Pewnie dwie sztuki 7x13x4 i jedna 7x11x3 .
Wszystkie mają ten sam rozmiar. 7x13x4
Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.
Posted 24 February 2016 - 13:44
Pewnie dwie sztuki 7x13x4 i jedna 7x11x3 .
Wszystkie mają ten sam rozmiar. 7x13x4
Posted 24 February 2016 - 13:49
Zegarmistrzowska robota...trzeba podważyć od bieżni zewnętrznej,
wypłukanie usunęło smar,który można uzupełnić rozbierając lub pewnie? rozrzedzając czy czujnie podgrzewając...
Oryginalne(jeśli nie zużyte) są lepsze od zamienników.
Posted 24 February 2016 - 14:01
Zegarmistrzowska robota...trzeba podważyć od bieżni zewnętrznej,
wypłukanie usunęło smar,który można uzupełnić rozbierając lub pewnie? rozrzedzając czy czujnie podgrzewając...
Oryginalne(jeśli nie zużyte) są lepsze od zamienników.
Udało się. Otworzyłem pierwsze. Płukanie suszenie. I teraz jaki smar dg 6 czy dg 10 dać? I Skąd będę wiedział czy łożysko jest zużyte kiedy nie? Bo na ołówku kreciły bez wibracji ale wcale super lekko nie chodziły.
Posted 24 February 2016 - 17:21
Wczoraj rozebralem stelle i tak samo to wyglądało. Skladacz jakby nie wbił się ze smarem gdzie trzeba. W innych miejscach podobnie tylko że smar już nie zielony a biały. Czyli według miary smar podany gorzej z umiejscowieniem.To i ja dorzucę fotkę koła z niewiele używanego Twinka jdm (fabryczne smarowanie). Jak widać warto było otwierać.
Posted 24 February 2016 - 17:38
Wczoraj rozebralem stelle i tak samo to wyglądało. Skladacz jakby nie wbił się ze smarem gdzie trzeba. W innych miejscach podobnie tylko że smar już nie zielony a biały. Czyli według miary smar podany gorzej z umiejscowieniem.
Miałem to samo w moim. W Biomku było lepiej. A najlepiej to jest w Slammerze
Posted 24 February 2016 - 20:32
Nie miałem Shimano DG06,10-nie wiem?! może 06 bo na 10 niektórzy narzekają...
w sumie to GT1010 wiatraka raczej nie da się zrobić!?
Posted 24 February 2016 - 20:53
DG06 będzie dobry,nie za gęsty do zamkniętych łożysk.
Posted 24 February 2016 - 22:11
Wczoraj rozebralem stelle i tak samo to wyglądało. Skladacz jakby nie wbił się ze smarem gdzie trzeba. W innych miejscach podobnie tylko że smar już nie zielony a biały. Czyli według miary smar podany gorzej z umiejscowieniem.
Smar ma być w powierzchniach ciernych-reszta to zbędne złogi.
Gdyby były fabrycznie źle smarowane to wróciłyby po sezonie zatarte...
Wątpię by kto z użytkowników(perfekcjonistów) odpuścił firmie!
Edited by darek1, 24 February 2016 - 22:16.
Posted 25 February 2016 - 06:48
Smar ma być w powierzchniach ciernych-reszta to zbędne złogi.
Gdyby były fabrycznie źle smarowane to wróciłyby po sezonie zatarte...
Wątpię by kto z użytkowników(perfekcjonistów) odpuścił firmie!
Kilka nowych rozebrałem, smarowanie fabryczne jest tak nikłe że łowiąc ciężej można spokojnie zatrzeć przekładnię.
Każdy robi jak uważa, poprawia po fabryce lub nie.
Posted 25 February 2016 - 12:24
Kilka nowych rozebrałem, smarowanie fabryczne jest tak nikłe że łowiąc ciężej można spokojnie zatrzeć przekładnię.
Każdy robi jak uważa, poprawia po fabryce lub nie.
Józek, przekładni nie zatrzesz, to nie silnik w samochodzie. Prędzej zetrzesz .
A co do smarowania łożysk zamkniętych używam specjalnego smaru do łożysk szybkoobrotowych. Słynny czerwony Mobilith. Tani jak barszcz.
Posted 25 February 2016 - 15:14
Andrzej jak zwał tak zwał, jedno jest pewne - na masło nie ma co liczyć, chyba że w biedronce .
Posted 25 February 2016 - 16:58
Nie zdziwiło by mnie gdyby to było w kołowrotku za 200 czy 300 zł ale jak sprawa ma się w kołowrotku za 1500 czy 2500 to robi się niefajnie.
Andrzeju nie uważasz że trochę za gęsto na łożysko. Ja w TD 2004 przy pierwszym smarowaniu zaaplikowałem czerwońca na łożyska i musiałem robić poprawkę bo zaczął ciężko chodzić.
Edited by Andru77, 25 February 2016 - 17:17.
Posted 25 February 2016 - 19:02
Nie zdziwiło by mnie gdyby to było w kołowrotku za 200 czy 300 zł ale jak sprawa ma się w kołowrotku za 1500 czy 2500 to robi się niefajnie.
Andrzeju nie uważasz że trochę za gęsto na łożysko. Ja w TD 2004 przy pierwszym smarowaniu zaaplikowałem czerwońca na łożyska i musiałem robić poprawkę bo zaczął ciężko chodzić.
To by się rozruszał,u mnie też było podobnie.
Posted 25 February 2016 - 19:33
Ze smarem to trochę jak u szewca:'klej trzyma jak go ni ma...',
raz położony w powierzchnie cierne po wyciśnięciu nadmiaru pozostaje tyle co trzeba.
Te nadwyżki ze zdjęć t.zw. nowych-niedosmarowanych : są po prostu zbędne,ale jak się pacjentowi wmówi konieczność operacji
to zdezorientowany w końcu się zgodzi.
Ciężkie wabiki zwłaszcza w silnym nurcie wszystko wykończą niezależnie od zasmarkania przekładni...
Posted 25 February 2016 - 21:11
darek1, chyba nie chcesz nikomu wmówić, że na przykładzie zdjęcia kolegi noname, ilość smaru jest odpowiednia, a to co widać to tzw. nadwyżki ? Ja na tym zdjęciu widzę pustynie na i pomiędzy zębami koła.
Posted 25 February 2016 - 21:37
Nie,nie chcę nikomu niczego wmawiać w odróżnieniu...
wystarczy przeanalizować-smar ma określoną lepkość w zakresie dobranych temperatur,po wypchnięciu nadmiaru zostaje tyle ile potrzeba(chyba ,że złogi same wskoczą w tryby ).Dopiero dokładne(kilkukrotne) mycie usuwa smarowidło.
Te złogi ze zdjęcia @noname są nadmiarem,a istotny dla pracy przekładni jest 'film' na zębach koła i piniona,istotnych elementach posuwu szpuli.
Po załadowaniu czerwońca w łożyskach jest nadmiar,który hamuje pracę do czasu wypchnięcia.
Nie zawsze więcej znaczy lepiej!
Mnie to nie zrobi różnicy,gdy ktoś zaleje mechanizm smalcem...
Posted 25 February 2016 - 21:56
darek1, wiem na czym polega smarowanie kołowrotka. Zdaję sobie również sprawę z tego, że nadmiar nałożonego na przekładnie smaru zostanie z oczywistych względów "wyciśnięty" i zostanie cienka warstwa. Mi rozchodzi się o to, że na zdjęciu noname tego jak to ładnie nazwałeś "filmu" na kole zębatym nie widać, ale ok, nie drążmy, każdy niech interpretuje to po swojemu
Edited by asafa, 25 February 2016 - 21:56.
Posted 25 February 2016 - 22:03
Może to był 'koniec filmu'...
przecież pinion ma mniej zębów i rozsmaruje cienka powłoką,ten krem jest po prostu bardziej przejrzysty,
a jak chcesz zobaczyć maść na zębach koła to tylko w zużytych przekładniach na wżerach z czarną smołą.
Posted 26 February 2016 - 00:08
smaru nigdy za dużo- kto smaruje ten jedzie
Posted 26 February 2016 - 00:26
Ciekawa tezasmaru nigdy za dużo
Edited by Kamil Z., 26 February 2016 - 00:26.
Sprzęt wędkarski →
Baitcasting →
19 Shimano Calcutta Conquest DC 101 2020Started by fijal87 , 25 Oct 2020 shimano, calcutta, conquest and 1 more... |
|
||
Answered
Sprzęt wędkarski →
Sprzęt motorowodny i elektronika wędkarska →
TOHATSU 25Started by allevoytek , 11 Jun 2018 naprawa, moduł, elektronika and 2 more... |
|
||
Hand made →
Naprawy, tuning, majsterkowanie →
Pinion gear do kołowrotka PennStarted by Vaymona , 29 May 2018 penn, serwis, części |
|
||
Hand made →
Naprawy, tuning, majsterkowanie →
Daiwa Certate 2506Started by Mateo1989 , 24 Feb 2017 daiwa, serwis, tuning |
|
||
Sprzęt wędkarski →
Spinning →
Daiwa Silver Creek vs Shimano Catana DX - pod pstrąga i okonia. Poszukuję opiniiStarted by Kondi , 24 Jan 2017 daiwa, silver, creek, shimano and 1 more... |
|