http://mudmaster.pl/index.php?
http://bezwiosel.pl/
Wieloletnie doświadczenie motorowodne 🤦
Użytkownik GrzesM edytował ten post 21 czerwiec 2021 - 20:47
Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.
Napisano 21 czerwiec 2021 - 20:45
Użytkownik GrzesM edytował ten post 21 czerwiec 2021 - 20:47
Napisano 22 czerwiec 2021 - 08:58
Ooooo Mudmaster kupowałem od nich trochę sprzętu do Patrola uwag nie miałem.
Do Storma też nie mam ale i nie serwisuję u nich...
Napisano 22 czerwiec 2021 - 12:41
Bo masz 2T, w którym jest zdecydowanie mniej co popsuć. Osobiście chciałem kupić 25KM 4T z rozruchem i ładowaniem ale cena 9k za silnik tak naprawdę 20KM z niewiadomą jakością jest słaba. Zrezygnowałem na rzecz Suzuki.
Napisano 22 czerwiec 2021 - 13:43
Napisano 22 czerwiec 2021 - 13:45
Yamahy 2T W Rosji tez maja ceny Stormów w Polsce
Napisano 22 czerwiec 2021 - 13:58
Napisano 22 czerwiec 2021 - 17:22
12KM się pojawił. Dostawy raczej nie było.
Napisano 22 czerwiec 2021 - 18:30
Napisano 23 czerwiec 2021 - 21:11
Użytkownik Matteoo edytował ten post 23 czerwiec 2021 - 21:11
Napisano 24 czerwiec 2021 - 05:51
Napisano 24 czerwiec 2021 - 08:45
No i teraz sam nie wiem. Wymontować czy pływać?
Lepsze jest wrogiem dobrego. Jeśli zalecają NGK czy coś innego o takich a takich parametrach, to takie stosuj. Nie warto w tym temacie fabryki poprawiać bo można się boleśnie ($$$) zdziwić.
Napisano 25 czerwiec 2021 - 09:27
Użytkownik sharkfishing edytował ten post 25 czerwiec 2021 - 09:33
Napisano 02 lipiec 2021 - 14:42
Napisano 02 lipiec 2021 - 22:16
Ja bym zostawił śrubę jaka jest. 4 metry ponton nieco większą ma powierzchnię zwilżoną od 3,6m, to i opór większy. Większe obroty to wibracje i więcej benzyny. Dla większego załadunku to tak, warto zmniejszyć skok. Ten F25 to chyba ma 20HP.
Napisano 03 lipiec 2021 - 02:15
Nie wiem czy w odpowiednim miejscu ale mam Stormiaka F25 i przy gumowcu 4m plus 3 osoby i wadze całości około 500kg max prędkość to 32-33 km/h ( tu jest Ok) ale strasznie długo wychodzi z wody, na max odkręconej manetce jest 5200 obrotów, śruba to
9 1,4x11.
Pytanie czy zmniejszać skok żeby podkręcić obroty i szybciej wchodzić w ślizg ?, czy nic nie kombinować.
Ja tam myślę ze te 25 KM to z kapelusza. Wiadomo, Storm .
A tak poważnie pokombinuj z trymem i pawęża. Dwie osoby + graty na Tohatsu 20 KM+ Bush Crab 400 prawie 40 Km/h. Bez kombinacji.
Napisano 03 lipiec 2021 - 02:56
Napisano 03 lipiec 2021 - 19:12
Napisano 04 lipiec 2021 - 10:16
Odcina to rzeźnia dla silnika i to jest fakt. Raz mu nic nie zrobi, dwa też, ale pałowanie na max szybko go wykończy. Te mniejsze motorki mają przeważnie łożyska igiełkowe zamiast panewek na wale, i jest to bardziej odporne na smarowanie od typowych panewek, ale mimo to, czopy wału i igiełki łożysk też mają punkt krytyczny obciążeń a później mówią papa.
W zaburtowych małych silnikach jest taki problem, że wielu z nas wozi je w kufrze. Trzeba go załadować, przenieść, założyć na rufę a później spakować po pływaniu, i dalej w chacie odstawić na stojak. Przy około 30 kg nie jest to wielkim wyczynem. Ale przy 40 i więcej robi się mocno po górę. Dlatego wielu wybiera mniejsze silniki 2T które są lżejsze do transportu. A skoro lżejsze i mniejszej mocy, to trzeba je kręcić pod max żeby sensownie pływały i koło się zamyka. Jeśli weźmiemy na tapetę 4T robi się jeszcze ciężej.
Nie ma tak naprawdę złotego środka i dobrego kompromisu jeśli chodzi o moc / wagę / komfort transportu - jeśli przenosimy silnik. Dlatego wielu pływa dalej na 2T tak do 8HP bo to taki silnik waży do 30 kg , a ta waga przeciętnemu facetowi nie sprawia jeszcze problemów. Niestety te silniki są kręcone wysoko i tego nic nie zmieni. Ideałem do gumiaka było by prawdziwe 15 HP w 4T. Wtedy wyjście ślizg błyskawiczne, obroty na 1/2 i utrzymywanie ślizgu w dobrych warunkach pracy silnika i względnej ciszy. Ale kto to będzie szarpał ? . Krzyż szybko mówi "stanowcze nie" takim manewrom .
Pozostaje więc silnik na stałe na pawęży i przyczepa. To się wiąże z kolei z miejscem parkingowym i porządnym slipem żeby to obsłużyć. Często nie ma ani jednego ani drugiego więc pozostaje lekki 2T i wysokie obroty. Jak by na zagadnienie nie spojrzeć du....a zawsze z tyłu
Napisano 04 lipiec 2021 - 17:52
Napisano 05 lipiec 2021 - 09:05
Całą to na pewno nie, ale jakiś mglisty zarys to jest. Spotkałem się już z wpisami że dygnąć 50 kilo 4T to żaden problem . A wtedy wygląda to wszystko całkiem inaczej.
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych