#81 OFFLINE
Napisano 01 listopad 2011 - 22:32
Trochę nie chce mi się wierzyć w złe zbrojenie tych HM-ów. Bo tak na prawdę nie ma na to dowodów, nikt chyba na tym forum nie napisał wprost, że kupił HM-a i jest on sprtolony. Nie ma akcji przywoławczych do serwisu A chyba nie twierdzisz, że ludzie co kupują HM-y to się w ogóle nie znają I nie zauważyli by, że coś jest nie tak. Z resztą (chyba) blank źle uzbrojony byłby bardziej podatny na pęknięcie a to chyba nie jest przypadłością HM-ów. Owszem, słyszałem, że Dragony pękają, 1 czy nawet 2 przy mnie pękły, ale to nie HM-y.
Trochę takie lipne te Twoje teorie o HM
A co do Post Scriptum...... nie bardzo Cię rozumiem. A właściwie w ogóle Masz jakieś zastrzeżenia do jego pracy i moich wędek, nigdy ich nie widząc
#82 OFFLINE
Napisano 01 listopad 2011 - 23:01
Masz racje ze łowię głównie na muchę juz od ponad 17 lat.
Co do budowy wedek sądzę ze jak dla mnie nie bedzie to żaden problem, gdyż juz nie raz bawiłem się w naprawę i przeróbkę.
Muchy też wiążem prawie od początku przygody z muszkarstwem, i sądzę ze z omotkami czy innymi etapami budowy wędki nie bedzie większych problemów. Ja wiem co oczekuję od akcji blanku juz po uzbrojeniu tylko jeszcze nie wiem czy blank to wie !
@Bujo
Jako ze dopiero zaczynam przygodę z rodbuildingiema a jestem w posiadaniu takiego właśnie blanku, napisałem na forum w wątku pod tytułem: (cytuję, PILNIE FACHOWA POMOC I DORADZTWO ) miedzy innymi dlatego ze BIIx nie jest łatwym blankiem, wyczuwam w dwóch szczytowych segmentach podwójnie kregosłup stąd moje pytanie czy to normalne, i chcialem wiedzieć co , jak i z której strony z przelotkami, po to zeby nie sfajdaczyć budowy. Napisałem ze co do przelotek to juz wybrałem SIC KLSG i KTSG, bo sądziłem ze są w miarę lekkie na pojedyńczych stopkach i bedą dobre, a tu okazuje się jak czytam ze Sic będą za cięzkie do tego blanku i stanie sie kluchą czego bym nie chciał gdyż preferuję wędki fast i ex-fast.
Z uprzejmosci kolegi @bujo podał mi link do strony gdzie znajdują sie przelotki bardziej nadające się do kija takiego ja BIIx bo nie mają zbytniej wagi, a o to przecież chodzi najbardziej, nie prawda ? http://www.gulfcoastdistributors.com/products/Solid-Titanium -A%252dFrame-Spinning-Guides.html
Jakie są wasze opinie ?
Pisząc ten watek liczyłem na solidne doradztwo tych z kolegów którzy maja juz doświatczenie w rodbuildingu, ale jak widać nie chetnie są aktywni, czyzby juz w zimowe sny zapadali
Mam nadzieję ze to się jeszcze zmieni i w końcu będę w 100% mógł skompletować wszystko co potrzebuję do budowy mojego Borona, a cała reszta w moich rękach czy bedzie to perełka czy też tak zwana klucha!
Pozdrawiam RR
#83 OFFLINE
Napisano 02 listopad 2011 - 06:12
No ja właśnie słyszałem o poważnych błędach w sztuce tegoż właśnie rod buldera co machnie i wie co i jak Choć mam jego kij i jestem zadowolony. Widać każdemu może się przytrafić błąd
Olo,
Osoba, o której pisałem nie zbroi akurat wędek
Jeśli uważasz moje ''teorie'' za lipne to masz do tego prawo. Zbrój sobie wędki tam gdzie chcesz, nic mi do tego i do niczego absolutnie cie nie namawiam....
Bujo
#84 OFFLINE
Napisano 02 listopad 2011 - 15:32
Bujo[/quote]
od kogoś innego, wybitnego znawcy tematu o wiedzy rodbuildingowej wykraczającej sporo poza to forum, człowieka, który potrafi ustalić kręgosłup blanku bez uginania, ot tak sobie machnie i wie co i jak.
O matko... To koleś musi być lepszy niż Zbyszek Nowak.
Kto to? Pewnie niejeden bedzie chciał mieć jego obrazek nad łóżkiem
#85 OFFLINE
Napisano 02 listopad 2011 - 15:56
Dajcie spokój
Pzdr,
Fatso
P.S. A sami Amerykańce wyznają dwie główne szkoły (pobocznych nie licząc ). Mianowicie jedni klecą kije podług kręgosłupa, inni po najprostszej osi. U nich powszechnie uznaje się równoprawność obu.
#86 OFFLINE
Napisano 02 listopad 2011 - 22:37
Obawiam sie że jest zbyt miękki na trocie,chociaż moc ma.Wobler + większy uciąg wody i kij pod przynęta będzie już wygiety w pół.Tak na prawdę ciężko znaleść dobry blank pod muchowego spina.
Jeśli mogę coś zasugerować to żeby wyciągnąć z tego blanku jak najwięcej,załóż jak najlżejsze przelotki( na jakie Cię stać )i uzbrój po twardszej stronie kręgosłupa .
#87 OFFLINE
Napisano 03 listopad 2011 - 08:51
P.S. A sami Amerykańce wyznają dwie główne szkoły (pobocznych nie licząc ). Mianowicie jedni klecą kije podług kręgosłupa, inni po najprostszej osi. U nich powszechnie uznaje się równoprawność obu.
Raczej obie metody mają swoich zwolenników i przeciwników. Czym jest jedna a czym druga i co mają wskazać. Bo nie sposób stwierdzić, że obie są równoprawne skoro w większości przypadków dają różne wyniki. Podstawą jest identyfikacja samego blanku pod względem przeznaczenia. Czy to będzie głęboko i chętnie ładująca się konstrukcja czy też żyleta, której potrzeba więcej energii przy ładowaniu a ożywa dopiero w połowie zadeklarowanej mocy. Ważniejsza jest moim zdaniem świadomość tego co zostało znalezione i jaką informację daje to monterowi. Co zostało znalezione podczas szukania efektu kręgosłupa i jaka płaszczyzna najmniejszego ugięcia, została wyznaczona poprzez poszukiwania „najprostszej osi”. Potem zastanowienie się skąd różnice i czy na pewno kręgosłupa szukałem prawidłowo. Jak silna jest anomalia kręgosłupowa (jak mocno blank „skacze” podczas rolowania). Czy ważniejsze w danym przypadku, poszukując płaszczyzny najmniejszego ugięcia , czy też może efektu kręgosłupa, jest obciążać bardziej dół blanku, środek, a może bardziej górną część? Czy podczas tych czynności mam te same wyniki, a jeśli nie to które są dla mnie ważniejsze, w danym przypadku. To chyba jest ważniejsze niż wyznaczenie jednego albo drugiego ad hoc i powiedzenie sobie „zrobione”.
#88 OFFLINE
Napisano 03 listopad 2011 - 19:50
Kija oczywiście się pozbyłem.
Odnośnie dragona nie będę się wypowiadał bo moje zdanie jest powszechnie znane.
Co do blanku to go nie znam, więc się nie wypowiadam. Odnośnie dwóch kręgosłupów, to dość częsta przypadłość, ale jeden z nich zazwyczaj jest nieco lepiej wyczuwalny, ja wybieram właśnie ten.
#89 OFFLINE
Napisano 13 kwiecień 2012 - 11:44
- Pierwsza kwestia dotyczy sposobu montażu pierścionków (tzw. winding checks), mianowicie, czy kleicie je w jakiś sposób do np. korka (rękojeści) lub blanku, czy też wystarczy, że dociska je omotka i położony na niej lakier, a może dobierając ich średnicę bierze się pod uwagę omotkę, tzn. zakładacie je na omotkę i dopiero ją lakierujecie?
- Druga kwestia, to montaż uchwytu, czy po prostu dociskacie uchwyt do powierzchni rękojeści (korka, pianki), czy np. tak szlifujecie, żeby gwint uchwytu wchodził troszkę wewnątrz w rękojeść lub żeby rękojeść wchodziła w otwory uchwytu?
- Interesuje mnie też kwestia wykonywania podomotek, gdyż za jakiś czas, jeśli pierwsze próby się powiodą, chciałbym uzbroić spinning typowo sumowy, konkretnie Xzogę Taka-G 66/15kg - pytanie moje dotyczy jakiej grubości nici zastosować na podomotkę i omotkę właściwą (przelotki to typ N) oraz jak je polakierować, tzn. czy najpierw lakieruje się podomotkę i potem na wyschniętą montuje przelotkę i omotkę właściwą, czy lakieruje się całość przesączając lakierem oba rodzaje omotek?
Będę bardzo wdzięczny za pomoc
#90 OFFLINE
Napisano 13 kwiecień 2012 - 11:56
2 - po prostu dociskam
3 - nie stosowałem i się nie znam
Pzdr,
Fatso
#91 OFFLINE
Napisano 13 kwiecień 2012 - 12:03
Dziękuję za pomoc. Jeśli możesz, powiedz mi proszę czym kleisz i do czego, tzn. do rękojeści czy blanku, a może jeśli się da do obu?1 - przyklejam, a potem od winding checka zaczynam omotkę (albo na nim kończę, ale z reguły mam nad nim oczko na hak i jadę na nie jedną omotką od winding checka)
#92 OFFLINE
Napisano 13 kwiecień 2012 - 12:11
- Bogdan74 lubi to
#93 OFFLINE
Napisano 13 kwiecień 2012 - 12:13
#94 OFFLINE
Napisano 13 kwiecień 2012 - 12:57
Ad. 2 – w zależności od koncepcji: robię na docisk, opieram na arborze, który dochodzi do samego gripu, lub toczę grip pod wymiar uchwytu i wtedy uchwyt wchodzi na tą stoczona część gripu.
Ad. 3 – używam nici metalicznej, sama w sobie jest dość gruba; najpierw lakieruję underwrap, przelotki przywiązuję na polakierowany.
#95 OFFLINE
Napisano 13 kwiecień 2012 - 13:24
Ad. 1 – nie kleję, nie zauważyłem negatywnych skutków
@krzysiek, a dopasowujesz średnicę pierścionka do blanku, czy dajesz omotkę pod spód, a może po prostu zależy to od sytuacji?
#96 OFFLINE
Napisano 13 kwiecień 2012 - 13:27
#97 OFFLINE
Napisano 21 kwiecień 2012 - 11:37
#98 OFFLINE
Napisano 21 kwiecień 2012 - 12:00
Jeżeli chodzi o Wrocław to proponuję Ci odwiedzić pracownię Sergiusza Kasprzyka (Fishing Rod) - tam najszybciej zaopatrzysz się w potrzebne komponenty.
http://fishingrod.pl/
Założenie żeby przy pierwszych kijach pójść w budżetowe komponenty jest jak najbardziej sensowne. Myślę że jeżeli chodzi o blanki to w markach takich jak MHX czy Batson RX6 znajdzie wybór ciekawych modeli za rozsądne pieniądze. Do tego przelotki Fuji Hardloy i będziesz miał solidny sprzęt.
#99 OFFLINE
Napisano 21 kwiecień 2012 - 12:11
#100 OFFLINE
Napisano 21 kwiecień 2012 - 12:25
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: tech, tech-rb, rodbuilding
TECH
Hand made →
Rodbuilding (budowa wędek) →
Przelotki węglowe Daiwa AGS?Napisany przez Mekamil , 12 wrz 2023 |
|
|
||
Hand made →
Rodbuilding (budowa wędek) →
KanonNapisany przez Sławek Oppeln Bronikowski , 05 lut 2023 rodbuilding |
|
|
||
TECH
Hand made →
Rodbuilding (budowa wędek) →
Modyfikacja wędki dwuskładowej na sześcioskładową.Napisany przez OskarEL , 07 sty 2023 |
|
|
||
TECH
Hand made →
Rodbuilding (budowa wędek) →
Rodbuilding a prawoNapisany przez Wojtek Zwolski , 16 gru 2022 |
|
|
||
TECH
Hand made →
Rodbuilding (budowa wędek) →
Przeróbka spinningu na castingNapisany przez zayl990 , 03 lut 2012 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych