Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

MotorGuide Xi3 / Xi5


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1642 odpowiedzi w tym temacie

#541 OFFLINE   Sławek.Sobolewski

Sławek.Sobolewski

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2341 postów
  • LokalizacjaWarmia&Mazury, kraina 3000 jezior w dorzeczu Wisły i rzek pobrzeża Bałtyku

Napisano 18 wrzesień 2019 - 12:35

Gdzie dzwonię to każdy mówi co innego , ze nie trzeba adapteru tylko sam kabel przedłużający a jeszcze inni kabel startowy do sieci , koledzy niech ktoś się wypowie co ma silnik XI5 i ma połączony do echa 7 ELITĘ CZIRP starszy model

 

Źle Cię zrozumieli, najwidoczniej. Jeśli nie potrzebujesz sterować silnikiem poprzez echo a potrzebujesz wyświetlić obraz z przetwornika który masz w silniku na ekranie echa, nie potrzebujesz pakietu do sieci MNEA, potrzebujesz kabla adaptacyjnego np. takiego

 

https://www.trigar.p...0-11979-10/1836

 

Zadzwoń i dobierz długość.

 

Jesli chciałbyś sterować silnikiem z poziomu echa wtedy potrzebujesz pakiet

 

1. http://wodomania.pl/...4-69-p-318.html

2. http://wodomania.pl/...ondy-p-346.html



#542 OFFLINE   niemiec

niemiec

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 21 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Adam

Napisano 18 wrzesień 2019 - 13:07

I o to mi chodziło konkretnie , rzeczowo , technicznie dzięki ta pierwsza wersja mnie interesuje

#543 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4922 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 18 wrzesień 2019 - 23:17

To do pierwszej rzeczy potrzebujesz adapter + przedłużkę z Lowrance. Adapter to raptem + 15 cm - chyba że ci starczy.



#544 OFFLINE   niemiec

niemiec

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 21 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Adam

Napisano 19 wrzesień 2019 - 07:04

Kolego „psułek” znowu wraca temat adaptera , przekonaj mnie ,ze jest niezbędny do 7 Elity CZIRP

#545 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4922 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 19 wrzesień 2019 - 08:20

Do elitki tylko przedłużacz, nie doczytałem jakimmasz model.

Wysłane z mojego ASUS_Z01RD przy użyciu Tapatalka

#546 OFFLINE   JaK666

JaK666

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 43 postów
  • LokalizacjaJelenia Góra
  • Imię:Jarek

Napisano 19 wrzesień 2019 - 09:39

Po lewej - niebieski, to wyście z silnika. Po prawej przejściówka - dwie końcówki czarne.

Długość ok 50 cm, cena ok. 160 zł (w zeszłym roku).

 

20190919_102615.jpg



#547 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4922 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 19 wrzesień 2019 - 09:48

@Czechofil ty chyba miałeś Elitkę wpięta do US2 bezpośrednio.

Wysłane z mojego ASUS_Z01RD przy użyciu Tapatalka

#548 OFFLINE   Czechofil

Czechofil

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 610 postów
  • LokalizacjaUrsynów
  • Imię:Leszek

Napisano 19 wrzesień 2019 - 11:32

@Czechofil ty chyba miałeś Elitkę wpięta do US2 bezpośrednio.

Wysłane z mojego ASUS_Z01RD przy użyciu Tapatalka

 

Tak Elite 5 HDI - działało bez problemu. Teraz mam Strikera 7 ale musiałem dokupić przejściówkę



#549 Guest_Michal Sz_*

Guest_Michal Sz_*
  • Guests

Napisano 10 październik 2019 - 22:15

Czy jest ktoś kto używa silnika Motorguide Xi3 jako dziobowy na pontonie?
Mam z nim problemy miało być bezobsługowe a jest tak ze musze co chwila korygować nie chodzi tu o dryft podczas płynięcia.
Tak naprawdę ja nie płynę nim prosto tylko zygzakiem i jeśli tego nie koryguje to zygzak się tak powiększa ze dochodzi o obrotu pontonem.
Inna dziwna przypadlosc to taka ze jak płynę na Kierunek z GPS to jeśli chce skorygować kierunek jednym pyknieciem przycisku w prawo np. to silnik przekręci się ciut w prawo a potem na chwile z 15stopni w lewo i nie wraca do poprzedniej pozycji.
Nie da sie tego zlikwidować kalibracja kompasu czy gps czy kalibracji osi silnika z łodzią, jedynie odłączenie silnika z prądu i ponowne włączenie i na jakiś czas to znika. Silnik zwykle musze ze 3razy wylaczyc w ciagu użytkowania na wodzie.
Zaczynam mieć trochę pretensji do producenta że sprzedaje za taka kasę niedopracowany sprzet.

#550 Guest_Michal Sz_*

Guest_Michal Sz_*
  • Guests

Napisano 10 październik 2019 - 22:18

Tak, ja zrobiłem tak jak na filmie tylko orientacje kila robiłem na przyczepie, jest super.
https://youtu.be/crcThFObqI0


Czy masz ten sam silnik Xi3?

#551 OFFLINE   Sonary i mapy

Sonary i mapy

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4811 postów
  • LokalizacjaKrajna

Napisano 11 październik 2019 - 05:23

Czy jest ktoś kto używa silnika Motorguide Xi3 jako dziobowy na pontonie?
Mam z nim problemy miało być bezobsługowe a jest tak ze musze co chwila korygować nie chodzi tu o dryft podczas płynięcia.
Tak naprawdę ja nie płynę nim prosto tylko zygzakiem i jeśli tego nie koryguje to zygzak się tak powiększa ze dochodzi o obrotu pontonem.
Inna dziwna przypadlosc to taka ze jak płynę na Kierunek z GPS to jeśli chce skorygować kierunek jednym pyknieciem przycisku w prawo np. to silnik przekręci się ciut w prawo a potem na chwile z 15stopni w lewo i nie wraca do poprzedniej pozycji.
Nie da sie tego zlikwidować kalibracja kompasu czy gps czy kalibracji osi silnika z łodzią, jedynie odłączenie silnika z prądu i ponowne włączenie i na jakiś czas to znika. Silnik zwykle musze ze 3razy wylaczyc w ciagu użytkowania na wodzie.
Zaczynam mieć trochę pretensji do producenta że sprzedaje za taka kasę niedopracowany sprzet.

 

Używa- pisałem wcześniej. 

Moje doświadczenia z eksploatacji/ przygód serwisowych opisałem.  Po kilkunastu wypadach mogę co nieco dodać:

- podczas użycia funkcji heading lock - jeżeli chcę wprowadzić korekcję, to funkcję wyłączam i blokuję ponownie

-przy mocy 50-60% odchylenia rufy są niewielkie- według mnie żaden algorytm długości tego nie uleczy, decyduje tutaj bardzo mała masa pontonu oraz niewielki w porównaniu do łodzi kil- a u mnie praktyczny jego brak.

- ponton nie jest i nie będzie środkiem pływającym nadającym się do użycia z dziobowcem tym czy innym (nie wierzę, że  będzie się zachowywał inaczej nawet z najnowszymi silnikami od Lowrance/Garmin.  po prostu niewielkie zanurzenie nie daje wystarczającego oporu dla utrzymania pontonu na miejscu

- kalibrację względem osi można ponawiać od czasu do czasu, niewiele czasu to zajmuje. 

- chcę sprawdzić jeszcze na wodzie czy czasem na te wychyły pontonu nie mają wpływu zakłócenia GPS generowane przez kable w czapce silnika, mam zrobiony statyw do modułu gps, który podnosi go o 25cm nad kable. Nie chcem, ale muszem -jak mawiał klasyk, bo trzeba na wodzie śrubki wykręcać. 

- nierozwiązany problem pływania po trasach- znaczy dopłynięcie do jednego punktu i zerwanie całości

- go to Waypoint nie daje regulacji prędkości. 

Dwie ostatnie rzeczy są już rozwiązane, ale to kosztuje,  trzeba pieniądze wysłać na wschód od nas.

Wiem, że MG wysyłało do dystrybutorów na wschód od nas flashmemory z nowym softem serwisowym, ale nic to nie dało. 

 

Co do twych spraw  w wątku o sonarze bocznym- skoro tutaj piszesz, że ponton się kiwa, to znaczy, że log jest zdeformowany. Nie ma znaczenia, czy w podglądzie widzisz go dobrze, czy nie- bo podgląd będzie zawsze pokazywał prosto- nie wyjedzie ci za ekran w czasie skrętu przecież. Także spokojnie, mi też się wydawało, że trasa jest prosta jak sik nastolatka a na mapie widać co innego. zaimportuj loga do reefmastera, zobacz go w całości na mapie, przyjrzyj się w szczególności bokom. 

 

Overall - jestem zdowolony, nie zabieram nawet ostatnio silnika rufowego, montaż kilka sekund, wpięcie przewodów też i jazda. 

Mankamenty - o ile wynikłe z wad urządzenia- powinny zostać rozwiązane przez producenta. Nie wiem jak się skontaktować z MG, bo  w opcjach regionalnych nas nie ma...…

pisałem o problemach z silnikiem w USA, tam też ludzie niektórzy z tym walczą, popsułem humor autorom filmów o xi3 z USA- usuwali komenty moje, ale jestem spokojny, prędzej czy później problem się rozwiążę.  Coraz bardziej myślę o jakiejś niewielkiej  łodzi - w typie Terhi 385, a ponton tylko do akcji desantowych na zadupiu. 


Użytkownik Maciej_K edytował ten post 11 październik 2019 - 06:07


#552 Guest_Michal Sz_*

Guest_Michal Sz_*
  • Guests

Napisano 11 październik 2019 - 09:43

Używa- pisałem wcześniej. 

Moje doświadczenia z eksploatacji/ przygód serwisowych opisałem.  Po kilkunastu wypadach mogę co nieco dodać:

........

Overall - jestem zdowolony, nie zabieram nawet ostatnio silnika rufowego, montaż kilka sekund, wpięcie przewodów też i jazda. 

Mankamenty - o ile wynikłe z wad urządzenia- powinny zostać rozwiązane przez producenta. Nie wiem jak się skontaktować z MG, bo  w opcjach regionalnych nas nie ma...…

pisałem o problemach z silnikiem w USA, tam też ludzie niektórzy z tym walczą, popsułem humor autorom filmów o xi3 z USA- usuwali komenty moje, ale jestem spokojny, prędzej czy później problem się rozwiążę.  Coraz bardziej myślę o jakiejś niewielkiej  łodzi - w typie Terhi 385, a ponton tylko do akcji desantowych na zadupiu. 

 

Witaj, ja mam pewne problemy ktrore mi torche dokuczaja, ale od momentu gdy mam ten silnik nie zajmuje mi 98% czasu bycia sternikiem, ale mialem nadzieje ze ogranicze korekty do minimum. Na szczescie kotwica dziala prawodlowo, ale zawsze za te kase powinni lepiej to zrobic.

Juz zastanawialem se na d konkurencja i wymiana , ale mam echo LOWRANCE i zamierzem kupic kabelki , ale z tego co pisza ze moge wpasc w wieksze klopoty z silnikiem wiec nie wiem czy czasem nie wymienic wszysktiego i przejsc do konkurencji.

 

nic nie napisales czy masz ten sam problem co jak podczas korygowania kursu gdzie silnik obraca sie w druga strone ok 15 sotpni i nie wraca w zadana pozycje tylko ucieka np. w lewo najczesciej w lewo.

Postariam sie nagrac to zjawisko w sobote.

 

nie mam poskiej klawiatury, ciezko mi sie pisze z polskimi znakami, za co przepraszam bo czesto nie uzywam polskich znakow ze wzgledu na profil pracy i miejsce. 

 

Pozdrawiam

Michal.



#553 OFFLINE   Sonary i mapy

Sonary i mapy

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4811 postów
  • LokalizacjaKrajna

Napisano 11 październik 2019 - 13:21

 

 

nic nie napisales czy masz ten sam problem co jak podczas korygowania kursu gdzie silnik obraca sie w druga strone ok 15 sotpni i nie wraca w zadana pozycje tylko ucieka np. w lewo najczesciej w lewo.

Postariam sie nagrac to zjawisko w sobote.

 

nie mam poskiej klawiatury, ciezko mi sie pisze z polskimi znakami, za co przepraszam bo czesto nie uzywam polskich znakow ze wzgledu na profil pracy i miejsce. 

 

Pozdrawiam

Michal.

 

Michał, to nie jest problem dla mnie- być może ten silnik tak ma- heading lock, zarzuca mi pontonem również jak zmieniam kurs na tej funkcji. Sposób podałem. 

Mnie boli bardziej, że nie ma żadnej instrukcji do tego silnika, która sensownie by to rozpisała. Simrad w release note 18.3 dał tylko skrót i to tyle, trzeba szukać w instrukcjach od Lowrance - a to słabe dla mnie. 

 

Reszta niedomagań- do rozwiązania albo wynika z nautyki pontonów. 



#554 Guest_Michal Sz_*

Guest_Michal Sz_*
  • Guests

Napisano 12 październik 2019 - 18:05

Tak jak obiecałem nagrałem filmik pokazujący mój problem,
Jesli ktos posiada podobny to proszę o wpis,
możliwe że to mój indywidualny przypadek.
Dodam że kalibracja zrobiona Gosi czy ustawienia w osi łodzi.
Problem jest taki że to można tylko zlikwidować poprzez odłączenie silnika
Od zasilania. Ale po jakimś czasie i myślę że po kotwiczeniu to wystąpi ponownie.

Link


#555 OFFLINE   Sonary i mapy

Sonary i mapy

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4811 postów
  • LokalizacjaKrajna

Napisano 12 październik 2019 - 18:14

Już działa. 

Zrób tak jak pisałem- czyli odblokuj heading i koryguj wtedy kurs. Próbowałeś?

O ile kotwica gps ma tę funkcję, że zmieniasz położenie łodzi przyciskami kierunkowymi, to nie wiem, czy działa to w przypadku heading lock. 


Użytkownik Maciej_K edytował ten post 12 październik 2019 - 18:18


#556 Guest_Michal Sz_*

Guest_Michal Sz_*
  • Guests

Napisano 12 październik 2019 - 18:26

[quote name="Maciej_K" post="2651586" timestamp="1570900487"]Już działa.
Zrób tak jak pisałem- czyli odblokuj heading i koryguj wtedy kurs. Próbowałeś?
O ile kotwica gps ma tę funkcję, że zmieniasz położenie łodzi przyciskami kierunkowymi, to nie wiem, czy działa to w przypadku heading lock.
[/quote

Ok wyłączenie heading i korekta i ponowne włączenie to działa, ale jest jeszcze jeden problem,
Tempomat - jeśli wyłączysz heading to tempomat się resetuje i znowu musisz ustawiać.

Wzdaje mi się ze instrukcja mówi ze można korygować kurs podczas włączonego heading.
Czy u ciebie opisany problem tez występuje?

Użytkownik Michal Sz edytował ten post 12 październik 2019 - 18:28


#557 OFFLINE   Sonary i mapy

Sonary i mapy

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4811 postów
  • LokalizacjaKrajna

Napisano 12 październik 2019 - 18:50

Juro będę na wodzie- sprawdzę. 

A instrukcji nie mam zbyt szczegółowej . 

Obejrzałem kilka materiałów o heading lock przed chwilą- w  żadnym nie widziałem zmian kursu strzałkami kierunkowymi podczas zablokowanej trasy. Choć nie - jest jeden, ale to xi5, który ma trochę inną elektronikę. 


Użytkownik Maciej_K edytował ten post 12 październik 2019 - 18:57


#558 Guest_Michal Sz_*

Guest_Michal Sz_*
  • Guests

Napisano 14 październik 2019 - 14:52

Maciej_K - w instrukcji tej ktora dostajesz z silnikiem taka laminowana, instrukcja podreczna, jest w niej napisane ze podczas heading lock mozna strzalkami korygowac pozycje, wiec to powinno dobrze dzialac.

 

Ostani wypad w niedziele tez potwierdza moje problemy, one sie pojawiaja po kotwieczeniu w momencie gdy dosc ciasno kotwiczenie skreci kable, gdzie potem odkreca i po tym zauwazylem problem.

 

Chyba musze skontaktowac sie w dystrybutorem.


Użytkownik Michal Sz edytował ten post 14 październik 2019 - 15:11


#559 OFFLINE   Sonary i mapy

Sonary i mapy

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4811 postów
  • LokalizacjaKrajna

Napisano 14 październik 2019 - 15:44

Nie dostałem takowej, mam szarą książeczkę z drukarki, która traktuje bardziej o instalacji niż o obsłudze. 

Kontaktuj się z serwisem, niech kombinują. Może jedynie poczekaj do końca sezonu , nie wiem skąd kupowałeś silnik , ale różnie może być z czasem jego naprawy. 

Ja niestety nie byłem na wodzie, by poobserwować swój egzemplarz.



#560 OFFLINE   mancio

mancio

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 253 postów

Napisano 14 październik 2019 - 17:52

Po przeczytaniu w/w postów chcę dodać od siebie, że u mnie to działa, czyli gdy płynę i mam ustawiony kurs to mogę w międzyczasie go korygować w lewo, bądź w prawo i silnik trzyma pozycję ostatnio skorygowaną...






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych