Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Serwisujemy kołowrotek - krok po kroku

kołowrotek serwis

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
637 odpowiedzi w tym temacie

#401 OFFLINE   5384

5384

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1838 postów
  • LokalizacjaBug graniczny
  • Imię:Sebastian

Napisano 22 styczeń 2013 - 17:40

A czy to: http://allegro.pl/ca...2914574686.html się nada?
Lub to:http://allegro.pl/ca...2914574686.html

 

Kolego nie kombinuj tylo pisz sie na listę B)

Tu masz link:   http://jerkbait.pl/t...y-wybrac/page-9



#402 OFFLINE   Gobio Gobio

Gobio Gobio

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1253 postów
  • Lokalizacjagórna Wisła
  • Imię:Wojtek

Napisano 22 styczeń 2013 - 20:08

Dzięki ale chyba się spóźniłem .

#403 OFFLINE   Marcin P.

Marcin P.

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 833 postów
  • LokalizacjaChełm
  • Imię:Marcin

Napisano 01 luty 2013 - 21:04

Ja mam pytanie z innej paki, czy w Lublinie/Chełmie lub okolicach jest serwis lub osoba prywatna która zajmuje serwisowaniem kołowrotków??  Mam TD 920iz, przydało by się go porządnie wyczyścić i przesmarować przed sezonem. Chętnie zrobił bym to sam ale nie mam doświadczenia, narzędzi i smarów i niestety czasu za bardzo tym bardziej w sesji. Byłbym bardzo wdzięczny  :ph34r:



#404 OFFLINE   spinnerman

spinnerman

    Zaawansowany

  • Twórcy
  • PipPipPip
  • 4619 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 01 luty 2013 - 21:58

Popytaj w Zamościu. Słyszałem, że jest dobry szpenio od młynków.


Użytkownik spinnerman edytował ten post 01 luty 2013 - 21:59


#405 OFFLINE   dzepetto

dzepetto

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 248 postów
  • LokalizacjaŁężyca

Napisano 01 luty 2013 - 23:27

Panowie, ale z tą benzyną i płukaniem łożysk, to trochę Was ponosi... Poczytajcie trochę o filozofii smarowania. Cały pic polega na tym, żeby drobiny metalu wraz ze smarowidłem wypełniły wszelkie mikropory w elementach przekładni, czy też łożysk, bo wtedy dopiero ogranicza się ścieranie. A słyszeliście kiedykolwiek o innych specach niż z dziedziny wędkarskiej, którzy myją w benzynie łożyska? Całe docieranie o kant tyłka można rozbić. Ja wycieram zużyty nadmiar smaru miękkim pędzelkiem i aplikuję (z umiarem!) świeży. Kołowrotki kręcą po kilkanaście lat bez wymiany jakichkolwiek elementów. Wyjątkowo płukałem elementy po kąpielach w wodzie, gdy smar zmieszał się z nią i robił się matowy. Ale to trochę inna bajka...
  • smokwelski lubi to

#406 OFFLINE   Marcin P.

Marcin P.

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 833 postów
  • LokalizacjaChełm
  • Imię:Marcin

Napisano 02 luty 2013 - 10:13

No do Zamościa mi trochę nie po drodze ale jak nie będzie wyjścia to chyba skorzystam.

 

Może któryś z was mógłby podesłać mi czy na pw czy wkleić w temacie stronkę gdzie krok po kroku jest opisany lub zilustrowany serwis kołowrotka? Szukałem na forum ale nie znalazłem nic takiego, na jednej ze stronek SD jest takie coś ale opisane mało szczegółowo  :( Co do smarów itd to poczytałem i wiem co i jak, trzeba mi tylko wiedzieć co rozkręcić w jakiej kolejności itd. Bardzo byłbym wdzięczny, muszę przygotować sprzęt jak najlepiej bo poprzedni sezon miałem w plecak przez skręcone kolano i w tym chce nadrobić zaległości.


  • Lukas 24 lubi to

#407 OFFLINE   Lukas 24

Lukas 24

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 155 postów

Napisano 02 luty 2013 - 12:48

Dziwi mnie strach przed rozkręcaniem takiego kołowrotka jakim jest TD 920.Jest to robota dla przeciętnie uzdolnionego nastolatka.Z narzędzi potrzebny jest praktycznie jeden śrubokręt i jeden klucz płaski do odkręcenia rotora.Musisz tylko zachować ład i porządek.Wszystie części,śrubki odkładać na bok na papierowy ręcznik.Pamiętaj tylko aby układać je w takiej kolejności w jakiej są wciągane z kołowrotka.Następnie mycie części benzyną ekstrakcyjną (bez łożysk) i smarowanie .Na zębatki dobry smar a na oś oliwka.Jeśli kołowrotek był mocno używany to dobrze by było sprawdzić łożyska a na pewno wymienić łożysko od rolki prowadzącej żyłkę.
Jedyne łożysko kture możesz myć to oporowe ale nie wolno go smarować(co do smarowania to zdania są podzielone).Ja po myciu przecieram je tylko szmatką na kturej jest dosłownie kropelka oleju.

#408 OFFLINE   Jacek_bp

Jacek_bp

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 425 postów
  • LokalizacjaBiała Podlaska
  • Imię:Jacek

Napisano 03 luty 2013 - 10:10

W tej konstrukcji łożyska oporowego odrobina bardzo rzadkiego smaru nie zawadzi. Starsze Dam'y miały bardzo podobną konstrukcję i były smarowane. Ja swoim znajomym lekko smaruję te łożyska i wszystkie bardzo dobrze działają.



#409 OFFLINE   Krzysiek_W

Krzysiek_W

    -

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3558 postów

Napisano 03 luty 2013 - 11:12

Panowie, ale z tą benzyną i płukaniem łożysk, to trochę Was ponosi... Poczytajcie trochę o filozofii smarowania. Cały pic polega na tym, żeby drobiny metalu wraz ze smarowidłem wypełniły wszelkie mikropory w elementach przekładni, czy też łożysk, bo wtedy dopiero ogranicza się ścieranie. A słyszeliście kiedykolwiek o innych specach niż z dziedziny wędkarskiej, którzy myją w benzynie łożyska? Całe docieranie o kant tyłka można rozbić. Ja wycieram zużyty nadmiar smaru miękkim pędzelkiem i aplikuję (z umiarem!) świeży. Kołowrotki kręcą po kilkanaście lat bez wymiany jakichkolwiek elementów. Wyjątkowo płukałem elementy po kąpielach w wodzie, gdy smar zmieszał się z nią i robił się matowy. Ale to trochę inna bajka...

 

Mowa była o łożyskach z kołnierzem uszczelniającym. Owszem, jeśli kołnierz jest gumowy lub z jakiegoś tworzywa to często daje się go łatwo zdjąć i wypłukać, a potem założyć ponownie. Jeśli kołnierz jest metalowy to bardzo często jego zdjęcie bez uszkodzenia jest niemożliwe ( abu kiedyś montowało bardzo fajne łożyska, z kołnierzem zabezpieczanym sprężystą, drucianą półpodkłądką, bardzo fajnie to działało i ułatwiało zaglądanie do środka). Kołnierz jest przecież po to aby uszczelnić kulki na bieżni. Takie łożysko, poza wyjątkami ceramicznymi jest już fabrycznie nasmarowane. Jeśli już nie chce kręcić to dlaczego nie, można rozebrać i ratować- nie ma już nic do stracenia. Jeśli kręci prawidłowo, to po co w ogóle dotykać. 



#410 OFFLINE   Marcin P.

Marcin P.

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 833 postów
  • LokalizacjaChełm
  • Imię:Marcin

Napisano 05 luty 2013 - 16:53

Mam do was jeszcze pytanie. Dorwałem się w końcu do niego, ze sporym problemem ale udało się. Teraz biorę się za czyszczenie ze starego smaru ale mam rebus :angry:

W moim "majstrze" nie dostałem innego smaru niż standardowy ŁT-4S3. Poczytałem na forach i ludzie tym smarują ale czy to się nadaje? Nie wiem, może dodać trochę oliwy shimano do przekładni w rowerze bo posiadam takową? Czy dać spokój, wyczyścić go a w Lublinie poszukać SMARMAX'a?  :wacko:



#411 OFFLINE   Jozi

Jozi

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9666 postów
  • LokalizacjaBieszczady
  • Imię:Józek

Napisano 05 luty 2013 - 16:59

Albo smarmaxa albo to nie jakiś towot do parowozu :D

http://allegro.pl/sm...2948118888.html.



#412 OFFLINE   Marcin P.

Marcin P.

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 833 postów
  • LokalizacjaChełm
  • Imię:Marcin

Napisano 05 luty 2013 - 17:39

No to będzie trzeba czegoś poszukać po lublinie. Może któryś z kolegów ma tego smarmaxa w dużym opakowaniu i mu zbywa trochę? Chętnie bym odkupił (nie mam czasu szukać  :( )



#413 OFFLINE   Mik

Mik

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 263 postów
  • Lokalizacja1km od Bałtyku
  • Imię:Michał

Napisano 20 luty 2013 - 20:06

Witam.Czy mogą panowie podpowiedzieć jak(lub czym) zaznaczyć tryby koła względem wałka by przy składaniu trafić w poprzednią konfiguracje ?

Pozdrawiam



#414 OFFLINE   jbk

jbk

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1279 postów
  • LokalizacjaKętrzyn , Meolo(I)
  • Imię:Jarosław
  • Nazwisko:Balik

Napisano 20 luty 2013 - 20:16

Wróć na stronę 17-stą , jest tam coś o zaznaczaniu.


Użytkownik jbk edytował ten post 20 luty 2013 - 20:16


#415 OFFLINE   Mik

Mik

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 263 postów
  • Lokalizacja1km od Bałtyku
  • Imię:Michał

Napisano 20 luty 2013 - 20:23

Wróć na stronę 17-stą , jest tam coś o zaznaczaniu.

Dziękuje !



#416 OFFLINE   Mik

Mik

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 263 postów
  • Lokalizacja1km od Bałtyku
  • Imię:Michał

Napisano 23 luty 2013 - 12:08

Lepszy schemat , http://mulinete.word...s-ryobi-zauber/ i dałem radę.


Użytkownik Leny edytował ten post 23 luty 2013 - 12:27


#417 OFFLINE   lokoko83

lokoko83

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 522 postów

Napisano 28 luty 2013 - 20:29

Witam,

I jestem właśnie po serwisie kołowrotka, a właściwie po wymianie tulei na łożysko.

Przy tym uzupełniłem brakujące miejsca smarem

jak na nowy kołowrotek miał bardzo mało.

powiem szczerze że kołowrotek już nie chodzi tak jak  poprzednio-masełko.

Postawienie korby w pionie ku górze powodowało że opuszczała się do dołu płynnym ruchem i przy blokadzie wstecznego biegu przechodziła praktycznie do punktu wyjścia.

Teraz korba przesuwa się max 90 stopni a czasami nie chce ruszyć z miejsca

 

Analizując wszystko co mogłem spieprzyć nasuwa mi się pytanie, czy zębatki plastikowe (zdjęcie) też się smaruje smarem?

Podejrzewam że przesadziłem ze smarem, wszędzie go nałożyłem ale wprawdzie nie za dużo.
Kolejna sprawą może być łożysko, które może jakiś opór sprawiać - co ja pieprzę :huh: .  

 

ps. kołowrotek ze zdjęcia jes przed smarowaniem

 

I jeszcze jedna sprawa która mi się nasuneła

 

 

Czy w waszym przypadku smar Penna jest jak rzadki kisiel, bo u mnie taki był i tak wyglądał.



Nałożyłem go jedynie na oś posuwu szpuli i oś szpuli

na resztę (koła zębate) poszedł smar plastyczny do łożysk o znacznie lepszej lepkości, ale i tak mi się wydaje ze szybko go wymiecie  

Załączone pliki



#418 OFFLINE   stugrzeg

stugrzeg

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 347 postów
  • LokalizacjaKosmos
  • Imię:mów mi Zenek

Napisano 28 luty 2013 - 20:41

kiedys licho mnie podkusiło i przesmarowałem daiwę białym smarem ABU  silikonowy czy cuś, tragedia !!! tak ciezko chodził. noto przemyłem i posmarowałem "dżaksonem" i spowrotem kręcił lekko,

a jak przesmarowałem rolkę oliwką tez ABU  to się rolka zaczeła normalnie obracać jak sie oliwka wypłukała.



#419 OFFLINE   Jozi

Jozi

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9666 postów
  • LokalizacjaBieszczady
  • Imię:Józek

Napisano 28 luty 2013 - 20:47

Powinien się rozchodzić, wyciśnie smalec na boki i będzie git :) .



#420 OFFLINE   lokoko83

lokoko83

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 522 postów

Napisano 28 luty 2013 - 20:49

Heh

i jeszcze jedno główne koło zębate umieszczone na korbie należy włożyć w takiej samej pozycji jak się wyjęło?

W pewnym momencie się pogubiłem i darowałem se te ceregiele







Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: kołowrotek, serwis