A może smar spadł na oś szpuli, zaciągnęło we wnętrze pinion'a...?
#601 OFFLINE
Napisano 19 październik 2018 - 21:24
#602 OFFLINE
Napisano 20 październik 2018 - 11:10
W wolnej chwili (nie mam pojęcia kiedy owa nastąpi) postaram się zajrzeć mu w bebechy.
Cieszy mnie że wskazujecie na problem ze smarem a nie np. łożyskiem.
W małej Daiwie crosfire, którą odkupiłem od kolegi który wygrał ją w zawodach, miałem ze smarem większy przebój.
Kupiłem z myślą o zimie i blaszce podlodowej. Kręciła miodzio, ale w domu. Na lodzie okazało się, że kręcić się nie da wcale
#603 OFFLINE
Napisano 21 październik 2018 - 10:23
Dzięki, super temat.
#604 OFFLINE
Napisano 12 listopad 2018 - 20:11
Testowałem kilka smarowideł ,od tanich po droższe , skonczyłem na Pennie. tydzien temu postanowiłem przesmarować rozcienczonego mobilitha z olejem 15W-40 nie na gesto i nie na wode a w sam raz , przesmarowałem jeden młynek , pracojac przez tydzien zadnej zmiany po za tym ze mlynek miekko i sam sie kreci jak długo nie wiem ale pomysł odpaliłem po tym jak mobilita 1 raz rozrobiłem z tym wlasnie olejem i przesmarowałem suwaki na bramie garazowej i wjazdowej , płynnnosc pracy w porownaniu ze smarami wczesniejszego uzytku po dlugim okresie tak mnie zadowolila ze sklonilo mnie to do przesmarowania mlynka puki co mega na plus.
- doktorek lubi to
#605 OFFLINE
Napisano 12 listopad 2018 - 23:17
Tego nie wiem, rozkręcałem tylko tyle żeby wymienić sprężynkę kabłąka.
W wolnej chwili (nie mam pojęcia kiedy owa nastąpi) postaram się zajrzeć mu w bebechy.
Cieszy mnie że wskazujecie na problem ze smarem a nie np. łożyskiem.
W małej Daiwie crosfire, którą odkupiłem od kolegi który wygrał ją w zawodach, miałem ze smarem większy przebój.
Kupiłem z myślą o zimie i blaszce podlodowej. Kręciła miodzio, ale w domu. Na lodzie okazało się, że kręcić się nie da wcale
Tę Crosfire wyczyść dokładnie z fabrycznego smaru i oliwki. Dobrze byłoby też dostać się do oporówki i ją wyczyścić i wysuszyć. Nie czekaj na mróz i lód, bo może nie będzie , tylko włóż na chwilę do zamrażarki i sprawdź jak będzie chodzić na sucho. Jeśli wszystko będzie grało, to symboliczne przesmarowanie przekładni i równie symboliczna ilość oliwki wewnątrz pioniona. Przy podlodówce kołowrotek za dużo nie pracuje, więc nie ma potrzeby przesadzać ze smarowaniem.
#606 OFFLINE
Napisano 21 styczeń 2019 - 21:54
Z niecierpliwością czekam na końcowy produkt.
Użytkownik fish28 edytował ten post 21 styczeń 2019 - 21:54
- Mateo1989 lubi to
#607 OFFLINE
Napisano 27 styczeń 2019 - 20:11
#608 OFFLINE
Napisano 27 styczeń 2019 - 20:55
. Operacje przeszły dosyć sprawnie, ale jest jedno ale. Obydwa terkoczą czyli jak kręcę jest lekka tarka. Co jest przyczyną? Zauważyłem, że jak docisne korbke do obudowy to jest lepiej. W obydwu jest identycznie tak jakby wytworzył się luz na trybach. Dziękuję za każdą podpowiedź.
#609 OFFLINE
Napisano 28 styczeń 2019 - 09:57
Wysłane z mojego Nokia 5.1 przy użyciu Tapatalka
#610 OFFLINE
Napisano 28 styczeń 2019 - 12:23
Koledzy mam pytanie. Sporo poczytałem i zanim wziąłem się za swoje lepsze kołowrotki rozebrałem dwa stare które używam raz do roku przy gruntówce. Były to kołowrotki z tylnymi hamulcami proste konstrukcje
. Operacje przeszły dosyć sprawnie, ale jest jedno ale. Obydwa terkoczą czyli jak kręcę jest lekka tarka. Co jest przyczyną? Zauważyłem, że jak docisne korbke do obudowy to jest lepiej. W obydwu jest identycznie tak jakby wytworzył się luz na trybach. Dziękuję za każdą podpowiedź.
Coś źle złożyłeś i zrobił się luz na kole napędowym(za bardzo odstaje) może zamieniłeś łożyska(tulejki), źle dałeś podkładkę jeśli takowe były lub w ogóle nie dałeś. Może to jest dźwięk źle złożonej zapadki obrotów wstecznych? Czasami tulejki maja takie "wąsy" by się nie obracały w czasie pracy, może nie weszły w otworki, ale wtedy by i obudowa dobrze nie doszła?
#611 OFFLINE
Napisano 28 styczeń 2019 - 13:24
Użytkownik RedJin edytował ten post 28 styczeń 2019 - 13:25
#612 OFFLINE
Napisano 31 styczeń 2019 - 12:58
#613 OFFLINE
Napisano 02 luty 2019 - 18:00
A może mi ktoś powiedzieć jakimi smarami są owe "smary dedykowane" do kołowrotków? Taki Shimano, Penn czy Ardent? Litowe, molibidenowe, silikonowe? W grafit wątpię... Nigdzie nie mogę znaleźć kart charakterystyk na te smary. Gdzie np. do smarów CX 80 są dostępne w necie w kilka sekund.
#614 OFFLINE
Napisano 03 luty 2019 - 20:43
#615 ONLINE
Napisano 04 kwiecień 2019 - 08:13
Użytkownik salmon1977 edytował ten post 04 kwiecień 2019 - 08:14
#616 OFFLINE
Napisano 04 kwiecień 2019 - 14:28
Jeśli szumi to możesz troszkę dać. Jeśli mocno wyeksploatowane to co najwyżej zacznie puszczać wtedy umyjesz i będziesz miał szumiące łożysko, jeśli mocno będzie Ci przeszkadzać to wymienisz na nowe.
- salmon1977 lubi to
#617 OFFLINE
Napisano 04 kwiecień 2019 - 14:29
Wyczyść, kropnij oliwki i wsadz go do lodówki na jakieś 5*C wyjmij i zobacz czy puszcza. Przy minusowych temperaturach (od minus 10-15) puszczają wszystkie. Przy 5* przynajmniej u mnie trzymają wszystkie kołowrotki z kapniętą kropelką.
Użytkownik Kadi edytował ten post 04 kwiecień 2019 - 14:29
- salmon1977 lubi to
#618 OFFLINE
Napisano 15 kwiecień 2019 - 17:27
Mam problem z kołowrotkiem Mikado Abrams fd 2010.
Złapał nieszczęsny luz pinion-ośka.
Przy obrotówce nr 2 w średnim nurcie stuka jak kałasznikow Przy woblerkach do 3g czy gumach do 5g zjawisko nie występuje. Wystarczy obrotówka 6g i zaczyna się jazda.
Kołowrotek ma już swoje lata, ale inne luzy nie występują. Ośka nie ma prowadnic jak np. Daiwy jest tylko jedno zabezpieczenie, taka przykręcana blaszka i da się ruszać ośką na prawo i lewo co powoduje stuki podczas pracy kołowrotka pod obciążeniem.
Czy ktoś wynalazł jakiś magiczny sposób na taki luz? Ewentualnie czy da się gdzieś kupić ośkę o średnicy 4,1mm co by ciaśniej siedziała w pinionie?
#619 OFFLINE
Napisano 15 kwiecień 2019 - 17:54
#620 OFFLINE
Napisano 15 kwiecień 2019 - 19:25
Kadi, jesli dobrze zrozumialem to blaszka ta ustala oś, moze zamiast nadwymiarowej osi dorobić nową blaszkę z otworem?
Tak ta blaszka i blokuje ona oś w jednej płaszczyźnie aby nie ruszała się w kierunkach boków kołowrotka ale druga płaszczyzna jest na luźno. Kołowrotek 2 sezony chodził prawie na sucho bo dopiero w tym roku go rozkręciłem i dałem smaru. Ośka pewnie, pinion i ta oporowa blaszka zapewne dostały po dupie bo powstał ten luz. Przekładnia w stanie bardzo dobrym i łożyska też zdrowe łącznie z oporówką.
Mówisz dorobić blaszkę w sensie żeby były dwie? Jest to jakiś pomysł tylko nie wiem czy będzie tam tyle miejsca żeby ją gdzieś przykręcić.
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: kołowrotek, serwis
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych