Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Wybór spalinowego silnika zaburtowego


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2694 odpowiedzi w tym temacie

#841 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1469 postów

Napisano 16 maj 2018 - 19:58

Tak, odwadniacz też możesz.

Użytkownik womaly23 edytował ten post 16 maj 2018 - 19:58


#842 OFFLINE   kotwitz

kotwitz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2378 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Kamil

Napisano 16 maj 2018 - 21:23

@pieczyk111 ,
Moja łódka 5.2 na 2.3 waży lekko ponad 500, silnik 180, paliwo 60, Akumulatory i inny szpej 120kg.
Mamy więc prawie 900 kg, do tego 3 chłopa z klamotami na ryby i uwierz mi, że 100 koni ma już co robić.
Samemu, z ograniczonym do minimum balastem płynie 10-15 km/h szybciej, czuć wtedy że ma lekko.
Zmieniam teraz na 115, zobaczymy jaka różnica będzie.
Na twoim miejscu zawiesił bym silnik jak największy, na ile pozwoli łódka i budżet.
Spali mniej, mniej się męczy, daje więcej frajdy.
Ale przysłowie mówi: "róbta co chceta" :)

#843 OFFLINE   radmac5

radmac5

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 657 postów
  • Imię:Radek

Napisano 16 maj 2018 - 21:40

Na twoim miejscu zawiesił bym silnik jak największy, na ile pozwoli łódka i budżet. - te zdanie pieknie podsumowuje ten watek :)
  • kotwitz lubi to

#844 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1469 postów

Napisano 16 maj 2018 - 21:55

Tak jest, ja bym zrobił tak samo chociaż mając ta wiedzę popełniłem błąd i zmieniłem z 30 2t na 30 efi nowke mając niemalże w tych samych pieniądzach 50 - bardzo żałuję. Nie powiem żeby mi to nie pływalo ale z radości do góry nie skacze :/

Użytkownik womaly23 edytował ten post 16 maj 2018 - 21:56


#845 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4796 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 17 maj 2018 - 09:22

Tak jest, ja bym zrobił tak samo chociaż mając ta wiedzę popełniłem błąd i zmieniłem z 30 2t na 30 efi nowke mając niemalże w tych samych pieniądzach 50 - bardzo żałuję. Nie powiem żeby mi to nie pływalo ale z radości do góry nie skacze :/

Nie płacz. Rumpel do tej 50 kosztował prawie 4000.



#846 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1469 postów

Napisano 17 maj 2018 - 14:19

Mogłeś wziąć dużo tańszy ale jak się chciało na wypasie to co zrobic:)

#847 OFFLINE   MichuA

MichuA

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 168 postów
  • LokalizacjaŚwinoujście
  • Imię:Michał

Napisano 20 maj 2018 - 21:12

Kolego Pieczyk, jeśli zależy Tobie na mniejszej wadze silnika pooglądaj evinrude. Będzie lżejszy i możesz śmiało brać silnik od 90 koników w górę. Tylko, że są to 2T.



#848 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1469 postów

Napisano 20 maj 2018 - 21:18

Nie polecam tych silników, jak się zepsuje to najlepszy ruski chirurg nie pomoże...

Użytkownik womaly23 edytował ten post 20 maj 2018 - 21:19


#849 OFFLINE   evin

evin

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 790 postów

Napisano 21 maj 2018 - 05:36

Nie masz racji co do marki Evinrude/johnson. To firma która prawie 100 lat temu wprowadziła silniki.z solidnego aluminium odlane

#850 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1469 postów

Napisano 21 maj 2018 - 06:02

Nie polecam nowego evinrude 2T.

#851 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4796 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 21 maj 2018 - 10:12

E tec, TLDI wyglądają fajnie, ale niestety - zaburtowe 4T ogarnie praktycznie każdy mechanik. 2T na wtrysku to już problem, trzeba szukać. Więc argument o niskich kosztach serwisowania upada, bo jak się doliczy transport i czas to nie jest super. Obecne 2T wcale nie są jakoś lżejsze od 4T. W starych gaźnikowych był przede wszystkim mniejszy blok, co bardzo wyraźnie przekładało się na różnicę w masie. Obecnie takowej brak lub jest pomijalna, a czasami 2T jest nawet cięższe. Jedyna zaleta jaka pozostała w stosunku do 4T to bardzo mocny dół, rzeczywiście lepiej się zbiera. Kultura pracy nowych 2T jest gorsza niż 4T, ale nie jest to różnica znacząca.

Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka

#852 OFFLINE   MichuA

MichuA

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 168 postów
  • LokalizacjaŚwinoujście
  • Imię:Michał

Napisano 21 maj 2018 - 19:58

Problem może być jak padnie elektronika, ale mechanicznie to dużo samemu można ogarnąć. Ale wiadomo nowy to tylko serwis. Stare Etec ładnie chodzą i kilku znajomych co na nich pływa bardzo sobie chwalą. są lżejsze od tej samej klasy 4t i lepiej się zbierają. Spalanie praktycznie takie same. Niestety mało serwisu i trzeba wysyłać.



#853 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4796 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 23 maj 2018 - 02:43

No niestety, ala wega eteców jest praktycznie taka sama jak 4t albo wyższa. Przykład pierwszy lepszy z brzegu - E-Tec 40 z trymem waży 113kg, z ręcznym 109. To mniej więcej tyle samo co wszystkie 40/50 dostępne na rynku a właściwie więcej niż większość z nich. 25/30hp - 70-80kg to jak u większości 4T. 75/90 -145KG to nie jest żadna lekkość. Wyżej już nie idę. Lekkośc to była w 2T na gażnimu, gdzie z małej pojemności była duża moc.

Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka

Użytkownik psulek edytował ten post 23 maj 2018 - 02:44


#854 OFFLINE   wicher_dziki_koń

wicher_dziki_koń

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 676 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Mateusz

Napisano 25 maj 2018 - 18:12

Dziś odebrałem Tohatsu MFS 3.5 i mam zagadkę. W specyfikacji opis że śruba aluminiowa a ta wygląda mi na plastyk. Czy może jestem przewrażliwiony?

#855 OFFLINE   evin

evin

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 790 postów

Napisano 25 maj 2018 - 20:44

nie widziałem aluminiowych w tym modelu ale wiem ze występuje jako opcja.

 lepiej jak plastikowa sruba sie rozsypie niz załozysz aluminiową  i rozsyoie sie spodzina podczas udeżenia w przeszkode


  • wicher_dziki_koń lubi to

#856 OFFLINE   Robert Dorado

Robert Dorado

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 707 postów
  • LokalizacjaSwarzędz
  • Imię:Robert
  • Nazwisko:"kazik"

Napisano 25 maj 2018 - 21:34

Yt. Od minuty 2:30 tytuł „boat test whittley cw1650 with yamaha f70 4 stroke” uważacie ze przy tej łajbie to silnik się meczy? Dla mnie to wystarczy. Tym bardziej ze ta łajba wazy sporo ponad tonę a moja 700kg

Na sporo ponad tonę to ona nie wygląda, masz gdzieś szczegółowe dane?

poszukałem, wersja CW 1650 fishing 525 kg wiec trochę słabo to wygląda...


Użytkownik Robert Dorado edytował ten post 25 maj 2018 - 21:43


#857 OFFLINE   Artur73

Artur73

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 17 postów
  • Imię:Artur

Napisano 27 maj 2018 - 11:45

W Tohatsu 3.5 sa ponoc plastikowe sruby



#858 OFFLINE   lopez77m

lopez77m

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 238 postów
  • LokalizacjaKraków

Napisano 01 lipiec 2018 - 19:13

Potrzebuję  porady...

Orientuję się ktoś jaką minimalną prędkość na najniższych obrotach będzie miała Yamaha lub podobny silnik 5km 4-suw( flauta, lekki wiaterek) ?

ponton 330-360 +2os +szpej

łódka 4m +2os+szpej

 

I drugie pytanie,

 

Czy w praktyce różnica w prędkości między 5km a 2.5km będzie znacząca na zestawach jw.?

Potrzebuję mobilny silniczek jako wsparcia dla elektryka,powrót do bazy w razie pogorszenia pogody i do pyrkania między miejscówkami jak aku padnie.

Może 2.5km sprawdzi się lepiej (wygodniej) i tak nie mogę rzucać się w oczy,strefa ciszy :)

 

Dzięki za wszelkie sugestie

 



#859 OFFLINE   Czechofil

Czechofil

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 609 postów
  • LokalizacjaUrsynów
  • Imię:Leszek

Napisano 01 lipiec 2018 - 19:21

Potrzebuję  porady...

Orientuję się ktoś jaką minimalną prędkość na najniższych obrotach będzie miała Yamaha lub podobny silnik 5km 4-suw( flauta, lekki wiaterek) ?

ponton 330-360 +2os +szpej

łódka 4m +2os+szpej

 

I drugie pytanie,

 

Czy w praktyce różnica w prędkości między 5km a 2.5km będzie znacząca na zestawach jw.?

Potrzebuję mobilny silniczek jako wsparcia dla elektryka,powrót do bazy w razie pogorszenia pogody i do pyrkania między miejscówkami jak aku padnie.

Może 2.5km sprawdzi się lepiej (wygodniej) i tak nie mogę rzucać się w oczy,strefa ciszy :)

 

Dzięki za wszelkie sugestie

 

Ponton Kolibri KM 330 z Honda 2KM na spokojnej wodzie wyciągał mi 8km/h, teraz używam Mercury 3,3KM 2-suw i wyciąga 10km/h



#860 OFFLINE   Tresor

Tresor

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1352 postów
  • LokalizacjaCzerwieńsk
  • Imię:Łukasz

Napisano 02 lipiec 2018 - 07:05

Yamaha 2KM. ponton 280. 1.5 osoby pod wiatr i prąd Odry na 3/4 gazu. https://www.instagra...id=jrmu1n2wy3cp




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych