Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Silniki Yamaha - opinie i porady


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2290 odpowiedzi w tym temacie

#101 OFFLINE   Przemek

Przemek

    Przemek

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1488 postów
  • LokalizacjaWyszków
  • Imię:Przemek

Napisano 09 czerwiec 2012 - 15:39

Wymieniłem świece a kolega przeczyścił mi gaźnik i dysze... B)
Yamka śmiga jak nówka <_<

#102 OFFLINE   siacho73

siacho73

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 141 postów
  • LokalizacjaNowy Dwór Gd.
  • Imię:Sylwek

Napisano 17 czerwiec 2012 - 16:43

Witam.
Posiadam Yamahę 4 konną,ze śrubą uciągową.Chciałbym troszeczkę przyspieszyć prędkość pływania i pomyślałem sobie że zacznę odwymiany śruby napędowej. Do wyboru 7 1/4x7lub 7 1/4x8 1/4.
Dodam że łódka Michał Mileksu 4m,waga ok.100kg.Którą śrubę byście polecili?A może jakieś inne pomysły.
Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam Sylwek. :D
  • Jammaey lubi to

#103 OFFLINE   paawelek83

paawelek83

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1300 postów
  • LokalizacjaOżarów Mazowiecki

Napisano 18 czerwiec 2012 - 19:51

Wiele nie poprawisz bez wymiany silnika. Z jaką prędkością pływasz?
Ja łodziami przystaniowymi pływałem na mercury 4km, 5km, 6km i prędkości osiągałem bardzo podobne czyli max ok 11km/h w zależności od warunków na wodzie. jedyne co możesz zrobić to wymienić silnik na co najmniej 9,9 i modlić się że wejdzie w ślizg lub najlepiej ok 15km i wtedy latasz.
Szkoda Twoich pieniędzy i czasu na kombinacje ze śrubami do tak małego silnika bo nic to nie da(jak poprawisz to może o 1km/h)

#104 OFFLINE   busz231

busz231

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1967 postów
  • LokalizacjaChoszczno

Napisano 19 czerwiec 2012 - 19:18

można zeszlifować łopatki śruby5-8mm.ważne żeby to zrobić dokładnie i równo.w mojej F4 to pomogło,silnik bardziej reaguje na gaz i lżej pracuje.

#105 OFFLINE   siacho73

siacho73

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 141 postów
  • LokalizacjaNowy Dwór Gd.
  • Imię:Sylwek

Napisano 19 czerwiec 2012 - 19:43

Dzięki za odpowiedzi.
To rozwiązanie tymczasowe,może w przyszłym roku wymienie na mocniejszy,ale teraz jest trochę innych wydatków.80$ razem z przesyłką to nie tragedia,spróbować można.Jak się nic nie zmieni zawsze można spróbować sprzedać.
Pozdrawiam.
Sylwek

#106 OFFLINE   Guzu

Guzu

    (G)uzurpator

  • PATRON
  • PipPipPipPipPip
  • 14850 postów
  • LokalizacjaOwczarnia, PL
  • Imię:Daniel

Napisano 25 czerwiec 2012 - 17:18

Dzieki wskazowkom @goorala olej w moim silniku zostal zmieniony.

Kilka slow wyjasnienia i fotek obrazujacych przebieg dzialan serwisowych.

Moj silnik, zycie na ladzie wiedzie na takim oto wozku :

https://lh5.googleusercontent.com/-wHfGkBgmrTg/T-iN5pWuyhI/AAAAAAAAAkU/gUbf2p3IPMU/s640/P1170847.JPG

Poza mobilnoscia po dotarciu na lowisko idealnie ten wozek sprawdzil sie podczas serwisu silnika. Polecam takie rozwiazanie.

W sklepie oficjalnym Yamahy nabylem taki oto olej (do silnikow 4 suwowych zaburtowych Yamaha).

https://lh4.googleusercontent.com/-mPeENXAS9J0/T-iN4OHXRbI/AAAAAAAAAkM/gm3HZtKJfOM/s640/P1170844.JPG

Oczywiscie nie twierdze ze musi byc TAKI :D

Moja Yamaha topless :

https://lh4.googleusercontent.com/-inAY4XnKH7c/T-iN0WomWCI/AAAAAAAAAj0/z0vdTrLwsn0/s640/P1170838.JPG

https://lh5.googleusercontent.com/-XfCpqwMAaD8/T-iN1sjWbsI/AAAAAAAAAj8/II8lM62-dDw/s512/P1170840.JPG

Stary olej wybywa...

https://lh4.googleusercontent.com/-BZzkKw8h8mA/T-iN29Z0LgI/AAAAAAAAAkE/_2QfgDvAKvA/s640/P1170842.JPG

Nowy olej naplywa.

Wlane zostalo 1.5 litra. Wskaznik wskazywal 80 % skali miedzy min a max.

Wiecej zabawy bylo z wymiana oleju w spodzinie.
Po wylaniu starego, i nalaniu nowego (od dolu) okazalo sie ze wcale nie tak latwo jest wkrecic z powrotem dolna srube :D
Takze troche pocieklo i ...dlatego nie ma zdjec z tej czesci zabiegow serwisowych.
Probnego odpalania w beczce nie bylo.
Odpalanie na wodzie w niedziele...

Zdaje sobie sprawe, ze nie byl to serwis a jedynie wymiana oleju.

Kilka slow wyjasnienia : moj silnik od nowosci stacjonowal w Polsce i czekal na moj tygodniowy wyjazd nad Odre. Pracowal okolo 20 godzin w sezonie. Przed poprzednim sezonem przeszedl oficjalny przeglad w serwisie w Warszawie. Po tym przegladzie plywal tydzien po Odrzej.
Teraz (od tego sezonu) wrocil do Hiszpanii i przed nim troche wiecej plywania :D
Po bardziej intensywnym sezonie przejdzie bardziej kompleksowa obsluge.

Informacyjnie : Olej silnikowy yamaha w cenie 10.90 Euro za litr.
Olej do spodziny CEPSA 80W90 w cenie 11 Euro za 250 ml (poszlo poltora opakowania).

Pozdrawiam i jeszcze raz dziekuje za wskazowki.

Guzu

p.s. akcja serwisowa nie odbyla sie u mnie w mieszkaniu :mellow:
Sprzet plywajacy przechowuje w magazynku na terenie warsztatu w w pracy :D




#107 OFFLINE   Guzu

Guzu

    (G)uzurpator

  • PATRON
  • PipPipPipPipPip
  • 14850 postów
  • LokalizacjaOwczarnia, PL
  • Imię:Daniel

Napisano 25 czerwiec 2012 - 17:22

.

#108 OFFLINE   gooral

gooral

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3437 postów
  • Lokalizacjairlandia

Napisano 25 czerwiec 2012 - 23:30

no mam nadzieje, ze testy wyjda pomyslnie. moj dziala jak zegarek.

Ps niech diabli wezma wkrecanie tych srub do spodziny jesli ci wczesniej troszke oleju przekladniowego poszlo na rece (np wyciekl przy tloczeniu do spodziny) - nie idze srubokreta w rekach utrzymac ani sruby tragedia...

#109 OFFLINE   patu

patu

    Ekspert

  • TEAM JERKBAIT
  • PipPipPipPip
  • 6984 postów
  • Lokalizacjaokolice Szczecina
  • Imię:Patryk
  • Nazwisko:S.

Napisano 26 czerwiec 2012 - 13:16

..jak sprawdzacie poziom roboczy w spodzinie podczas eksploatacji? W pozycji roboczej silnika odkrecając lekko odpowietrznik czy w pozycji transportowej (leżąc) i wkładając prowizoryczny bagnecik??

#110 OFFLINE   gooral

gooral

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3437 postów
  • Lokalizacjairlandia

Napisano 26 czerwiec 2012 - 13:32

nie sprawdzam jako, ze nigdy nie widzialem ani najmniejszej plamki za soba to uznaje, ze wszystko szczelne (silnik stoji w kacie garazu - zauwazylbym plamke oleju - to samo w samochodzie w czasie transportu.

#111 OFFLINE   patu

patu

    Ekspert

  • TEAM JERKBAIT
  • PipPipPipPip
  • 6984 postów
  • Lokalizacjaokolice Szczecina
  • Imię:Patryk
  • Nazwisko:S.

Napisano 26 czerwiec 2012 - 17:44

...ja również nie zauważyłem...tyle, że w spodzinie jest go tak mało, że każdy ubytek może być znaczący...

#112 OFFLINE   Guzu

Guzu

    (G)uzurpator

  • PATRON
  • PipPipPipPipPip
  • 14850 postów
  • LokalizacjaOwczarnia, PL
  • Imię:Daniel

Napisano 26 czerwiec 2012 - 20:16

...ja również nie zauważyłem...tyle, że w spodzinie jest go tak mało, że każdy ubytek może być znaczący...


Mi weszlo 400 ml...


#113 OFFLINE   Guzu

Guzu

    (G)uzurpator

  • PATRON
  • PipPipPipPipPip
  • 14850 postów
  • LokalizacjaOwczarnia, PL
  • Imię:Daniel

Napisano 12 lipiec 2012 - 12:27

Witam,

Podczas ostatniego tygodnia na wodzie zauwazylem, ze moj silnik (Yamaha 2007, F13.5) miewa tendencje do wydawania swistu.
To jakby wysokobrotowy swist.
Pojawia sie tylko gdy jest na biegu. Po zdjeciu biegu wycisza sie.
Nie pojawia sie za kazdym razem podczas plyniecia.

Jest slyszalny od niskich obrotow, nie nasila sie podczas wchodzenia na wyzsze obroty.
Nie pojawia sie za kazdym, ale codziennie da sie go uslyszec.
Po przeplynieciu i wrzuceniu na luz slychac go jakis czas jeszcze. Potem ustaje.

1. Silnik sika rowno i nie ma problemow z chlodzeniem. Pracowal w dosc upalnych warunkach (codziennie w temp +30 i przez 13 godzin na dobe). Dzwiek pojawial sie zarowno rano (gdy startowalismy i byl zimny) jak i w trakcie dziennego uzytkowania

2. Nie zapala sie zadna lampka ostrzegawcza ani razu

3. Nie ma problemu z odpalaniem. Pali zawsze za pierwszym.

4. Niedawno zostal wymieniony olej w silniku i w spodzinie.

Ma ktos jakas idee co to moze byc ?
jakies lozysko ?

Dziwne jest to ze pojawia sie na biegu. Ale po wylaczeniu biegu wciaz trwa przez czas jakis.

Dziekuje za wszelkie wskazowki i uwagi.

Pozdrawiam

Guzu



#114 OFFLINE   tornado

tornado

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1703 postów
  • LokalizacjaDolny Śląsk

Napisano 12 lipiec 2012 - 12:45

Daniel musisz zlokalizować najpierw skąd się wydobywa .Weź śrubokręt i przykładaj go w różnych miejscach a drugi koniec do ucha jak lekarz słuchawki i usłyszysz w którym miejscu śwista i do piero ustalimy co to może być. Podaj namiary szczegółowe silnika abym popatrzył na jego budowę .Pozdro Władek
Dla mnie świst to nieszczelne spaliny może tu jest problem między uszczelką głowicy i spodziny, na biegu wzrasta ciśnienie spalin .

#115 OFFLINE   Guzu

Guzu

    (G)uzurpator

  • PATRON
  • PipPipPipPipPip
  • 14850 postów
  • LokalizacjaOwczarnia, PL
  • Imię:Daniel

Napisano 12 lipiec 2012 - 12:48

Dzieki za szybka odpowiedz.

Silnik to:
Yamaha F13,5 BMH
Numer seryjny : GAFK S 10000207



#116 OFFLINE   newrom

newrom

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1017 postów
  • LokalizacjaKraków... czasami

Napisano 13 lipiec 2012 - 07:18

Czy olej wymieniałeś zgodnie z procedurą? Bo jeśli nalewałeś od góry i zrobił się bąbel powietrza to może być odgłos pracy na sucho.

#117 OFFLINE   Guzu

Guzu

    (G)uzurpator

  • PATRON
  • PipPipPipPipPip
  • 14850 postów
  • LokalizacjaOwczarnia, PL
  • Imię:Daniel

Napisano 13 lipiec 2012 - 07:48

Czy olej wymieniałeś zgodnie z procedurą? Bo jeśli nalewałeś od góry i zrobił się bąbel powietrza to może być odgłos pracy na sucho.


Rozumiem ze pytasz o olej w spodzinie.
Nalewalem od dolu...



#118 OFFLINE   newrom

newrom

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1017 postów
  • LokalizacjaKraków... czasami

Napisano 14 lipiec 2012 - 08:33

No to może kończy się łożysko. Skoro słychać dopiero po włączeniu biegu będzie to najprawdopodobniej łożysko od strony śruby.
Z drugiej strony to że nie ustaje bezpośrednio po wyłączeniu biegu mnie zastanawia, nigdy nie sprawdzałem jak szybko zatrzymuje się śruba ale chyba od razu. W takim razie łożysko od strony silnika pod wpływem obciążenia bruździ.
Weź kup sobie stetoskop (20-30zł) i sprawdź skąd dochodzi ten dzwięk (działa jak śrubokręt opisany przez Tornado, ale dużo lepiej słychać i łatwiej się manewruje).
Stetoskop oczywiście dla mechanika, z prętem na końcu, a nie lekarski.

#119 OFFLINE   gooral

gooral

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3437 postów
  • Lokalizacjairlandia

Napisano 14 lipiec 2012 - 13:03

a ja sobie po cichu mysle moze cos jest w nodze i obciera sie o wal napedowy (nie pamietam, ale nie wydaje mi sie by u mnie byl w jakiejs oslonnie). - np jakbys kiepsko wsadzil uszczelke zaslaniajaca otwor do rozpinania zmiany biegow i cos nalecialo do srodka..

#120 OFFLINE   Guzu

Guzu

    (G)uzurpator

  • PATRON
  • PipPipPipPipPip
  • 14850 postów
  • LokalizacjaOwczarnia, PL
  • Imię:Daniel

Napisano 15 lipiec 2012 - 10:37

W piatek podjalem (srednio udane) proby nasluchowe.
Za szybko wychlapywal wode z duzego kubla i nie moglem mu dac pochodzic na biegu wystarczajaco dlugo by to bylo slychac.
Na luzie zadne przegazowki nie przyniosly swistu.
Przy zdjetej czapce nic nie bylo slychac.
Praca silnika rowna, bez zadnych dodatkowych dzwiekow.

Bede musial zatankowac woda duzy kontenter na smieci i moze wtedy uda sie zlokalizowac swist.

Dzieki za wszelkie porady i komentarze.

Guzu






Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych