#281 OFFLINE
Napisano 07 sierpień 2011 - 12:20
Oliwki przeważnie używa się tylko do smyrnięcia oporówki, a calutką resztę opylamy smarem i musi być git..
A jak smar jest ewidentnie za gęsty-twardy, to można go sobie trochę rozbełtać i gra gitara...
#282 OFFLINE
Napisano 07 sierpień 2011 - 23:31
I główną ośkę kołowrotka oliwić, a nie smarować.
#283 OFFLINE
Napisano 08 sierpień 2011 - 07:14
#284 OFFLINE
Napisano 08 sierpień 2011 - 10:06
#285 OFFLINE
Napisano 08 sierpień 2011 - 10:26
#286 OFFLINE
Napisano 08 sierpień 2011 - 11:22
Panie Tomaszku prosimy o dwa słowa .
#287 OFFLINE
Napisano 08 sierpień 2011 - 11:52
Przyjmij zasadę, że przekładnia ma mieć gęsty smar a wszystko co odpowiada za funkcje dodatkowe ( czyli nieobciążone) powinno być na rzadko.Ja tak podchodzę do tematu ale może Sz.P. w masce( senior Zorro) coś wrzuci od Siebie w kwestii smarowania daiwek.
Panie Tomaszku prosimy o dwa słowa .
Jedno, drugie...
A jak można więcej niż dwa, to: Pan Józio napisał najszczerszą prawdę czyli nic dodać-nic ująć...
#288 OFFLINE
Napisano 09 sierpień 2011 - 14:00
#289 OFFLINE
Napisano 09 sierpień 2011 - 16:35
- boguslaw lubi to
#290 OFFLINE
Napisano 09 sierpień 2011 - 17:26
#291 OFFLINE
Napisano 09 sierpień 2011 - 23:36
Co ciekawe, smarowałem kilka multików, wymieniałem łożyska i nie było żadnych problemów.
Po tych perypetiach wysłałem kilka młynków z wyższej półki (dla mnie wyższej czyli 300,00 zł w górę) do speca i wróciły super-hiper.
Były to : Shimano SuperX GT, Ultegra Japan i Twin Power 4000 model 95.
Niestety jest jeden szkopuł. Profesjonalny serwis kosztuje niemało.
A i podczas smarowania stosowałem Quantum Hot Sauce.
#292 OFFLINE
Napisano 10 sierpień 2011 - 06:46
#293 OFFLINE
Napisano 18 sierpień 2011 - 06:42
#294 OFFLINE
Napisano 18 sierpień 2011 - 11:54
Fakt.A niby skąd ktoś ma wystawić diagnozę na odległość co w młynku szumi.
Zwłaszcza, że i samo określenie szumi do najprecyzyjniejszych nie należy...
Można ciut za bardzo ścisnąć przekładnię i może szumieć, może szumieć na oporówce, można sobie wymyć łożyska w benzynce i niedosmarować, i też może szumieć (pomijam fakt korozyjki na łożysku bo wtedy szumi jak sto diabłów), można też np. odwrócić głupią mosiężną tulejkę (najgórniejsza na pinionku) i też może zacząć trochę ocierać i szumieć...
Najważniejsze jest tylko to, że 99% takich szumów jest niegroźnych dla maszyny, a tylko dla nerwów słuchacza...
No i jak się nie poustawiało kołowrotka zaraz po zakupie (no przed początkiem eksploatacji), to późniejsze manipulacje z niwelowaniem luzików na rotorze i przekładni (szczególnie jednoczesne), skutkują na ogół szumami..
#295 OFFLINE
Napisano 18 sierpień 2011 - 12:03
Teraz siada, szuka przyczyny szumienia i nie pierniczy farmazonów, że na forum nic nie można się dowiedzieć, lekarze na ogół na odległość też nie leczą tylko w gabinetach .
#296 OFFLINE
Napisano 21 sierpień 2011 - 19:38
a jak ustawia kołowrotek przed początkiem eksploatacji??No i jak się nie poustawiało kołowrotka zaraz po zakupie (no przed początkiem eksploatacji), to późniejsze manipulacje z niwelowaniem luzików na rotorze i przekładni (szczególnie jednoczesne), skutkują na ogół szumami.. Smile
#297 OFFLINE
Napisano 21 sierpień 2011 - 22:19
No i jak się nie poustawiało kołowrotka zaraz po zakupie (no przed początkiem eksploatacji), to późniejsze manipulacje z niwelowaniem luzików na rotorze i przekładni (szczególnie jednoczesne), skutkują na ogół szumami.. Smile
[/quote]
a jak ustawia kołowrotek przed początkiem eksploatacji??
[/quote]
Pierwsza rzecz, to całkowicie kasuję luzik na rotorze, jak jest, a na ogół drobny jest (podkładeczka pod łożycho albo dodatkowa, albo wymiana na ciut grubszą)... A druga rzecz, to zminimalizowanie do minimum luziku na kółku z ząbkami...
Ot i cała robota...
#298 OFFLINE
Napisano 25 sierpień 2011 - 16:01
#299 OFFLINE
Napisano 10 wrzesień 2011 - 19:46
#300 OFFLINE
Napisano 10 wrzesień 2011 - 20:23
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: kołowrotek, serwis
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych