Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Vitara, CR-V, Sportage, terenówki, itd. - samochód na ryby


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4525 odpowiedzi w tym temacie

#2881 OFFLINE   maniolo

maniolo

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 282 postów

Napisano 10 luty 2021 - 14:15

Od orku jeżdżę SCOUT’em. Na zimę i poza asfaltem faktycznie super.  Tryb offroad naprawdę spoko dział i na zjazdach i podjazdach. Śnieg, błoto, trawa -żadnych problemów. Ogólnie jestem mega zadowolony.

Tylko felgi doprowadzają mnie do szewskiej pasji.

Codziennie do pracy jeżdżę 60km w jedna strone, z tego 45 ekspresowówka i autostrada i 15 przez lasy i wioski. Średnia prędkość mi wychodzi koło 80km/h.

Na ekspresie czy autostradzie prędkości przelotowe niezależnie od warunków to zazwyczaj koło 100 do 160 km/h.

I teraz felgi – są ładne, duże .. zgodnie z zaleceniem sprzedawcy wziąłem od RS bo miały coś mocniejsze, twardsze i mniej podatne na uszkodzenia itp.

I guzik z tego – czasem mam wrażenie ze od samego patrzenia czy przejeżdżania przez przejazdy kolejowe tracę ich wyważenie i się krzywią.

Dodatkowo maja 2 wady. Jedna jest rowek od wewnętrznej strony felgi zaraz za szprychami, głęboki na jakieś 5mm szeroki na jakieś 1 -2 cm.  I ma fantastyczna tendencje do łapania tam wszelkiego rodzaju błota, lodu, śniegu itd. A nawet niewielka ilość zalegającego tam błota czy lodu potrafi spowodować ze auto na autostradzie drży jak bym siedział na maszynie do zagęszczania podłoża. Wibracje nie z tej ziemi. Do 70-80km/h jest ok, ale powyżej tej prędkości zaraz wiem ze mam cos przyklejone do wnętrza felgi. Panowie z serwisu stwierdzili że w tej feldze wystarczy 20-30g błota w jednym punkcie, albo na niewielkiej powierzchni i przy prędkości 150km/h kierownicy nie utrzymam.

Druga wada to super lakier którym malowane są felgi. Jest on tak super śliski..ze tylko błoto i śnieg się do niego kleją. Za to ciężarki z wulkanizacji – odpadają jak się tylko skieruje strumień wody na myjni lub jakieś kawałki lodu czy śniegu napierają na nie.

Ostatnio w serwisie pół dnia wyważali te koła i kleili ciężarki. Ściągali całe koła, dokładnie myli, odtłuszczali, używali dodatkowego kleju i jakoś dociskali ściskami te ciężarki przez 2h żeby dobrze wszystko wyschło.

 

Efekt jest taki, że teraz przy każdym powrocie do domu w zlej pogodzie mogę podjechać na myjnie i umyć felgi od środka  z błota i kolejnego dnia mogę spokojnie na autostradzie lecieć te 140km/h. Ciężarki nie odpadają :). Ale do tej pory z żadnym autem tak często nie bywałem na myjni jak z tym. I zazwyczaj za 4 pln umyje felgi, przednia szybę i jest spokój. Do kolejnego dnia z mokrym, lepkim syfem na drodze.

Niestety taki urok niskiego profilu opony. Duże felgi ładnie wyglądają na aucie jednak byle błoto się do nich przyklei i już telepie autem przy wyższych prędkościach. 



#2882 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15680 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 10 luty 2021 - 14:23

Niestety taki urok niskiego profilu opony. Duże felgi ładnie wyglądają na aucie jednak byle błoto się do nich przyklei i już telepie autem przy wyższych prędkościach. 

Dlatego jak urwałem osłonę silnika i złapałem ze dwie gumy w Golfie IV kombi to poszedłem po rozum do głowy i dałem baloniaste opony, podniosłem zawieszenie i załozyłem felgi z innym ET co poszerzyło pojazd - taki mały allroad wyszedł. Fajnie się jeździło tym bardziej ze bylo 170 KM zrobione ze 100.


Użytkownik godski edytował ten post 10 luty 2021 - 14:24

  • bamm lubi to

#2883 OFFLINE   malinabar

malinabar

    Zaawansowany

  • TEAM JERKBAIT
  • PipPipPip
  • 2341 postów
  • Lokalizacjapłd.-zach.
  • Imię:Bartek

Napisano 10 luty 2021 - 15:55

Charakterny ten allroad - ups , przepraszam , znaczy się scout - w nowej odsłonie . Dieselek czy benzin ?


  • rózgaś lubi to

#2884 OFFLINE   Archanioł

Archanioł

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 497 postów
  • LokalizacjaRzeszów

Napisano 10 luty 2021 - 16:32

Chciałem allroad ..ale chłopaki z floty powiedzieli że starczyło tylko na brojlera w czarnym plastiku :) Diesel, bo miałem ograniczenie - tylko do 200KM. A w tym modelu jest albo diesel 2.0 200KM albo benzyna 280KM. Ale w sumie po roku w firmie .. w 2 sztukach TSI 280 konnych rozwaliło silniki - a reklamacja nie został uznana ( jak by ktoś pytał to nowy TSI 280 KM z wymiana kosztuje 40kpln netto  :) ) to jestem zadowolony z tego diesla. I spalanie robię od 5,6 (ememrycka wycieczka krajoznawcza)  do 13l ( na lotnisko sie spieszyłam - średnia ponad 150 ,na 50 km) ..ale średnie z 30 kkm wyszło w granicach 7,8 l/100km. Co przy mojej trasie, nodze, pomysłach, gabarytach auta , napędzie uważam za niezły wynik. 



#2885 OFFLINE   Maciek.

Maciek.

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1018 postów

Napisano 10 luty 2021 - 16:40

@Archanioł za duże masz te felgi, żeby były praktyczne, bo to chyba 19-stki? W poprzedniej generacji scouta były 17-stki z oponą 225/50 i to był moim zdaniem rozsądny kompromis pomiędzy komfortem i właściwościami poza utwardzoną nawierzchnią, a wyglądem. Looknij jaki jest największy homologowany rozmiar 17-stek do Twojego modelu i rozważ zmianę, bo to będzie znaczna różnica :) 

 

Edit: A co się konkretnie stało z tymi 2.0 280 km? Były robione jakieś mody?


Użytkownik Maciek. edytował ten post 10 luty 2021 - 16:42


#2886 OFFLINE   biturbo

biturbo

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 132 postów
  • Lokalizacjamultikono: @Sztangista
  • Imię:Marcin
  • Nazwisko:S

Napisano 10 luty 2021 - 16:53

Chciałem allroad ..ale chłopaki z floty powiedzieli że starczyło tylko na brojlera w czarnym plastiku :) Diesel, bo miałem ograniczenie - tylko do 200KM. A w tym modelu jest albo diesel 2.0 200KM albo benzyna 280KM. Ale w sumie po roku w firmie .. w 2 sztukach TSI 280 konnych rozwaliło silniki - a reklamacja nie został uznana ( jak by ktoś pytał to nowy TSI 280 KM z wymiana kosztuje 40kpln netto  :) ) to jestem zadowolony z tego diesla. I spalanie robię od 5,6 (ememrycka wycieczka krajoznawcza)  do 13l ( na lotnisko sie spieszyłam - średnia ponad 150 ,na 50 km) ..ale średnie z 30 kkm wyszło w granicach 7,8 l/100km. Co przy mojej trasie, nodze, pomysłach, gabarytach auta , napędzie uważam za niezły wynik. 

Jak z 2 litrów robi się 280 koni to musi silnik rozwalić. 


  • miramar69 lubi to

#2887 OFFLINE   hasior

hasior

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3558 postów
  • Lokalizacjatam gdzie ryby

Napisano 10 luty 2021 - 16:53

Te 280 konne uchodzą za bardzo dobre silniki, podatne na podniesienie mocy ,co tam jebło?mam 3 kumpli co maja po prawie 400kuni zrobione samymi mapami i po 100kkm na tej mapie porobione,


#2888 OFFLINE   biturbo

biturbo

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 132 postów
  • Lokalizacjamultikono: @Sztangista
  • Imię:Marcin
  • Nazwisko:S

Napisano 10 luty 2021 - 18:11

Te 280 konne uchodzą za bardzo dobre silniki, podatne na podniesienie mocy ,co tam jebło?mam 3 kumpli co maja po prawie 400kuni zrobione samymi mapami i po 100kkm na tej mapie porobione,
<...>

Do 100 tysięcy kilometrów max a potem padną. Co jebło? Głowica waży o połowę mniej niż powinna. Kiedyś to robili konie z pojemności a teraz 2 litry i 400 kuni. Nie dziwne że się sypie.


  • nalewator i miramar69 lubią to

#2889 OFFLINE   elmo

elmo

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 491 postów

Napisano 10 luty 2021 - 19:08

Zobacz co od wieeeelu lat wyciskają z EVO, Imprezy WRC, Focusa wrc - z silnika 2.0

#2890 OFFLINE   BOB

BOB

    SUM

  • PATRON
  • PipPipPipPipPip
  • 10196 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Robert

Napisano 10 luty 2021 - 20:12

Ale na rybach jest się migusem ... 



#2891 OFFLINE   biturbo

biturbo

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 132 postów
  • Lokalizacjamultikono: @Sztangista
  • Imię:Marcin
  • Nazwisko:S

Napisano 10 luty 2021 - 20:30

Zobacz co od wieeeelu lat wyciskają z EVO, Imprezy WRC, Focusa wrc - z silnika 2.0

Wyciskają i co  z tego jak robią na silniku 50 tysięcy i po motorze. I zapytaj ile oleju biorą te 2 litrówki. Lejesz równo z paliwem. Po za tym sportowe silniki to nie wgrana mapa. Zakute latają  w WRC a to zajebista różnica. Gruba kasa a nie mapa za 500 zł i myśli że polata na 4 cylindrach. 


  • nalewator i pawelHERP lubią to

#2892 OFFLINE   elmo

elmo

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 491 postów

Napisano 10 luty 2021 - 21:36

Mam dysonans miedzy tym co piszesz a Twoim nick ;)
Ja to sie obawiam, ze za max 5 lat, to te 2 litrowe silniki to beda juz legendy. Bo wchodzą juz pojemności motocyklowe
  • ender lubi to

#2893 ONLINE   coma

coma

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2037 postów
  • Lokalizacjamałopolskie\łódzkie

Napisano 10 luty 2021 - 21:37

Ja tam mam w Kodiaqu 2l benzyniaka 190KM i napęd 4x4. Więcej mi do szczęścia nie trzeba.
  • wujek, malinabar i biturbo lubią to

#2894 OFFLINE   biturbo

biturbo

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 132 postów
  • Lokalizacjamultikono: @Sztangista
  • Imię:Marcin
  • Nazwisko:S

Napisano 10 luty 2021 - 21:43

Mam dysonans miedzy tym co piszesz a Twoim nick ;)
Ja to sie obawiam, ze za max 5 lat, to te 2 litrowe silniki to beda juz legendy. Bo wchodzą juz pojemności motocyklowe

Dystans to znaczy? Już są 1 litrowe 3 cylindrowe badziewia. Niby ekologia a pali tyle samo co 2 razy większa pojemność i silnik nie wyżyłowany. 


  • M a r a s i S.N. lubią to

#2895 OFFLINE   Maciek.

Maciek.

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1018 postów

Napisano 10 luty 2021 - 21:48

Pytam, bo silniki trzeciej generacji EA888 2.0 TSI akurat są bardzo wytrzymałe i generalnie niezawodne, a do tego podatne na rozsądne modyfikacje. To, że czasem korba wyjdzie bokiem, bo ktoś przegiął pałę nie świadczy o większości, a tych motorów są na świecie miliony, bo wsadzają je do Audi, Seata, Skody i VW. Sam znam kilku zadowolonych użytkowników, również po modyfikacjach. Olej brały głównie EA888 drugiej generacji produkowane do 2012 roku, więc nie można wrzucać wszystkiego do jednego worka. Za 5 lat standardem to już raczej będą elektryki.

 

@coma no to masz właśnie EA888 trzeciej generacji, tylko z mniejszym turbo i innym osprzętem niż wersja 280 KM. I co bierze olej?


Użytkownik Maciek. edytował ten post 10 luty 2021 - 21:51


#2896 OFFLINE   nalewator

nalewator

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 436 postów
  • LokalizacjaGóry Sowie

Napisano 10 luty 2021 - 21:57

Ja zostanę przy moim "niedzisiejszym" 4.0 186KM :)



#2897 ONLINE   coma

coma

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2037 postów
  • Lokalizacjamałopolskie\łódzkie

Napisano 10 luty 2021 - 22:00

Pytam, bo silniki trzeciej generacji EA888 2.0 TSI akurat są bardzo wytrzymałe i generalnie niezawodne, a do tego podatne na rozsądne modyfikacje. To, że czasem korba wyjdzie bokiem, bo ktoś przegiął pałę nie świadczy o większości, a tych motorów są na świecie miliony, bo wsadzają je do Audi, Seata, Skody i VW. Sam znam kilku zadowolonych użytkowników, również po modyfikacjach. Olej brały głównie EA888 drugiej generacji produkowane do 2012 roku, więc nie można wrzucać wszystkiego do jednego worka. Za 5 lat standardem to już raczej będą elektryki.
 
@coma no to masz właśnie EA888 trzeciej generacji, tylko z mniejszym turbo i innym osprzętem niż wersja 280 KM. I co bierze olej?


Nie wiem :) Nawet roku jeszcze nim nie przejeździłem ale zerknę przy okazji na bagnet. Spodziewam się, że nic ciekawego nie zobaczę. To nie jest wyżyłowany silnik i raczej diesle są podatne na żarcie oleju.
  • biturbo lubi to

#2898 ONLINE   coma

coma

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2037 postów
  • Lokalizacjamałopolskie\łódzkie

Napisano 10 luty 2021 - 22:11

Ja zostanę przy moim "niedzisiejszym" 4.0 186KM :)


Na ryby mam Jimniaka 1.3 benzyna z gazem :) 2006 rocznik 53tys. przebiegu obecnie, polski salon, 4x4 i reduktor, jeszcze bez dodatkowych modyfikacji terenowych. Małe sprytne autko, które nie przyspiesza tylko się rozpędza ;) Za to w mieście nie ma problemu ze znalezieniem miejsca parkingowego. We dwóch z kumplem i sprzętem się mieścimy na wedkarskie wyprawy. Na dojazd do pracy i rozwiezienie dzieciaków po szkołach też wystarcza. Pali około 10l gazu na 100km. Pod względem wspomnianego przeznaczenia też więcej mi do szczęścia nie potrzeba :) No może tylko opon MT, kiedyś zrobi się lifcik 2” i zobaczymy jak dalej się sprawa potoczy bo jazda w błocie zaczyna mi się niezdrowo podobać. To autko miało być na lata i mam nadzieję, że tak będzie.
  • nalewator, malinabar i biturbo lubią to

#2899 OFFLINE   nalewator

nalewator

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 436 postów
  • LokalizacjaGóry Sowie

Napisano 10 luty 2021 - 22:36

No może tylko opon MT, kiedyś zrobi się lifcik 2” i zobaczymy jak dalej się sprawa potoczy bo jazda w błocie zaczyna mi się niezdrowo podobać.

 Tylko uważaj bo to hobby znacznie droższe niż rybki :). Ja mam lift 2" (XJ) koła 31" AT i dalej nie idę  na rybki czy do ciągania przyczepy wystarczy .

Suzuka fajne autko,niedobór mocy nadrabia gabarytami i wagą.


  • coma i biturbo lubią to

#2900 OFFLINE   Krzysztof

Krzysztof

    Zaawansowany

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 511 postów
  • LokalizacjaNiemcy

Napisano 11 luty 2021 - 04:04

Nie wiem :) Nawet roku jeszcze nim nie przejeździłem ale zerknę przy okazji na bagnet. Spodziewam się, że nic ciekawego nie zobaczę. To nie jest wyżyłowany silnik i raczej diesle są podatne na żarcie oleju.


Nie sà. Za to nowe benzyniaki jak najbardziej
  • wujek lubi to




Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych