Zawsze najpierw sie skrobie , nastepnie szlifuje zeby wygladzic blank a na koncu poleruje Mozesz spokojnie nie lakierowac blanku tylko wypolerowac i daje to super efekt. Ostatni kijek tez zbroilem bez lakieru i nic sie nie dzieje. Przepolerowany tylko pasta do polerowania lakierow samochodowych. Teraz kolejny blank tez bede robil bez lakieru ale to dopieru w czerwcu jak dotrze do mnie
#61 OFFLINE
Napisano 20 maj 2016 - 21:11
- tra23twa lubi to
#62 OFFLINE
Napisano 21 maj 2016 - 06:37
a czym obciac koncowke? i czemu najpierw skrobac a nie szlifowac odrazu papierem? chyba lepsza precyzja jest w papierze?
Skrobać jak najdokładniej...ręcznie samym papierem oszifujesz tak precyzyjnie,że blank bedzie miał różnice w grubości ścianek,na dałej swojej długości,wiadomo czy to grozi.Papier ścierny wbrew wyobrażeniu jest bardziej inwazyjny niż np: metalowe ostrze nozyczek użyte do skrobania,które gdy dotrze do grafitowej powierchni blanku,ślizga się po niej,a nie ''wżera'' tak jak papier ścierny,którego elementem ściernym jest oksydowane aluminium lub węglik krzemu w postaci ziaren (te same materiały które są używane w ringach przelotek ).
Ogólnie zamiast zwykłego papieru,po dokładnym oskrobaniu polecam użycie włókniny ściernej najlepiej w trzech etapach: very fine,ultra fine,micro fine, i gotowe...jeśli nam zależy na satynowym delikatnym połysku,to możemy przepolerować jeszcze blank pastami lekko sciernymi,ale tymi bez zawartości wosków i innych nabłyszczaczy.
arkusze-wlokniny-scierne_602.jpg 159,7 KB 17 Ilość pobrań
Do ucięcia wystaczy brzeszczot lub piłka włosowa o drobnych zębach...i tniemy powolutku dookoła,nie tak jak kawał dechy w jednym kierunku.
Użytkownik Paavo edytował ten post 21 maj 2016 - 06:43
#63 OFFLINE
Napisano 21 maj 2016 - 15:57
#64 OFFLINE
Napisano 21 maj 2016 - 16:15
Kolega najpierw niech zdemontuje rękojeść. Bo może być niespodzianką w stylu sztukowanego blank pod rekojescią.
Kolega racej tego nie zrobi,aby nie bawić się w dorabianie nowej...a jeśli nawet jest przedłużka, to nic nie szkodzi...zazwyczaj jest to kawał solidnej rury z fiberglassu.
#65 OFFLINE
Napisano 21 maj 2016 - 19:21
Tylko jak skroci dolnik przez obciecie go, to bardzo latwo uszkodzic czesc szczytowa podczas transportu Dlatego lepiej pobawic sie i przebudowac caly kijek a powiem ze warto bo zabawa super a i kijek wiele moze zyskac
#66 OFFLINE
Napisano 21 maj 2016 - 19:46
Jak się jest ostrożnym to się nic nie uszkodzi...mam kilka takich asymetrycznych kijów,a na ryby jeżdzę samochodem,podmiejskim a także w czasie letnim rowerem (nawet z 1-składami) i odpukać wszystkie kije są całe.
#67 OFFLINE
Napisano 21 maj 2016 - 19:54
#68 OFFLINE
Napisano 21 maj 2016 - 20:04
Do ucięcia wystaczy brzeszczot lub piłka włosowa o drobnych zębach...i tniemy powolutku dookoła,nie tak jak kawał dechy w jednym kierunku.
Szybciej i bezpieczniej jest miniszlifierka, jesli ma sie pod reka - Dremel da rade w 5 sekund
#69 OFFLINE
Napisano 22 maj 2016 - 06:22
Szybciej i bezpieczniej jest miniszlifierka, jesli ma sie pod reka - Dremel da rade w 5 sekund
Jasne,że tak...tylko jak blank jest goły,kolega chce obciąć razem z rękojeścią (korek,pianka czy co tam jest ) i tarcze do dremla ( posiadam) mają za małą średnicę.Najbezpieczniej i najdokładniej to się tnie na tokarce na wolnych obrotach za pomocą cieniutkiego trójkątnego pilnika (iglaka).
#70 OFFLINE
Napisano 24 maj 2016 - 21:37
Ja uzdolnień i cierpliwości do takiej dłubanki nie mam, więc jeżeli masz przynajmniej jedną prawą i jedną lewą rękę będzie dobrze.
Użytkownik mdziam_78 edytował ten post 24 maj 2016 - 21:39
#71 OFFLINE
Napisano 01 czerwiec 2016 - 10:59
najpierw obetnę górną część korka tak aby dało się dostać do uchwytu kołowrotka i go poluzować co spowoduje obniżenie go, później zobaczę co będzie:)
#72 OFFLINE
Napisano 01 czerwiec 2016 - 11:20
najpierw obetnę górną część korka tak aby dało się dostać do uchwytu kołowrotka i go poluzować co spowoduje obniżenie go, później zobaczę co będzie:)
Nie poluzujesz uchwytu na 98%...rozbrajałem z 20 seryjnych kijów i tylko może z 4 dało się zemontować uchwyt bez uszkodzenia...oczywiście trzeba było najpierw usunąć całą rękojeść z korka czy pianki...także nie ma szans na takie akcje jak piszesz.
- xTerkes lubi to
#73 OFFLINE
Napisano 01 czerwiec 2016 - 14:56
no ok czyli jak rozcinasz po prostu uchwyt i zakładasz nowy? a w takim razie czego się mogę spodziewać tz. na co będzie przymocowane? będzie zalane żywicą czy po prostu czymś tanim?
#74 OFFLINE
Napisano 01 czerwiec 2016 - 16:42
Ja najpierw podgrzewam cały uchwyt nad kuchenką elektryczną...oczywiscie nie tak aby się stopił lub odkształcił podczas manipulacji w grubej rękawicy...jak ani drgnie,to mini palniczek i dość szybko i mocno podgrzewam uchwyt z jednego końca na drugi,jeden długi ruch nożykiem do tapet (oczywiście z wyczuciem aby nie piłować po blanku) i uchwyt przecięty...następnie to po przeciwległej stronie i uchwyt usunięty...a pod spodem to może być wszystko ...taśma maskująca,izolacyjna gumowana...żywica,a nawet sznurek.
#75 OFFLINE
Napisano 03 czerwiec 2016 - 09:40
a opalarka można podgrzać? tak aby się nie stopił?może wtedy się wzruszy:) zobaczymy jak wyjdzie dam znać dziękuje za pomoc
#76 OFFLINE
Napisano 23 czerwiec 2016 - 21:23
a opalarka można podgrzać? tak aby się nie stopił?może wtedy się wzruszy:) zobaczymy jak wyjdzie dam znać dziękuje za pomoc
Nie wzruszy się. Zniszczysz raczej na pewno. Obyś tylko blanku nie przegrzał bo bedziesz miał go krótszego od dołu do tego miejsca, a wtedy wszystko pozamiatane.
Ostatnio zniszczyłem sobie w ten sposób szczytówkę podgrzewając piep*** ną omotkę zrobioną jakimś lakierem a nie żywicą. Nigdy coś takiego jeszcze mnie nie spotkało ale kiedyś musi byc pierwszy raz aby zmądrzeć. Fakt że ścianki blanku były cieniutkie i to pewnie nie wytrzymało temperaturowo, choć za bardzo nie przesadziłem.
Jak mowie, pierwszy i mam nadzieje ostatni raz. Wiecej już nie podgrzeję żadnej omotki.
#77 OFFLINE
Napisano 30 marzec 2019 - 02:18
Cześć,
Wiem, że odgrzewam bardzo stary kotlet, ale mam kilka pytań odnośnie wcierania żywicy w blank.
Rozumiem, że wcieramy samą żywicę bez utwardzacza?
Czy ilość 5ml żywicy wystarczy na jedną warstwę na blank 2,60m?
Ile warstw wetrzeć w blank?
Który lakier wybrać https://sklep.brc.co...trzykawkach/607 czy https://sklep.brc.co...trzykawkach/589 i w jakiej wersji HB czy LB?
Możecie podpowiedzieć co zastosować do barwienia żywicy?
Co stosujecie do wcierania żywicy (szmatki materiałowe, gąbki)?
Z góry dzięki za odpowiedź
Pozdrawiam
Michał.
#78 OFFLINE
Napisano 30 marzec 2019 - 09:45
Zywicę to chyba z utwardzaczem ?
Ja się jeszcze podpytam o podanie dokładnie jakiej pasty używacie do polerowania - nie bardzo rozumiem " pasta polerska lekko ścierna "
#79 OFFLINE
Napisano 01 kwiecień 2019 - 17:55
#80 OFFLINE
Napisano 01 kwiecień 2019 - 18:10
Ja używam bezbarwnej żywicy UHU dwuskładnikowa szybkoschnąca ,kawałek szmatki do czyszczenia okularów lub coś co nie zostawi kłaków.Używam cały czas tej samej szmatki nawet jak żywica zwiąże i szmatka robi się twarda wtedy nawet lepiej idzie bo świeża słabo się ślizga i lubi się przylepić.
Niewielka ilość na szmatkę i dajesz góra dó po blanku aż się trochę zagrzeje odstawiasz dla pewności na 30 min i gra . Nic mi nie odłazi ani nie zmatowiało pewnie ochrona to żadna ale połysk jest .
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: tech, tech-rb, blank, lakierowanie
TECH
Hand made →
Rodbuilding (budowa wędek) →
Przelotki węglowe Daiwa AGS?Napisany przez Mekamil , 12 wrz 2023 |
|
|
||
TECH
Hand made →
Rodbuilding (budowa wędek) →
Modyfikacja wędki dwuskładowej na sześcioskładową.Napisany przez OskarEL , 07 sty 2023 |
|
|
||
TECH
Hand made →
Rodbuilding (budowa wędek) →
Rodbuilding a prawoNapisany przez Wojtek Zwolski , 16 gru 2022 |
|
|
||
BLANKI
Hand made →
Rodbuilding (budowa wędek) →
Blank na sandacza do łowienia na lekkoNapisany przez DeeMeeD , 10 lis 2022 blank, sandacz na lekko |
|
|
||
TECH
Hand made →
Rodbuilding (budowa wędek) →
Przeróbka spinningu na castingNapisany przez zayl990 , 03 lut 2012 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych