czy klient rzeczywiscie chcialby 100% kontroli jakosci?
Wątek wydzielony z tematu o pracowni SPINROD
#141 OFFLINE
Napisano 18 listopad 2013 - 10:49
#142 OFFLINE
Napisano 18 listopad 2013 - 11:09
Polski klient - wątpię
Rodbuilderzy - zarówno profesjonalni, jak i amatorzy - powinni. Jakże czytelna i prosta byłaby wtedy rzeczywistość
#143 OFFLINE
Napisano 18 listopad 2013 - 11:39
.czy klient rzeczywiscie chcialby 100% kontroli jakosci?
Jak byłaby rzetelna kontrola ( raczej przez niezależną ekspertyzę-inaczej tego nie widzę) to jak najbardziej .
W przypadku niektórych producentów mogłoby być ciekawie .
#144 OFFLINE
Napisano 18 listopad 2013 - 11:39
ciekawe kto by za to zaplacil?
Jakże czytelna i prosta byłaby wtedy rzeczywistość
rzeczywistosc bylaby ta sama co teraz
Jak byłaby rzetelna kontrola ( raczej przez niezależną ekspertyzę-inaczej tego nie widzę) to jak najbardziej
tzn. 'ktos' mialby sprawdzac jakosc blankow dla st.croix czy innego lamiglasa?
#145 OFFLINE
Napisano 18 listopad 2013 - 11:47
ciekawe kto by za to zaplacil?
rzeczywistosc bylaby ta sama co teraz
tzn. 'ktos' mialby sprawdzac jakosc blankow dla st.croix czy innego lamiglasa?
Niezależny expert tylko nie taki jak u Pana Antoniego M.... .
Pitt wiesz, że jak wędkarz odwali babola z kijem to często za Boga Ojca się nie przyzna, że np. urżnął patysiem w gałąź .
Ot złamało się przy poderaniu główki, bo często tak się łamie wpierw po zaliczeniu różnej maści przeszkód.
#146 OFFLINE
Napisano 18 listopad 2013 - 11:49
No nie wiem, myślę, że przy bardzo restrykcyjnej kontroli jakości odsetek reklamacji mógłby spaść.
Dystrybucja blanków danego producenta jest relatywnie komfortowa w 2 przypadkach: kiedy producent przyjmuje w ciemno każdą reklamację, a wymiana blanków bez dodatkowych kosztów realizacji przesyłek idzie przy okazji regularnych zamówień (częstych przy dużych obrotach) albo kiedy odsetek wadliwych blanków jest zredukowany do minimum. Gdybym był rodbuilderem wolałbym opcję nr. 2 Nie od dziś wiadomo, że od czasu do czasu trafiają się serie ponadnormatywnie reklamowane - obsługa posprzedażna takich wędzisk to musi być koszmar...
#147 OFFLINE
Napisano 18 listopad 2013 - 11:50
@jozi
ale moment, rozmawiamy o kontroli jakosci produkcji w farbryce czy o ekspertyzie polamanych wedek?
@krzysiek
jakosci sie nie testuje, jakosc sie produkuje, co za tym procesy produkcyjne musza byc wodoszczelne zwiekszenie kontroli jakosci do 100% podnosi tylko i wylacznie koszta i nie w kazdej dziedzinie jest konieczne lub oplacalne (czyli dotyczy nie tylko wedkarstwa oczywiscie) ... to ze blanki wadliwe bylyby wylapywane w 100% w fabryce nie oznacza, ze uszkodzenia powstale w transporcie bylyby wykluczone, o eksploatacji przez klienta nie wspomne
#148 OFFLINE
Napisano 18 listopad 2013 - 11:54
No i się nie dowiedziałem o fabrycznej kontroli jakości
Myślałem, że może jakiś rezonans, rentgen, echo. Wygląda na to, że nie wychodzi się poza standard macanki-przepatrywanki... Jestem równie ciekaw, jak to wygląda u innych producentów. Widziałem blanki renomowanych firm, gdzie takie macanki-przepatrywanki nie wychwyciły ewidentnych wżerów (fakt, że z wierzchu lakier był, ale pod lakierem dziura aż miło), przebarwień po zeszlifowanym bąblu powietrza, etc.
Fabrycznej.
Powoływanie dla mnie Niezależnych Ekspertów ds. Badania Przyczyn Złamania to jak powoływanie komisji sejmowych Wolę fikcję, która z założenia jest fikcją, np. science-fiction
#149 OFFLINE
Napisano 18 listopad 2013 - 11:56
ale moment, rozmawiamy o kontroli jakosci produkcji w farbryce czy o ekspertyzie polamanych wedek?
Pit generalnie, jedno i drugie mogłoby być.
Kontrola i testowanie samych blanków, w przypadku awarii kija ten sam expert .
#150 OFFLINE
Napisano 18 listopad 2013 - 11:56
posty sie nam przeciely
#151 OFFLINE
Napisano 18 listopad 2013 - 12:11
@krzysiek
jakosci sie nie testuje, jakosc sie produkuje, co za tym procesy produkcyjne musza byc wodoszczelne zwiekszenie kontroli jakosci do 100% podnosi tylko i wylacznie koszta i nie w kazdej dziedzinie jest konieczne lub oplacalne (czyli dotyczy nie tylko wedkarstwa oczywiscie) ... to ze blanki wadliwe bylyby wylapywane w 100% w fabryce nie oznacza, ze uszkodzenia powstale w transporcie bylyby wykluczone, o eksploatacji przez klienta nie wspomne
Zgadzam się, temat jest na tyle złożony, że deklarację o 99% reklamacji powstałych z winy użytkownika uważam za stwierdzenie na wyrost, bo zakłada praktycznie zerową wadliwość blanków.
Co do warunków eksploatacji: gram od czasu do czasu w hokeja i wiem, że praktycznie każdy kij kompozytowy kończy żywot w dwóch kawałkach. Kwestia intensywności użytkowania i czasu.
#152 OFFLINE
Napisano 18 listopad 2013 - 12:40
Jozi i Krzysiek
Oprócz kontroli fabrycznej która przeprowadza Phenix . My sami staramy się wyłapywać , blanki które mogą mieć potencjalne wady powodujące złamanie .
-Kontrola jakości w fabryce zaczyna już się na etapie materiałów , tego jak one są świeże i jak są przechowywane i kto jest dostawcą , Bardzo ważny jest też rodzaj pras stosowanych przy przy produkcji blanków . Spróbuję też porozmawiać z Phenix na temat jakiegoś artykułu na ten temat
-Aby bąbel został zeszlifowany i zalakierowany blanki muszą być lakierowane , nasze są nielakierowane , jedynie przetarte satynowo matową powłoką , każdy taki bąbel czy inne naruszenie widać bardzo dobrze . Inna sprawa to intensywność użytkowania przeciążenia itp.
Powtórzę się jeszcze raz jeżeli sposób załatwiania reklamacji komuś w Phenix nie pasuje , nie musi tych blanków kupować - my tylko chcemy żeby klient bezstresowo miał szybko nowe wędzisko , nie jakiś połatany nowy patyk - bo przecież naprawiać klejić też mozna i to zgodnie z polskim prawem tylko po co .
Co do całego wątku , to najpierw wędka powinna trafić do pracowni -jeżeli były by problemy -można zatelefonować do mnie do Rodmas
Pozdrawiam
Łukasz
#153 OFFLINE
Napisano 18 listopad 2013 - 12:53
-Kontrola jakości w fabryce zaczyna już się na etapie materiałów , tego jak one są świeże i jak są przechowywane i kto jest dostawcą , Bardzo ważny jest też rodzaj pras stosowanych przy przy produkcji blanków . Spróbuję też porozmawiać z Phenix na temat jakiegoś artykułu na ten temat
W kwestii reklamacji: Łukasz, blanki wszystkich firm, na jakich do tej pory kręciłem - pękają (i to m.in. na skutek wad fabrycznych) i myślę, że Phenix nie jest tu jakimś wyjątkiem. Nie chcę, abyś odniósł wrażenie, że robi się tu klimat nagonki.
Co do artykułu - byłoby super Ten kierunek bardzo mi się podoba
#154 OFFLINE
Napisano 18 listopad 2013 - 13:35
Krzysiek zgadza się -jednak o ile dobrze pamięta to jeżeli w fabryce łamie się 5% balnków to jest podejrzenie wady materiałowej -jakoś tak to mają wyliczone -i była to informacja z przed mojej współpracy z Phenixem . Odnośnie zaufania Phenix do swoich blanków przytoczę ostatnią dostawę w której były spakowane blanki dragonfly 8 stóp w jednym kawałku . Paczka przyszła jak zwykle bardzo starannie spakowana -balnki partiami obwinięte folią -dobrze zabezpieczone z wyjątkiem dragonfly które były upachane luzem w paczce 7 stóp z małym hakiem -czyli wygięte w sssy floressy -był to oczywiście mały żart ze strony Phenix jak i demonstaracja wytrzymałości materiału nieżle się uśmiałem -ale poprosiłem żeby już tego nie robili bo ja az takiej wiary nie mam a chyba powinnienem skoro producent ma .
Pozdrawiam
Łukasz
#155 OFFLINE
Napisano 18 listopad 2013 - 14:41
A ja mam zagadkę:
Co to jest za blank?
Załączone pliki
#156 OFFLINE
Napisano 18 listopad 2013 - 14:42
Niech zgadnę: MHX?
#157 OFFLINE
Napisano 18 listopad 2013 - 14:47
A do ilu gramy? nie trafiony.
#158 OFFLINE
Napisano 18 listopad 2013 - 14:48
Phenix...
#159 OFFLINE
Napisano 18 listopad 2013 - 14:51
Batson RX7 - ale strzelam bez przekonania...
...i więcej nie mam pomysłów. Choć i te AmTacki, które miałem w rękach wyglądały... różnie. Kto wie?
Użytkownik krzysiek edytował ten post 18 listopad 2013 - 14:52
#160 OFFLINE
Napisano 18 listopad 2013 - 14:52
Phenix...
kurcze, co tak szybko?
Ja jestem ciekaw tylko przez jaką kontrolę jakości przechodził ten blank?
Załączone pliki
Użytkownik robbox4 edytował ten post 18 listopad 2013 - 14:54
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych