Instalacja elektryczna w łodzi wędkarskiej
#581 OFFLINE
Napisano 30 marzec 2023 - 21:59
#582 OFFLINE
Napisano 30 marzec 2023 - 22:17
Tak, działa ok, ale lepiej weź mniejszy prąd, nie byłabym więcej niż 8-10 A.
Czemóż to? Alternator max daje 13A na przelotach wiec sumując w ciągu dnia naładuje te 5-10Ah więcej.
#583 ONLINE
Napisano 30 marzec 2023 - 23:48
Ładowarki czy przetwornice?
Fakt złe spojrzałem to converter.
#584 OFFLINE
Napisano 12 kwiecień 2023 - 18:17
Ma ktoś z kolegów pomysł na belkę zasilającą, rozdzielającą napięcie na różne urządzenia? Najlepiej na szybkozłączkach.
#585 OFFLINE
#586 OFFLINE
Napisano 12 kwiecień 2023 - 19:58
Dużych prądów nie przeniesie, ale do zasilania wszystkiego poza silnikiem elektrycznym w sam raz.
- Sailfish i GrzesM lubią to
#587 OFFLINE
Napisano 12 kwiecień 2023 - 19:58
Czemóż to? Alternator max daje 13A na przelotach wiec sumując w ciągu dnia naładuje te 5-10Ah więcej.
Zapewne dlatego, że na takiej ładowarce są straty i dając 10A potrzebuje i tak 12-13 na wejściu. IMHO - prostszy układ to ładowanie z pominięciem figo-fago. Za 60 PLN układ AVT1877/P , do tego przekaźnik 40-60A, gniazdo przekaźniak i masz DVSR z opcją ustawienia parametrów jak ci pasuje. AVT włącza/wyłącza duży przekaźnik który spina LFP równolegle do kwasa, o ile napięcia w instalacji są odpowiednie. Prosto, taniej, przyjemniej, wydajniej, kilka stów w kieszeni - lepie za nie kupić dodatkowe Ah.
Użytkownik psulek edytował ten post 12 kwiecień 2023 - 20:02
#588 OFFLINE
Napisano 23 czerwiec 2023 - 10:12
Zrzut ekranu 2023-06-23 110758.png 433,12 KB 14 Ilość pobrań
Nie polecam takich bezpieczników w waszych instalacjach do silników elektrycznych. Bezpieczniki te przy maksymalnym poborze prądu (30-40A) przez kilkanaście sekund przerywają, ale nie wywala bezpiecznika. Powoduje to, że silnik się wyłącza i przestaje płynąć.
Sprawdzane na Motorguide xi3, terrovie 12v i ulterze 24v. Dwa takie same bezpieczniki, kupowane w odstępach 3 lat, takie same objawy i problemy.
- mario i JarekCh lubią to
#589 OFFLINE
Napisano 23 czerwiec 2023 - 10:58
Od dawna stosuję midival
Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka
#590 OFFLINE
Napisano 23 czerwiec 2023 - 11:56
Witam
Panowie, w jaki sposób sprawdzić rzeczywistą pojemność akumulatora tzn. ile ma faktycznie Ah? Ostatnio padł mi akumulator na wodzie, a dzień wcześniej ładowany na full, więc myślałem, że jest ok. Akumulator ma niecałe 2 lata. Macie jakieś polecane mierniki/testery?
#591 OFFLINE
Napisano 23 czerwiec 2023 - 12:02
Nie pierwsza taka opinia
Od dawna stosuję midival
Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka
Ja też przesiadłem się na midival. Po tym jak bezpiecznik w podobnej oprawce, ale szklany, stopił się z obudową pod obciążeniem 40A (bezpiecznik 60A, oprawa 80A).
#592 OFFLINE
Napisano 23 czerwiec 2023 - 12:06
żarówka 12V i liczenie czasu znając napięcie i moc żarówki ,
urządzenia do mierzenia i rozładowywania są od 300 zł do kilku tysi więc chyba łatwiej kupić nowy. Najpierw użyj woltomierza i sprawdź ile V ma rozładowany aku pod obciążeniem. Kiedyś montowało sie zwykłe wododoporne woltomierze po kilka zł. Zresztą taki woltomierz warto używać na stałe bo wiesz kiedy napięcie zbliża się do 10,5 volta i wtedy lepiej nie używać dalej aku. Napisz jaki aku i jakie urządzenie masz do niego podpięte na wodzie
#593 OFFLINE
Napisano 23 czerwiec 2023 - 12:12
#594 OFFLINE
Napisano 23 czerwiec 2023 - 13:31
#595 OFFLINE
Napisano 23 czerwiec 2023 - 14:40
- Bobby0404 lubi to
#596 OFFLINE
Napisano 23 czerwiec 2023 - 14:59
Wystarczy podjechać z akumulatorem do warsztatu samochodowego, w większości posiadają testery które pod obciążeniem pokażą stan i kondycję akumulatora
Te testery pokażą zdolność prądów rozruchowych- do tego sluza . Pojemnosc się sprawdza na testerach bądź poprzez watomierz dc i obciążenie .Można jak kolega @Karkoszek użyć ładowarki victrona , pokazują poprawnie
#597 OFFLINE
Napisano 23 czerwiec 2023 - 16:31
żarówka 12V i liczenie czasu znając napięcie i moc żarówki ,
urządzenia do mierzenia i rozładowywania są od 300 zł do kilku tysi więc chyba łatwiej kupić nowy. Najpierw użyj woltomierza i sprawdź ile V ma rozładowany aku pod obciążeniem. Kiedyś montowało sie zwykłe wododoporne woltomierze po kilka zł. Zresztą taki woltomierz warto używać na stałe bo wiesz kiedy napięcie zbliża się do 10,5 volta i wtedy lepiej nie używać dalej aku. Napisz jaki aku i jakie urządzenie masz do niego podpięte na wodzie
Akumulator mam taki jak na zdjęciu, a obsługuje tylko echosondę Apex 13 cali ( pobór chyba ok. 5A) oraz służy do rozruchu silnika 140 KM. Zanim padł był dzień wcześniej naładowany do końca ładowarką Victron, a na wodzie byłem ze 3 godziny. Napięcie spadło do ok. 10V i tzw. doopa. Spłynąłem na holu...
Może ubyło w jakiś sposób elektrolitu?
Załączone pliki
#598 OFFLINE
Napisano 23 czerwiec 2023 - 17:19
- Bobby0404 lubi to
#599 ONLINE
Napisano 23 czerwiec 2023 - 19:39
Zainwestuj lepiej w dobra baterie i nie zabraknie ci prądu
#600 OFFLINE
Napisano 23 czerwiec 2023 - 22:29
Apex pobiera około 3A wiec ta bateria musi być już dobrym złomem.
Zainwestuj lepiej w dobra baterie i nie zabraknie ci prądu
Jakieś konkretne modele polecasz? Ten obecny mam 2 lata. Po sezonie ładowany w miarę regularnie stad moje zdziwienie, że padł tak szybko…