Ta torpeda do elektryka się będzie chyba nadawać.
Pomoc przy wyborze pontonu
#241 OFFLINE
Napisano 04 styczeń 2015 - 16:26
#242 OFFLINE
Napisano 04 styczeń 2015 - 16:40
Już piszę
Długość:
335, szerokość 190, tuba 45 , komory 4, 20 HP, osoby 4, wyporność 350 kg, waga 90 kg
380 '' 192, " 45 " 25 " 4, " 425 kg " 97 kg
410 " 192, " 47 " 30 " 4 " 507 kg " 102 kg
430 " 200 " 50 " 40 " 6 " 580 kg " 105 kg
Użytkownik maweric edytował ten post 04 styczeń 2015 - 16:40
#243 OFFLINE
Napisano 04 styczeń 2015 - 17:08
Już piszę
Długość:
335, szerokość 190, tuba 45 , komory 4, 20 HP, osoby 4, wyporność 350 kg, waga 90 kg
380 '' 192, " 45 " 25 " 4, " 425 kg " 97 kg
410 " 192, " 47 " 30 " 4 " 507 kg " 102 kg
430 " 200 " 50 " 40 " 6 " 580 kg " 105 kg
THX, pokład pewnie laminat- sądząc po wadze, do elektryka pewnie będzie to bajka. Znasz już orientacyjne ceny?
#244 OFFLINE
Napisano 04 styczeń 2015 - 17:23
Ceny będą po 15 stycznia, a co do pokładu to myślę tak jak w rib laminat, elektryk jak elektryk ale jak to powinno śmigać na spalinie. No i jak rozwiązać siedzenia, bo zwykłe ławki od pontonu to chyba nie zdadzą egzaminu.
#245 OFFLINE
Napisano 04 styczeń 2015 - 17:52
Faktycznie podłoga w połowie balonu , nikie toto do siedzenia będzie. Na zdjęciu widać panele aluminiowe - standardowo mocowane listwami. Gdybym miał coś takiego adaptować, to wspawałbym aluminiową tuleję jako osadę stopy na obrotowe siedzisko - jak w łodziach, lub też po prostu śrubami zamkowymi - gwintem do góry zamocowałbym np. ażurouwy fotel biurowy bez podłokietników. Ciekawe jak to wygląda po złożeniu, czy w kombiaka się zmieści.
#246 OFFLINE
Napisano 04 styczeń 2015 - 18:08
Ten silniczek to czterosuw?
Tak czterosuw , cichutki i na 20km spalił zbiornik paliwa ( 1,5 l )w ślizgu..
#247 OFFLINE
Napisano 04 styczeń 2015 - 18:35
Tak czterosuw , cichutki i na 20km spalił zbiornik paliwa ( 1,5 l )w ślizgu..
Dziękuję za informację. Właśnie planuje zakup pontonu 3,10-3,30 i czegoś co pozwoli wejść w ślizg we dwie osoby o wadze 80-90,00 kg .
I będzie to prawdopodobnie Mercury F6M, Tohatsu MF6 albo Suzuki DF6S. Chcę 6 KM bo różnica w cenie miedzy 5 a 6 niewielka. Waga co istotne taka sama.
I takie pytanie laika - czy można do pontonu zastosować stopę L ?
#248 OFFLINE
Napisano 04 styczeń 2015 - 18:42
Można żeby się raz przepłynąć , w ślizg wejdzie ale będziesz miał efekt ciągnięcia drąga.Nie ma komfortu , pontony są pod stopę s i tego raczej trzeba się trzymać . Ewentualnie spróbować podnieść pawęż tylko jak dla mnie to wyważanie otwartych drzwi.Dziękuję za informację. Właśnie planuje zakup pontonu 3,10-3,30 i czegoś co pozwoli wejść w ślizg we dwie osoby o wadze 80-90,00 kg .
I będzie to prawdopodobnie Mercury F6M, Tohatsu MF6 albo Suzuki DF6S. Chcę 6 KM bo różnica w cenie miedzy 5 a 6 niewielka. Waga co istotne taka sama.
I takie pytanie laika - czy można do pontonu zastosować stopę L ?
#249 OFFLINE
Napisano 04 styczeń 2015 - 19:03
Dziękuję za informację. Właśnie planuje zakup pontonu 3,10-3,30 i czegoś co pozwoli wejść w ślizg we dwie osoby o wadze 80-90,00 kg .
I będzie to prawdopodobnie Mercury F6M, Tohatsu MF6 albo Suzuki DF6S. Chcę 6 KM bo różnica w cenie miedzy 5 a 6 niewielka. Waga co istotne taka sama.
I takie pytanie laika - czy można do pontonu zastosować stopę L ?
Można. Pływaliśmy tak w SE Bushem Crabem 330 na Tohatsu 6 KM 4T. We dwójkę V max około 11 km/h. W pojedynkę dało się wejść w ślizg. Długa stopa to nieznacznie większa waga w stosunku do tego samego silnika ze stopą S. Jednak podobnie jak kolega wyżej myślę, że przy obecnej dostępności różnych silników nie ma sensu. Chyba, że masz jakąś extra okazję, wtedy warto przemyśleć.
#250 OFFLINE
Napisano 04 styczeń 2015 - 19:08
Czyli odpuszczam.
#251 OFFLINE
Napisano 04 styczeń 2015 - 19:19
Odpuść bo nie chodzi tu o wagę silnika, tylko o zanurzenie śruby i opory. Śruba mieli wodę ciągnie rufe w dół a nie pcha pontonu czy łodzi tak jak powinna.
#252 OFFLINE
Napisano 04 styczeń 2015 - 20:00
#253 OFFLINE
Napisano 04 styczeń 2015 - 21:17
Dycha odpada. Za ciężka.
Pewien jesteś, że nie wejdzie?
3,3 KM/2,80 m w ślizgu z jedną osobą (czy to jest ślizg?):
Na tym drugim 10,5 węzła
W sumie mam taki 3,3 KM.
A poniżej ciekawostka. Susuki 2,5KM.ponton 3,20 m i ślizg:
Użytkownik godski edytował ten post 04 styczeń 2015 - 21:20
#254 OFFLINE
Napisano 04 styczeń 2015 - 21:25
We dwóch na 100% nie wejdzie z silnikiem 6KM...chyba że załoga waży po 60kg to tak..
Użytkownik Piterson edytował ten post 04 styczeń 2015 - 21:28
#255 OFFLINE
Napisano 04 styczeń 2015 - 21:58
Potwierdzam, porządny ponton 3.30-3.40 potrzebuje 9.9 by miec zawsze gwarancje wejścia w ślizg w dwie osoby. Na 8km i to w dwusuwie 3.40 ja 85kg plus kobita 55kg (w sumie nie wiem ile, nie zapytam bo w łeb dostanę) nie dawał już rady..
#256 OFFLINE
Napisano 04 styczeń 2015 - 22:05
Taki 6 KM waży 25 kg i to jest idealna waga dla jednej osoby do założenia na ponton. Głównie sam będę pływał. Przejrzałem wiele filmów i silnik 5-6 KM + ponton 3,10-3,30 praktycznie zawsze wejdzie w ślizg.
- Piterson lubi to
#257 OFFLINE
Napisano 04 styczeń 2015 - 22:52
Ciekawe... Jak to pływa ?
Te łodzie typu cat pływają tak:
#258 OFFLINE
Napisano 04 styczeń 2015 - 23:28
Taki 6 KM waży 25 kg i to jest idealna waga dla jednej osoby do założenia na ponton. Głównie sam będę pływał. Przejrzałem wiele filmów i silnik 5-6 KM + ponton 3,10-3,30 praktycznie zawsze wejdzie w ślizg.
Tylko w pojedynkę. We dwie osoby + graty możesz zapomnieć o ślizgu. Poza tym Ty lubisz troling, a osobiście nie kupiłbym do trola silnika na jednym garku, tylko dwa cylindry.
- Paweł J i Pumba lubią to
#259 OFFLINE
Napisano 04 styczeń 2015 - 23:41
Waga wagą, ale wydaje mi się że te małe jednostki to też często kwestia finansowa, a więc też obawa przed dwusuwami... i dobrze, więcej będzie fajnych dwusuwów w sensownych cenach .. W praktyce dobry 2T w 2cyl. jest cichszy od 4T 1cyl. Za tą samą kasę jest też mocniejszy.
Użytkownik Bolesław edytował ten post 04 styczeń 2015 - 23:42
#260 OFFLINE
Napisano 04 styczeń 2015 - 23:47
Waga wagą, ale wydaje mi się że te małe jednostki to też często kwestia finansowa, a więc też obawa przed dwusuwami... i dobrze, więcej będzie fajnych dwusuwów w sensownych cenach .. W praktyce dobry 2T w 2cyl. jest cichszy od 4T 1cyl. Za tą samą kasę jest też mocniejszy.
Tu zgoda, ale do trola to średnio się dwusuw nadaje, nawet 3-cylidrowy. Najlepszy do tego jest elektryk bo płynąc na spalinie ciężko jest ustawić prędkość np. 2,2 km/h