A czy to: http://allegro.pl/ca...2914574686.html się nada?
Lub to:http://allegro.pl/ca...2914574686.html
Kolego nie kombinuj tylo pisz sie na listę
Tu masz link: http://jerkbait.pl/t...y-wybrac/page-9
Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.
Napisano 22 styczeń 2013 - 17:40
A czy to: http://allegro.pl/ca...2914574686.html się nada?
Lub to:http://allegro.pl/ca...2914574686.html
Kolego nie kombinuj tylo pisz sie na listę
Tu masz link: http://jerkbait.pl/t...y-wybrac/page-9
Napisano 22 styczeń 2013 - 20:08
Napisano 01 luty 2013 - 21:04
Ja mam pytanie z innej paki, czy w Lublinie/Chełmie lub okolicach jest serwis lub osoba prywatna która zajmuje serwisowaniem kołowrotków?? Mam TD 920iz, przydało by się go porządnie wyczyścić i przesmarować przed sezonem. Chętnie zrobił bym to sam ale nie mam doświadczenia, narzędzi i smarów i niestety czasu za bardzo tym bardziej w sesji. Byłbym bardzo wdzięczny
Napisano 01 luty 2013 - 21:58
Popytaj w Zamościu. Słyszałem, że jest dobry szpenio od młynków.
Użytkownik spinnerman edytował ten post 01 luty 2013 - 21:59
Napisano 01 luty 2013 - 23:27
Napisano 02 luty 2013 - 10:13
No do Zamościa mi trochę nie po drodze ale jak nie będzie wyjścia to chyba skorzystam.
Może któryś z was mógłby podesłać mi czy na pw czy wkleić w temacie stronkę gdzie krok po kroku jest opisany lub zilustrowany serwis kołowrotka? Szukałem na forum ale nie znalazłem nic takiego, na jednej ze stronek SD jest takie coś ale opisane mało szczegółowo Co do smarów itd to poczytałem i wiem co i jak, trzeba mi tylko wiedzieć co rozkręcić w jakiej kolejności itd. Bardzo byłbym wdzięczny, muszę przygotować sprzęt jak najlepiej bo poprzedni sezon miałem w plecak przez skręcone kolano i w tym chce nadrobić zaległości.
Napisano 02 luty 2013 - 12:48
Napisano 03 luty 2013 - 10:10
W tej konstrukcji łożyska oporowego odrobina bardzo rzadkiego smaru nie zawadzi. Starsze Dam'y miały bardzo podobną konstrukcję i były smarowane. Ja swoim znajomym lekko smaruję te łożyska i wszystkie bardzo dobrze działają.
Napisano 03 luty 2013 - 11:12
Panowie, ale z tą benzyną i płukaniem łożysk, to trochę Was ponosi... Poczytajcie trochę o filozofii smarowania. Cały pic polega na tym, żeby drobiny metalu wraz ze smarowidłem wypełniły wszelkie mikropory w elementach przekładni, czy też łożysk, bo wtedy dopiero ogranicza się ścieranie. A słyszeliście kiedykolwiek o innych specach niż z dziedziny wędkarskiej, którzy myją w benzynie łożyska? Całe docieranie o kant tyłka można rozbić. Ja wycieram zużyty nadmiar smaru miękkim pędzelkiem i aplikuję (z umiarem!) świeży. Kołowrotki kręcą po kilkanaście lat bez wymiany jakichkolwiek elementów. Wyjątkowo płukałem elementy po kąpielach w wodzie, gdy smar zmieszał się z nią i robił się matowy. Ale to trochę inna bajka...
Mowa była o łożyskach z kołnierzem uszczelniającym. Owszem, jeśli kołnierz jest gumowy lub z jakiegoś tworzywa to często daje się go łatwo zdjąć i wypłukać, a potem założyć ponownie. Jeśli kołnierz jest metalowy to bardzo często jego zdjęcie bez uszkodzenia jest niemożliwe ( abu kiedyś montowało bardzo fajne łożyska, z kołnierzem zabezpieczanym sprężystą, drucianą półpodkłądką, bardzo fajnie to działało i ułatwiało zaglądanie do środka). Kołnierz jest przecież po to aby uszczelnić kulki na bieżni. Takie łożysko, poza wyjątkami ceramicznymi jest już fabrycznie nasmarowane. Jeśli już nie chce kręcić to dlaczego nie, można rozebrać i ratować- nie ma już nic do stracenia. Jeśli kręci prawidłowo, to po co w ogóle dotykać.
Napisano 05 luty 2013 - 16:53
Mam do was jeszcze pytanie. Dorwałem się w końcu do niego, ze sporym problemem ale udało się. Teraz biorę się za czyszczenie ze starego smaru ale mam rebus
W moim "majstrze" nie dostałem innego smaru niż standardowy ŁT-4S3. Poczytałem na forach i ludzie tym smarują ale czy to się nadaje? Nie wiem, może dodać trochę oliwy shimano do przekładni w rowerze bo posiadam takową? Czy dać spokój, wyczyścić go a w Lublinie poszukać SMARMAX'a?
Napisano 05 luty 2013 - 16:59
Napisano 05 luty 2013 - 17:39
No to będzie trzeba czegoś poszukać po lublinie. Może któryś z kolegów ma tego smarmaxa w dużym opakowaniu i mu zbywa trochę? Chętnie bym odkupił (nie mam czasu szukać )
Napisano 20 luty 2013 - 20:06
Witam.Czy mogą panowie podpowiedzieć jak(lub czym) zaznaczyć tryby koła względem wałka by przy składaniu trafić w poprzednią konfiguracje ?
Pozdrawiam
Napisano 20 luty 2013 - 20:16
Wróć na stronę 17-stą , jest tam coś o zaznaczaniu.
Użytkownik jbk edytował ten post 20 luty 2013 - 20:16
Napisano 20 luty 2013 - 20:23
Wróć na stronę 17-stą , jest tam coś o zaznaczaniu.
Dziękuje !
Napisano 23 luty 2013 - 12:08
Lepszy schemat , http://mulinete.word...s-ryobi-zauber/ i dałem radę.
Użytkownik Leny edytował ten post 23 luty 2013 - 12:27
Napisano 28 luty 2013 - 20:29
Witam,
I jestem właśnie po serwisie kołowrotka, a właściwie po wymianie tulei na łożysko.
Przy tym uzupełniłem brakujące miejsca smarem
jak na nowy kołowrotek miał bardzo mało.
powiem szczerze że kołowrotek już nie chodzi tak jak poprzednio-masełko.
Postawienie korby w pionie ku górze powodowało że opuszczała się do dołu płynnym ruchem i przy blokadzie wstecznego biegu przechodziła praktycznie do punktu wyjścia.
Teraz korba przesuwa się max 90 stopni a czasami nie chce ruszyć z miejsca
Analizując wszystko co mogłem spieprzyć nasuwa mi się pytanie, czy zębatki plastikowe (zdjęcie) też się smaruje smarem?
Podejrzewam że przesadziłem ze smarem, wszędzie go nałożyłem ale wprawdzie nie za dużo.
Kolejna sprawą może być łożysko, które może jakiś opór sprawiać - co ja pieprzę .
ps. kołowrotek ze zdjęcia jes przed smarowaniem
I jeszcze jedna sprawa która mi się nasuneła
Czy w waszym przypadku smar Penna jest jak rzadki kisiel, bo u mnie taki był i tak wyglądał.
Nałożyłem go jedynie na oś posuwu szpuli i oś szpuli
na resztę (koła zębate) poszedł smar plastyczny do łożysk o znacznie lepszej lepkości, ale i tak mi się wydaje ze szybko go wymiecie
Napisano 28 luty 2013 - 20:41
kiedys licho mnie podkusiło i przesmarowałem daiwę białym smarem ABU silikonowy czy cuś, tragedia !!! tak ciezko chodził. noto przemyłem i posmarowałem "dżaksonem" i spowrotem kręcił lekko,
a jak przesmarowałem rolkę oliwką tez ABU to się rolka zaczeła normalnie obracać jak sie oliwka wypłukała.
Napisano 28 luty 2013 - 20:47
Powinien się rozchodzić, wyciśnie smalec na boki i będzie git .
Napisano 28 luty 2013 - 20:49
Heh
i jeszcze jedno główne koło zębate umieszczone na korbie należy włożyć w takiej samej pozycji jak się wyjęło?
W pewnym momencie się pogubiłem i darowałem se te ceregiele
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych