Dziekuje Zbiuku i Krzysiek W za szybka i wiele wnoszaca porade.Co do papieru to mam lekka obawe,nie chce powiekszyc srednicy,ale nie widze tu innych rozwiazan, wiec musze sprobowac.Dodam jeszcze ,ze kijek jest z drugiej reki,wiec kto wie...jak byl uzytkowany.Regeneracja wg Zbika bedzie zastosowana.Dzieki
#41 OFFLINE
Napisano 10 maj 2014 - 23:47
#42 OFFLINE
Napisano 11 październik 2015 - 13:06
Zakupiłem Avida z 2 ręki i generalnie nie mam zastrzeżeń do patyka, a nawet jestem bardzo zadowolony, bo cena bardzo dobra.
Jest jednak jeden mankament który mnie trochę denerwuje, mianowicie porysowane złącze i tu pytanie do jakiegoś speca,
jak zlikwidować rysy i zakonserwować ww. złącze tak aby miało to ręce i nogi.
#43 OFFLINE
#44 OFFLINE
Napisano 11 październik 2015 - 13:15
Kup sobie grafit Mikado http://allegro.pl/mi...5551885316.html
Tu masz chyba najtaniej z przesyłką http://allegro.pl/mi...5724349904.html
Użytkownik Brambor edytował ten post 11 październik 2015 - 13:16
#45 ONLINE
Napisano 11 październik 2015 - 15:34
Czy ten Mavera specyfik nada się do złącza typu spigot i do złącza nasadowego?
#46 OFFLINE
Napisano 11 październik 2015 - 17:43
Szczerze mówiąc nie wiem
Jeszcze nie zdążyłem go kupić.
Miałem podobny problem co autor wątku + wysuwanie się składów i wówczas jeden z czołowych rodbuilder'ów polecił mi ten specyfik.
Pewnie niebawem go zakupię, wtedy będę mógł coś więcej o nim powiedzieć/napisać
- AdasCzeski lubi to
#47 OFFLINE
Napisano 11 październik 2015 - 19:24
tu ich filmik:
To chyba jest bardzo inwazyjny środek, pokrycie nim lakierowanego lub innego niż grafitowy, czarny (kolor) blanku może wyglądać dziwnie.
No chyba, że jakaś mikro ilość lub ścieranie jeszcze na mokro.
#48 OFFLINE
Napisano 11 październik 2015 - 19:27
Możesz też zainwestować w zwykły ołówek albo taki bezdrzewny. Wkład jest wykonany z grafitu, którym metodą manualnych ruchów posuwisto - zwrotnych możesz pokryć złącze. Działa tak samo
Załączone pliki
- doktorek lubi to
#49 OFFLINE
Napisano 11 październik 2015 - 20:02
mam tgo mavera 5 lat i jest super.Wystarczy pewnie na następne 5.
#50 OFFLINE
Napisano 11 październik 2015 - 20:40
Maver to fajny środek. Niemniej raczej nie pryskaj spreyem na powierzchnię, bo się często nierówno nanosi i jest ekstra zabawa. Ja psikam na jakąś folię, a następnie nanoszę patyczkiem do uszu.
#51 OFFLINE
Napisano 11 październik 2015 - 21:00
Oklejasz blank taśma papierowa i psikasz z większej odległości. Odstawiasz na 2-3 godziny, potem minimalnie papierek ścierny 800-1000 i złącze jak nowe. A to ze zmieni kolor na srebrno-szary to nie przeszkadza, bo i tak nie widać tego
Do spigota nadaje sie jak najbardziej.
Użytkownik Żbiku edytował ten post 11 październik 2015 - 21:00
#52 OFFLINE
Napisano 12 październik 2015 - 07:56
Możesz też zainwestować w zwykły ołówek albo taki bezdrzewny. Wkład jest wykonany z grafitu, którym metodą manualnych ruchów posuwisto - zwrotnych możesz pokryć złącze. Działa tak samo
Sproszkowany grafit działa bardzo dobrze i nic nie odbarwia .
#53 OFFLINE
Napisano 12 październik 2015 - 21:27
Dzięki za podpowiedzi, będę kombinował
#54 OFFLINE
Napisano 09 styczeń 2017 - 14:35
Odświeżę temat a więc, poszukuję grafitu w sprayu, co moglibyście polecić na obecną chwilę ...?
#55 OFFLINE
Napisano 09 styczeń 2017 - 23:42
Carbon Graphite firmy Maver.
#56 ONLINE
Napisano 10 styczeń 2017 - 11:53
Cześć,
Dodam kilka zdań od siebie. Ponieważ od wielu lat wędkuję również na spławik zestawem skróconym, to temat złączy i jak o nie dbać nie jest mi obcy. Przy tyczce uszkodzenie złącza grozi jej połamaniem/uszczerbieniem lub w najlepszym wypadku wysunięciem elementu przy holu ryby/cofaniu tyczki. Ceny tyczek nie należą do niskich, operacje łączenia i rozłączenia odbywają się bardzo często, zatem z założenia o złącza dba się bardziej niż w innych wędziskach. Zresztą coraz częściej teflon jest naniesiony już fabrycznie.Jeżeli chodzi o chemię, która ma konserwować złącza dzielimy ją na dwie grupy:
1. Teflon - konserwuje złącza, powoduje, że łatwiej następuje ich połączenie i rozłączenie. Przeciwdziała zakleszczaniu.Powoduje lepszy poślizg. Nie niweluje luzów, a jeżeli tak to tylko na chwilę. Teflony najczęściej są koloru białego (jak wyschnie) lub bezbarwne. Kolor biały pozwala lepiej kontrolować pozostałą warstwę. Oba typy w sprayu.
2. Grafit - uzupełnia ubytki w przypadku złączy już wytartych. Warstwa grafitu niweluje niewielkie luzy, rysy. Grafitu nie nakładamy na złącza będące w dobrym stanie. Sięgajcie po grafit jeżeli zauważycie większe rysy, poważne wytarcia lakieru, niekontrolowane rozłączanie elementów. Jest to ostateczność. Nałożyć, odczekać do wyschnięcia, wyrównać, przetrzeć i nanieść teflon. Sprzedawane są w sprayu.
Oba ww. preparaty po ich naniesieniu na złącze i odczekaniu kilkunastu minut nie powinny być mokre tylko suche. Wszelkie środki, które po naniesieniu nie wysychają lub są tłuste należy sobie odpuścić. Będą tylko "łapać" kurz, piasek itp. Polecam wyroby marek: Maver, Sensas, Browning, Preston. Nie ma co kombinować z tańszymi. Spray wystarczy na kilka lat.
Ja do kijów spiningowych nie używam żadnych preparatów. Tylko woda i płyn do naczyń po wędkowaniu. Przed złożeniem złącze przecieram (w pokrowcu/tubie mogą być drobinki piasku czy inne zanieczyszczenia). Wybrany kij spiningowy składam i rozkładam tyle razy ile mam wypadów nad wodę w roku. Może będzie tego około 80. Przy takim traktowaniu/dbaniu nie miałem problemów ze złączami. Inaczej ma się sprawa z tyczką. Na jednym wyjeździe tyczka przy topie łączona i rozłączana potrafi być kilka razy więcej. To jest tysiące razy w roku. Do tego dochodzą brudne ręce, zanęta, glina itd. Tam teflon ma sens. Mam nadzieję, że nieco wyjaśniłem różnice pomiędzy teflonem a grafitem. Może komuś moje rady się przydadzą.
Pozdrawiam
- trinited, homax, xyzzvpc i 2 innych osób lubią to
#57 OFFLINE
Napisano 21 styczeń 2017 - 00:23
Grafitu w spray'u (Maver) używam do wszystkich wędzisk już ponad 15 lat, również do nowych. Zacząłem na czuja, bez żadnych porad w internecie, ponieważ wcześniej złącza nie były dość dobrze spasowane. Przez ten czas nigdy nie spadła mi szczytówka, nie miałem problemów z przesunięciem osi i zapieczeniem złącza. A bywało, że w niektórych latach nad wodą spędzałem 60 i 90 dni. Moje doświadczenia dotyczą zarówno wędzisk spinningowych, jak i karpiowych. Tak więc wydaje mi się, że dobrego, grafitowego zabezpieczenia złącza nie należy się obawiać. "Smar" musi być suchy, precyzyjnie nałożony, tak jak opisał David.K
#58 OFFLINE
Napisano 21 styczeń 2017 - 11:27
Witam.Ułatwię poszukiwania grafitu w sprayu. Też używam od ok.20 lat.BDB.
Marian.
Załączone pliki
#59 OFFLINE
Napisano 26 styczeń 2017 - 22:17
#60 OFFLINE
Napisano 27 styczeń 2017 - 13:09
W jakim tempie ten spray się starzeje ?
Jesli chodzi o smar na wedzisku ,to mam polożony kilka lat temu i nie schodzi.
Spray ze zdjęcia mam już 8/9 lat i jest w stanie pierwotnym. Co jakis czas (co kilka miesięcy) trzeba potrząsnąć pojemnikiem w celu wymiesznia.W pojemniku znajduje się kulka która miesza zawartość.
Marian.
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: tech, tech-rb, blank
TECH
Hand made →
Rodbuilding (budowa wędek) →
Przelotki węglowe Daiwa AGS?Napisany przez Mekamil , 12 wrz 2023 |
|
|
||
TECH
Hand made →
Rodbuilding (budowa wędek) →
Modyfikacja wędki dwuskładowej na sześcioskładową.Napisany przez OskarEL , 07 sty 2023 |
|
|
||
TECH
Hand made →
Rodbuilding (budowa wędek) →
Rodbuilding a prawoNapisany przez Wojtek Zwolski , 16 gru 2022 |
|
|
||
BLANKI
Hand made →
Rodbuilding (budowa wędek) →
Blank na sandacza do łowienia na lekkoNapisany przez DeeMeeD , 10 lis 2022 blank, sandacz na lekko |
|
|
||
TECH
Hand made →
Rodbuilding (budowa wędek) →
Przeróbka spinningu na castingNapisany przez zayl990 , 03 lut 2012 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych