Wybór spalinowego silnika zaburtowego
#821 OFFLINE
Napisano 16 maj 2018 - 09:15
#822 OFFLINE
Napisano 16 maj 2018 - 09:22
Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka
#823 OFFLINE
Napisano 16 maj 2018 - 10:11
Cześć ,
może trochę będzie nie na temat, bo inne moce, ale wczoraj kupiłem Suzuki DF20 z salonu. Byłem na Wale Miedzeszyńskim są tam dystrybutorzy: Yamaha + Mercury + Tohatsu oraz Suzuki + Parsun (czy jak tam się zwie ten plastelinowy silnik Chin).
Ponieważ byłem zainteresowany silnikiem 20KM skupiłem się na faktach ich dotyczących.
Odwiedziłem najpierw salon nr 1 (Y + M + T) - wnioski:
Mercury - najnowszy model, ale dostępność części żenująca od 2 do 12 tygodni czekasz na cokolwiek ! Co więcej po numerze silnika nie sprzedawca nie odszuka dokładnie części - jakaś żenada (to opowieść sprzedawcy). Silnik dostępny w ciągu 2-3 dni. Cena 14400
Tohatsu - prawie ta sama cena, elektronika chińska, dostępność części taka sama - na wszystko odpowiedź jest jedna - stoi za tym Parker, który ma w głębokiej dupie wszystkich i wszystko. Silnik dostępny w ciągu 2-3 tygodni. Cena 13700
Yamaha - najdroższy silnik, 20KM ciężki prawie 60kg, z rozrusznikiem i rumplem cena była taka sama jak 25KM (17400 vis 18700) . Wady - podobno Yamaha 20KM nadal jest na gaźniku, nie posiada żadnego 'komputera' umożliwiającego sprawdzenie przelotu, błędów etc. Dostępność - druga połowa sierpnia 2018. Zalety - jakość, dostępność każdej części w ciągu 4 dni.
Salon 2 - Suzuki
DF20AES - ciut droższy od Mercurego, najlżejszy (48kg z rozrusznikiem, ładowaniem, rumplem), na wtrysku, z kontrolkami informującymi o stanie pracy, konieczności przeprowadzenia przeglądu, Wady - brak siłownika wspomagającego podnoszenie. Zalety - komputer diagnostyczny, kontrolki stanu pracy, dostępność - od ręki - dziś (w dzień po zakupie) do odbioru. W cenie dostalem oryginalny futeral transportowy. Cena 14.400
Wszystkie wymienione silniki:
- są na gwarancji 5 lat,
- pierwszy przegląd po 20MT (ale w Y,M,T musisz sobie robić notatki, w Suzuki będzie migała kontrolka - a przynajmniej tak zeznawała osoba sprzedająca)
- przegląd na koniec sezonu orientacyjnie kosztuje 400-500PLN z olejami więc nie ma tragedii,
Patrzyłem też na spadek wartości silników i myślę, że za kilka lat jeśli mocy będzie mi mało to nie stracę połowy wartości silnika.
Podałem ceny wywoławcze na półce. Ja dobrze stargowałem z Suzi i mam nadzieję, że dokonałem dobrego wyboru.
Pozdrawiam,
Mariusz
#824 OFFLINE
Napisano 16 maj 2018 - 10:11
Do tak dużej i ciężkiej łódki zastanowił bym się nad większym motorem.
I jeszcze jedno yamaha 70 ma tylko 1000 cm3 pojemności a suza 1500 cm3, wiec yamaszka będzie bardziej obciążona.
- Grzesiek88 lubi to
#825 OFFLINE
Napisano 16 maj 2018 - 10:21
#826 OFFLINE
Napisano 16 maj 2018 - 10:44
Yamaha jest uważana za najlepsza firmę wśród silników zaburtowych.
Do tak dużej i ciężkiej łódki zastanowił bym się nad większym motorem.
I jeszcze jedno yamaha 70 ma tylko 1000 cm3 pojemności a suza 1500 cm3, wiec yamaszka będzie bardziej obciążona.
Edyta - mała pomyłka. Istotne jest to, że Yamaha waży 119kg a Suzuki 155. 70KM z litra to nie jest żadne wysilenie, tylko standardowa moc dla wolnossącego silnika.
Użytkownik psulek edytował ten post 16 maj 2018 - 10:50
#827 OFFLINE
Napisano 16 maj 2018 - 14:47
5m, 800kg - zdecydowanie 80 w górę.
70km z litra to według mnie sporo.
Yamaha 70 to prawie ten sam silnik co 50. Spodzina jest z rodziny 75-115 , dzięki temu można założyć większe śruby ale i tak dupy nie urywa bo moment obrotowy zostaje prawie taki sam jak w 50-60.
Reasumując szału nie będzie, możesz być rozczarowany.
Użytkownik kotwitz edytował ten post 16 maj 2018 - 14:53
#828 OFFLINE
Napisano 16 maj 2018 - 15:13
#829 OFFLINE
Napisano 16 maj 2018 - 15:34
70km z litra to według mnie sporo.
Yamaha 70 to prawie ten sam silnik co 50. Spodzina jest z rodziny 75-115 , dzięki temu można założyć większe śruby ale i tak dupy nie urywa bo moment obrotowy zostaje prawie taki sam jak w 50-60.
Reasumując szału nie będzie, możesz być rozczarowany.
Przy czterech zaworach na cylinder 70KM z litra to jest standard.
Więcej zaworów robi dużą różnicę w momencie obrotowym, szczególnie w górnej połowie zakresu.
Więc te silnika są takie same - nie takie same jak 50/60 - różnice robi całkowicie inna głowica. Blok to nie wszystko.
Co do ostatniego (szału) zgoda, trochę za słabo jak na taką masę..
#830 OFFLINE
Napisano 16 maj 2018 - 16:01
Chciałbym kupić nowy silnik 6km do pontonu, mysle nad Yamaha F6C lub Honda BF6
Silnik bedzie zakladany i zdejmowany po plywaniu wiec wieksze jednostki sa za ciezkie
Podzielcie sie swoimi uwagami napewno mi to pomoze w podjeciu decyzji
#831 OFFLINE
Napisano 16 maj 2018 - 17:17
#832 OFFLINE
Napisano 16 maj 2018 - 18:03
Ja od siebie napisze - małe jest piękne, duże może więcej
Użytkownik womaly23 edytował ten post 16 maj 2018 - 18:03
- cabage lubi to
#833 OFFLINE
Napisano 16 maj 2018 - 18:09
- womaly23 i szczupak1 lubią to
#834 OFFLINE
Napisano 16 maj 2018 - 18:19
#835 OFFLINE
Napisano 16 maj 2018 - 18:22
Pogadaj z kotwitz lub psulek oni są bardzo dobrze zorientowani w temacie....
Może Mercury 80 rozkrecony do 115 by Ci załatwił sprawe:)
Użytkownik womaly23 edytował ten post 16 maj 2018 - 18:26
- cabage lubi to
#836 OFFLINE
Napisano 16 maj 2018 - 18:38
#837 OFFLINE
Napisano 16 maj 2018 - 18:42
#838 OFFLINE
Napisano 16 maj 2018 - 18:46
#839 OFFLINE
Napisano 16 maj 2018 - 19:00
#840 OFFLINE
Napisano 16 maj 2018 - 19:08
Czy na na przewod paliwowy zewnetrznej lini w silniku 6km mozna zalozyc filtr paliwa (pomiedzy bakiem a silnikiem) ?....
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych