Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

X edycja - WYPRZEDAŻ GARAŻOWA - 2025
Po raz dziesiąty spotkamy się na wyprzedaży garażowej - 5 kwietnia 2025 r (startujemy o godz. 10:00 a kończymy o 15:00). Dla publiczności (osób kupujących) wejście będzie jak zawsze bezpłatne i bez żadnych ograniczeń. Ostatni garaż był jednym z najbardziej udanych jeśli chodzi o ilość kupujących a na X jubileuszowym planujemy podbić rekord frekwencyjny!
Rezerwacja stolików dla sprzedających -> Wyprzedaż garażowa - rezerwacja stolików


Zdjęcie

Silniki Tohatsu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
904 odpowiedzi w tym temacie

#101 OFFLINE   nrt80

nrt80

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 303 postów

Napisano 07 marzec 2014 - 09:18

Racja :)

RiverFox390 na stojącej wodzie, mam co prawda w garażu happy trollera ale strasznie nie lubię tego ustrojstwa i unikam na ile się da...

 

9,25x12 na tej łódce mam przy swojej yamce 20hp. na stojącej wodzie ok. 4,5 km/h. moim zdaniem za szybko do trolla.



#102 OFFLINE   mifek

mifek

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 11308 postów
  • LokalizacjaWioska Z Tramwajami
  • Imię:Rafał
  • Nazwisko:...znane...

Napisano 07 marzec 2014 - 10:36

troll - trollowi nie równy... 

 

ale faktycznie najbardziej wszechstronne są motorki na których da się wyczesać V min rzędu 1,5 - 1,8 km/h

 

4,5 km/h to taka standardowa prędkość to seatroutów :)



#103 OFFLINE   @Wojti

@Wojti

    trolling for pike

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1820 postów
  • LokalizacjaGdynia/Rumia
  • Imię:Wojciech
  • Nazwisko:Kuczkowski

Napisano 07 marzec 2014 - 11:16

Jeśli nie dryfkotwa to może ogranicznik (osłona) na śrubę? Widziałem kiedyś na all była oferta.



#104 OFFLINE   costi

costi

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 134 postów

Napisano 07 marzec 2014 - 11:38

9,25x12 na tej łódce mam przy swojej yamce 20hp. na stojącej wodzie ok. 4,5 km/h. moim zdaniem za szybko do trolla.

 A prędkość max mierzyłeś?

Naturalnie najlepszym rozwiązaniem była by możliwość popływania na różnych śrubach ale takiej możliwości ( poza kupnem kilku śrub ) nie ma.

Pozostanie założenie happy trollera...wtedy da się połączyć osiągnięcie jak największej prędkości przelotowej z dobrą prędkością trollingową choć nie jest to najwygodniejsze rozwiązanie.

Dzięki za wszystkie odpowiedzi-podpowiedzi :)



#105 OFFLINE   nrt80

nrt80

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 303 postów

Napisano 07 marzec 2014 - 11:41

A prędkość max mierzyłeś?
Naturalnie najlepszym rozwiązaniem była by możliwość popływania na różnych śrubach ale takiej możliwości ( poza kupnem kilku śrub ) nie ma.
Pozostanie założenie happy trollera...wtedy da się połączyć osiągnięcie jak największej prędkości przelotowej z dobrą prędkością trollingową choć nie jest to najwygodniejsze rozwiązanie.
Dzięki za wszystkie odpowiedzi-podpowiedzi :)


Niecałe 42. Gdzieś na forum wstawiałem filmik. Jak będziesz chciał to będąc przy kompie poszukam.

#106 OFFLINE   costi

costi

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 134 postów

Napisano 07 marzec 2014 - 12:36

Niecałe 42. Gdzieś na forum wstawiałem filmik. Jak będziesz chciał to będąc przy kompie poszukam.

Dziwne. Przy śrubie o skoku 10 osiągam 41.

40 miałem przy Yamaszce 15 km i sruba 9,25x10,5

Spodziewałem się, że przy śrubie 12 można zbliżyć się do 50 km/h...

Temat śruby do silnika = temat rzeka...



#107 OFFLINE   nrt80

nrt80

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 303 postów

Napisano 07 marzec 2014 - 13:02

Dziwne. Przy śrubie o skoku 10 osiągam 41.

40 miałem przy Yamaszce 15 km i sruba 9,25x10,5

Spodziewałem się, że przy śrubie 12 można zbliżyć się do 50 km/h...

Temat śruby do silnika = temat rzeka...

 

będzie wesolo jak sie okaze, ze mi sie cos popitolilo i mam inny skok... ale fabrycznie do dwudziestek idzie chyba 12tka, nie kombinowałem.

natomiast nie ma lekko, ciezka dziobowka, aku, sam tez waze malo. po zdjeciu dziobowki i aku zaczynala "kaczkowac", z dociazonym dziobem idzie 41.8 jak po masle. jak dosiadzie sie kompan, tez nie waski, to czasem wyciagamy 38-39 (z dziobowka).

 

 

skleroza... 42,8 ;)

 

5 dych to utopia na tej łódce, i ciut niebezpiecznie. kiedyś bawiąc się kalkulatorem wyszło mi, że kombinując z masą (rozkładem), śrubą etc może udało by się przy 20 koniach ogarnąć 46-47. ale eksperymentalnie.


Użytkownik nrt80 edytował ten post 07 marzec 2014 - 13:07


#108 OFFLINE   costi

costi

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 134 postów

Napisano 07 marzec 2014 - 13:15

Ciężar ważny czynnik. Ja pływam sam i minimum sprzętu - wędka, pudło z przynętami, kotwica + wymagane na łódce rzeczy i czasami któreś z dzieci.



#109 OFFLINE   mario

mario

    Zaawansowany

  • Moderatorzy
  • 3667 postów
  • LokalizacjaP L

Napisano 07 marzec 2014 - 19:12


Pozostanie założenie happy trollera...wtedy da się połączyć osiągnięcie jak największej prędkości przelotowej z dobrą prędkością trollingową choć nie jest to najwygodniejsze rozwiązanie.

Dzięki za wszystkie odpowiedzi-podpowiedzi :)

 

Używałem happy trollera - za dużo zachodu z jego opuszczaniem i podciąganiem wg mnie, szczególnie w sytuacji gdy się robi dużo przelotów (ja tak miałem).

Najlepiej się u mnie sprawdza... wiaderko wypuszczone na sznurku :)
Prędkość można regulować wielkością wiaderka ;)



#110 OFFLINE   gawryl

gawryl

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 1 postów
  • LokalizacjaKALISZ

Napisano 27 kwiecień 2014 - 20:46

Witam.Na początku chciałbym się przywitać i odświerzyć temat  który mnie dotyczy od początku nabycia nowego Tohatsu 4km 4stroke. Problem to identyczne zalewanie się tega silnika jak w pierwszym poście kolegi [ Tier ] Motorem płyuwam ok.100 godzin w roku a mam go 4 rok.U naprawy  był dwukrotnie w CRO. oraz u naszego mechanika od gazników, wszyscy mówili to samo zacinająca się iglica i dlatego tym otworem leje się paliwo. Jeżeli z kolegów ktoś ma jakiś pomysł z tym problemem  byłbym wdzięczny.Właśnie pozytywne opinie z tego forum zadecydowały o zakupie tego silnika  z którego  niespecjalnie jestem  zadowolony. :(



#111 OFFLINE   radosla

radosla

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 140 postów
  • LokalizacjaMława

Napisano 27 kwiecień 2014 - 20:56

Potwierdzam identyczną budowę silnika pomiędzy 30 hp Tohatsu a Mercury.

Według instrukcji w Tohatsu mieści 280 ml oleju przekładniowego a Mercury 350 ml.

Może być tak że spodzina jednak jest inna



#112 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4962 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 28 kwiecień 2014 - 08:30

Może masz wersję BIG FOOT?



#113 OFFLINE   radosla

radosla

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 140 postów
  • LokalizacjaMława

Napisano 28 kwiecień 2014 - 21:41

Nie prawdę powiedziawszy nigdy nie widziałem takiego silnika choć czytałem właściwie o co chodzi z BIG FOOT o ile jest inna od  L



#114 OFFLINE   evin

evin

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 790 postów

Napisano 29 kwiecień 2014 - 06:38

to tak zaprojektowana spodzina(wzmocnione i powiekszone przekładnie,i oddpowiednie przełozenie) i wirnik  typowo uciagowy.do napędu cięzkich łodzi.



#115 OFFLINE   radosla

radosla

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 140 postów
  • LokalizacjaMława

Napisano 30 kwiecień 2014 - 11:21

Swego czasu na znanym portalu aukcyjnym pojawił się silnik z przekładnią volvo penta.

Producent silnika to był chyba Yamaha ale nie jestem pewny

Zastanawiam się czy rzeczewiście przekładnie tej firmy są tak dobre.

Polskojeczyczne fora tematyczne są skromne na temat silników zostają fora anglojezyczne ale jak wiadomo z tym róźnie jest skróty myślowe etc.



#116 ONLINE   Piotrk82

Piotrk82

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 67 postów
  • LokalizacjaMadagaskar
  • Imię:Piotrek
  • Nazwisko:K

Napisano 22 czerwiec 2014 - 19:43

Tohatsu 9,8 4T

 

Witam , czy któryś z kolegów posiada ten silnik? Poprosiłbym o jakieś opinie , wskazówki ,serwis itp. Z góry dziękuję



#117 OFFLINE   tasiek321

tasiek321

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1419 postów
  • LokalizacjaSzczecin
  • Imię:Bartek

Napisano 22 czerwiec 2014 - 20:16

Posiadam takowy motorek z 2008 roku.

Najlżejszy silniczek w swojej klasie 36,5kg.

Cichy, niezawodny.

Co sezon albo dwa zależy kto ile pływa  - wymiana oleju silnikowego + olej w spodzinie.

Pozwala pływać w ślizgu pontonem 3,60 z dwoma osobami na pokładzie.


Użytkownik tasiek321 edytował ten post 22 czerwiec 2014 - 20:32


#118 OFFLINE   maweric

maweric

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 1369 postów
  • LokalizacjaRadom
  • Imię:Ryszard
  • Nazwisko:Przybyłowski

Napisano 22 czerwiec 2014 - 20:55

Tasiek ja mam 9,9 4T i waży 38kg



#119 OFFLINE   tasiek321

tasiek321

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1419 postów
  • LokalizacjaSzczecin
  • Imię:Bartek

Napisano 22 czerwiec 2014 - 21:15

A ja mam 9.8KM i na tabliczce jest napisane, że 36,5kg :huh:

Plus oleje, bo ponoć podana masa tyczy się suchego silnika :rolleyes:



#120 OFFLINE   Maciek1

Maciek1

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 365 postów
  • LokalizacjaDublin

Napisano 22 czerwiec 2014 - 22:59

Mam ten silnik z 2013 r kupiłem nowy jak zarazie nie mam żadnych problemów drugi sezon bez problemu a na wodzie jestem praktycznie co tydzień ,jedyna co zauważyłem to na wolnych obrotach trochę wibruje ale podobno Tośki tak maią . Pływałem wcześniej na yamaha i wydaje mi się że na wolnych obrotach tak nie wibrował.Ps na tabliczce znamionowe 36kg






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych