Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Reklamowanie w pracowni - jak to powinno normalnie wyglądać ??

reklamacja gwarancja

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
134 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   deichkind

deichkind

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 738 postów
  • Lokalizacjałódzkie

Napisano 17 czerwiec 2014 - 08:09

Witam.

 

Z racji tego iż mam małe doświadczenia z "współpracą" z pracowniami chciałbym się dopytać/dowiedzieć od znacznie mądrzejszych kolegów kilku istotnych informacji...co i jak dalej ??

 

2 miesiące temu zareklamowałem jako niezgodny z umową kij robiony w jednej z pracowni - od tego czasu cisza, spokój ....wrrrry sielanka normalnie! Tylko że nie dla mnie ...

Po za lakonicznym szybkim stwierdzeniem że kij został wysłany do dystrybutora i czeka na jego decyzję - nic nie wiem.

 

Nie chciałbym robić żadnej "reklamy" dlatego nie chciałbym ujawniać pracowni - aczkolwiek jak ktoś dociekliwy to znajdzie ....

 

Co mogę zrobić ?? Czego powinienem się domagać?? Jakieś terminy obowiązują ??

 

Z góry dzięki za pomoc.

 

Pozdrawiam



#2 OFFLINE   krzysiek

krzysiek

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 6198 postów
  • Imię:Krzysztof

Napisano 17 czerwiec 2014 - 08:15

Reklamacja z tytułu niezgodności towaru z umową, potwierdzenie na piśmie. Czekasz 14 dni kalendarzowych, jeżeli do tego czasu nie otrzymasz odpowiedzi, jest to równoznaczne z uznaniem żądania, niezależnie od tego, czy jest to wymiana towaru na nowy, czy zwrotu pieniędzy, czy naprawienia. Nie możesz z tego tytułu ponosić jakichkolwiek kosztów przesyłek, udziałów własnych, opłaty manipulacyjnej 60$, etc. Powodzenia.



#3 OFFLINE   Krzysiek_W

Krzysiek_W

    -

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3558 postów

Napisano 17 czerwiec 2014 - 08:15

Zajrzyj do wątku tu na forum, o ochronie konsumenta. Zrób wg. instrukcji. Jeśli postąpisz wg. instrukcji masz wszystkie atuty w ręku. 



#4 OFFLINE   PocoLoco

PocoLoco

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1306 postów
  • LokalizacjaM
  • Imię:M
  • Nazwisko:K

Napisano 17 czerwiec 2014 - 08:36

O ile masz pisemna umowe z specyfikacja lub to samo w formie elektronicznej; jezeli wejdziesz na droge prawna musisz miec kwity ......najlepiej sie dogadac jezeli to nie pomoze ,to dobrym sposobem jest na tego typu forach poruszenie swojego przypadku,nalezy zakomunikowac wczesniej danemu podmiotowi ,ze taki kroki poczynisz to w wiekszosci przypadkow pomaga .pozdrawiam


Użytkownik marius13 edytował ten post 17 czerwiec 2014 - 08:37


#5 OFFLINE   maut

maut

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 49 postów
  • LokalizacjaStarachowice

Napisano 17 czerwiec 2014 - 08:49

Najlepiej złóż wizytę u lokalnego rzecznika praw konsumentów, który rozpatrzy ten konkretny przypadek i podpowie jakie są możliwości rozwiązania problemu.



#6 OFFLINE   Niedzielny

Niedzielny

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3780 postów

Napisano 17 czerwiec 2014 - 08:55

Po za lakonicznym szybkim stwierdzeniem że kij został wysłany do dystrybutora i czeka na jego decyzję - nic nie wiem.

Tomku, a to był jakiś kij seryjny? Bo nie wiem co ma "dystrybutor" do niezgodności kija z umową? Chyba, że coś źle zrozumiałem? Skoro kij był robiony w całości w pracowni i nie zgadza się jego wykonanie z tym, co ustaliłeś z pracownią, to do jakiego "dystrybutora" oni ten kij wysłali i po co?



#7 OFFLINE   Kilobear

Kilobear

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 207 postów
  • Lokalizacjamultikonto: robbox4, bardziu, b.wesolopl, pwizer

Napisano 17 czerwiec 2014 - 09:00

Też nie rozumiem, kij robiony w pracowni i niezgodny ze zleceniem/umową? To co ma dystrybutor do tego? Coś tu pomieszane. Możesz konkretnie opisać o co chodzi?



#8 OFFLINE   woblerek48

woblerek48

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1178 postów
  • LokalizacjaBiała Podlaska

Napisano 17 czerwiec 2014 - 09:02

Tomku, a to był jakiś kij seryjny? Bo nie wiem co ma "dystrybutor" do niezgodności kija z umową? Chyba, że coś źle zrozumiałem? Skoro kij był robiony w całości w pracowni i nie zgadza się jego wykonanie z tym, co ustaliłeś z pracownią, to do jakiego "dystrybutora" oni ten kij wysłali i po co?

Też nie kumam ale miałem taki sam problem z pracownia 2013r.Powiem że dobrze się skończyło i już więcej tam nie zawitam.Mam obecnie świetnego fachowca i z całym serduchem polecam.



#9 OFFLINE   deichkind

deichkind

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 738 postów
  • Lokalizacjałódzkie

Napisano 17 czerwiec 2014 - 09:39

później opisze dokładniej...teraz zbyt duzo pracy na głowie


Użytkownik deichkind edytował ten post 17 czerwiec 2014 - 09:39


#10 OFFLINE   Andru77

Andru77

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1803 postów
  • LokalizacjaRoztocze

Napisano 17 czerwiec 2014 - 09:55

Dwa miesiące bez słowa wyjaśnienia to zdecydowanie za długo, myślę że już z tego powodu nazwa pracowni powinna być podana.


  • Baars lubi to

#11 OFFLINE   krzysiek

krzysiek

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 6198 postów
  • Imię:Krzysztof

Napisano 17 czerwiec 2014 - 12:29

Tomku, a to był jakiś kij seryjny? Bo nie wiem co ma "dystrybutor" do niezgodności kija z umową? Chyba, że coś źle zrozumiałem? Skoro kij był robiony w całości w pracowni i nie zgadza się jego wykonanie z tym, co ustaliłeś z pracownią, to do jakiego "dystrybutora" oni ten kij wysłali i po co?

 

Źle zrozumiałeś, niezgodność z umową to termin z ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, termin bardzo szeroki i odnosi się zarówno do parametrów, użytych materiałów, jakości wykonania, jak i wszelkiego rodzaju "awarii" za które odpowiedzialność ponosi sprzedawca. Ale w jednym się nie mylisz, dystrybutor nie jest stroną tego typu reklamacji.



#12 OFFLINE   Niedzielny

Niedzielny

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3780 postów

Napisano 17 czerwiec 2014 - 15:26

Krzyśku, rozumiem co napisałeś ale wciąż nie rozumiem, co Tomek ma na myśli pisząc "odesłali do dystrybutora". Jesli pracownia odesłała ten kij gdzieś, to albo nie była jej wykonawcą, albo mieli gotowe seryjne kije, zbrojone w fabryce i zakupione u dystrybutora (np seryjne StC) i u niego próbują coś załatwić.  

 

Jesli to byłby kij montowany od podstaw w pracowni, który np zamiast przelotek SIC ma Alconite, albo uzbrojony został na innym niż ustalono blanku, to nie widzę sensu wysyłania go gdziekolwiek do "dystrybutora", bo to wina tylko i wyłącznie pracowni.

 

Poczekamy na wyjaśnienia Tomka.


Użytkownik Żbiku edytował ten post 17 czerwiec 2014 - 15:27


#13 OFFLINE   PocoLoco

PocoLoco

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1306 postów
  • LokalizacjaM
  • Imię:M
  • Nazwisko:K

Napisano 17 czerwiec 2014 - 16:29

A może blank opisany niezgodnie ? Wtedy Cv. np. Batsonow czy MHX ......wciąż trzeba by reklamować :D Nie wierze Bujo lubi mój post :)  hmmmm swiat się zmieeenia na lepsze........ :wub:


Użytkownik marius13 edytował ten post 17 czerwiec 2014 - 16:41

  • Bujo lubi to

#14 OFFLINE   deichkind

deichkind

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 738 postów
  • Lokalizacjałódzkie

Napisano 17 czerwiec 2014 - 17:22

ok teraz mam trochę wolnego od obowiązków więc napiszę:

 

Kija robiony na blanku Phenix pst 894-2. 

 

W kwietniu pokazałem kij znajomemu żeby powiedział mi coś o zauważonym defekcie złożenia rękojeści i zasugerował co dalej zrobić ... chłopak oglądając go szczegółowo znalazł "dziurę podłużną w blanku".

Przepraszam nie wiem jak to dokładnie nazwać. Pojawia się ona w chwili rozłożenia kija do łowienia, w górnym elemencie, jakieś 3-4 cm od łączenia. Przy  złożonym nic nie widać - niestety podjęte szybko działania spowodowały że nie zrobiłem fotki :/ 

Tego samego dnia (19.04) zgłosiłem to osobiście do pracowni. Oczywiście 1sze reakcje chłopaków i sugerowanie że ...to moja wina, że jak patrzyłem, że na pewno uszkodzenie mechaniczne etc etc. Jednak szybko te opinie obaliłem. 

Chłopak w sumie stwierdził że ma taki sam surowy blank i mi przezbroi tego kija, 

 

TERAZ NAJLEPSZE: 

po przyniesieniu blanku i rozłożeniu go do sprawdzenia ... pokazała się taka sama dziura!!!!

Heh w tej chwili nie miałem już pytań!

 

Wkurzyłem się jak kazano mi wysłać (żebym ja wysłał!!) wędkę do dystrybutora blanków na Polskę i opisał całą sytuację. Odmówiłem bo z Rodmasem nie robiłem żadnych umów (umów ?? tutaj też jest ciekawy wątek). W drodze wyjątku postanowiono zrobić to za mnie.

 

Żeby dla siebie mieć jakieś potwierdzenie złożenia po mejlu poszły oficjalne zgłoszenia i jakieś odpowiedzi.

 

wkleję tylko ostatnią odpowiedź z dnia 30 kwietnia 2014r.

 

" Witam !
 
W  odniesieniu   do reklamacji kija  PST 894-2,   kij  zostanie   zostanie  w dniu 02-05-2014  wysłany do dystrybutora  blanków  Phenix  , firmy Rodmas  w celu Oględzin pęknięcia  części szczytowej  , na łączeniu  . Odnośnie  uchwytu    , zostanie on  naprawiony  w pracowni XXXXX . Natomiast  w  przypadku   wymiany  blanku   na  nowy przez dystrybutora    , koszty ponownego przezbrojenia ( usługi  pokryje pracownia) , dodam iż   w przypadku    wymiany  blanku na nowy   , będzie miała  zastosowanie formuła :

BLANK PHENIX NA KTÓRYM ZBUDOWANA JEST WĘDKA PODLEGA DOŻYWOTNIEJ GWARANCJI PRODUCENTA . ZŁAMANY BLANK WYMIENIANY JEST NA NOWY ZA  OPŁATĄ 30-60 $ W ZALEŻNOŚCI OD MODELU (KOSZTY TRANSPORTU CZĘŚCI) .

ZWRÓCONE MUSZĄ BYĆ WSZYSTKIE KOMPONENTY NA KTÓRYCH ZOSTAŁA ZBUDOWANA WĘDKA -KOSZTY DOSTARCZENIA WĘDKI DO PRACOWNI I WYSYŁKI JEJ DO KLIENTA SĄ PO STRONIE KUPUJĄCEGO.

 

NOWY BLANK JEST ZBROJONY NIEODPŁATNIE W PRACOWNI.

NA POWŁOKI LAKIERNICZE I ROBOCIZNĘ UDZIELAMY  2 LETNIEJ GWARANCJI.

 GOTOWE WĘDKI PHENIX PODLEGAJĄ ZASADĄ GWARANCJI PRODUCENTA . USZKODZONA WĘDKA JEST WYMIENIANA NA NOWĄ PO OPŁACENIU STAŁYCH KOSZTÓW 60- 80PO AKTUALNYM KURSIE (KOSZTY TRANSPORTU CZĘŚCI). WSZYSTKIE KOMPONENTY JAK I USZKODZONA WĘDKA MUSZĄ BYĆ ZWRÓCONE DO PRACOWNI.

KOSZTY DOSTARCZENIA WĘDKI DO PRACOWNI  WYSYŁKI ZWROTNEJ SĄ PO STRONIE KUPUJĄCEGO.

 

 pozdrawiam
XXXXXXX  "
 
Od tego czasu cisza spokój....sielanka.
 
JAk ktoś coś to proszę bardzo pisać
 
Pozdr Tomek


#15 OFFLINE   PocoLoco

PocoLoco

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1306 postów
  • LokalizacjaM
  • Imię:M
  • Nazwisko:K

Napisano 17 czerwiec 2014 - 17:35

Postrasz ich Rzecznikiem Praw Konsumenckich-jest takie cos jak medjacja przy tym urzędzie :) to na pewno momoze,dla swietego spokoju dostaniesz nowa wedke ;) Mój 600 post hmmmmm .......... :) 


Użytkownik marius13 edytował ten post 17 czerwiec 2014 - 17:36


#16 OFFLINE   krzychun

krzychun

    Giełda rulez

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2196 postów
  • LokalizacjaWieluń
  • Imię:Krzysiek

Napisano 17 czerwiec 2014 - 17:43

Kolejny przykład, że próby polubownego i koleżeńskiego załatwienia sprawy można o kant dupska potłuc.  Trza od razu pisać konkretne pismo, trzymać się terminów i ignorować informacje o bzdurnych dystrybutorach.

Tomek, poproś tutaj na forum kogoś obeznanego w tym temacie o pomoc, podeślij mu korespondencję i poproś o konkretne wytyczne co i jak. Na publicznym będą tylko klasyczne podpowiedzi.

Nauczka dla innych.



#17 OFFLINE   krzysiek

krzysiek

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 6198 postów
  • Imię:Krzysztof

Napisano 17 czerwiec 2014 - 17:43

Jawne złodziejstwo i spychologia w ewidentnym przypadku niezgodności towaru z umową. Jak ja dobrze przeczułem te 60 papierów :)
  • pepso i krzychun lubią to

#18 OFFLINE   Niedzielny

Niedzielny

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3780 postów

Napisano 17 czerwiec 2014 - 17:49

A moze warto zadzwonic do pracowni i sie zapytac co o jak? Skoro od 2 miesiecy jest cisza, to moze ktos cos przeoczyl/zapomnial i sprawa ma sie inaczej? Skory Rodmas w tym uczestniczy to moze zadzwon do Łukasza i z nim pogadaj?

#19 OFFLINE   deichkind

deichkind

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 738 postów
  • Lokalizacjałódzkie

Napisano 17 czerwiec 2014 - 17:57

Jedyne co samemu ustaliłem to....że blanku nie można dostać w Polsce teraz. no taki stan był jeszcze z tydzień temu.

 

Kuba mam teraz dużo innych rzeczy na głowie i temat wędkarski zszedł na sąsiedni tor, pewnie z tydzień dwa jeszcze i się w końcu odezwę do "znajomych".



#20 OFFLINE   krzychun

krzychun

    Giełda rulez

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2196 postów
  • LokalizacjaWieluń
  • Imię:Krzysiek

Napisano 17 czerwiec 2014 - 18:56

Mam tylko nadzieję, że Tomek nie odpuści. Warto, dla samej "zasady". Sam ostatnio stoczyłem "batalię" o buty za 500zł  z dwoma "c" w środku. Podobno można ich używać tylko co drugi dzień :). W przeciwnym wypadku rozwalają się z winy użytkownika.

Miażdż Tomaszu, nie patrz na teksty - jak w wątku FC - o rzekomy puszczaniu z torbami drobnych przedsiębiorców.


  • Wojtek B. lubi to





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: reklamacja, gwarancja

Użytkownicy przeglądający ten temat: 3

0 użytkowników, 3 gości, 0 anonimowych