Trzeba przyznac ze mondeo ma super zawieszenie, przy predkosciach ponad 200km/h sa jak blanki z fishingart (czyt. stabilne )
FORD MONDEO MK3 - TDCI 115KM - prośba o radę
#61 OFFLINE
Napisano 02 kwiecień 2014 - 21:23
#62 OFFLINE
Napisano 03 kwiecień 2014 - 11:31
Także polecam Mondeo. Ja mam kombiaka TDCI 2l. sprowadzonego z DE z 2005 r (116 KM). Co prawda jak dotychczas nie zrobiliśmy nim wiele, bo ok. 50 000 km (miał 97 000 w momencie sprowadzenia). Po kilku latach użytkowania tylko jedyna grubsza naprawa - silnik wiatraczka (udało się zregenerować) i wymiana zbiorniczka płynu chłodzącego. Potwierdzam fakty odnośnie komfortu i to zarówno wnętrza jak i samej jazdy. Także myśleliśmy o zmianie (na S-Max'a), ale szkoda nam troche, bo nie można się do auta doczepić i przyzwyczailiśmy się O pakowności już tu ktoś napisał.
Jedyny minusik i niesprawna rzecz, której chyba nie będę już naprawiał, to ogrzewanie tylnej szyby. Wysadzało mi bezpiecznik i w końcu okazało się, że trzebaby ją "fachowo" wyciąć, żeby sprawdzić gdzie jest zwarcie.
M.
#63 OFFLINE
Napisano 03 kwiecień 2014 - 20:15
Fantastycznie pakowne, komfortowe, kapitalnie wyposażone, dynamika w wersji 130 więcej niż zadowalająca nic tylko brać jeśli jesteś w stanie zaakceptować ciągle wizyty u mechanika lub w ASO i wieczne wietrzenie portfela .
Zrobiłem tym cudem w przeciągu 8 lat ponad 200000km, auto salonowe - kupione od pierwszego właściciela.
wymieniłem min: pompki 2 razy !( komplet) dwumas + sprzęgło+ siłownik, turbina, czujnik położenia wału, korbowód + tłok,
obie sprężyny przód ,rura intercolera 2 razy,padlo ogrzewanie przedniej szyby, parktronic, notorycznie zacierało się ramię wycieraczki tył, notorycznie problemy z zawieszeniem stuki puki itp.
nawet nie pamiętam wszystkiego.. w sumie to nie chcę pamiętać..
- kotwitz lubi to
#64 OFFLINE
Napisano 03 kwiecień 2014 - 20:57
...jeszcze z 50tyś km i wymieniłbyś na nowy...mój VW b5FL 1.9Tdi, z 2001 ma z 235kkm i oprócz regeneracji turbinki przy circa 200kkm i spraw eksploatacyjnych ( wahacz , osłona itp) ma się dobrze...
- Zwierzu lubi to
#65 OFFLINE
Napisano 03 kwiecień 2014 - 21:16
A mój stary focus 300 000 i chula dalej u nowego wlasciciela wymienione sprzęgło i przekładnia reszta standard, co teraz będziemy w watku chwalić się co u kogo gdzie po czym?
- Negra lubi to
#66 OFFLINE
Napisano 03 kwiecień 2014 - 21:41
Panowie proponuje wrzucic troche na luz, wiem, ze korci pochwalic sie swoim wozkiem i jak to nas dowozi nad wode. Ale zaczyna pachniec pogadankami z for samochodowych.
#67 OFFLINE
Napisano 03 kwiecień 2014 - 21:54
Panowie proponuje wrzucic troche na luz, wiem, ze korci pochwalic sie swoim wozkiem i jak to nas dowozi nad wode. Ale zaczyna pachniec pogadankami z for samochodowych.
To jest dział cafe...
#68 OFFLINE
Napisano 03 kwiecień 2014 - 22:47
Ostatecznie zakupiłem. Zobaczymy co będzie się z nim dziać. Liczę się z ewent. naprawą wtrysków i pompy - 5,5tyś zł. Jeśli awaria nastąpi - naprawię i pojeżdżę 10 lat. Jeśli nie nastąpi przez 6 lat - auto po tym czasie sprzedam. Obawiam się dwumasy (2tyś). Pozostałe elementy jak w innych samochodach. Ten był szanowany więc prawdopodobieństwo zurzycia jest niższe (wiem!, że jednak jest). Do bagażnika wchodzi wózek bez zdejmowania kół - więc podstawowe założenie spełnia. Reszta... w praniu. Dzięki za udział w temacie i za fachowe rozmowy telefoniczne z kolegami zaangażowanymi w wątek. Pozdrawiam serdecznie
Zbigniew Kiełkowski
- tpe, Sławek.Sobolewski i Negra lubią to
#69 OFFLINE
Napisano 04 kwiecień 2014 - 05:34
#70 OFFLINE
Napisano 04 kwiecień 2014 - 05:48
ze nie podpowiadac innym bo nie będzie miał roboty
No to niezły z ciebie kolega/znajomy, skoro właśnie sprzedałeś ten patent kilkuset osobom
#71 OFFLINE
Napisano 04 kwiecień 2014 - 08:36
SPIDERLING84, szerokiej drogi zatem życzę i samych pozytywnych wrażeń z jazdy tym autkiem!
#72 OFFLINE
Napisano 04 kwiecień 2014 - 09:53
Do bagażnika wchodzi wózek bez zdejmowania kół - więc podstawowe założenie spełnia. Reszta... w praniu.
Pranie też Ci wejdzie
- Negra lubi to
#73 OFFLINE
Napisano 04 kwiecień 2014 - 10:53
Sa rozne dodatki do paliwa, sa preparaty do czyszczenia wtryskow, jedni polecaja inni odradzaja.Staraj sie tankowac na dobrych stacjach (slyszalem ze ropa z "dodatkami" jest bardziej sucha i tez nie jest za dobra, ale jak zwykle sa to teorie) i korzystaj.wszytsko wyjdzie z czasem a moze nigdy nic nie wyjdzie czego ci zycze
#74 OFFLINE
Napisano 04 kwiecień 2014 - 11:41
Dolewanie mixolu do ropy jest zabiegiem starym jak świat. Nic złego nie ma prawa się stać, a wręcz przeciwnie. Sprawdzone przez kilkanaście lat lub więcej. Polecam swoim klientom z pełną odpowiedzialnością.
edit: nie mamy żadnej pewności, że na "dobrej/markowej" stacji zatankujemy pewne paliwo. Zdarzyło mi się zatankować benzynę do łódki na BP, w której było więcej rozpuszczalnika niż benzyny. Z doświadczenia znajomego, który pracuje w VW wynika, że najwięcej awarii układów paliwowych trafia się po paliwie z orelnu. Oczywiście i tak zdecydowanie większą pewność mamy tankując na markowej stacji. Jedyna rada to trzymać się sprawdzonych, nie zmieniać i co drugi zbiornik wlać 1l mixolu.
Użytkownik kotwitz edytował ten post 04 kwiecień 2014 - 11:47
#75 OFFLINE
Napisano 04 kwiecień 2014 - 11:58
Nigdy nie lalem mixolu, czy auto bedzie dymilo bardzo ?
#76 OFFLINE
Napisano 04 kwiecień 2014 - 12:14
No właśnie. Jak się ma mixol i common rail? W starszych jednostkach wiem, że się sprawdzało...A w tych nowych?
Tankuję praktycznie tylko na Shell'u(chyba, że zmuszony jestem nieco dolać, to np. 10l na Orlenie), ale jak leję cały bak, to z reguły Shell i VPower Diesel.
Pozdrówka
Kamil
#77 OFFLINE
Napisano 04 kwiecień 2014 - 12:16
Kumpel leje do BMW 5 1,5 roczej wiec sami ocencie
#78 OFFLINE
Napisano 04 kwiecień 2014 - 12:52
Staraj sie tankowac na dobrych stacjach
Szawgier ma koleżankę, która na stacji pracuje. Otwarcie przyznaje, że praktyki w postaci wlewania zwykłej ropy do dystrybutora z "szlachetną" się zdarzają. Ale o wzbogacaniau pomyślę z pewnością. Teraz idę się cieszyć komfortem mojego (nie żony - ona o tym już wie!) nabytku;)
- Negra lubi to
#79 OFFLINE
Napisano 04 kwiecień 2014 - 16:04
Nigdy nie lalem mixolu, czy auto bedzie dymilo bardzo ?
Nie będzie dymił jeśli wlejesz nie więcej niż litr na pełen zbiornik paliwa. Czasem zdecydowanie mocniej dymi jak mocno zabrudzony jest EGR...
No właśnie. Jak się ma mixol i common rail? W starszych jednostkach wiem, że się sprawdzało...A w tych nowych?
Tankuję praktycznie tylko na Shell'u(chyba, że zmuszony jestem nieco dolać, to np. 10l na Orlenie), ale jak leję cały bak, to z reguły Shell i VPower Diesel.
Pozdrówka
Kamil
Nic się nie dzieje złego. Obojętnie czy to common rail, pompa wtryskowa rzędowa, rotacyjna, czy wtryski piezoelektryczne. Można lać i jeźdić
Mam klienta, którego 9-letnie Viano CDI z przebiegiem ponad 300 tyś nie widziało ropy . Leje cały czas opał z mixolem i jeździ. Mówiłem, że nie dobrze itd. na co On: Jak się zepsuje to się naprawi
Jeśli chodzi o stacje to jeśli mam możliwość i wiedzę to wybieram stację w miarę młodą. Pomijając uczciwość właściciela, ważne by zbiorniki na paliwo były świeże. Na starych stacjach są mocno zanieczyszczone i jakość paliwa spada. Jeśli ktoś jest dociekliwy ( ja jestem ) można sprawdzić jakość paliwa przed zatankowaniem ( proszę się nie śmiać ) na węch, a także na konsystencje. Dobra ropa jest tłusta.
#80 OFFLINE
Napisano 04 kwiecień 2014 - 16:31
Gdzie czytalem ze mixol nie jest dobrym olejem, tz nie spala sie za dobrze i powstaje duzo nagaru, moze jakis inny olej do 2T?