Forester od 4 generacji nie ma już legendarnego stałego napędu symetrycznego, który zastąpiła konstrukcja oparta o międzyosiowe sprzęgło wielopłytkowe, czyli podobna do haldexa i quattro ultra. Co nie zmienia faktu, że w terenie Forester XT (kolega ma rocznik 2017) jest lepszy niż Passat lub Octavia 4x4, ale wpływ poza napędem mają na to również wyższy prześwit i opony.
Podobne ale...
"...Niektóre modele z automatyczną skrzynią biegów mają zamiast niego sprzęgło wielopłytkowe sterowane hydraulicznie. W przeciwieństwie do wielu podobnych rozwiązań z dołączaną osią tylną, w Subaru już wstępnie jest ono zablokowane, co przekłada się na efekt stałego napędu na cztery koła. Sterowane poprzez elektronikę może zareagować szybciej i jednocześnie łagodniej od najlepszej innej tego typu konstrukcji, czyli sprzęgła firmy Haldex piątej generacji, które potrafi zaskoczyć kierowcę nagłą zmianą charakterystyki prowadzenia samochodu..."