Ja wchodzę w Krakena 370
Też się zastanawiałem, ale będą w kwietniu lub maju...
Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.
Napisano 17 luty 2021 - 06:39
Ja wchodzę w Krakena 370
Napisano 17 luty 2021 - 06:41
z jakiego powodu?
Napisano 17 luty 2021 - 08:50
Też się zastanawiałem, ale będą w kwietniu lub maju...
Napisano 17 luty 2021 - 22:38
Ponawiam pytanie o doświadczenia z Elling lub Gala? Ktoś coś?
Napisano 07 marzec 2021 - 12:06
Napisano 07 marzec 2021 - 12:27
pewnie zadna roznica nie bedzie badz kosmetyczna, zbyt mala dlugosc detki aby cos wniosla
Napisano 07 marzec 2021 - 13:26
Napisano 07 marzec 2021 - 13:43
Napisano 14 marzec 2021 - 14:41
Ponawiam pytanie o doświadczenia z Elling lub Gala? Ktoś coś?
Ja posiadam ponton Gala F330 całkiem fajny sprzęt jak za te pieniądze.
119192185_1763617393775979_3873587921950727296_o.jpg 92,21 KB 34 Ilość pobrań
119220152_1763617310442654_5587891936485831815_o.jpg 57,81 KB 33 Ilość pobrań
Na razie przepływany jeden sezon na elektryku w tym roku podpinam Hondę 6km
Napisano 14 marzec 2021 - 19:33
Wygląda fajnie i starannie wykonany ,jest chyba szerszy od tradycyjnych pontonów ?
Napisano 15 marzec 2021 - 18:56
Ja posiadam ponton Gala F330 całkiem fajny sprzęt jak za te pieniądze.
119192185_1763617393775979_3873587921950727296_o.jpg
119220152_1763617310442654_5587891936485831815_o.jpg
Na razie przepływany jeden sezon na elektryku w tym roku podpinam Hondę 6km
Nareszcie ktoś. To fajnie. Jestem praktycznie zdecydowany, na Busha Kaimana 330 w nowym wydaniu nie ma co liczyć. Możesz napisać coś o jakości wykonania? Czy zauważyłeś jakieś mankamenty, które drażnią, czy to w wykonaniu, czy też projekcie? Czekam jeszcze miesiąc, bo w tym czasie ma się pojawić 330dxl Kolibri. Tutaj mam dylemat bo Gala bardziej mi się podoba (po prostu wygląd), ma aluminiowe ławki (chyba), knagę i uchwyt natomiast Kolibri ławkę dziobową w 330 i 360, czyli bym się załapał - no i linki dodatkowo, ale ławki sklejka (choć nie wiem sam co lepsze). Jest zatem jeszcze chwila na zebranie opinii. Bardzo mi podoba mi się ten projekt m.in. dlatego, że jest szerszy. Napisz jak możesz kilka słów subiektywnej oceny. Dzięki.
biker1 - mam też konkretną prośbę, oczywiście przy okazji. Czy możesz zmierzyć wysokość pawęży od linii mocowania silnika do dolnego punktu klinu, ten klin wygląda na znaczny i zastanawiam się czy kolumna spirita S mi wystarczy.
Użytkownik espe edytował ten post 15 marzec 2021 - 19:21
Napisano 15 marzec 2021 - 19:01
Wygląda fajnie i starannie wykonany ,jest chyba szerszy od tradycyjnych pontonów ?
Tak
Napisano 15 marzec 2021 - 19:17
Teraz panuje moda na szerokie pontony ze względu na ilość miejsca ale maja tez swoje wady. Zajmują więcej miejsca i więcej ważą, pewnie właściwości nautyczne też od pewnych wymiarów się pogarszają.
Mój Crab 400 z balonami 50 cm waży niecałe 80 kg - porównajcie do niego "szerokie " konstrukcje 360-370 cm z mniejszymi balonami.
Dla mnie równie ważna jak szerokość jest średnica balonów a co za tym idzie wyporność i większa ochrona przed falami .
Wyżej tez dziób siedzi co pewnie łatwiej w ślizg pozwala wejść.
Napisano 15 marzec 2021 - 19:30
Teraz panuje moda na szerokie pontony ze względu na ilość miejsca ale maja tez swoje wady. Zajmują więcej miejsca i więcej ważą, pewnie właściwości nautyczne też od pewnych wymiarów się pogarszają.
Mój Crab 400 z balonami 50 cm waży niecałe 80 kg - porównajcie do niego "szerokie " konstrukcje 360-370 cm z mniejszymi balonami.
Dla mnie równie ważna jak szerokość jest średnica balonów a co za tym idzie wyporność i większa ochrona przed falami .
Wyżej tez dziób siedzi co pewnie łatwiej w ślizg pozwala wejść.
True.
Balony jednak nie są takie małe - 44, co przy 330 jest dobrym (a nawet bdb) rozwiązaniem, często jest 42, w Bush maleją wraz z długością. Nowy projekt Kaimana jest już ucywilizowany - ale nie do kupienia (naprawdę za Bushem teraz nie dojdziesz) Co do nautyki, bez dyskusji, zakładam, że będzie gorzej, jednak ja do elektryka biorę, więc to mnie nie boli. Z balonami też trzeba mieć umiar bo często 50 wymusza długą kolumnę silnika, a tego nie chcę. Gala 360 wchodzi z balonem na 48 a stopa (kolumna) już jest L.
Waga, coż... to boli, a pomyśleć, że jeszcze rok temu obiecałem sobie airmatę (ja niestety składam pływadło). Wygoda jednak przez te parę dni - bezcenna, czynności przed wyjazdem - koszmarek.
Użytkownik espe edytował ten post 15 marzec 2021 - 19:32
Napisano 15 marzec 2021 - 19:53
Dodam jeszcze parę słów na temat innego modelu. Ponieważ swojego czasu mocno zdecydowany byłem na Hondę serii IE czyli podłoga z maty, umocowana w formie klina na stałe. Mam doświadczenia z tym sprzętem, mega przyjazny jeśli chodzi o obsługę, nautykę. Ceny w Polsce odkąd importer zaniechał oferty na pontony są chore. Przed brexitem model 320 ie2 z Anglii można było ściągnąć za 1100 GBP z wysyłką (900 cena samego pontonu). Teraz dojdzie cło i vat. W DE nadal za 1200eur jest dostępny, od tego roku już model ie3. W Polsce za sponiewierane używki tyle wołają. Tymczasem zupełnie bez echa przeszła zeszłoroczna premiera nowej linii yamaha, gdzie jeśli ktoś szuka czegoś w stylu ie hondy model 310v yamahy to praktycznie to samo, za cenę... 4300, oficjalnie, w Polsce. To jest też godny rozważenia wybór, który przez całą zimę mnie męczył. Wybór padł na aluminium, wygrała statystyka wyjazdowa, niewiele razy w roku, przeważnie na 3 dni. Gdybym jeździł na jednodniówki w życiu nie wszedłbym w ponton +60kg. Wadą wymienionych pontonów jest to, że w środku nie ma płaskiej podłogi, jakiekolwiek wiadra itp mają ryzyko wywrócenia. Poza tym - to działa
Użytkownik espe edytował ten post 15 marzec 2021 - 19:57
Napisano 15 marzec 2021 - 23:47
Szybkie pytanie. Jaka będzie różnica prędkości przy małym silniku 2.5km gdy zamienię kolibri 280 bez kilu na kolibri 300 z kilem. Jest to mój zestaw mobilny na wody bez łódki i czasami 2 km/h robi różnicę jednak zastanawiam się czy warto bo pewnie trochę miejsca w samochodzie zajmie więcej i kg też dojdzie. Nie wiem czy gra warta świeczki.
Jeśli Kolibri 300 jest szersze i cięższe od obecnego K280, to prędkość raczej będzie nieco niższa, czy kil będzie tu dawał różnicę? raczej nieznaczną. Może kiedyś spuszczę powietrze z kila w czasie powolnego płynięcia i się okaże czy zwolni czy przyspieszy, myślę że prędzej zwolni.
W grupie Kolibri 300, 330, 360, szerokość jest ta sama, waga też prawie ta sama i tam powinien być 360 tym szybszym. Są pontony kajakowate - długie i wąskie, i taki by popłynął znacznie szybciej na tym mikrosilniczku. Ale taniej będzie zmienić motorek na 6HP.
Napisano 16 marzec 2021 - 00:03
Ja posiadam ponton Gala F330 całkiem fajny sprzęt jak za te pieniądze.
Na razie przepływany jeden sezon na elektryku w tym roku podpinam Hondę 6km
Napisano 17 marzec 2021 - 07:32
Jeśli Kolibri 300 jest szersze i cięższe od obecnego K280, to prędkość raczej będzie nieco niższa, czy kil będzie tu dawał różnicę? raczej nieznaczną. Może kiedyś spuszczę powietrze z kila w czasie powolnego płynięcia i się okaże czy zwolni czy przyspieszy, myślę że prędzej zwolni.
W grupie Kolibri 300, 330, 360, szerokość jest ta sama, waga też prawie ta sama i tam powinien być 360 tym szybszym. Są pontony kajakowate - długie i wąskie, i taki by popłynął znacznie szybciej na tym mikrosilniczku. Ale taniej będzie zmienić motorek na 6HP.
Napisano 21 marzec 2021 - 22:31
To zestaw zapasowy na wody bez łódki wożony w bagażniku więc każdy kilogram się liczy. No i leży w piwnicy w bloku jak wreszcie zapierdzielą to nie będzie tak bolało jak przy 6km
Stare pokolenie nie ma już zdrowia by obskakiwać piwnice, a młodym się nie opłaca. No chyba że tak dla wprawy, odrobienia obowiązkowej praktyki zawodowej.
Napisano 11 kwiecień 2021 - 18:31
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych