Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Serwisowanie kołowrotków Shimano

serwis shimano

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
3009 odpowiedzi w tym temacie

#161 OFFLINE   bubas

bubas

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 51 postów
  • LokalizacjaLeszno

Napisano 24 luty 2016 - 13:44

Pewnie dwie sztuki 7x13x4 i jedna 7x11x3 :D .

 

Wszystkie mają ten sam rozmiar. 7x13x4



#162 OFFLINE   darek1

darek1

    Zaawansowany

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 1330 postów
  • LokalizacjaChrząszczyżewoszyce powiat Łękołody
  • Imię:Grzegorz
  • Nazwisko:Brzęczyszczykiewicz

Napisano 24 luty 2016 - 13:49

Zegarmistrzowska robota...trzeba podważyć od bieżni zewnętrznej,

wypłukanie usunęło smar,który można uzupełnić rozbierając lub pewnie? rozrzedzając czy czujnie podgrzewając...

Oryginalne(jeśli nie zużyte) są lepsze od zamienników.



#163 OFFLINE   bubas

bubas

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 51 postów
  • LokalizacjaLeszno

Napisano 24 luty 2016 - 14:01

Zegarmistrzowska robota...trzeba podważyć od bieżni zewnętrznej,

wypłukanie usunęło smar,który można uzupełnić rozbierając lub pewnie? rozrzedzając czy czujnie podgrzewając...

Oryginalne(jeśli nie zużyte) są lepsze od zamienników.

Udało się. Otworzyłem pierwsze. Płukanie suszenie. I teraz jaki smar dg 6 czy dg 10 dać? I Skąd będę wiedział czy łożysko jest zużyte kiedy nie? Bo na ołówku kreciły bez wibracji ale wcale super lekko nie chodziły. 



#164 OFFLINE   Andru77

Andru77

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1780 postów
  • LokalizacjaRoztocze

Napisano 24 luty 2016 - 17:21

To i ja dorzucę fotkę koła z niewiele używanego Twinka jdm (fabryczne smarowanie). Jak widać warto było otwierać.
 
 
4314075_P1160110.JPG

Wczoraj rozebralem stelle i tak samo to wyglądało. Skladacz jakby nie wbił się ze smarem gdzie trzeba. W innych miejscach podobnie tylko że smar już nie zielony a biały. Czyli według miary smar podany gorzej z umiejscowieniem.

#165 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15596 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 24 luty 2016 - 17:38

Wczoraj rozebralem stelle i tak samo to wyglądało. Skladacz jakby nie wbił się ze smarem gdzie trzeba. W innych miejscach podobnie tylko że smar już nie zielony a biały. Czyli według miary smar podany gorzej z umiejscowieniem.

Miałem to samo w moim. W Biomku było lepiej. A najlepiej to jest w Slammerze  ;)



#166 OFFLINE   darek1

darek1

    Zaawansowany

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 1330 postów
  • LokalizacjaChrząszczyżewoszyce powiat Łękołody
  • Imię:Grzegorz
  • Nazwisko:Brzęczyszczykiewicz

Napisano 24 luty 2016 - 20:32

Nie miałem Shimano DG06,10-nie wiem?! może 06 bo na 10 niektórzy narzekają...

w sumie to GT1010 wiatraka raczej nie da się zrobić!? ;)



#167 OFFLINE   CM Punk

CM Punk

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 689 postów

Napisano 24 luty 2016 - 20:53

DG06 będzie dobry,nie za gęsty do zamkniętych łożysk.



#168 OFFLINE   darek1

darek1

    Zaawansowany

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 1330 postów
  • LokalizacjaChrząszczyżewoszyce powiat Łękołody
  • Imię:Grzegorz
  • Nazwisko:Brzęczyszczykiewicz

Napisano 24 luty 2016 - 22:11

Wczoraj rozebralem stelle i tak samo to wyglądało. Skladacz jakby nie wbił się ze smarem gdzie trzeba. W innych miejscach podobnie tylko że smar już nie zielony a biały. Czyli według miary smar podany gorzej z umiejscowieniem.

Smar ma być w powierzchniach ciernych-reszta to zbędne złogi.

Gdyby były fabrycznie źle smarowane to wróciłyby po sezonie zatarte... -_-  <_<

Wątpię by kto z użytkowników(perfekcjonistów) odpuścił firmie! ;)


Użytkownik darek1 edytował ten post 24 luty 2016 - 22:16


#169 OFFLINE   Jozi

Jozi

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9664 postów
  • LokalizacjaBieszczady
  • Imię:Józek

Napisano 25 luty 2016 - 06:48

Smar ma być w powierzchniach ciernych-reszta to zbędne złogi.

Gdyby były fabrycznie źle smarowane to wróciłyby po sezonie zatarte... -_-  <_<

Wątpię by kto z użytkowników(perfekcjonistów) odpuścił firmie! ;)

Kilka nowych rozebrałem, smarowanie fabryczne jest tak nikłe że łowiąc ciężej można spokojnie zatrzeć przekładnię.

Każdy robi jak uważa, poprawia po fabryce lub nie.



#170 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15596 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 25 luty 2016 - 12:24

Kilka nowych rozebrałem, smarowanie fabryczne jest tak nikłe że łowiąc ciężej można spokojnie zatrzeć przekładnię.

Każdy robi jak uważa, poprawia po fabryce lub nie.

Józek, przekładni nie zatrzesz, to nie silnik w samochodzie. Prędzej zetrzesz  ;) .

 

A co do smarowania łożysk zamkniętych używam specjalnego smaru do łożysk szybkoobrotowych. Słynny czerwony Mobilith. Tani jak barszcz. 



#171 OFFLINE   Jozi

Jozi

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9664 postów
  • LokalizacjaBieszczady
  • Imię:Józek

Napisano 25 luty 2016 - 15:14

Andrzej jak zwał tak zwał, jedno jest pewne - na masło nie ma co liczyć, chyba że w biedronce :) .



#172 OFFLINE   Andru77

Andru77

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1780 postów
  • LokalizacjaRoztocze

Napisano 25 luty 2016 - 16:58

Nie zdziwiło by mnie gdyby to było w kołowrotku za 200 czy 300 zł ale jak sprawa ma się w kołowrotku za 1500 czy 2500 to robi się niefajnie.

Andrzeju nie uważasz że trochę za gęsto na łożysko. Ja w TD 2004 przy pierwszym smarowaniu zaaplikowałem czerwońca na łożyska i musiałem robić poprawkę bo zaczął ciężko chodzić.


Użytkownik Andru77 edytował ten post 25 luty 2016 - 17:17


#173 OFFLINE   CM Punk

CM Punk

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 689 postów

Napisano 25 luty 2016 - 19:02

Nie zdziwiło by mnie gdyby to było w kołowrotku za 200 czy 300 zł ale jak sprawa ma się w kołowrotku za 1500 czy 2500 to robi się niefajnie.

Andrzeju nie uważasz że trochę za gęsto na łożysko. Ja w TD 2004 przy pierwszym smarowaniu zaaplikowałem czerwońca na łożyska i musiałem robić poprawkę bo zaczął ciężko chodzić.

To by się rozruszał,u mnie też było podobnie.



#174 OFFLINE   darek1

darek1

    Zaawansowany

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 1330 postów
  • LokalizacjaChrząszczyżewoszyce powiat Łękołody
  • Imię:Grzegorz
  • Nazwisko:Brzęczyszczykiewicz

Napisano 25 luty 2016 - 19:33

Ze smarem to trochę jak u szewca:'klej trzyma jak go ni ma...',

raz położony w powierzchnie cierne po wyciśnięciu nadmiaru pozostaje tyle co trzeba.

Te nadwyżki ze zdjęć t.zw. nowych-niedosmarowanych : są po prostu zbędne,ale jak się pacjentowi wmówi konieczność operacji

to zdezorientowany w końcu się zgodzi. :(

 

Ciężkie wabiki zwłaszcza w silnym nurcie wszystko wykończą niezależnie od zasmarkania przekładni... :lol:



#175 OFFLINE   asafa

asafa

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 394 postów
  • LokalizacjaTarnów
  • Imię:Tomek

Napisano 25 luty 2016 - 21:11

darek1, chyba nie chcesz nikomu wmówić, że na przykładzie zdjęcia kolegi noname, ilość smaru jest odpowiednia, a to co widać to tzw. nadwyżki ? Ja na tym zdjęciu widzę pustynie na i pomiędzy zębami koła.



#176 OFFLINE   darek1

darek1

    Zaawansowany

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 1330 postów
  • LokalizacjaChrząszczyżewoszyce powiat Łękołody
  • Imię:Grzegorz
  • Nazwisko:Brzęczyszczykiewicz

Napisano 25 luty 2016 - 21:37

Nie,nie chcę nikomu niczego wmawiać w odróżnieniu...

wystarczy przeanalizować-smar ma określoną lepkość w zakresie dobranych temperatur,po wypchnięciu nadmiaru zostaje tyle ile potrzeba(chyba ,że złogi same wskoczą w tryby :lol: ).Dopiero dokładne(kilkukrotne) mycie usuwa smarowidło.

Te złogi ze zdjęcia @noname są nadmiarem,a istotny dla pracy przekładni jest 'film' na zębach koła i piniona,istotnych elementach posuwu szpuli.

 

Po załadowaniu czerwońca w łożyskach jest nadmiar,który hamuje pracę do czasu wypchnięcia.

Nie zawsze więcej znaczy lepiej!

Mnie to nie zrobi różnicy,gdy ktoś zaleje mechanizm smalcem... :rolleyes:



#177 OFFLINE   asafa

asafa

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 394 postów
  • LokalizacjaTarnów
  • Imię:Tomek

Napisano 25 luty 2016 - 21:56

darek1, wiem na czym polega smarowanie kołowrotka. Zdaję sobie również sprawę z tego, że nadmiar nałożonego na przekładnie smaru zostanie z oczywistych względów "wyciśnięty" i zostanie cienka warstwa. Mi rozchodzi się o to, że na zdjęciu noname tego jak to ładnie nazwałeś "filmu" na kole zębatym nie widać, ale ok, nie drążmy, każdy niech interpretuje to po swojemu :)


Użytkownik asafa edytował ten post 25 luty 2016 - 21:56


#178 OFFLINE   darek1

darek1

    Zaawansowany

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 1330 postów
  • LokalizacjaChrząszczyżewoszyce powiat Łękołody
  • Imię:Grzegorz
  • Nazwisko:Brzęczyszczykiewicz

Napisano 25 luty 2016 - 22:03

Może to był 'koniec filmu'... B)

przecież pinion ma mniej zębów i rozsmaruje cienka powłoką,ten krem jest po prostu bardziej przejrzysty,

a jak chcesz zobaczyć maść na zębach koła to tylko w zużytych przekładniach na wżerach ;) z czarną smołą.



#179 OFFLINE   mopar

mopar

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 52 postów
  • Lokalizacjacentralna
  • Imię:arkadiusz

Napisano 26 luty 2016 - 00:08

smaru nigdy za dużo- kto smaruje ten jedzie ;)



#180 OFFLINE   Kamil Z.

Kamil Z.

    Ekspert

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPipPip
  • 5317 postów
  • LokalizacjaWałbrzych/Wrocław
  • Imię:Kamil

Napisano 26 luty 2016 - 00:26

smaru nigdy za dużo ;)

Ciekawa teza ;)

Użytkownik Kamil Z. edytował ten post 26 luty 2016 - 00:26






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: serwis, shimano