jaki kabel ?? nagrywasz soft na karte , jesli masz silnik na lodzi na stale ,to bierzesz karte ze soba i na lodzi aktualizujesz poprzez siec nmea, tak samo jak ss3d i inne urzadzenia z poziomu echa. Wkladasz karte do slotu , przegladasz pliki i dajesz aktualizuj.
Nie wiem czy to przejdzie ponieważ update poprzez plik jest możliwy tylko dla określonych modeli z określonym numerem seryjnym, inne wymagają tego dongla USB, do tego w moim jest jakaś wymiana hardware dlatego to niby się tak opóźnia, miało to coś być dostępne w poniedziałek ale do dziś nie mam zwrotnej informacji z tego powodu zaczynam się martwic, planowałem wysłanie na okres 3tygodni po którym myślałem że dostane silnik z powrotem, ale to nie pykło i jestem trochę zniesmaczony na załatwienie tej sprawy przez serwis.
Zanim wysłałem to sprawdziłem mój numer seryjny był w zakresie aktualizacji przez dongla USB.
Mam wrażenie że albo coś im nie poszło i coś skopali i teraz czekają na płytę główna czy GPS itp.
Silnik mechanicznie był sprawny pomijając problemy ze współpracą z echem nie było nic niepokojącego aby coś trzeba było wymieniać.
Chyba że czegoś się dopatrzyli i moje problemy myszkowania po zmianie kierunku podczas płynięcia na kurs były spowodowane jakimś uszkodzeniem któregoś z elementów kontroli kierunku.
Nie wiem czy wy mieliście taki sam problem przed aktualizacją, może go opisze ale to już raz było opisane wcześniej.
Po kalibracji silnik pływa poprawnie, często używam płynięcia na zadany kurs , po kilku kotwiczeniach oczywiście z pilota coś się zaczyna dział podczas płynięcia na kurs, początkowo silnik bzł na pontonie to forumowicze sugerowali ze to wina pontonu, ale od 2 lat mam łódż silnik w osi łodzi i jest to samo objawia sie to w ten sposób:
Jak płynę na kurs i widzę potrzebę jego zmiany lekko w prawo to wciskam 2x przycisk na pilocie w prawo lub trzymam na tyle ile uważam aby się ten kurs zmienił,
po puszczeniu przycisku pilota silnik samoczynnie wykonuje ruch ok 30stopni w przeciwnym kierunku czyli iw lewo i już nie wraca w zadany kurs i od tego momentu płyniecie i zmiana kursu staje się niemożliwa lub problematyczna.
Wyłączenie silnika rozwiązuje na jakiś czas ten problem, mam to od samego początku i mam nadzieje że to zostanie tez rozwiązane, może to jest powodem wymiany tego hardware.
Jak na moje "oko" jest to problem jakiegoś czujnika obrotu licznika obrotu osi itp. musi cos takiego być inaczej nie wiedział by silnik o swojej pozycji obrotu względem osi.
Mam nadzieje że w przyszłym tygodniu dostane ten silnik z powrotem.