Witaj Pawle (psulek)
Witaj ponownie,
wielkie dzięki za precyzyjne i rzeczowe wyjaśnienie tematu na priv. Nie myślałeś, aby zostać nauczycielem? J Osiągnąłbyś zapewne sukces J
Masz w pełni rację, że nie ma sensu ładować je oddzielnie skoro są spięte równolegle. Źródło prądu (silnik spalinowy lub ładowarka) poradzi sobie z dwoma bateriami spiętymi poprzez VSR. Zastanawiam się w związku z powyższym, czy w ogóle kłaść ten bezpiecznik 1A na minusie (cienki przewód) od VSR, ponieważ na zimę i tak wyjmuję akumulatory a silnik spalinowy jest odłączony od instalacji?
Jeżeli chodzi o bezpieczniki na plusowych kablach od akumulatora do VSR to oczywiście założę (dla bezpieczeństwa). Całą instalację na łódce (od spaliny, do jednego i drugiego akumulatora) mam na przewodach spawalniczych 16mm2 (fajne przewody bo w miękkiej otulinie i dość grube) – dlatego zamierzam założyć 60A lub nawet 80A. Nie ukrywam, że troszkę nie chce mi się bawić w podpinanie VSR pod stacyjkę/ przełącznik rozrusznika mojej spaliny, ale bezpieczniki być muszą.
Pisząc o bezpiecznikach płytkowych midval masz na myśli cos takiego?
https://allegro.pl/o...mta-11407624897
Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję za pomoc.