyszalem to do Shimaniakow gornopolkowych zaleca sie raczej rzadsze smary ze wzgledu na dokaldne spasowanie elementow.



#47 OFFLINE   Józef Lesniak

Józef Lesniak

    Józef Leśniak

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1141 postów
  • LokalizacjaSłubice
  • Imię:Józef
  • Nazwisko:Leśniak

Napisano 26 styczeń 2013 - 21:38

Witam.

 

Smar ABU Silicote PTFE to dobry środek smarny na bazie teflonu produkowany tylko w USA. Jednak po przesmarowaniu nim odczuje Pan że młynek kręci trochę ciężej co nie znaczy że zle,a co wcale nie przeszkadza w czasie łowienia.

Warunek - należy nanośic bardzo cienka warstewkę taki film smarny i nie rozrzedzac żadnym olejkiem,jedynie na oś główną mażna zakroplić 2 do 3 kropli oliwki ABU GARCIA Silicote Reel Oil.

Generalnie są to srodki smarne do maszynek cięzko pracujacych i o małym przełożeniu.

 

Polecam też Shimano Reel Grease,to lekkii dobry smar zalecany do kołowrotków Shimano,ale nie cięzko pracujących.

Znakomitym  specyfikiem jest też PENN GREASE i oliwka PENN,są to srodki w pełni syntetyczne które znakomicie spełniają swoje zadanie zarówno w czasie letnich upałów jak w czasie ekstremalnych mrozów ( kołowrotki chodzą na nim bardzo płynnie ).

Przy stosowaniu smarów firmy PENN zalecana jest co sezonowa wymaiana na nowy.

 

pozdrawiam

Józef Leśniak


  • boobinio i skretoo138 lubią to

#48 OFFLINE   Kadet

Kadet

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1003 postów

Napisano 27 styczeń 2013 - 01:01

Czyli który wybrałby Pan do przesmarowania Twina C3000 ?



#49 OFFLINE   discusec

discusec

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 168 postów
  • LokalizacjaKraków/ Kraina Szreniawy

Napisano 27 styczeń 2013 - 07:53

Kadet, ja osobiście używam smaru i oliwki firmy penn. Bardzo dobrej jakości smarowidło. Kupiłem taki zestaw jakiś rok temu i jestem bardzo zadowolony.

Polecam.



#50 OFFLINE   Jozi

Jozi

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9666 postów
  • LokalizacjaBieszczady
  • Imię:Józek

Napisano 27 styczeń 2013 - 07:59

Czyli który wybrałby Pan do przesmarowania Twina C3000 ?

Może być penn, abu , shimano-każdy będzie dobry.



#51 OFFLINE   Kadet

Kadet

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1003 postów

Napisano 27 styczeń 2013 - 12:00

Ok.Dzieki.Zdecyduje sie na Penna.

#52 OFFLINE   RBTS

RBTS

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 604 postów
  • LokalizacjaŚrodkowa Wisła

Napisano 27 styczeń 2013 - 13:39

Jestem zdania, że smarowanie nowej maszynki nie ma sensu. Co prawdwa są one smarowane oszczędnie, ale zazwyczaj wystarczająco. Nadmiar smaru i tak po jednym obrocie zostanie wypchnięty na zewnątrz smarowanycjh powierzchni. Wydaje się, że lepszym rozwiązaniem będzie wymiama smaru dopiero po dotarciu mechanizmów, co w zasadzie następuje już po kiku dniach pracy. Wcześniejsza wymiana nic nam nie daje.

#53 OFFLINE   discusec

discusec

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 168 postów
  • LokalizacjaKraków/ Kraina Szreniawy

Napisano 28 styczeń 2013 - 00:23

Z tego co wiem to bardzo często smar idący na tzw. "pierwszy montaż" jest kiepskiej jakości i zaleca się wymianę go zaraz po kupnie kołorotka na coś lepszego, np. coś z firm podanych przez Jozi.



#54 OFFLINE   Jozi

Jozi

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9666 postów
  • LokalizacjaBieszczady
  • Imię:Józek

Napisano 28 styczeń 2013 - 06:19

Jestem zdania, że smarowanie nowej maszynki nie ma sensu. Co prawdwa są one smarowane oszczędnie, ale zazwyczaj wystarczająco. Nadmiar smaru i tak po jednym obrocie zostanie wypchnięty na zewnątrz smarowanycjh powierzchni. Wydaje się, że lepszym rozwiązaniem będzie wymiama smaru dopiero po dotarciu mechanizmów, co w zasadzie następuje już po kiku dniach pracy. Wcześniejsza wymiana nic nam nie daje.

To też nie jest pozbawione racji, coś w stylu jak dawniej w silnikach tzw I przebieg(dotarcie silnika), wymiana oleju po 1500km a później  już nomalnie.



#55 OFFLINE   Józef Lesniak

Józef Lesniak

    Józef Leśniak

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1141 postów
  • LokalizacjaSłubice
  • Imię:Józef
  • Nazwisko:Leśniak

Napisano 28 styczeń 2013 - 18:34

Jestem zdania, że smarowanie nowej maszynki nie ma sensu. Co prawdwa są one smarowane oszczędnie, ale zazwyczaj wystarczająco. Nadmiar smaru i tak po jednym obrocie zostanie wypchnięty na zewnątrz smarowanycjh powierzchni. Wydaje się, że lepszym rozwiązaniem będzie wymiama smaru dopiero po dotarciu mechanizmów, co w zasadzie następuje już po kiku dniach pracy. Wcześniejsza wymiana nic nam nie daje.

 

Witam.

 

Oto zdjęcie koła zębatego nowego Twin Powera C3000HG JDM tuż po wyjęciu z obudowy.

Zdjęcie nie jest najlepszej jakości,ale widać wyrażnie gdzie jest nałożony smar i w jakiej ilości,reszta była sucha.

 

Teraz pytanie, smarowaćczyb nie smarować?

 

Pozdrawiam

Józef Lesniak

Załączone pliki


  • AMIDOS lubi to

#56 OFFLINE   Jozi

Jozi

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9666 postów
  • LokalizacjaBieszczady
  • Imię:Józek

Napisano 28 styczeń 2013 - 18:40

Jak dla shimano to nie smarować, jak dla siebie to smarować :) .

Chyba morał jest jasny jak słońc :D e.


  • Przemek_M lubi to

#57 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15645 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 28 styczeń 2013 - 19:26

Akurat to zdjęcie nie przekonuje. Smar ma właśnie być na zębach kołach  a nie poza nimi. Już miałem młynki które do połowy były nim wypełnione.



#58 OFFLINE   Józef Lesniak

Józef Lesniak

    Józef Leśniak

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1141 postów
  • LokalizacjaSłubice
  • Imię:Józef
  • Nazwisko:Leśniak

Napisano 28 styczeń 2013 - 21:42

Moze Pana Andrzeja nie przekonuje.

Smar ma byc na zębach na całym obwodzie koła zębatego,a nie w dwóch przeciwłegłych miejscachi i w skapej ilości,że nawet nie starczyło 

aby rozprowadzić po całym obwodzie.

Nie wspomniałem o pozostałych mechanizmach,wałek zebaty był kompletnie suchy,jedynie na worm shaft było trochę więcej smaru.

 

Nie chcę tu niczego udowadniac,ale to nie przypadek że miałem kilkadziesiąt nowych maszynek i to tych z górnej półki i zjawisko takie same jak przedstawiłem.

Nie będę nikogo przkonywał do smarowanie nowych kołowrotków,a tak tu na tym forum sie zaczeło,więc przedstawiam swoją opinie na ten temat.

 

Każdy zrobi tak jak chce i ma do tego prawo

 

Pozdrawiam 

Józef Lesniak


  • Guzu lubi to

#59 OFFLINE   Karol Krause

Karol Krause

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4148 postów
  • LokalizacjaBIAŁOŁĘKA-GŁOGÓW
  • Imię:Karol
  • Nazwisko:Krause

Napisano 28 styczeń 2013 - 21:55

Panie Józefie po co tłumaczyć ;)

Jak zakatują swoje NOWE kołowrotki :lol:  to i tak do pana będą pędzić raz dwa :P

Ja tam wiem ze nowy - równa się obowiązkowe smarowanie i tyle ;)



#60 OFFLINE   Kadet

Kadet

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1003 postów

Napisano 28 styczeń 2013 - 23:38

Znalazłem wyrazniejsze zdjecia jak oszczednie smarują Twin Powera.Wierzyć się nie chce...  http://www.daily-fis..._11_twin_power/

:blink:


Użytkownik Kadet edytował ten post 29 styczeń 2013 - 07:44






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: serwis, kołowrotek

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych