![Zdjęcie](https://jerkbait.pl/uploads/profile/photo-thumb-45682.jpg?_r=1684873832)
Powiekszanie szklarni
#101
OFFLINE
Napisano 27 styczeń 2011 - 16:56
Pozdrawiam.
#102
OFFLINE
Napisano 27 styczeń 2011 - 19:11
![;)](/public/style_emoticons/default/wink.png)
#103
OFFLINE
Napisano 27 styczeń 2011 - 20:45
#104
OFFLINE
Napisano 27 styczeń 2011 - 21:02
D5000 to wszystko inne - nowsze, fajniejsze funkcje, lepszy obraz (nowy procesor graficzny, inna matryca - zdecydowanie lepsza). Nie przesadzałbym z brakiem silnika.
Założymy się? Szumi jedynie mniej i to głównie dzięki temu, że ten nowy i wspaniały procesor graficzny rozmydla fotki ile może. Ja tam wolę sobie sam dobrać stopień odszumiania.
W każdym razie wolał bym D80 od każdego nowego Nikona poniżej D90. Duży, jasny wizjer, śrubokręt, wyświetlacz z góry bez idiotycznych ułatwień itp. Nawet można się pokusić o D200.
Pewnie bym nie zmieniał, tylko do fotek rodzinnych kupił Tamrona 17-50/2.8. Uczciwe szkło.
#105
OFFLINE
Napisano 27 styczeń 2011 - 21:08
![:D](/public/style_emoticons/default/biggrin.png)
![:D](/public/style_emoticons/default/biggrin.png)
D200 miałem również. Tego to akurat już nie chciałbym mieć. Wkurzał mnie mocny filtr dolnoprzepustowy, no i było dużo babrania się z kolorami.
#106
OFFLINE
Napisano 27 styczeń 2011 - 21:22
Wracając do tematu. Chyba najlepszym wyborem dla bezśrubokrętowych Nikonów jest Tamron 17-50/2.8.
#107
OFFLINE
Napisano 27 styczeń 2011 - 21:28
Też miałem D80. Zmieniłem na Canona ze względu na kolory i oszczędność czasu w postprocesie. Dziś było by mi wszystko jedno. Trzy ruchy w PS i kolor jest ok.
To zależy do czego. Niekiedy by doprowadzić do ... wyglądalności ... trzeba nieźle popracować
![:D](/public/style_emoticons/default/biggrin.png)
#108
OFFLINE
Napisano 27 styczeń 2011 - 21:38
Niejeden Nikoniarz chciałby to zrobić w trzech ruchach, szczególnie przy obróbce koloru skóry. Na szczęście jeden ze starych flagowców - D2X, generował/generuje barwy zbliżone do naturalnych. Ściągnięto z niego profile które można wrzucać do nowszych puszek co ułatwia późniejszy PP...Też miałem D80. Zmieniłem na Canona ze względu na kolory i oszczędność czasu w postprocesie. Dziś było by mi wszystko jedno. Trzy ruchy w PS i kolor jest ok.
Wracając do tematu. Chyba najlepszym wyborem dla bezśrubokrętowych Nikonów jest Tamron 17-50/2.8.
#109
OFFLINE
Napisano 27 styczeń 2011 - 21:52
![:D](/public/style_emoticons/default/biggrin.png)
#110
OFFLINE
Napisano 27 styczeń 2011 - 21:57
Niejeden Nikoniarz chciałby to zrobić w trzech ruchach, szczególnie przy obróbce koloru skóry.
Profil koloru z każdego chyba aparatu da się podczytać do pliku RAW również z kaźdego aparatu. Przykładowo plik z D5000 można wywołać z kolorami bardzo zbliżonymi do Canona 5D. http://labs.adobe.co...hp/DNG_Profiles
Można też po prostu opanować obsługę Photoshop'a i zarządzania barwą. Wtedy korekcja koloru za pomocą krzywych i pipet zajmuje kilka sekund.
pozdrawiam
![:D](/public/style_emoticons/default/biggrin.png)
#111
OFFLINE
Napisano 27 styczeń 2011 - 21:58
![:D](/public/style_emoticons/default/biggrin.png)
Przy NX-ie soft powinien czytać NEF-a jak zaszytego w nim jpg-a z przypisanym profilem - czyż nie??
#112
OFFLINE
Napisano 27 styczeń 2011 - 22:22
![:D](/public/style_emoticons/default/biggrin.png)
#113
OFFLINE
Napisano 27 styczeń 2011 - 22:30
Tutaj jest chyba wyczerpujÄ…co na ten temat http://forum.nikonia...ad.php?t=83765.
#114
OFFLINE
Napisano 27 styczeń 2011 - 22:36
#115
OFFLINE
Napisano 27 styczeń 2011 - 23:02
Przeanalizowałem szerokie słoiki i chyba się skupię na jakiejś stałce.
Pozdr
Czaro73
#116
OFFLINE
Napisano 28 styczeń 2011 - 09:35
Po przejrzeniu sampli z różnych 50-tek dla mnie Zeiss 50mm f/1,4 T* wykosił konkurencję i pewnie w najbliższym czasie takiego zakupię.
Pozostaje jeszcze dokupić coś szerszego, ale tu wybór jest o wiele trudniejszy, szczególnie jak nie chce się wydawać ponad 3,5 tyś.
Fajnie by było jeśli ostrość, bokeh i odwzorowanie barw nie wiele odbiegały od Zeisowej 50-tki.
#117
OFFLINE
Napisano 28 styczeń 2011 - 15:11
![:D](/public/style_emoticons/default/biggrin.png)
#118
OFFLINE
Napisano 28 styczeń 2011 - 15:13
![:D](/public/style_emoticons/default/biggrin.png)
#119
OFFLINE
Napisano 28 styczeń 2011 - 15:28
ale jak ma być prawdziwy szeroki kąt i też manualnie to świetny i w przystępnej cenie będzie to:
http://www.fotopolis...ndex.php?n=9579
Załączone pliki
#120
OFFLINE
Napisano 28 styczeń 2011 - 18:24
Wiem że na forum jest przewaga Nikonów, ale może ktoś by polecił coś pod Canona z szerszych szkieł 24, 28, 30 lub 35mm.
Po przejrzeniu sampli z różnych 50-tek dla mnie Zeiss 50mm f/1,4 T* wykosił konkurencję i pewnie w najbliższym czasie takiego zakupię.
Pozostaje jeszcze dokupić coś szerszego, ale tu wybór jest o wiele trudniejszy, szczególnie jak nie chce się wydawać ponad 3,5 tyś.
Fajnie by było jeśli ostrość, bokeh i odwzorowanie barw nie wiele odbiegały od Zeisowej 50-tki.
Na początek kilka słów o tych obiektywach i konsekwencjach stosowania. Nie wiem jakiego aparatu używasz więc nie chciałbym tutaj zastosować uproszczenia - to ważne, czy masz matrycę pełną klatkę, czy mniejszą z cropem. Od tego bowiem zależy czy 35mm będzie dla Ciebie uniwersalną ogniskową (szerokim kątem), czy standardem (w crop około 50mm).
Jedynym minusem stosowania Zeisów to trudność z ostrzeniem. Jeśli pracujesz na przysłonie 4, 5.6 to wielkiego problemu nie ma bo głębia ostrości koryguje Twoje niedociągnięcia ale ... gdy kupujesz te obiektywy by pracować od pełnej dziury ... może być problem. Po pierwsze wynika on z niedoskonałości wskaźników w aparacie. Migająca kropka to bardzo zawodny sposób powierdzenia, że szkło wyostrzyło. Może jestem gamoniem ale swojego Zeissa Distagona 35mm f/2 uczyłem się ładnych kilka miesięcy. Niektóre z nich podnoszą jeszcze poprzeczkę - mają back focus'a albo front focusa (mimo, że mają certyfikat jakości) i w przypadku manualnych aparatów bez CPU koreka w korpusie nie działa
![:(](/public/style_emoticons/default/sad.png)
Rozwiązaniem problemów z ostrzeniem są matówki KatzEye http://www.katzeyeoptics.com/ Niesety ze względu na jakieś problemy konstrukcyjne producent nie wymyślił rozwiązania dla D3 więc nie mogłem sobie czegoś takiego kupić, ale miałem okazję fotografować D700 z taką matówką i rozwiązanie było rewelacyjne!
Obiektywy
Miałem Distagona 35mm f/2 - wyśmienite szkło. Biło wszystkie TOPowe nikkory pod względem ostrości. Ba ... ono kopało je bezlitośnie. Zeiss na f/2 miał taką ostrość jak nikkor na 5.6! Przy tym niesamowity kontrast, kolory bajeczne i efekt 3D. Szkło bardzo ciężkie i bardzo solidne. Mogę je polecić z całą odpowiedzialnością. Od czasu kiedy sprzedałem swoje wyszły dwie wersje - ze stykami .ZF oraz najnowszy 35mm f/1.4. O ile pierwszy optyka ta sama - przekazuje tylko dane o parametrach do aparatu (przez co są w Exif), to najnowszej wersji w rękach nie miałem i trudno wypowiedzieć się w tej kwestii - wykupiłem kiedyś abonament do tej strony http://diglloyd.com/zf/index.html ale mi już wygasł więc sprawdzić nie mogę.
50mm. Niewątpiwym królem 50'tek jest wersja 50 f/2 macro. Tego miałem dosłownie chwilę i trudno mi było się z nim rozstać. Wyśmienite szkło i zdecydowanie lepsze (bardziej ostre, lepiej skorygowane) i bardziej uniwersalne niż 1.4. Osobiście brałbym f/2.
Kolejne TOP w swojej klasie to 85mm f/1.4 - tego nie miałem oraz 100mm f/2 macro. To drugie przelecaiło obok mnie - jedno z najlepszych szkieł makro jakie widziałem, bajecznie rysuje, niesamowicie ostre.
Tutaj zdjęcia mojego Zeissa 35mm:
![http://jerkbait.pl/users/remek/L/z35/1.jpg](http://jerkbait.pl/users/remek/L/z35/1.jpg)
![http://jerkbait.pl/users/remek/L/z35/2.jpg](http://jerkbait.pl/users/remek/L/z35/2.jpg)
![http://jerkbait.pl/users/remek/L/z35/3.jpg](http://jerkbait.pl/users/remek/L/z35/3.jpg)
![http://jerkbait.pl/users/remek/L/z35/4.jpg](http://jerkbait.pl/users/remek/L/z35/4.jpg)
Przykład rozmycia
![http://jerkbait.pl/users/remek/L/z35/5.jpg](http://jerkbait.pl/users/remek/L/z35/5.jpg)
Co do Voigtlanderów - nie można ich porównywać do Zeissów. To jakaś alernatywa ale ... absolutnie nie ta jakość.
Jeśli napiszesz jaki masz aparat postaram się napisać, co do Twojego można by dobrać jako szeroki kącik. Wszystko też zależy do czego chcesz ten zestaw używać. Szeroko do portretu wędkarskiego to dla mnie 28-35mm. Do krajobrazu ... od 14mm ... do 24mm. Moje ulubione ogniskowe ... 24mm, 35mm i 50mm (na pełnej klatce).
Pozdrawiam
Remek