Instalacja elektryczna w łodzi wędkarskiej
#621 OFFLINE
Napisano 12 kwiecień 2023 - 18:54
- Sailfish lubi to
#622 OFFLINE
Napisano 12 kwiecień 2023 - 19:58
Dużych prądów nie przeniesie, ale do zasilania wszystkiego poza silnikiem elektrycznym w sam raz.
- Sailfish i GrzesM lubią to
#623 OFFLINE
Napisano 12 kwiecień 2023 - 19:58
Czemóż to? Alternator max daje 13A na przelotach wiec sumując w ciągu dnia naładuje te 5-10Ah więcej.
Zapewne dlatego, że na takiej ładowarce są straty i dając 10A potrzebuje i tak 12-13 na wejściu. IMHO - prostszy układ to ładowanie z pominięciem figo-fago. Za 60 PLN układ AVT1877/P , do tego przekaźnik 40-60A, gniazdo przekaźniak i masz DVSR z opcją ustawienia parametrów jak ci pasuje. AVT włącza/wyłącza duży przekaźnik który spina LFP równolegle do kwasa, o ile napięcia w instalacji są odpowiednie. Prosto, taniej, przyjemniej, wydajniej, kilka stów w kieszeni - lepie za nie kupić dodatkowe Ah.
Użytkownik psulek edytował ten post 12 kwiecień 2023 - 20:02
#624 OFFLINE
Napisano 18 kwiecień 2023 - 14:01
witam, czy ktos moze spojrzec na idee tego schemtu . Robie projekt elektryki do lodzi. Generalnie chce kupic dziobowy i rufowy silnik elektryczny na 24 V ( przyokazji pytanie czy warto Motorguide brac z sonarem Xi5, czy moze bialego na salt water - nigdy nic nie wiadomo). Ale poniewaz mam "kampera - ktorego tez jeszce niedokonczylem) chce wykorzystac - na wszelki wypadek , Lifepo4 12V 280 AH. Dlatego wciskam go w uklad , z mozliwoscia ladowania 100 AG 24v.
8363a1a9-108e-4c7e-8677-99a1c5d98f00.jpg 47,48 KB 7 Ilość pobrań
Załączone pliki
Użytkownik goreip edytował ten post 18 kwiecień 2023 - 14:21
#625 OFFLINE
Napisano 23 czerwiec 2023 - 10:12
Zrzut ekranu 2023-06-23 110758.png 433,12 KB 14 Ilość pobrań
Nie polecam takich bezpieczników w waszych instalacjach do silników elektrycznych. Bezpieczniki te przy maksymalnym poborze prądu (30-40A) przez kilkanaście sekund przerywają, ale nie wywala bezpiecznika. Powoduje to, że silnik się wyłącza i przestaje płynąć.
Sprawdzane na Motorguide xi3, terrovie 12v i ulterze 24v. Dwa takie same bezpieczniki, kupowane w odstępach 3 lat, takie same objawy i problemy.
- mario i JarekCh lubią to
#626 OFFLINE
Napisano 23 czerwiec 2023 - 10:58
Od dawna stosuję midival
Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka
#627 OFFLINE
Napisano 23 czerwiec 2023 - 11:56
Witam
Panowie, w jaki sposób sprawdzić rzeczywistą pojemność akumulatora tzn. ile ma faktycznie Ah? Ostatnio padł mi akumulator na wodzie, a dzień wcześniej ładowany na full, więc myślałem, że jest ok. Akumulator ma niecałe 2 lata. Macie jakieś polecane mierniki/testery?
#628 OFFLINE
Napisano 23 czerwiec 2023 - 12:02
Nie pierwsza taka opinia
Od dawna stosuję midival
Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka
Ja też przesiadłem się na midival. Po tym jak bezpiecznik w podobnej oprawce, ale szklany, stopił się z obudową pod obciążeniem 40A (bezpiecznik 60A, oprawa 80A).
#629 OFFLINE
Napisano 23 czerwiec 2023 - 12:06
żarówka 12V i liczenie czasu znając napięcie i moc żarówki ,
urządzenia do mierzenia i rozładowywania są od 300 zł do kilku tysi więc chyba łatwiej kupić nowy. Najpierw użyj woltomierza i sprawdź ile V ma rozładowany aku pod obciążeniem. Kiedyś montowało sie zwykłe wododoporne woltomierze po kilka zł. Zresztą taki woltomierz warto używać na stałe bo wiesz kiedy napięcie zbliża się do 10,5 volta i wtedy lepiej nie używać dalej aku. Napisz jaki aku i jakie urządzenie masz do niego podpięte na wodzie
#630 OFFLINE
Napisano 23 czerwiec 2023 - 12:12
#631 OFFLINE
Napisano 23 czerwiec 2023 - 13:31
#632 OFFLINE
Napisano 23 czerwiec 2023 - 14:40
- Bobby0404 lubi to
#633 ONLINE
Napisano 23 czerwiec 2023 - 14:59
Wystarczy podjechać z akumulatorem do warsztatu samochodowego, w większości posiadają testery które pod obciążeniem pokażą stan i kondycję akumulatora
Te testery pokażą zdolność prądów rozruchowych- do tego sluza . Pojemnosc się sprawdza na testerach bądź poprzez watomierz dc i obciążenie .Można jak kolega @Karkoszek użyć ładowarki victrona , pokazują poprawnie
#634 OFFLINE
Napisano 23 czerwiec 2023 - 16:31
żarówka 12V i liczenie czasu znając napięcie i moc żarówki ,
urządzenia do mierzenia i rozładowywania są od 300 zł do kilku tysi więc chyba łatwiej kupić nowy. Najpierw użyj woltomierza i sprawdź ile V ma rozładowany aku pod obciążeniem. Kiedyś montowało sie zwykłe wododoporne woltomierze po kilka zł. Zresztą taki woltomierz warto używać na stałe bo wiesz kiedy napięcie zbliża się do 10,5 volta i wtedy lepiej nie używać dalej aku. Napisz jaki aku i jakie urządzenie masz do niego podpięte na wodzie
Akumulator mam taki jak na zdjęciu, a obsługuje tylko echosondę Apex 13 cali ( pobór chyba ok. 5A) oraz służy do rozruchu silnika 140 KM. Zanim padł był dzień wcześniej naładowany do końca ładowarką Victron, a na wodzie byłem ze 3 godziny. Napięcie spadło do ok. 10V i tzw. doopa. Spłynąłem na holu...
Może ubyło w jakiś sposób elektrolitu?
Załączone pliki
#635 ONLINE
Napisano 23 czerwiec 2023 - 17:19
- Bobby0404 lubi to
#636 OFFLINE
Napisano 23 czerwiec 2023 - 19:39
Zainwestuj lepiej w dobra baterie i nie zabraknie ci prądu
#637 OFFLINE
Napisano 23 czerwiec 2023 - 22:29
Apex pobiera około 3A wiec ta bateria musi być już dobrym złomem.
Zainwestuj lepiej w dobra baterie i nie zabraknie ci prądu
Jakieś konkretne modele polecasz? Ten obecny mam 2 lata. Po sezonie ładowany w miarę regularnie stad moje zdziwienie, że padł tak szybko…
#638 OFFLINE
Napisano 23 czerwiec 2023 - 22:37
Koszt napewno wyższy niż kwasiaki ale będzie na dużo dłużej i stabilniej.
#639 OFFLINE
Napisano 24 czerwiec 2023 - 07:09
Do rozruchu silnika lifepo4?
#640 OFFLINE
Napisano 24 czerwiec 2023 - 09:47
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych