Wybór spalinowego silnika zaburtowego
#1561 OFFLINE
Napisano 24 luty 2020 - 21:14
#1562 OFFLINE
Napisano 24 luty 2020 - 21:16
#1563 OFFLINE
Napisano 24 luty 2020 - 22:08
#1564 OFFLINE
Napisano 24 luty 2020 - 22:45
Powiem szczerze że osobiście nie spotkałem się aby na tabliczce byli china ale widocznie mało widziałem, jak widać wszystko możliwe chyba....
Aż jutro sprawdzę bo w pracy w zeszłym roku kupowaliśmy 50 nowke...
2 tygodnie temu widziałem Mercurego 50 KM uciągowy CT - było napisane Made in China....
#1565 OFFLINE
Napisano 24 luty 2020 - 22:50
#1566 OFFLINE
Napisano 26 luty 2020 - 09:10
Jestem przed zakupem Mercury 6 , taki sobie wybrałem jako pierwszy silnik spalinowy i tu mam do Kolegów pytanie , czy ten silnik ma jakieś zabezpieczenie przy uderzeniu np. w korzeń - ma jakiś klin który się ścina żeby nie uszkodzić silnika czy też nie ma . Gdzieś czytałem że nie było i uszkadzał się silnik ale to było w starszych modelach , a jak jest obecnie ???
#1567 OFFLINE
Napisano 26 luty 2020 - 10:32
#1568 OFFLINE
Napisano 26 luty 2020 - 11:40
Jestem przed zakupem Mercury 6 , taki sobie wybrałem jako pierwszy silnik spalinowy i tu mam do Kolegów pytanie , czy ten silnik ma jakieś zabezpieczenie przy uderzeniu np. w korzeń - ma jakiś klin który się ścina żeby nie uszkodzić silnika czy też nie ma . Gdzieś czytałem że nie było i uszkadzał się silnik ale to było w starszych modelach , a jak jest obecnie ???
Silnik ma dwa zabezpieczenie, jedno na śrubie w postaci gumowej piasty, drugie zabezpieczenie na podbijanie silnika - uderzasz w np korzeń silnik podbija ci w górę, w Mercury jest to rozwiązane w ten sposób że na cięgnie zmiany biegów jest założony plastik, który przy włożeniu biegu do przodu lub jałowego zwalnia blokadę "trymu"
#1569 OFFLINE
Napisano 26 luty 2020 - 19:26
Silnik ma dwa zabezpieczenie, jedno na śrubie w postaci gumowej piasty, drugie zabezpieczenie na podbijanie silnika - uderzasz w np korzeń silnik podbija ci w górę, w Mercury jest to rozwiązane w ten sposób że na cięgnie zmiany biegów jest założony plastik, który przy włożeniu biegu do przodu lub jałowego zwalnia blokadę "trymu"
Dzięki za wyjaśnienie , czyli jak coś - to poleci gumowa piasta a nie np. wieloklin czy jeszcze coś więcej , bo naprawa była by nie opłacalna , teraz będę szukał dobrej oferty na ten silnik . Jak przeglądam ogłoszenia to wszyscy mają 5900 , żadnych dodatkowych rabatów trzeba poczekać bliżej sezonu , w końcu musi coś ruszyć , a raczej chciał bym Mercury 6
#1570 OFFLINE
Napisano 26 luty 2020 - 19:46
#1571 OFFLINE
Napisano 26 luty 2020 - 19:59
a dlaczego nie kupisz uzywki za pół ceny?
#1572 OFFLINE
Napisano 26 luty 2020 - 20:01
#1573 OFFLINE
Napisano 26 luty 2020 - 20:11
Jak Mercury za drogo to Kup Toahatsu 6KM taniej o 400 PLN .
#1574 OFFLINE
Napisano 26 luty 2020 - 20:26
#1575 OFFLINE
Napisano 26 luty 2020 - 20:51
Nie urodziłem się w czepku , i nie mam szczęścia do rzeczy używanych , nowe potrafią nawalić a co tu mówić o używkach . Piernik i tu na to liczę że konkurencja puści taniej swój towar to i Mercury coś da od siebie . Zdajemy sobie sprawę , że to nie jest towar pierwszej potrzeby który kupujesz co rok i jak nie zachęcą to człowieka nie zobaczą nigdy więcej kupi gdzie indziej . A nie oszukujmy się cena jaka wychodzi z fabryki jest sporo niższa , co prawda jestem w innej branży , ale wiem co piszę !!!
#1576 OFFLINE
Napisano 26 luty 2020 - 20:57
#1577 OFFLINE
Napisano 26 luty 2020 - 21:32
A ja mam takie głupie pytanie, w yamaszce mam po środku taką dźwigienkę od blokady podnoszenia silnika. Kiedy jest ustawiona do góry trym mam zablokowany.
I w takiej pozycji ma być do odpalania i cofania. Do płynięcia do przodu mam tą dźwignie dać do dołu, w razie bym uderzył w przeszkodę żeby mi trym podniosło?
W poprzednim silniku nie miałem blokady trymu i się klocka używało
#1578 OFFLINE
Napisano 26 luty 2020 - 21:36
A ja mam takie głupie pytanie, w yamaszce mam po środku taką dźwigienkę od blokady podnoszenia silnika. Kiedy jest ustawiona do góry trym mam zablokowany.
I w takiej pozycji ma być do odpalania i cofania. Do płynięcia do przodu mam tą dźwignie dać do dołu, w razie bym uderzył w przeszkodę żeby mi trym podniosło?
W poprzednim silniku nie miałem blokady trymu i się klocka używało
Tak dokładnie do dołu
#1579 OFFLINE
Napisano 26 luty 2020 - 22:01
Masz racje kup nowke jak mozesz stare to jest dobre wino skrzypce i tesciowa bo szybciej umrze, choc kolega ma racje 2 cylindry pracuja lepiej, jezeli tohatsu jest tansze a warunki serwisu te same biez tohatsu dokladnie te same silniki nie roznia sie niczym procz detail robione w tej samej fabryce
Mercury to Tohatsu oklejone brandem Mercurego. Dodatkowo kupując Tośkę z Polskiej dystrybucji można ją serwisować w dowolnym serwisie Marine bez utraty gwarancji ( oczywiście jeśli warunki które trzeba spełnić przy przeglądzie zostaną spełnione) ale to standardowa procedura i filozofii nie ma. Za zaoszczędzone 400 kilka złotych na serwisie można kupić przyzwoity kijaszek na ryby lub mieć na kolejny przegląd lub dwa naszego silnika.
- suhhar lubi to
#1580 OFFLINE
Napisano 09 marzec 2020 - 12:03
Jaki lakier, farbę użyć? Myślałem nad Motip'em
Na co zwrócić uwagę?
Pozdrowiam Michał
Użytkownicy przeglądający ten temat: 3
0 użytkowników, 3 gości, 0 anonimowych