Jak masz mocniejszy silnik to musisz łajbę rejestrować w
Polskim Związek Motorowodny i Narciarstwa WodnegoSilniki Tohatsu
#201 OFFLINE
Napisano 27 styczeń 2017 - 18:12
#202 OFFLINE
Napisano 27 styczeń 2017 - 18:56
Jak masz mocniejszy silnik to musisz łajbę rejestrować w
Polskim Związek Motorowodny i Narciarstwa Wodnego
Napisz jeszcze co to znaczy mocniejszy.
#203 OFFLINE
Napisano 27 styczeń 2017 - 19:24
. W starostwie rejestrujesz do 20kW (~27KM).
Paweł jasno napisał jw.
- godski lubi to
#204 OFFLINE
Napisano 27 styczeń 2017 - 19:29
Czy każdy silnik musze rejestrować w starostwie? 2, 5 czy też 9,9KM.
Cholera mam takie dwa silniki i pierwsze słyszę.
Dowód rejestracji trzeba wozić ze sobą?
#205 OFFLINE
Napisano 27 styczeń 2017 - 19:56
Jak masz mocniejszy silnik to musisz łajbę rejestrować w
Polskim Związek Motorowodny i Narciarstwa Wodnego
Łódź trzeba zarejestrować, nie silnik
#206 OFFLINE
Napisano 27 styczeń 2017 - 22:26
Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka
#207 OFFLINE
Napisano 27 styczeń 2017 - 22:47
Trzeba wówczas robić przeglądy.
Jeden na 5 lat lub co roku, w dużej mierze zależy od "przeglądającego".
Koszt 500 do nawet 1000 zł.
Nie jestem pewien czy mimo wszystko nie podaje się numerów silnika nawet w przypadku mocy 20 - 75 kw podczas rejestracji...
#208 OFFLINE
Napisano 27 styczeń 2017 - 23:02
podaje sie , numery i umowe lub fakture , cała procedura bardzo sprawna i prosta , tylko na papier trza czekać ze 2 tygodnie
Użytkownik inter edytował ten post 27 styczeń 2017 - 23:04
#209 OFFLINE
Napisano 28 styczeń 2017 - 00:03
Całe szczęście że wybrałem 20 kucy gdyż w sezonie jesiennym 2015 r woda opadła w jeziorach na mazurach około 35 cm . Slip mam przy bardzo płytkim brzegu i musiałem ciągnąć całość za rufe przez 25 m i jak by silnik ważył z 10 kilo więcej to sezon zakończyłbym
We wrześniu
#210 OFFLINE
Napisano 12 luty 2017 - 20:25
#211 OFFLINE
Napisano 12 luty 2017 - 21:52
kilka już miałem (na handel ) z niemiec , zawsze jednostki w stanie w dobrym stanie , po pomiarach ciśnienia itd ... , nie można powiedzieć ,aby było coś z nimi nie tak ,po dłuższym okresie eksploatacji ..
#212 OFFLINE
Napisano 12 luty 2017 - 22:10
Miałem dwa sezony 20hp. Robiłem tylko normalne czynności eksploatacyjne. Palił od strzała, nie kaprysił.
Użytkownik psulek edytował ten post 12 luty 2017 - 22:10
#213 OFFLINE
Napisano 13 luty 2017 - 09:47
Gdzieś przeczytałem że gaźniki lubią się przypychać , czy są w tych silnikach jakieś wewnętrzne filtry paliwa? Te silniki 9.8 i 15 mają filtr oleju?
Użytkownik crizz100 edytował ten post 13 luty 2017 - 09:47
#214 OFFLINE
Napisano 13 luty 2017 - 11:36
Małe silniki mają filterek w zbiorniku. Większej mocy mają pod czapką na lini paliwowej przed gaznikiem . Ale nic nie zaszkodzi aby zamontować na lini paliwowej między gruszką a zbiornikiem zewnętrznym .
Takie coś lub podobny
- crizz100 lubi to
#215 OFFLINE
Napisano 13 luty 2017 - 12:54
W Mercurym 5hp 4t i w Yamaha 8km 2t miałem właśnie takie małe filterki pod czapą, wiec stąd to pytanie czy tohatsu też ma , w każdym razie dzięki
#216 OFFLINE
Napisano 13 luty 2017 - 15:12
Oba mają filterek. Wpięty przed pompą paliwa.
#217 ONLINE
Napisano 14 luty 2017 - 14:30
#218 OFFLINE
Napisano 14 luty 2017 - 17:58
Do 2T nie stosuje sie filtrów papierowych, ze wzgledu na to iż wylapuje cząsteczki oleju.
Andrzej, to Twoim zdaniem jaki powinien być przy 2T?
Ja przy swojej piętnastce2T nie mam wcale filtra, ale coraz bardziej zaczynam się zastanawiać
#219 OFFLINE
Napisano 14 luty 2017 - 18:31
chyba jednak , nie za bardzo ta teoria z tymi filtrami ? jak wyłapuje cząsteczki ? to gdzie on to pomieści ,ile ma 40-50g objętości ,a oleju w mieszance kilka razy więcej .
poza tym temat stary jak świat , właściciele komarków ,rometów i simsonków oraz javek pewnie śmieją sie ile wlezie ,bo napewno porobili w życiu po kilkanaście tys.km i jakoś im filtry nie przeszkadzały , i nie było kiedyś wyboru (papierowe ,miedziane ,ceramiczne ) szło sie do motoryzacyjnego lub rolnika i kupowało najczęściej z sędziszowa zwykły papierowy filterek i było ok
poza tym jak może coś sie osadzić na ściankach jak benzyna pod ciśnieniem od razu by to rozpuściła (jakie jest ciśnienie takie jest ,ale jest ), przy takim toku rozumowania po chwili powinniśmy mieć zatkany filtr paliwa
nie ma takiej opcji , aby to miało wpływ na mieszanke ;)i jakich cząsteczek ? mieszanka jest rozpuszczona i zmieniona lepkość i zdolności smarne bęzyny i tyle , chcąc to rozdzielić pewnie musiało by do rafinerii wrócić
Użytkownik inter edytował ten post 14 luty 2017 - 18:35
- M a r a s lubi to
#220 ONLINE
Napisano 14 luty 2017 - 18:38
Mnie powiedziano abym nie stosował filtra papierowego do 2T ze względu na to co napisałem. Powiedziano również, żeby do 2T stosować filtry mechaniczne - siateczki wyłapujące jedynie jakieś "większe" brudy. Gdzie dwóch mechaników tam trzy różne zdania.