Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Akumulator lifepo4 - zakup, użytkowanie, konserwacja / naprawy


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2377 odpowiedzi w tym temacie

#241 OFFLINE   MarMilo

MarMilo

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 592 postów
  • LokalizacjaPiaseczno
  • Imię:Mariusz
  • Nazwisko:M.

Napisano 19 kwiecień 2018 - 11:03

Ok, te 160Ah to jaka waga? i czy to 160Ah w 24V czy w 12V?

24V 160Ah - tu masz dane techniczne: http://files.ev-powe...cifications.pdf

Mariusz



#242 OFFLINE   Maciek.

Maciek.

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1018 postów

Napisano 19 kwiecień 2018 - 11:15

24V 160Ah - tu masz dane techniczne: http://files.ev-powe...cifications.pdf

Mariusz

 

Ta specyfikacja dotyczy 3.2 V, a nie 24 V.



#243 OFFLINE   Pietruk

Pietruk

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2326 postów
  • LokalizacjaŁomża
  • Imię:Piotr

Napisano 19 kwiecień 2018 - 11:19

Ta specyfikacja dotyczy 3.2 V, a nie 24 V.

Kupujesz 8 i masz tyle ile trzeba V



#244 OFFLINE   Maciek.

Maciek.

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1018 postów

Napisano 19 kwiecień 2018 - 11:28

Ok, rozumio :)



#245 OFFLINE   wedkarski365

wedkarski365

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 394 postów
  • LokalizacjaL

Napisano 19 kwiecień 2018 - 12:24

24V 160Ah - tu masz dane techniczne: http://files.ev-powe...cifications.pdf

Mariusz

czyli same aku ważą ok. 46kg, Jest o polowę lżej niż na aku kwasowych ale do ePropulsion czy Torqeedo nadal wagowo 30-40kg więcej.



#246 OFFLINE   MarMilo

MarMilo

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 592 postów
  • LokalizacjaPiaseczno
  • Imię:Mariusz
  • Nazwisko:M.

Napisano 19 kwiecień 2018 - 13:10

czyli same aku ważą ok. 46kg, Jest o polowę lżej niż na aku kwasowych ale do ePropulsion czy Torqeedo nadal wagowo 30-40kg więcej.

heh ale widzisz pojemność ? 160Ah ! a nie 40.. to pewna różnica - zresztą moje akumulatory będą na stałe na łodzi więc mam gdzieś ich wagę..


  • godski, Maciek. i mathew.stepnicki lubią to

#247 OFFLINE   mathew.stepnicki

mathew.stepnicki

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 335 postów

Napisano 19 kwiecień 2018 - 14:24

czyli same aku ważą ok. 46kg, Jest o polowę lżej niż na aku kwasowych ale do ePropulsion czy Torqeedo nadal wagowo 30-40kg więcej.

Wszystko fajnie tylko torqeedo masz aku dodatkowe 915Wh za cene 4500zl. Silnik 1000cs najtaniej da sie kupic za 7500zl to ten z duza 915Wh bateria.

Mozna sobie zamowic aku lifepo 24v 200ah z alibaby za 1000$ z ladowarka 40 amper.
Czyli zostaje jeszcze na haswinga 3.0 z czech.

Zestaw taki wyjdzie pewnie ponizej 7000zl.

Co do zasiegu i predkosci to napewno torqedo bedzie szybszy ale niewiele w porownaniu do haswinga. Zasieg to napewno aku lifepo4 wygra z spora przewaga.

Trzeba jeszcze pamietac o malym pronlemie bateri z torqeedo. Z tego kiedys czytalem te ogniwa maja miec okolo 500 cykli czyli lifepo4 nawet w najgorszym razie wytrzyma 1000-1500cykli.

Wszystko ma swoje plusy i minusy...

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka

Użytkownik mathew.stepnicki edytował ten post 19 kwiecień 2018 - 14:38


#248 OFFLINE   Sonary i mapy

Sonary i mapy

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4811 postów
  • LokalizacjaKrajna

Napisano 19 kwiecień 2018 - 14:57

To też nie tak do końca, po 500 cyklach żywotność li -on spada poniżej 80%,ale aku żyje dalej. Nie można niestety porównywać obiektywnie napędów- bo to również zależy od pływadła. Łódź ma inną nautykę niż dętka, dętka ma mniej miejsca na aku, łódź jest cieższa.....innne rozmieszczenie szpeja- to wszystko ma wpływ na komfort użycia jak i zasięg. Nie wszędzie to potrzebne jest - klasyczny przykład podany przez Mariusza- trwała zabudowa, pływadło w marinie. Aż szkoda tam lokować taki towar. Nie tylko wędkarze czytują fora.....

Jeszcze jedną składową jest obecnosć danej technologii na rynku. Liony są od lat, life atakuje od dwóch mniej więcej. Do tego dochodzi jakość ogniw, jakość osprzętu czy prozaiczna kultura pracy.

Jest sporo gdybań, technologia obecna, użytkownicy są, także wahającym się zostaje czekać na obiektywne opinie i....zbierać $$



#249 OFFLINE   MarMilo

MarMilo

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 592 postów
  • LokalizacjaPiaseczno
  • Imię:Mariusz
  • Nazwisko:M.

Napisano 19 kwiecień 2018 - 15:32

To też nie tak do końca, po 500 cyklach żywotność li -on spada poniżej 80%,ale aku żyje dalej. Nie można niestety porównywać obiektywnie napędów- bo to również zależy od pływadła. Łódź ma inną nautykę niż dętka, dętka ma mniej miejsca na aku, łódź jest cieższa.....innne rozmieszczenie szpeja- to wszystko ma wpływ na komfort użycia jak i zasięg. Nie wszędzie to potrzebne jest - klasyczny przykład podany przez Mariusza- trwała zabudowa, pływadło w marinie. Aż szkoda tam lokować taki towar. Nie tylko wędkarze czytują fora.....

 $$

Maciej - moja łódź nie stoi w marinie i nie będzie - jest wodowana przed wędkowaniem i ściągana każdego dnia na przyczepę - nie pozostaje bez opieki. W domu "mieszka sobie" w garażu,Oczywiście jeśli zdarzy się uparciuch to pewnie mi ją zawinie. Ale to samo może zrobić z samochodem, telewizorem z domu itp. Na złodzieja nie ma siły - staram się utrudniać dostęp do swoich przedmiotów jak mogę..



#250 OFFLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5557 postów
  • Imię:adam

Napisano 19 kwiecień 2018 - 15:40

Troche mieszacie z tymi torqeedo czy epropulsion :) trzeba by to zaszerogowac na "pierdki" - 1kW i duzej mocy 2,3,6,10 kW . W "pierdach" idzie o mobilnosc, malo szpeju i dobre osiagi. I to soba wlasnie reperzentuja . zarowno epropulsion czy torqqedo w malenstwach ma pojemnosc okolo 1Kw. Co odpowiada akumulatorowi 80AH 12V. Na super mega PB, za duze pieniadze ,jakis tam silnik 12V pobierajacy 50-60A poplywa godzine (na full ) ,badz bedzie pyrkal dzien caly. Czyli podobnie jak silniki z dedykowana bateria. Wiec po co przeplacac ? tu sa kwestie indywidualne, mobilnoscia , jakoscia ,zadne 12V nie dorównują markom z "pierwszej ligi" A jesli ktos mowi ,ze ceny sa z kosmosu i jakosc podobna , to niech sobie poplywa na nich 1 dzien i w ten czas sie wypowie

Duze moce od 2kW-10kW to juz droga impreza... zarowno sam silnik jak i baterie. Tam akumulatory kwasowe, to slabe rozwiazanie. Dla przykladu, navy 6.0 na maxa pobiera 120A/48V. to by trza bylo miec minimum 150-200AH PB... Wagowa abstrakca , 250kg olowiu na pokladzie... Mozna to zastapic 60kg lit xxx.. Roznica jest.zarowno w w kg jaki i $. 

Na rynku , nie znalalzlem fajnych , szybkich silnikow 24V w niskiej cenie. haswing , mk , motorguide i inne , sa poprostu wolami uciagowymi... Jesli ktos ma duza krype , to i owszem. W trudnych warunkach moc sie przyda, ale predkosci z tego nie bedzie. 9-10km/h przy sprzyjajacych warunkach ,to wszytsko. Jesli szybciej ,to musi byc moc. A jak jest moc ,to trzeba na to wydac sporo $$$ . Silnik 9,9hp-6kW spalinowy ,to rzad pieniedzy 11000-13000zl (allegro) navy 6.0 kosztuje tyle samo, z tym ze trzeba go jeszcze zasilic....i albo 4x zap za 2800zl badz lifpo4 za 8000-9000zl


  • rafalc lubi to

#251 OFFLINE   mathew.stepnicki

mathew.stepnicki

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 335 postów

Napisano 20 kwiecień 2018 - 00:59

Niestety nasze hobby nie jest tanie...

Mi się osobiście marzy takie coś ale chwilowo brak budżetu na takie luksusy:

https://m.olx.pl/ofe...67-IDtqolH.html

Swoją drogą jeśli sam silnik Cruise 4.0 to około 13000zl to aku gratis

Z tego co to rozmawiałem z majfrendem to identyczny zestaw aku u nich kosztuje 1500$ + opłaty importowe.

A teraz najlepsze, na jednym z amerykańskich forum jest pokazany bass boat właśnie z silnikiem torqeedo Cruise 10 a baterie to jakiś kosmos 48v LiFePO4.
Nie pamiętam jaką pojemność miały składowe ogniwa ale musiały być olbrzymie, facet pisał że na pełnej mocy może płynąć ponad 3h...

Muszę odszukać tego artykułu, bo jestem ciekaw ile dokładnie taki bajer kosztuje.

Może kiedyś takie marzenie się spełni, ale musi sporo upłynąć wody zanim Aku stanieją...

Wysłane z mojego K10000 Pro przy użyciu Tapatalka

Użytkownik mathew.stepnicki edytował ten post 20 kwiecień 2018 - 01:01


#252 OFFLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5557 postów
  • Imię:adam

Napisano 20 kwiecień 2018 - 05:39

Marzenia trzeba mieć i do nich dążyć:) to z olx można uznać za okazje... sam silnik z 16k +bateria... eh. Nie mógł tego w grudniu wystawić, to bym zamiast epropa wziął..., a tak trzeba pchać w skarpete :(

#253 OFFLINE   Pietruk

Pietruk

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2326 postów
  • LokalizacjaŁomża
  • Imię:Piotr

Napisano 20 kwiecień 2018 - 05:41

Ach żeby to L było.... 



#254 OFFLINE   count_martin3z

count_martin3z

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1166 postów

Napisano 20 kwiecień 2018 - 06:00

Ja pier papier! 25km/h!
Szkoda, że nie napisał jaka łódź duża i ciężka.

@siarq
Ale byś szpanował na Słupie. :-D Dupeczki same do wody będą wskakiwać na Twój widok z takim koniem ;-)

#255 OFFLINE   siarq

siarq

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5557 postów
  • Imię:adam

Napisano 20 kwiecień 2018 - 06:05

Małymi kroczkami dojdziemy do tego, powolutku:)
Takie osiągi widziałem na yt przy detkach do 3.7m
Ja jeśli kupię to navy 6.0 epropulsion. Jest tańszy od torqeedo a jakościowo naprawdę soko

Użytkownik siarq edytował ten post 20 kwiecień 2018 - 06:11


#256 OFFLINE   count_martin3z

count_martin3z

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1166 postów

Napisano 20 kwiecień 2018 - 06:10

Fala będzie pochłaniać ludzi na brzegach :-D Weź to pod uwagę przed zakupem... ;-)

Te baterie są świetne, ale żeby za elektryka tyle pieniędzy? Poczekałbym, aż ta technologia stanieje, a na pewno tak się stanie. Więcej hybryd tylko wyjedzie na drogi.

#257 OFFLINE   count_martin3z

count_martin3z

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1166 postów

Napisano 20 kwiecień 2018 - 06:11

Fala będzie pochłaniać ludzi na brzegach :-D Weź to pod uwagę przed zakupem... ;-)

Te baterie są świetne, ale żeby za elektryka tyle pieniędzy? Poczekałbym, aż ta technologia stanieje, a na pewno tak się stanie. Więcej hybryd tylko wyjedzie na drogi.

#258 OFFLINE   bartsiedlce

bartsiedlce

    Ekspert

  • Moderatorzy
  • 6313 postów
  • LokalizacjaSiedlce
  • Imię:Bartek

Napisano 20 kwiecień 2018 - 13:28

Nie będę usuwał tych treści, ale proszę o powrót do pierwotnego tematu lub założenie nowego.

Dla kolejnych wpisów tego typu litości nie będzie.


  • godski, maweric i Maciek. lubią to

#259 OFFLINE   Sonary i mapy

Sonary i mapy

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4811 postów
  • LokalizacjaKrajna

Napisano 20 kwiecień 2018 - 15:25

Nie będę usuwał tych treści, ale proszę o powrót do pierwotnego tematu lub założenie nowego.
Dla kolejnych wpisów tego typu litości nie będzie.

Przepraszam autora wątku za bałagan.

Wysłane z mojego Lenovo A6020a40 przy użyciu Tapatalka
  • godski, jkos i siarq lubią to

#260 OFFLINE   maweric

maweric

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 1369 postów
  • LokalizacjaRadom
  • Imię:Ryszard
  • Nazwisko:Przybyłowski

Napisano 22 kwiecień 2018 - 10:45

Nie będę usuwał tych treści, ale proszę o powrót do pierwotnego tematu lub założenie nowego.

Dla kolejnych wpisów tego typu litości nie będzie.

 

Nie wiem czy nie usuwanie tych treści jest dobrym rozwiązaniem. Temat jest bardzoo na czasie , nowy i interesujący a wywody na temat znaków wodnych zdecydowanie tu nie pasują .

Nie widzę problemu , aby utworzyć nowy temat o znakach wodnych i na początek wrzucić te kilka postów do niego.

 

Do przemyślenia.

 

Ostatnie posty przeniesione do wątku "Strefa ciszy"

http://jerkbait.pl/t...fa-ciszy/page-5


Użytkownik Jano edytował ten post 22 kwiecień 2018 - 15:33

  • Sonary i mapy lubi to




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych