#21 OFFLINE
Napisano 28 grudzień 2009 - 13:12
#22 OFFLINE
Napisano 28 grudzień 2009 - 13:56
hasior,
słusznie prawisz
łożyska otwarte trzeba wypłukać w benzynie i nasmarować, ok. A zamknięte?
łożyska zamknięte są nasmarowane fabrycznie, zawarty w nich smar ma wystarczyć na cały okres eksploatacji.
- Łożysko24 lubi to
#23 OFFLINE
Napisano 28 grudzień 2009 - 14:27
Dzieki @brati, na pewno bedzie duza wartosc praktyczna, plynaca z tego..
Gumo
#24 OFFLINE
Napisano 20 styczeń 2010 - 14:55
na podstawie tego serwisu możecie pobawić sie z Ultegra,stradickiem FH,biomasterem,lub TP FA
http://www.fishingka...ic.php?t=137978
#25 OFFLINE
Napisano 25 styczeń 2010 - 12:18
fajnie bo sam tą stronę znalazłem, tylko zanim zaczniesz rozkręcać:pomocne info dla tych co się boja sami grzebać w kolowrotkach
na podstawie tego serwisu możecie pobawić sie z Ultegra,stradickiem FH,biomasterem,lub TP FA
http://www.fishingka...ic.php?t=137978
- jeżeli obecnie użytkujesz młynek to dowiedz się jakie rozmiary łożysk będą potrzebne do modelu który akurat posiadasz, jeżeli bez pre-rozkręcania się nie obejdzie(a raczej tak będzie) zaopatrz się w suwmiarkę,
- z doborem i znalezieniem odpowiednich łożysk/typu też nie jest tak kolorowo.
#26 OFFLINE
Napisano 10 maj 2010 - 08:29
Wlasnie rozkrecilem niemal nowego (kilka miesiecy) exage 4000 (z przednim hamulcem)
bo sie omal nie utopilem i kolwrotek sie wody napil.
Rozebralem go i zlozylem poslugujac sie tym artykulem (dzieki!) schematowi z pudelka.
Jednak teraz mam zgryz bo kolwrotek terkocze (slychac i czuc)
mz jedyne bledy ktore moglem zrobic to:
w srodku lozyska oporowego jest walek (ma 2 srednice) i podkladka
i nie wiem w jakiej kolejnosci powinienem je zamontowac
na osi glownej zembatki mialem 3 podkladki (2 cieniutkie miedziane i jedna stalowa) nie mam pojecia gdzie je dac (wysypaly mi sie z kolowrotka a na schemacie sa tylko 2 miedziane?)
co do zembatek to obie (ta glowna i ta co operuje posuwem wzdluznym osi szpuli) maja takie trojkaty po osi symetrii (oczywiste wydawalo mi sie ustawienie ich (wszystkich 4ech) w jednej lini. Ale schemat pisze o ustawieniu 2ch z wiekszej zembatki w lini z bolcem (a nie strzalkami) na mniejszej i mam zgryz....
do tego znalazlem tez miedziana podkladke duza (ta mam wrazenie idzie pomiedzy plastikowa obudowe a tylna zembatke od posuwu szpuli)?
sorki za glupie teksty o kolejnosci podkladek, ale na wpol rozkrecony kolowrotek mi z reki wypadl i sie wszystko posypalo ;P
pomoze ktos?
#27 OFFLINE
Napisano 10 maj 2010 - 09:18
@gooral
mam identyczną maszynkę i szykowałem ją do tego sezonu, m.in. wymiana łożysk, smarowanie itp.
Wyślę Ci fotki na priv.
#28 OFFLINE
Napisano 10 maj 2010 - 14:48
Ustaw te strzałki w linii, tak żeby te z dolnej zębatki i górnej były w jednej linii. Możliwe, że masz cztery strzałki na górnej zębatce jak będzie coś głośno pracowało to przestaw górną zębatkę o 90. I dokręć porządnie srubki skręcające korpus, to eliminuje ewentualne luzy.na osi glownej zembatki mialem 3 podkladki (2 cieniutkie miedziane i jedna stalowa) nie mam pojecia gdzie je dac (wysypaly mi sie z kolowrotka a na schemacie sa tylko 2 miedziane?)
co do zembatek to obie (ta glowna i ta co operuje posuwem wzdluznym osi szpuli) maja takie trojkaty po osi symetrii (oczywiste wydawalo mi sie ustawienie ich (wszystkich 4ech) w jednej lini. Ale schemat pisze o ustawieniu 2ch z wiekszej zembatki w lini z bolcem (a nie strzalkami) na mniejszej i mam zgryz....
#29 OFFLINE
Napisano 10 maj 2010 - 19:11
[/quote]
Ustaw te strzałki w linii, tak żeby te z dolnej zębatki i górnej były w jednej linii. Możliwe, że masz cztery strzałki na górnej zębatce jak będzie coś głośno pracowało to przestaw górną zębatkę o 90. I dokręć porządnie srubki skręcające korpus, to eliminuje ewentualne luzy.
[/quote]
witam
juz wiem czemu w shimano to ma znaczenie (ta zembatka od posuwu szpuli jest jajowata! a na pewno nie okragla).
btw strasznie chrobotal poprzednio jak go zlozylem zgodnie z zaleceniami w instrukcji - myslalem, ze to przez podkladki w zlym miejscu ta glowna zembatka byla za daleko/blisko do slimaka
Mowisz, ze to kwestia ustawienia o 90stopni?
Pytam bo chyba w 1000 bylo dokladnie jak prosi instrukcja.
W instrukcji stoi jak byk by ustawiac kolek na malej z strzalkami na duzej (ze strzalkami na malej jest problem bo:
a sa 3 (4 ta w miejscu kolka)
b sa zasloniete przez mechanizm posuwu szpuli i jak juz zlozone to i tak ich nie widze (to samo z kolkiem... wiec montuje sie w ciemno)
do tego:
1
rwal nac rozkrecilem exaga 1000 i mi tez wypadl ten waleczek od lozyska oporowego (no probowalem go wyjac i wytrzepac i nie moglem pomyslalem, ze go cos trzyma zaczalem rozkrecac korpus i pac na stol wiec dalej nie wiem jak oryginal siedzi bo byl zasloniety podkladka...
2
juz widze, ze zle dalem podkladki pod glowna zebatke - powinny byc 3 od lewej strony (ja dalem 2 z lewej jedna z prawej)
3
nie wiem co z duza cienka podkladka na mala zembatke (dalem ja pod spod pomiedzy obudowe i zembatke)
4
tak sie cieszylem z tych exage a tu taka kupa (raz do wody upuszczony nabral wody i przestal niemal dzialac na drugi dzien pol kieliszka wody z niego poleciala jak go otworzylem (a nie byl zanuzony glebiej jak do 1/2)
5
juz nie kupie plastikowego kolowrotka (gbniazda na sruby po 3ch zlozeniach juz wyrobione jak...) to pierwszy kreciol jaki kiedykolwiek rozkrecilem (a na ogol mialem jakies tanie byrony/jaxony zachecony bezawaryjnoscia gtrb2500 ktory pracowal 1-2 lata z przynetami 10-150g postanowilem kupic shimano)
niedobrze bo mam go od miesiaca a juz chce nowy kupowac...
#30 OFFLINE
Napisano 10 maj 2010 - 20:50
Z tymi strzałkami ja robię tak, patrzę jak jest ustawiona strzałka na dolnej zębatce i tak samo ustawiam górną, reszta strzałek będzie pasować bo są na krzyż co 90. Składam dokładnie dokręcam korpus i jak coś mi nie tak chodzi to górną zębatke przestawiam o 90 i skręcam. Podkładki u mnie w Seido są tylko nad dużą zębatką i miedzialna jest od strony łożyska.
Ważne żeby łożyska (te od korbki) dobrze siedziały w swoich gniazdach.
Powinno działać.
#31 OFFLINE
Napisano 10 maj 2010 - 22:21
Jak pokręcisz rotorem z założaną zębatką, to zobaczysz, że źle ustawiona przyciera się delikatnie o obudowę po d szpulą (tak jest w Seido) a pewnie konstrukcja jest bardzo podobna.
Z tymi strzałkami ja robię tak, patrzę jak jest ustawiona strzałka na dolnej zębatce i tak samo ustawiam górną, reszta strzałek będzie pasować bo są na krzyż co 90. Składam dokładnie dokręcam korpus i jak coś mi nie tak chodzi to górną zębatke przestawiam o 90 i skręcam. Podkładki u mnie w Seido są tylko nad dużą zębatką i miedzialna jest od strony łożyska.
Ważne żeby łożyska (te od korbki) dobrze siedziały w swoich gniazdach.
Powinno działać.
no rzuce okiem po pracy jutro na to tarcie
Co ciekawe chodzilo jak trzeba a na rybach po 1-2 godzinach zaczelo mi terkotac
mam 2 na duzej i 3 na malej(strzalki)
hmm ja znalazlem 4 podkladki 2 miedziane i 2 stalowe (stalowa nad walek lozyska oporowego reszta na duza zebatke od strony lewej)
haha u mnie w nowych kolowrotkach (exage1000 moze z 10h pracy 4000 pewnie kilkaset) oba wypadaja same jak potrzasnac obudowa...
- jackie01 lubi to
#32 OFFLINE
Napisano 11 maj 2010 - 07:28
no rzuce okiem po pracy jutro na to tarcie
Co ciekawe chodzilo jak trzeba a na rybach po 1-2 godzinach zaczelo mi terkotac
Tu to ewidentna wina że nie był dobrze poskręcany kołowrotek. Ktos juz na forum pisał, że dobrzejest nowy kołowrotek podokręcać. To faktycznie zwiększa żywotność kołowrotka.
#33 OFFLINE
Napisano 11 maj 2010 - 08:17
Pozdrawiam!
#34 OFFLINE
Napisano 11 maj 2010 - 08:27
Jak pokręcisz rotorem z założaną zębatką, to zobaczysz, że źle ustawiona przyciera się delikatnie o obudowę po d szpulą (tak jest w Seido)
nie zauwazylem, ale dodatkowo rzucilem okiem na zebatki i:
w 1000 sa 3 strzalki w 4000 dwie oraz
mala ma dluzsze zeby w miejscach oznaczonych strzalka
oraz w miejscu gdzie jest pin (jest 90 stopni do strzalek)
wiec mysle, ze nei ma znaczenia czy dam w lini pin czy strzalki
duza ma krotsze zeby tam gdzie strzalki
wiec starlem smar z kpl (najdluzsze mala najkrotsze duza)
i tak zlozylem by pasowaly do siebie.
co do skrecania obudowy za pierwszym razem polegl tylny gwint sruby skrecajacej korpus dzisiaj gorny (na razie dorwalem lekko grubsze/dluzsze sruby i da rade) chyba nastepnego kupie sobie jakiegos penn'a (chyba to u nich widzialem taka klapke co odslania caly mechanizm do smarowania i nic nie trzeba rozbierac a dodatkowo caly kolowrotek z metalu)
#35 OFFLINE
Napisano 12 maj 2010 - 19:08
caly czas....
http://fish.shimano-eu.com/media/fishing/techdocs/en/EXG4000 FB_v1_m56577569830672736.pdf tutaj schemat
element 9441 wyglada jakby mial 3 podkladki z czego tylko 2 (1146) zaznaczone osobno?
to samo element 9447 jest na duzej podkladce tez nie zaznaczonej luzem
ale jak zloze wg schematu to terkocze (korbka drga)
i wyglada jakby 9441 obcierala zabkami od slimaka o element 9484
#36 OFFLINE
Napisano 12 maj 2010 - 20:01
#37 OFFLINE
Napisano 12 maj 2010 - 20:32
Miałem dokładnie takie objawy jak opisujesz. Po złożeniu na znaki i porządnym skręceniu objawy ustały. Skoro masz już rowalone gniazda trzeba poszukać wkrętów o wiekszej średnicy ale mniej więcej z taką samą główką. Moga być dłuższe (obetniesz kombinerkami np.)Jak teraz kręcisz korbką to pewnie widać pracę obudowy (odsuwa się trochę jak zaczynasz kręcić) oddalasz tryby od siebie i zaczynają o siebie obcierać bo nie są dobrze spasowane.Jak będzie dobrze skręcony to nawet lekkie luzy w gniazdach łożysk nie będą wyczuwalne.
kurrr... kolowrotek jest niemal nowy a juz caly rozwalony
faktycznie nie widac, ze luzno skrecony, ale jak z wlaczona blokada pokrecisz do tylu to widac jak sie obudowa rozchodzi...
problemem sa te sruby bo wkretu do drewna nie uzyje (bo skosna glowka a trzeba plaska a nie bede dawal podkladek bo to wiocha)
kurrr czy shimano nie slyszalo o metalowych tulejkach gwintowanych wklejanych do drewna/plastiku by wzmocnic takie polaczenia
mam dosyc. wlasnei skrecilem tak, ze mocniej sie nie da i jest GORZEJ? btw co ma skrecenie kolowrotka do jego pracy skoro korbka i tak sciska obudowe i glowna zebatke?
no nic polapie tak a jak sie wkurze to go wywale albo sprzedam na czesci (no szpule idealne nowki) i kupie stradica albo cos metalowego (spro red arc? jakis lepszy pomysl w podobnych pieniadzach? mag pro mitchela?)
#38 OFFLINE
Napisano 12 maj 2010 - 20:48
co ma skrecenie kolowrotka do jego pracy skoro korbka i tak sciska obudowe i glowna zebatke?
no nic polapie tak a jak sie wkurze to go wywale albo sprzedam na czesci (no szpule idealne nowki) i kupie stradica albo cos metalowego (spro red arc? jakis lepszy pomysl w podobnych pieniadzach? mag pro mitchela?)
korbka nie sciska Ci zębatek (przyżyj się schematowi), polecam stradica to naprawdę dobre kołowrotki, zasłużyły na swoją opnię. Mam dwa stradic'i i nie żałuję nawet grosza które na nie wydałem.
#39 OFFLINE
Napisano 12 maj 2010 - 20:54
korbka nie sciska Ci zębatek (przyżyj się schematowi), polecam stradica to naprawdę dobre kołowrotki, zasłużyły na swoją opnię. Mam dwa stradic'i i nie żałuję nawet grosza które na nie wydałem.
ja mowie, ze sciska obudowe i glowna zebatke (a ja wlasnie po czestotliwosci drzenia mysle, ze to zabki odpowiedzialne za obracanie slimaka o cos tra - hmmmoze sie wyrobi?
Ja wlasnie nie wiem czy kupowac kolowrotki tanie a solidne (metalowe za 2-3 stowy) czy shimano na ktorym sie wlasnie przejechalem (hmm no wiem jakbym nie rozkrecal to chodzi miodzio)
tutaj (irl) stradic'ki sa chyba w miare tanie (znajomy dal niedawno 140euro japonca bo bywaja malasie), ale to sa 2 spro i exage do kupy ;P
wiem by sie od sheakspeare trzymac z daleka (kupilem karpiowy 6000 jakis nawijal zylke gorzej niz taki z lidla co za darmo z wedka karpiowa dostalem)
#40 OFFLINE
Napisano 15 maj 2010 - 16:43
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: kołowrotek, serwis
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych