@Drac tutaj cytat z artykułu, który w skrócie tłumaczy technicznie to co miało miejsce na filmie:
"W torsenie z powodu konstrukcji i układu kół zębatych dochodzi nie do zablokowania, lecz do przeniesienia zwielokrotnionego momentu obrotowego na koło o większej przyczepności. Posługując się przykładem, jeśli np. koło o mniejszej przyczepności przenosi maksymalnie 5 Nm momentu, to drugie koło, jeśli stawia większy opór (ma lepszą przyczepność), może przenieść do 15 Nm momentu. To sprawia, że w warunkach dynamicznych układ stałego napędu na cztery koła z torsenem jest rewelacyjnie skuteczny, natomiast znacznie gorzej od mechanicznej pełnej blokady spisuje się w trudnym terenie.
Wynika to z faktu, że jeśli jedno z kół nie ma w ogóle przyczepności (jest uniesione), to nic nie da zwielokrotnienie momentu obrotowego i przeniesienie go na drugie koło, ponieważ zero pomnożone przez jakąkolwiek liczbę to wciąż zero. Dlatego wyłącznie z niezrozumienia pochodzą negatywne opinie na temat napędu quattro, że napęd ten nie nadaje się w teren i nie radzi sobie w różnych warunkach, zwłaszcza statycznych. Tak jest i nigdy nie miało być inaczej.
Natomiast stały napęd na cztery koła, a w szczególności z torsenem lub szperą w centralnym mechanizmie różnicowym jest niezrównany jeśli chodzi o dynamiczne właściwości jezdne."
Użytkownik Maciek. edytował ten post 02 styczeń 2021 - 18:59